![]() 16.08.2008 17:44:22 | |
---|---|
Laughing Stock kolahtelee jokaisella kuuntelukerralla enemmän, pitäisi varmaan ottaa Spirit of Edenkin kuunteluun. New Grassin kitaroinnit aiheuttavat auditiivisia erektioita. [12:21:28] [ysuviy]: ruokaa saa kraanasta | |
![]() 18.08.2008 22:56:21 | |
Oman piiiiiitkän musiikkihistoriani aikana en ole kertaakaan törmännyt vastaavaan levyyn kuin Laughing Stock. Teos on ainutlaatuinen, todella todella todella _TODELLA_ upeaa kuunneltavaa. :D Kyseinen levy ja sitä edeltänyt Spirit of Eden olivat kalliita levyjä levy-yhtiölle, kun bändi mm. hyödynsi isoa armadaa soittajia, joilta useimmilta käyttivät vaan niiden soittamat mokat levylle, eikä niitä tajua mokiksi ellei ihan vartavasten kuuntele ja etsi levyä sillä korvalla... Post-rockin esipuhe. | |
![]() 18.08.2008 23:26:03 | |
käyttivät vaan niiden soittamat mokat levylle Eipä tosiaan tajua "mokiksi". Mistä tällainen tieto on peräisin? | |
![]() 20.08.2008 02:12:34 | |
Pakko hehkuttaa After The Floodia, ehkä komeimpia kappaleita mitä on tullut vastaan. Ai että kun urut lähtee mukaan kohdassa 1:43, siinä ollaankin jo täydellisesti musiikin pauloissa. seikkailumielellä ja leikkimielellä | |
![]() 20.08.2008 10:51:06 | |
Oman piiiiiitkän musiikkihistoriani aikana en ole kertaakaan törmännyt vastaavaan levyyn kuin Laughing Stock. Tsekkaa Bark psychosisin Hex. | |
![]() 20.08.2008 10:55:23 | |
Itsekkin löysin viime vuonna. Kuulin It's my lifen ja hämmästelin että "jaa tämmönenkö tämä nyt sitten on." Tunnin kuluttua menin levydivariin ja 2 eurollla lähti ko. albumi mukaan. Onko paikat puhtaina? Illalla tulee paljon porukkaa | |
![]() 20.08.2008 11:14:43 | |
Bark psychosisin Hex Onhan siinä. Kumpi oli ennen, muna vai kana? Jonniilaiselta pastissilta jopa aika-ajoin vivahtaa. | |
![]() 20.08.2008 12:13:16 | |
Onhan siinä. Kumpi oli ennen, muna vai kana? Jonniilaiselta pastissilta jopa aika-ajoin vivahtaa. Tuohan tuli 3 vuotta Laughing stockin jälkeen ja levyä on ollut muistaakseni tuottamassa joku Talk talkin tyypeistä. Mielestäni Hex kyllä pesee Laughing stockin täysin sen omalla alueella... | |
![]() 20.08.2008 12:34:29 | |
Tuohan tuli 3 vuotta Laughing stockin jälkeen ja levyä on ollut muistaakseni tuottamassa joku Talk talkin tyypeistä. Mielestäni Hex kyllä pesee Laughing stockin täysin sen omalla alueella... Joo saat olla tuota mieltä. Itse en. | |
![]() 20.08.2008 15:55:51 | |
Eipä tosiaan tajua "mokiksi". Mistä tällainen tieto on peräisin? Jostain haastattelusta luin aikoinaan, saattoi olla jopa skannattu, joten haku on hiukka hankalaa. Ei tietenkään kaikki ole "mokia", mutta kahden vikan levyn sooloista monet on lähinnä hapuilua ja kokeilua, joka on leikattu ja liimattu valtavasta tallennenipusta koherentiksi kokonaisuudeksi. Bändi käytti vaikka millaisia soittajia tuottamaan materiaalia ja monilta otettiin hyötykäyttöön jokin yksi kivalta kuulostanut ääni, vaikka kaveri soittikin pitkiä settejä nauhoille... | |
![]() 20.08.2008 16:01:14 | |
Näköjään Lee Harris on Bark Psychosisin nykyinen rumpali. | |
![]() 20.08.2008 19:04:24 | |
Jostain haastattelusta luin aikoinaan, saattoi olla jopa skannattu, joten haku on hiukka hankalaa. Ei tietenkään kaikki ole "mokia", mutta kahden vikan levyn sooloista monet on lähinnä hapuilua ja kokeilua, joka on leikattu ja liimattu valtavasta tallennenipusta koherentiksi kokonaisuudeksi. Bändi käytti vaikka millaisia soittajia tuottamaan materiaalia ja monilta otettiin hyötykäyttöön jokin yksi kivalta kuulostanut ääni, vaikka kaveri soittikin pitkiä settejä nauhoille... Improvisointia ja editointia? | |
![]() 20.08.2008 19:05:58 | |
Näköjään Lee Harris on Bark Psychosisin nykyinen rumpali. Tää vaatii tutustumista. Laulaja ei ainakaan ihan heti vedä vertoja, mutta jo pelkkä Harrisin mukanaolo ansaitsee huomiota. | |
![]() 20.08.2008 21:51:43 | |
Laulaja ei ainakaan ihan heti vedä vertoja Tähän heti vahva eri, muhun uppoaa semmonen nynnyhissuttelu paljon paremmin kuin Mark Hollisin AOR-saundi. | |
![]() 21.08.2008 00:51:12 | |
Tähän heti vahva eri, muhun uppoaa semmonen nynnyhissuttelu paljon paremmin kuin Mark Hollisin AOR-saundi. Tämä todistaa teoriani siitä etten ole koskaan ymmärtänyt termiä AOR. | |
![]() 21.08.2008 00:53:31 (muokattu 21.08.2008 01:18:34) | |
Hollis forged ahead with a lawsuit against his former label, but also sunk his energies into recording a new work for a new label. Talk Talk had signed with Verve, a subsidiary of Polydor and known home to avant-garde styles and jazz artists. But Laughing Stock, the band's Verve debut, seemed to be an exercise in showing their new label just how expensive the recording process could be. The band swelled to 18 musicians, who were instructed by Hollis to improvise around a basic theme rather than learn a specific song; thus the sessions went on for over a year. Recording in a converted church in Wessex, Hollis recruited a gospel choir and recorded them, then purposely erased the tapes the following day. A string quartet was brought in and recorded over a two-day period, but only one brief section of the tape was used--when the cellist made an error. Jim Arundel reviewed Laughing Stock for Melody Maker and noted how the arduous recording process is still evident in the final product. "Talk Talk records breathe," Arundel wrote. "The detail is everything. Often, the tracks sound as if all the superstructure has been removed, like paint separated from its canvas, just a tissue of colour." Arundel also went on to note the evident change in the band's sonic mood. "Where previous albums have been CD clean and icy pure, Laughing Stock is bruised and grimy," Arundel declared. "Guitars buzz on the edge of screaming feedback, the strings flirt with discord, the brass is cracked and broken." http://www.musicianguide.com/biographies/1608001519/Talk-Talk.html Kuunnelkaa vaikka kappaletta After the Flood ja siinä kuuluvia kitaran äännähdyksiä. Niistä aika monet ovat lähinnä virheitä, äänitapailua ja tietysti kappaleen kitarasoolo, joka on lähinnä yksi ääni; kevyttä tapailua, joka sittemmin leikattiin kappaleeseen sooloksi. Ei ihme, että levy-yhtiö menetti hermonsa bändin kanssa, sillä heidän tapansa tehdä musiikkia oli aivan äärimmäisen kallis, eikä levymyynti tai keikkailemattomuus riittänyt tuottamaan edes murto-osaa kuluista takaisin. Onneksi saivat sentään Spirit of Edenin ja Laughing Stockin ulos, sillä nykyinen musiikkimaailma on saanut niistä levyistä aivan älyttömästi vaikutteita. | |
![]() 21.08.2008 09:01:59 | |
Talk Talk ja Bark Psychosis. Molemmat loistavia ja minusta kuitenkin sen verran erliaisia, että niitä on turha verrata. Ei minulla ole noita kuunnellessa mitään "kuulostaapa samalta" fiiliksiä, saundihan bändeillä on tyystin erilainen. | |
![]() 27.09.2010 21:56:19 | |
Juu, ketju on 767 päivää vanha mutta aihe edelleen ajankohtainen. Olen viime aikoina laajentanut musiikkimakuani post rockin ja kaikenlaisen ambientimman häröilyn suuntaan, mutta tänään oikeastaan tajusin, että aivan turhaan. The Colour of Spring, Spirit of Eden ja Laughing Stock sisältävät jo kaiken. Hollisin sooloalbumia olen säästellyt vielä, mutta kunhan jossain vaiheessa olen oikeassa mielentilassa ja on tunti täysin rauhoitettua aikaa, kaadan itselleni lasillisen hyvää viskiä, laitan silmät kiinni ja uppoudun. Olen minä näitä aikaisemminkin kuunnellut ja fanittanut, mutta en ole oikein ymmärtänyt kuinka hienosta musiikista on ihan oikeasti kysymys. ~ Love broke out and I forgot it's war. | |
![]() 28.09.2010 02:05:44 | |
elsewhere: Juu, ketju on 767 päivää vanha mutta aihe edelleen ajankohtainen. Olen viime aikoina laajentanut musiikkimakuani post rockin ja kaikenlaisen ambientimman häröilyn suuntaan, mutta tänään oikeastaan tajusin, että aivan turhaan. The Colour of Spring, Spirit of Eden ja Laughing Stock sisältävät jo kaiken. Hollisin sooloalbumia olen säästellyt vielä, mutta kunhan jossain vaiheessa olen oikeassa mielentilassa ja on tunti täysin rauhoitettua aikaa, kaadan itselleni lasillisen hyvää viskiä, laitan silmät kiinni ja uppoudun. Olen minä näitä aikaisemminkin kuunnellut ja fanittanut, mutta en ole oikein ymmärtänyt kuinka hienosta musiikista on ihan oikeasti kysymys. Onneksi olkoon! Olet päässyt keväiseen Eedenin puutarhaan jonka eksoottiset hedelmät ovat minulle jo tuttuja. | |
![]() 04.11.2013 21:03:42 | |
1133 päivää hiljaisuutta? Huippubändi, monet biisit tietty jo tuttuja 80-luvulta saakka ja välillä tullut kuunneltua hittibiisejä spotifyssä. Nyt kuitenkin hurahdin oikein kunnolla ja The Colour of Spring, Spirit of Eden ja Laughing Stock tilauksessa joiden perään pitänee hankkia vielä Montreux DVD. Varsinkin Laughing Stock iskee kovaa muistuttaen hieman Grizzly Beariä, Colour of Spring:ssä riittää taas energiaa, Spirit of Eden vielä etäinen mutta pakotan itseni pitämään siitä. :D Talk Talk - Living In Another World http://www.youtube.com/watch?v=TuRlLcQkJII | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)