Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nuottien ja sointulappujen lukeminen iPadilla
1
Peter_
04.11.2013 11:54:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokos väki on siirtynyt digiaikaan nuottien ja lappujen lukemisessa? Itse ajattelin skannata kaikki nuottini, jolloin säästyy paljon aikaa ja vaivaa arkistoinnissa. Lisäksi kaikki laput on keikalla ja treeneissä mukana.
 
Onko kokemusta, mikä olisi paras softa nuottien lukemiseen ja arkistointiin? Ehkä tärkein kriteeri olisi, että lappuihin saa helposti tehtyä merkintöjä treeneissä. Ennen skannausta olisi myös hyvä tietää, kannattaako skannata jpg- vai pdf -formaatissa.
 
Grugi
04.11.2013 12:33:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tekisin PDF muotoon niin muokkaaminen on jatkossa ehkä helpompaa kuin JPG.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Lennu
04.11.2013 13:26:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JotNot pro on itellä käytössä, kandee testaa.
 
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
washburn
04.11.2013 17:05:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon käyttänyt iPadilla forScore ohjelmaa viime keväästä.
Pystyy tekee merkintöjä helposti ja saa järjesteltyä nuottikirjaston eri kriteerien mukaan. Ja settilistat saa kätevästi myös tehtyä. Lukee pdf.
 
Live long and prosper.
Eukka
05.11.2013 01:27:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TheGigEasy. Pdf, merkinnät niihin, settilistat. Toimii. Saa jopa ulkosia speduja sivunvaihtoon jos haluaa (adapteri maksaa...).
 
Akatax for you!
villeh
07.11.2013 11:21:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin soitu/lyyriikka puolella Onsong on ihan ehdoton ja kovasti kehuttu softa, lisäksi voi hommata polkimen millä sivuja saa käännettyä polkaisemalla. Jos biisit "teksti" muodossa niin esim koko biisin transponointi tapahtuu yhdestä napista ja päivittää koko biisin soinnut. Noihin skannattuihin sopii myös Forscore ja IBook, youtubesta löytyy kaikista videoita.
 
www.upsidecrown.net www.hautaluoma.com
Peter_
13.11.2013 21:14:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista! Forscore vaikutti ainakin pätevältä, täytyypä tutustua muihinkin. Ohjelman hinnalla ei ole niin merkitystä kun ne on kuitenkin aika halpoja. Pääasia olis, että kun sen vaivan näkee että skannaa ja järjestää ne laput ohjelmaan, niin ohjelma olis mahdollisimman tarkoituksenmukainen.
 
Peter_
03.01.2014 21:23:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tuon ForScoren ja parilla keikalla käyttänyt. Merkintöjen tekeminen on suht helppoa, mutta lappujen importtaaminen on kyllä aika työlästä! Onko tosiaan niin, että biisit joutuu yksitellen avaamaan Dropboxissa tai sähköpostissa ja sitä kautta tuomaan Forscoreen? Sais olla ohjelmassa itsessään mahdollisuus napata nuotista kuva. Ei taida olla GigEasyssäkään? JotNot testiin siis seuraavaksi.
 
ha55i
05.01.2014 22:13:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peter_: KLIPKLIP Onko tosiaan niin, että biisit joutuu yksitellen avaamaan Dropboxissa tai sähköpostissa ja sitä kautta tuomaan Forscoreen? Sais olla ohjelmassa itsessään mahdollisuus napata nuotista kuva. Ei taida olla GigEasyssäkään? JotNot testiin siis seuraavaksi.
 
Tee Dropboxiin oma kansio Forscorelle ja tallenna pf-fileet sinne. Forscorella voit avata ko. kansion ja ladata halauamasi nuotit tablettiin yhdellä kertaa.
(Työkalupakki > add scores > Dropbox)
 
Nuotista saa myös otettua kuvia: työkalupakki > add scores > Darkroom.
 
Mulla on on itsellä Dropboxissa kansio, johon tallennan kaikki nuotit pdf:nä. Kansioon pääsen käsiksi haluamallani ohjelmalla, joskin viime aikoina olen käyttänyt enimmäkseen Forscorea. Nuottien nimeämisessä kannattaa olla järjestelmällinen, samoin biisien eri versioiden tallentamisen kanssa.
 
ha55i
 
Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt.
Peter_
22.01.2014 12:49:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistavaa, kiitos ha55i!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «