Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: warwick infinity
1
JPHe
02.11.2013 19:39:38 (muokattu 02.11.2013 19:44:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on jo jonkin aikaa tehnyt mieli tehdä kopio warwick infinity bassosta. Ongelman on edelleen kohtalaisen vaikea toteutus kotikonstein. Kyseessä on neckthtu soitin, joka itsessään on helppo tehdä, mutta siinä pari lisäystä, jotka tekevät projektista vaikean. Body on ontto f aukoilla. Tälläinen thinline neckthru soittimeen ei ole vaikea tehdä, jos body on suora. Infinityn body on kuitenkin kupera takapuolelta ja kaareva etupoulelta. Tässä on yksi custom shop video, josta asia käy hyvin ilmi. Olisiko hyviä ehdotuksia, kuinka esim kannen puolen saa kaarevaksi kantta varten. Noinpaksun kannen vääntäminen paikalleen voi olla myös haastavaa ilman järeempiä prässejä..
 
http://www.youtube.com/watch?v=Q_6b4u_fUHU
 
ja kyseeseen ei tule mikään puolittainen suorakantinen soitin. Teen 1:1 version vaikka se pitäisi tehdä hiomalla ja aikaa kuluisi 15 vuotta. Nyt siis tarvitsisin ideoita joilla hommaa voisi nopeuttaa.
 
joseplluissans
02.11.2013 23:17:37 (muokattu 02.11.2013 23:21:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tein oman version jonka joskus näitkin. Vähän harmittaa että ei ollut edes riittävän isoradiuksista jyrsinterää.
Kai tossa vaan tarttis olla riittävän paksu body niinku videossakin ja sitten siitä vaan veistellä pois...
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
JPHe
03.11.2013 13:56:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joseplluissans: Mä tein oman version jonka joskus näitkin. Vähän harmittaa että ei ollut edes riittävän isoradiuksista jyrsinterää.
Kai tossa vaan tarttis olla riittävän paksu body niinku videossakin ja sitten siitä vaan veistellä pois...

 
Niin siinä versiossasi oli tosiaan oikaistu noiden kohtien osalta, joiden tekemiseen ideoita tarvitsisin. Tuossa videossa on ohitettu, esim kannen liimaus. Toki siinä liimaa levitetään, mutta ei näytetä kuinka kannen prässäävät kaarevalle pinnalle...
 
Mulla on 16mm pyöristyterä, mutta en tiedä onko sekään riittävä. Näitä bassoja ei taida kovinmontaa suomessa olla kovan hinnan takia, mutta jos jollain olisi mittoja bodysta, niin olisin kiitollinen. Esim bodyn paksuus ja kaarevuuden määrä olisi kiva tietää.
 
MPU
03.11.2013 13:58:35 (muokattu 03.11.2013 13:59:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPHe: Tässä on jo jonkin aikaa tehnyt mieli tehdä kopio warwick infinity bassosta. Ongelman on edelleen kohtalaisen vaikea toteutus kotikonstein. Kyseessä on neckthtu soitin, joka itsessään on helppo tehdä, mutta siinä pari lisäystä, jotka tekevät projektista vaikean. Body on ontto f aukoilla. Tälläinen thinline neckthru soittimeen ei ole vaikea tehdä, jos body on suora. Infinityn body on kuitenkin kupera takapuolelta ja kaareva etupoulelta. Tässä on yksi custom shop video, josta asia käy hyvin ilmi. Olisiko hyviä ehdotuksia, kuinka esim kannen puolen saa kaarevaksi kantta varten. Noinpaksun kannen vääntäminen paikalleen voi olla myös haastavaa ilman järeempiä prässejä..
 
http://www.youtube.com/watch?v=Q_6b4u_fUHU
 
ja kyseeseen ei tule mikään puolittainen suorakantinen soitin. Teen 1:1 version vaikka se pitäisi tehdä hiomalla ja aikaa kuluisi 15 vuotta. Nyt siis tarvitsisin ideoita joilla hommaa voisi nopeuttaa.

 
Mulla olis jyrsinjigi/kelkka just tuollaiseen hommaan. Harmi kun oot vähä kaukana. Aja hakemaan niin saat ilmatteeks.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
JPHe
03.11.2013 17:05:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Mulla olis jyrsinjigi/kelkka just tuollaiseen hommaan. Harmi kun oot vähä kaukana. Aja hakemaan niin saat ilmatteeks.
 
Kiitos tarjouksesta. Ei hän sitä tiedä, vaikka sinnepäin tulisinkin, koska olen oikeasti savosta tänne länsisuomeen soluttautunut... Olisiko tarkempaa kuvausta/kuvaa jigistä.
 
MPU
03.11.2013 18:22:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPHe: Kiitos tarjouksesta. Ei hän sitä tiedä, vaikka sinnepäin tulisinkin, koska olen oikeasti savosta tänne länsisuomeen soluttautunut... Olisiko tarkempaa kuvausta/kuvaa jigistä.
 
Heitä spostiosoite pikiksellä niin laitan huomenna kuvan. On työmaalla se kelkka.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
mhelin
04.11.2013 14:23:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossahan tuo kansi on kaarevahko jo liimattaessa (kannen puolikkaat liimattu kulmassa yhteen ja hiottu keskeltä tasaisemmaksi tjsp.), ja se liimataan paikalleen eli vastaavasti kuperaksi muotoiltuun bodyyn epoksilla ilman prässäystä.
 
jtt
04.11.2013 15:09:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU;n linkittämän videon 3.16 min kohdalla tuo kansi kyllä näyttää kovin suoralta.
Ihme kyllä jos kestää prässäyksen muotoon.
 
MPU
04.11.2013 16:10:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jtt: MPU;n linkittämän videon 3.16 min kohdalla tuo kansi kyllä näyttää kovin suoralta.
Ihme kyllä jos kestää prässäyksen muotoon.

 
Ei ollu mun linkkaama mutta selkeästi about 6mm kansi taivutettiin kaarevaksi jyrsityn bodin päälle. Onnistuu hyvin noin. Jos ei muuten niin kaksi 3mm kansipalaa päällekkäin. Tolla mun jigillä onnistuu tuo kaarevan muodon jyrsintä molemmille puolille oikein hyvin.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «