Aihe: Ongelma:en saakaan kovaa koteloa.
1
tubaduuri
12.05.2004 14:25:37
Olen tilannut itselleni Yamahan akustisen kitaran mallia LL 500 netistä Belgialaisen musicproducts.comin kautta(ai miksikö sieltä?Koska niitä ei saa enää muualta.) ja hintaan(1147e) piti kuulua kova laukku.Kysyin asiasta vielä ennen tilausta ja minulle vakuutettiin, että sen kanssa tulee kova kotelo.No nyt se kitara on saapunut heidän varastoonsa ja lähettävät sieltä mailin, jossa sanovat, "ettei laukku kuulukaan hintaan, että haluatko tilata sellaisen siihen?".>:(

Minua potuttaa aivan suunnattomasti moinen, koska tuhlasin kaikki liikenevät sentit tuohon kitaraan ja nyt minulla ei ole varaa vähään aikaan hankkia siihen mitään koteloa, köyhä opiskelija kun olen.Enkä todellakaan halua sitä lähetettävän ilman koteloa.Onko minun kohtuutonta vaatia heiltä vaikka heidän halvinta kovaa koteloa ilmaiseksi hyvitykseksi heidän virheestään?Miten itse toimisitte tai ehdottaisitte toimimaan tässä tilanteessa?Kiitos jo etukäteen!

-Tuomo
balzary
12.05.2004 14:32:55 (muokattu 12.05.2004 14:34:02)

jos sulla on mailissa se lupaus niiltä, niin laita ne niille ja sanot että kun kerran lupasitte niin laukku kuuluu hintaan. ja ei mikä tahansa vaan luvatun mallinen. elä heti luovuta.

edit: eli ei, vaatimukset ei _todellakaan_ ole kohtuuttomia. onhan kaikki yhteydenpidot tallessa?

vaikka ei olisikaan tallessa, niin vänkää silti. suullinen sopimus on myös sitova, vaikeampi vaan todistella. neuvottelut kohteliaasti mutta tiukasti vaan käyntiin.
tubaduuri
12.05.2004 14:36:54
Joo, onneks oon säilyttäny kaikki mailit.Taidanpa mennäkin samantien lähettämään tiukan asiallista mailia niille...
balzary
12.05.2004 14:47:50

Joo, onneks oon säilyttäny kaikki mailit.Taidanpa mennäkin samantien lähettämään tiukan asiallista mailia niille...

muista olla asiallinen. haista vittu -mailit sitten vasta lopuks :)
Dolmo
12.05.2004 14:56:08
Jep, älä heitä hanskoja heti tiskiin. Pidät kaikki dokumentit (mailit tässä tapauksessa) kaupan sopimuksista/hoidoista tallessa. Uutta, asiallista mailia kehiin. Jos et saa sovittua koteloa, voit tietysti yrittää kinuta jotain muuta tilalle.

Jos sekään ei luonnistu.. Ööh. Mitäs sitten? Joku voisi opastaa miten edetään epäonnistuneissa verkkokaupoissa. Kuluttajansuojaviranomainen?
"Oma tyhmyyteni on minulle tärkeämpi, kuin vieras viisaus"
balzary
12.05.2004 14:57:11

Jos sekään ei luonnistu.. Ööh. Mitäs sitten? Joku voisi opastaa miten edetään epäonnistuneissa verkkokaupoissa. Kuluttajansuojaviranomainen?

no sitten ainakin kaupan suuntaan annetaan palautetta, mielellään mahdollisimman korkealle pomolle, että mitä vittua tämä tämmönen on. vaikee sanoa miten ulkomaiden kanssa tommoseen käydään käsiks täältä...
Dolmo
12.05.2004 15:02:58
no sitten ainakin kaupan suuntaan annetaan palautetta, mielellään mahdollisimman korkealle pomolle, että mitä vittua tämä tämmönen on. vaikee sanoa miten ulkomaiden kanssa tommoseen käydään käsiks täältä...

Ok. Itse juuri mietin mitkä ovat suomen virkamiehillä intressit ks. asian hoitoon. Itse olen ehkä hieman skeptinen, mutta toisaalta voivat ottaa asian hyvinkin hoitoon.
"Oma tyhmyyteni on minulle tärkeämpi, kuin vieras viisaus"
balzary
12.05.2004 15:10:17

Ok. Itse juuri mietin mitkä ovat suomen virkamiehillä intressit ks. asian hoitoon. Itse olen ehkä hieman skeptinen, mutta toisaalta voivat ottaa asian hyvinkin hoitoon.

voi olla että sanovat nou kän duu, on niillä suomessakin kovasti hoidettavaa. paha tollasessa on toimia, soittelukin maksaa maltaita. yhteys ko. maan kuluttaja-asiamieheen?

voihan se olla, että firma koittaa vedättää ja yhtäkkiä case löytyy ku vähän jankuttaa. jos ei firman pomo kuuntele, niin sitten vaan netti täyteen haukkua ko. lafkasta. paskaa toimintaa tollanen jos eivät korjaa virhettään.
Puavali
12.05.2004 15:34:44
Jos muu ei auta, laitetaan firman sähköposti tukkoon. Asiakaspalvelun lamaannuttaminen voi olla asillinen toimenpide vedätystapauksessa.
Leo80
12.05.2004 17:09:29
Mikäli ilmenee ongelmia euroalueen (lue:EU:n) alueella niin kannattaa kääntyä EU:n kuluttaja-asiamiehen puoleen. Sähköpostilosoite on: eu-kuluttajaneuvonta@hel.fi, ja puhelimitse: Puhelinpalvelu numerossa (09) 7312 2920 ma, ke, to ja pe 9-12 sekä ti 14-17
"Mutta kaikkihan erehtyvät joskus. Miksi lyijykynän päässä muuten olisi kumi?"
tubaduuri
12.05.2004 18:20:26
Kiitos kaikille tähän mennessä tulleista hyödyllisistä kommenteista.Odottelen, että mitä vastaavat mailiini ja jos näyttää siltä, etteivät suostu antamaan laukkua, niin pitänee uhata EU-kuluttaja-asiamiehellä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)