Aihe: Rumpulaukut, -pussit, -caset, -kotelot..
1 2 3 4 5 6 7 8 9
House Band
10.04.2013 23:39:05
Ostin 90-luvun alkupuolella silloin uuteen keikkasettiini SKB-caset.
Tuntui silloin kalliilta hankinnalta,mutta:
Keikkoja ne on nähnyt kaksi-kolme tuhatta.
Lentokoneessa,laivalla ja keikkabussissa niitä on viety.
Eikä niitä aina tuolla eri maiden kentillä kovin nätisti ole käsitelty...
Ei ole kuitenkaan ollut tarvetta vaihtaa.
Toimii.
Soittaja soittaa,haitaristi haittaa.
Kinuri
29.10.2013 17:19:46
Päivää! Googlen kautta löytyi tämä kiva sivusto joten kysytään heti koteloista. Pitkän tauon jälkeen on soittohommat taas käynnistymässä ja pannille pitäs hommata keissit. Mikä on tilanne nykypäivänä koteloiden suhteen? Kokemusta on vanhoista Huttusista ja uudemmista hardcaseista. Laina setissä on ollut millenniumin pussit.

Mun setissä on rimsit ja aika isot lattiatomin jalan pidikkeet. Hardcasejen huono puoli on niiden liukkaus ja väljyys ilman toppauksia. Millenniumin pusseista oli sisuskangas paskana joka kohdasta. Helvetin vaikee laittaa rumpuja pussiin.

Mitä suositteleisitte hommaamaan?
J.Newkid
30.10.2013 11:24:18

Kinuri: Päivää! Googlen kautta löytyi tämä kiva sivusto joten kysytään heti koteloista. Pitkän tauon jälkeen on soittohommat taas käynnistymässä ja pannille pitäs hommata keissit. Mikä on tilanne nykypäivänä koteloiden suhteen? Kokemusta on vanhoista Huttusista ja uudemmista hardcaseista. Laina setissä on ollut millenniumin pussit.

Mun setissä on rimsit ja aika isot lattiatomin jalan pidikkeet. Hardcasejen huono puoli on niiden liukkaus ja väljyys ilman toppauksia. Millenniumin pusseista oli sisuskangas paskana joka kohdasta. Helvetin vaikee laittaa rumpuja pussiin.

Mitä suositteleisitte hommaamaan?

Varmaan riippuu käyttötarkoituksesta:
Jos keikkailee helvetisti ja on dösä+roudarit käytössä (eli ei tarvitse itse kantaa): Mittojen mukaan tehdyt Flight caset, niin ei tarvitse huolehtia mistään.

Jos keikkailee paljon ja kantaa itse ja kuljetuskalusto rajallinen: Hardcaset (tai vastaavat)

Jos keikkailee vähän (kerran vuodessa) ja käyttää roudaukseen omaa autoa, eikä anna basistin kantaa kamojaan: Pussyt

Jos keikkailee silloin tällöin ja valmis antamaan muidenkin kantaa kamojaan: Hardcaset (tai vastaavat)

Hardcaset ajaa asiansa minusta aivan hyvin ja voihan niihin itse customoida pehmikkeitä.

Oma laukkukalusto:
2x Pyörillä kulkeva Flight Case (toinen telineille ja toisessa 10" & 12" tomit + pedaalit+palikat+sälä ja moduuliräkki)
Hardcaset: 2x 20", 14" & 16"

Peltiosastolle pitäisi löytää vielä joku loistava ratkaisu. Haaveena olisi pyörillä kulkeva, perässä vedettävä lentokoneen kestävä, jossa kulkisi noin 10 symbaalia.
"Katselin videotasi aiheesta Johanna Kurkela - Rakkauslaulu. En kirjoita sinulle enää ikinä mitään."
Conrad Lant
30.10.2013 11:35:04

J.Newkid: Peltiosastolle pitäisi löytää vielä joku loistava ratkaisu. Haaveena olisi pyörillä kulkeva, perässä vedettävä lentokoneen kestävä, jossa kulkisi noin 10 symbaalia.

Hardcasen 24" pyörällinen peltilaukku on ainakin toistaiseksi kestänyt lentokonerumpsutuksen lähes moitteitta, juurikin tuollaisella n. 10 ison symbaalin keskimääräisellä kuormalla. Se keskitappi tosin ottaa painavimmilla lasteilla itseensä, eli varakappaleita on hyvä olla välillä vaihdokeiksi (ja niitä saa Hardcaselta muutamilla euroilla).
No one prayed for Sodom
Epämuusikko
30.10.2013 12:21:37
tito: aihetta sivuten, tässäkin on ihan hyvää hardware-filosofiaa, kevyitä perusständejä jazzarille, ei turhaa urheilua vaan kaikki menee nätisti pieneen kassiin.
http://www.youtube.com/watch?v=FteHe08QZmM&t=5m50s

Jotain tämmöistä ajattelin ensi vuonna laittaa osaksi yhtä settiä. Tarvis vain löytää haitsunteline jonka alaosa on mahdollisimman matala.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Kinuri
30.10.2013 19:48:47
J.Newkid: Varmaan riippuu käyttötarkoituksesta:
Jos keikkailee helvetisti ja on dösä+roudarit käytössä (eli ei tarvitse itse kantaa): Mittojen mukaan tehdyt Flight caset, niin ei tarvitse huolehtia mistään.

Jos keikkailee paljon ja kantaa itse ja kuljetuskalusto rajallinen: Hardcaset (tai vastaavat)

Jos keikkailee vähän (kerran vuodessa) ja käyttää roudaukseen omaa autoa, eikä anna basistin kantaa kamojaan: Pussyt

Jos keikkailee silloin tällöin ja valmis antamaan muidenkin kantaa kamojaan: Hardcaset (tai vastaavat)

Hardcaset ajaa asiansa minusta aivan hyvin ja voihan niihin itse customoida pehmikkeitä.

Oma laukkukalusto:
2x Pyörillä kulkeva Flight Case (toinen telineille ja toisessa 10" & 12" tomit + pedaalit+palikat+sälä ja moduuliräkki)
Hardcaset: 2x 20", 14" & 16"

Peltiosastolle pitäisi löytää vielä joku loistava ratkaisu. Haaveena olisi pyörillä kulkeva, perässä vedettävä lentokoneen kestävä, jossa kulkisi noin 10 symbaalia.

Itse joutuu kantamaan, kaverit basistia myöden auttavat. Roudaan sekä sprintterin perässä ja henkilöautossa.

Mese pakataan ensin flight-caseilla, jonka päälle rumpu ja muuta särkyvät. Kun hardcasen laittaa flightin päälle niin ei se siinä pysy. Ei se oikein pysy minkään päällä, sitä tarkoitin liukkaudella. Enkä oikein ymmärrä mitä hyötyä päällekkäin pinoamisesta on, ei ne pysy kuitenkaan pinkassa. Helvetinmoiset köyttelysulkeiset eikä niitä kukaan jaksa. Flighteissa on rullat alla, eikä hardcaset pysy niiden päällä roudatessakaan.

Toppauksia niihin voi tietysti laittaa, jos jaksaa paskarrella. Samalla täytyy laittaa kumia jarruiksi pohjaan. SPS pussit Gewalta oli tutulla. Niitä näin pikaisesti ja vaikuttivat asiallisilta. En vain hoksannut katsoa miten tiiviisti 10" pussi tiivistyi 10" tomiin, eli mahtuuko rims-kiinnike. Kertokaas niiden omistajat kokemuksia.

Joku mainitsi että kovat kotelot särkevät auton, se on kyllä totta. Jos ei sitten itse pakkaa ja pura autoa, haha... Meneehän niissä hukkatilaakin ihan perkeleesti.
J.Newkid
31.10.2013 08:44:33

Kinuri: Itse joutuu kantamaan, kaverit basistia myöden auttavat. Roudaan sekä sprintterin perässä ja henkilöautossa.

Mese pakataan ensin flight-caseilla, jonka päälle rumpu ja muuta särkyvät. Kun hardcasen laittaa flightin päälle niin ei se siinä pysy. Ei se oikein pysy minkään päällä, sitä tarkoitin liukkaudella. Enkä oikein ymmärrä mitä hyötyä päällekkäin pinoamisesta on, ei ne pysy kuitenkaan pinkassa. Helvetinmoiset köyttelysulkeiset eikä niitä kukaan jaksa. Flighteissa on rullat alla, eikä hardcaset pysy niiden päällä roudatessakaan.

Toppauksia niihin voi tietysti laittaa, jos jaksaa paskarrella. Samalla täytyy laittaa kumia jarruiksi pohjaan. SPS pussit Gewalta oli tutulla. Niitä näin pikaisesti ja vaikuttivat asiallisilta. En vain hoksannut katsoa miten tiiviisti 10" pussi tiivistyi 10" tomiin, eli mahtuuko rims-kiinnike. Kertokaas niiden omistajat kokemuksia.

Joku mainitsi että kovat kotelot särkevät auton, se on kyllä totta. Jos ei sitten itse pakkaa ja pura autoa, haha... Meneehän niissä hukkatilaakin ihan perkeleesti.

Sulla on jannu hirvee määrä ongelmia... Toivottavasti löydät ratkaisun.
"Katselin videotasi aiheesta Johanna Kurkela - Rakkauslaulu. En kirjoita sinulle enää ikinä mitään."
Kinuri
31.10.2013 16:52:47
J.Newkid: Sulla on jannu hirvee määrä ongelmia... Toivottavasti löydät ratkaisun.

Keikkailetko itse, onko kokemusta? Ongelmia on, eikä nämä ole ainoita. Mutta näihin ns. ongelmiin juuri kyselen apuja. Vaikka kokemusta on paljonkin keikkailusta ja roudauksesta, voisi jollakin olla parempi näkemys asiasta. Roudaaminen on ongelma ja ihan hanurista joka tapauksessa, vaikka olisi minkälaiset dreamcaset, mielellään jättäisin sen jollekin muulle. Nykyään soittajan palkat ovat vaan niin perseestä ettei niistä rahoista palkata enää roudaria, ainakaan minulla ei ole varaa. Toista se oli vielä 80-luvulla, mutta sillon ei useissa bändeissä tarttenut roudailla samassa suhteessa keikkojen määrään nähden kun nykyään.

Suurin ongelma einratkea, mutta ainakin helpottuu sillä että ostan hyvät caset, ilmeisesti ne SPS:t. Kiitos kuitenkin.
jabajee
01.11.2013 00:46:57
Kinuri: Keikkailetko itse, onko kokemusta? Ongelmia on, eikä nämä ole ainoita. Mutta näihin ns. ongelmiin juuri kyselen apuja. Vaikka kokemusta on paljonkin keikkailusta ja roudauksesta, voisi jollakin olla parempi näkemys asiasta. Roudaaminen on ongelma ja ihan hanurista joka tapauksessa, vaikka olisi minkälaiset dreamcaset, mielellään jättäisin sen jollekin muulle. Nykyään soittajan palkat ovat vaan niin perseestä ettei niistä rahoista palkata enää roudaria, ainakaan minulla ei ole varaa. Toista se oli vielä 80-luvulla, mutta sillon ei useissa bändeissä tarttenut roudailla samassa suhteessa keikkojen määrään nähden kun nykyään.

Suurin ongelma einratkea, mutta ainakin helpottuu sillä että ostan hyvät caset, ilmeisesti ne SPS:t. Kiitos kuitenkin.

Ei ole liian pieniä keikkaliksoja - on vain liian huonoja soittajia :)
J.Newkid
01.11.2013 08:51:05

Kinuri: Keikkailetko itse, onko kokemusta? Ongelmia on, eikä nämä ole ainoita. Mutta näihin ns. ongelmiin juuri kyselen apuja. Vaikka kokemusta on paljonkin keikkailusta ja roudauksesta, voisi jollakin olla parempi näkemys asiasta. Roudaaminen on ongelma ja ihan hanurista joka tapauksessa, vaikka olisi minkälaiset dreamcaset, mielellään jättäisin sen jollekin muulle. Nykyään soittajan palkat ovat vaan niin perseestä ettei niistä rahoista palkata enää roudaria, ainakaan minulla ei ole varaa. Toista se oli vielä 80-luvulla, mutta sillon ei useissa bändeissä tarttenut roudailla samassa suhteessa keikkojen määrään nähden kun nykyään.

Nojoo, onhan noita keikkoja tehty ja roudarihommia vähintään yhtä paljon ja paremmalla liksalla.
Kinuri
02.11.2013 16:48:23
J.Newkid: Nojoo, onhan noita keikkoja tehty ja roudarihommia vähintään yhtä paljon ja paremmalla liksalla.

Täällä opiskelijablantut tekee keikan 100€:lla per soittaja. Se on heidän mielestään hyvä liksa. Minun mielestä 250 on normaali liksa, 300+ on hyvä liksa, joten kaikki on suhteellista.
Sonormies
05.11.2013 14:46:05
Täällä rokkibändit (3 - 5-miehiset) tekevät nykyään keikkaa 250,- - 400,-/ilta. Siis koko bändille yhteensä. Tutun bändi teki viime viikonloppuna 50 km päässä keikan hintaan 250,-. Miksaajalle 60,-. 190 euroa jaettuna 5 hepulle teki 38,-/soittaja. Siitä pois ruokakulut, mitä baari ei tarjonnut ja bensat 100 kilometriltä niin pakkasen puolelle taisi mennä. Mä istun mieluummin sohvalla kaukosäädin kädessä.
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
tomboarmageddon
05.11.2013 15:20:17
No varmaan nyt pitäis sanoa, että tanssi ja bilebändeillä rahakeikkaa ja omaa musaa soittavilla liksat pienenmpiä. Motiivitkin täysin erillaiset. Mielummin meen stoner tai blues keikalle remuamaan muutamalla kympillä ja pitsalla kun istun sohvalla kaukosäädin kädessä:)
Otto
05.11.2013 15:56:03
tomboarmageddon: No varmaan nyt pitäis sanoa, että tanssi ja bilebändeillä rahakeikkaa ja omaa musaa soittavilla liksat pienenmpiä. Motiivitkin täysin erillaiset.

Niinpä. Ei liene kovin realistista odottaa, että omaa musiikkia esittämällä keikasta jäisi jotain käteen, kun on vähennetty kulut kuten miksaajan korvaus ja kuljetuskulut.
Kinuri
08.11.2013 12:30:05
hollmi-5: No niin ;) Pääkaupunkiseudulla jotkut bändit jopa maksavat ravintoloitsijalle, että pääsevät esiintymään.

Toki se, että voidaan liksaa maksaa, vaatii tuotteen, jolle on lipunostaneita... Kaverin bändi teki baarikeikan progea. Ei yhtään ihmistä lipunmyynnin alkamisen jälkeen tullut baariin... On bändejä, jotka tekevät lippuriskillä ja saavat keikasta tiliäkin kulujen jälkeen. Esim. 22 Pistepirkko teki kuulemani mukaan aikanaan paljon näin ja yleisöä tuli, vaikka baarinpitäjä muuta pelkäsi.

Täällä ne polkijat soittavat cover-keikkoja, bile ja hääkeikkoja. Kun tavalliseen kansaan, meidän palkan maksajiin, iskostetaan käsitys siitä että työ ei maksa mitään eikä siitä ilosta että saa soittaa, tarvitse maksaa kuin nimellisesti, on mahdotonta odottaa että siitä omastakaan musiikista saisi työn vaatimaa liksaa. Mutta onneksi on karaoke ja DJ:t, ne pelastaa ravintoloitsijat.

Kuriiri toi aamulla SPS kattauksen. Pikaisen tutustumisen perusteella paremmat kuin odotin. Sisusta samettia, tukevat kahvat ja kova kotelomainen rakenne. Ei noita taida eskaltaa painaa lyttyyn, sen verran kovilta tuntuvat. Vetoketjut on hieman jäykät, täytyy laittaa niihin jotain rasvaa. Pohjassa kumia, niin ei luista vaikka laittaa flightcasejen päälle. Kyllä nyt Gretschien kelpaa matkustaa.
janneto
11.11.2013 20:37:00
Kinuri: Täällä ne polkijat soittavat cover-keikkoja, bile ja hääkeikkoja. Kun tavalliseen kansaan, meidän palkan maksajiin, iskostetaan käsitys siitä että työ ei maksa mitään eikä siitä ilosta että saa soittaa, tarvitse maksaa kuin nimellisesti, on mahdotonta odottaa että siitä omastakaan musiikista saisi työn vaatimaa liksaa. Mutta onneksi on karaoke ja DJ:t, ne pelastaa ravintoloitsijat.

Kuriiri toi aamulla SPS kattauksen. Pikaisen tutustumisen perusteella paremmat kuin odotin. Sisusta samettia, tukevat kahvat ja kova kotelomainen rakenne. Ei noita taida eskaltaa painaa lyttyyn, sen verran kovilta tuntuvat. Vetoketjut on hieman jäykät, täytyy laittaa niihin jotain rasvaa. Pohjassa kumia, niin ei luista vaikka laittaa flightcasejen päälle. Kyllä nyt Gretschien kelpaa matkustaa.

Sps toimii kyllä. Sain itse tänään muutamat käytetyt Taman DX-sarjan pussit, erittäin asialliset nekin:

http://www.tamadrum.co.jp/usa/products/accessories/DX_DrumBag.html
tomboarmageddon
27.02.2014 11:09:56
Jaahas hullu professori(vaimokkeelta ja soittokavereilta saatu lempinimi) väsäis ny flightcaset premier ellite setille.
Bassari omaansa ja kaks tomia toiseen.
Tulee aika mukavasti roudattavat ja, kun bassari on vainn14" syvä ja etutomi 8"syvynen.
Matskut on taas kierrätetty ja dyykattu niinkuin nuissa aiemmissa pleksisissä hardis ja symbaalikoteloissakin. Eli tällähetkellä tullu maksamaan 16e:) Voi olla että joudun jotain ruuveja vielä vähän hakemaan.
Loppuu se skitsoilu nuita roudatessa. Oon kuskannu siis pusseissa nuita keikoille nyt. Oon tosin lattanu kahdet päällekkäin aina:)
statistiÖ
01.03.2014 20:27:12

Pitäisi suojella 13x9 (ja 13x7). Katsoin Hardcasea. 77 euroa ja pitää itse vielä pehmustaa. On siellä sisäpuolella jotkut pehmytpalaset joo. Tyyriinnäköinen ja silmiinpistävä astia. Varmasti kova sana jatkuvassa roudaamisessa. Erityisesti jota tekee ne, ketkä ei rumpuja rakasta. Mahtaisikohan "hulluprofessorilla" olla myyrä mimmoista keissiä, demoa kehiin.

Saattaisi pussikin riittää. Tai siis riittää säilytykseen, kun en soita. Mutta yksi myy yhtä kokoa ja merkkiä, toinen toista ja kolmas kolmatta comboa. Tykkään eniten Protection racketista, DLX jossain päin Helsinkiä.. Taman pussit Levytukun netissä näytti hyvältä myös, kerettiläisyyttä? Niitä varmaan saa täältäkin.
¤ RLRR LRLR RLRR LRLR ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ "Ja kuvittelin että mulla oli bändi Kun rämpytin lampun jousia" ¤
tomboarmageddon
02.03.2014 16:34:24
Mulla on kyllä ainaki nuita pusseja parikin settiä.
Nuo menis tietty ainakin lattiatomipussiin 16×16" ja joku telttapatjan pala väliin?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)