Gabe 29.10.2013 11:39:37 (muokattu 29.10.2013 11:43:04) | |
---|
Vilpur1: Mitä jos kokeilisit Korpi Instrumentsin omia mikkejä? Sivujen mukaan itse voi valita langan paksuuden ja magneetin. Eiköhän tuolta myös irtoa apuja valinnassa :) tuolla on jokunen kuva telestä oikeilla P90:llä. http://www.tdpri.com/forum/just-pic … /230688-p90-tele-neck-position.html Ei mahdoton ajatus, vaikka ajattelin pysyä jo valmiiksi hyväksi havaituissa vaihtoehdoissa. Mutta voisin kyllä kysäistä vielä tästä. antnis: Mites muuten P90 sovittaminen talllamikin kanssa kävisi helpoiten kun P90 vaatinee 500k ja tallamikki 250k potikan? Totta... Little 59 voisi olla myös hyvä vaihtoehto. Se toiminee ainakin 500k potikan kanssa. E. Mutta eikös nuo hot railsitkin ole humbuckereita? Luulisi menevän 500k potikan kanssa? |
Joees 29.10.2013 12:56:12 | |
---|
Gabe: Totta... Little 59 voisi olla myös hyvä vaihtoehto. Se toiminee ainakin 500k potikan kanssa. E. Mutta eikös nuo hot railsitkin ole humbuckereita? Luulisi menevän 500k potikan kanssa? Little 59 on ihan ok mutta jos jaksaisin rumbaa pyörittää niin vaihtaisin sen pois. Mutta, onhan noita tavan yksikelaisia ja ysikymppejä yhdistelty iät ja ajat onnistuneesti, kuten myös yksikelaisia että hummereita. Vaikka hyvältä ovat kuulostaneetkin niin en oo jaksanut pähkäillä minkämoisilla ovat ongelmansa ratkaisseet, vai onko suurempaa ongelmaa ollut alunperinkään. Tunnetuimpana esimerkkinä nyt ehkä vaikka Keith Richards. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
antnis 29.10.2013 13:10:23 | |
---|
Gabe: Ei mahdoton ajatus, vaikka ajattelin pysyä jo valmiiksi hyväksi havaituissa vaihtoehdoissa. Mutta voisin kyllä kysäistä vielä tästä.
Totta... Little 59 voisi olla myös hyvä vaihtoehto. Se toiminee ainakin 500k potikan kanssa. E. Mutta eikös nuo hot railsitkin ole humbuckereita? Luulisi menevän 500k potikan kanssa? Semmoinen varmaa meniskin, mulle on tulossa Gatton T-style tallaan ja kaulaan houkuttelis Bardenin noiseless P-90...T-style ei takuulla mene 500k potikan kanssa se on suht kirkas jo 250k kanssa. |
Mule 31.10.2013 10:06:45 | |
---|
Heinäkuun alussa tilasin hollantilaiselta kitarapajalta Haarin Telen (T-style tai T-classic -nimellä), odotetaan saapuvaksi siinä viikon-kahden päästä - tosin näin oli jo kuukausi sitten. Silti, nelisen kuukautta kustoomilta on ihan passeli aika. Opiskelijan arki on karua, sillä likviditeetin kartuttamiseksi on AVRI Strato jo myyty kuukausi taaksepäin. Speksit lyhkäisyydessään: Vintage White Kaulaprofiili "C" Otelauta ruusupuuta --- olenko ainoa joka ei ymmärrä Haareissakin usein nähtyä Birdseye -kaulaa. Sus siunaa kun osaa olla kamalan näköinen (oma tulee olemaan ihan plain mable). 8-12" radius Nauhat medium Kolmen ruuvin (mojo)satula Kaulassa Fralinin stock Tallassa Voodoo 50 Hintaa tuli 1495,- ja nyt hieman mieltä jäytää 75 euron lisällä saadun sugar pine/swamp ash 1-piece bodyn ohitus, on sitten tarpeen tai ei.. Haarin Erikin englannin osaaminen on kohtalainen, sekin koristeltuna. Hänen lähettämässä excel-taulukossa, jossa siis speksit varmistetaan, oli niin radius metsässä sekä niin etu- kuin sukunimikin väärin. Yritä sitten kysellä nippelitietoa taikka smalltalkkia harrastaa kun vastaus on "jes ok" tai vain "we got it". Sen lisäksi että vaikka herrasta on kuullut hyvää niin seppänä kuin herrasmiehenäkin niin kovin mulkkuna hän vain sattuu sp-vaihdoissa itsensä edukseen, pistetään huonon englannin piikkiin. Ja nyt taas itsestäni saa mulkun kuvan näillä foorumeilla.. oh well. Epäilemättä laadukas peli on tulossa, kuitenkin sellainen kutina että jokin speksi heittää. Isken raporttia kun pääsen marraskuun lopulla käsiksi! |
Andy Six 31.10.2013 15:16:27 | |
---|
It's all put together with alligator leather... |
weelie 31.10.2013 16:40:06 | |
---|
http://pickingjjcale.blogspot.com/ |
Painajaismainen 01.11.2013 11:38:48 | |
---|
|
Freewheeler 01.11.2013 13:19:13 (muokattu 01.11.2013 13:21:17) | |
---|
weelie: Olenpa etevämpien miesten kuullut sanoneen että ainoa meksikon kitara joka on täydellinen, mitään ei tarvitse vaihtaa. Paitsi tallamikin, jos haluaa aitoa 60-luvun alun soundia. Nyt saa melkoisella alennuksella Fenderin AV62RI-mikkiä Jenkkilästä. Se on ihan killeri! En väitä, että se orkkismikki on mitenkään huono, se vaan on sellainen Fenderin halpa yleismikki muovirungolla ja ilman metallista pohjalevyä... |
Laulava Kylätohtori 01.11.2013 16:13:04 | |
---|
Freewheeler: Paitsi tallamikin, jos haluaa aitoa 60-luvun alun soundia. Nyt saa melkoisella alennuksella Fenderin AV62RI-mikkiä Jenkkilästä. Se on ihan killeri! Mistä päin? Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Freewheeler 01.11.2013 20:02:19 (muokattu 01.11.2013 20:06:27) | |
---|
|
sticky fingers 01.11.2013 20:50:21 | |
---|
Funkonaut: Ajattelin vaan kertoa, että mulle on tulossa tämän vuoden puolella vielä Telecaster. Tai no, kaveri tekee mulle. Mahaviisteillä, reverselavalla ja muilla herkuilla. Kuvia laitan sitten, kun skeban saan kouraani. Jäbä käyny mun puolivalmista tellua kopioimassa. Mahaviiste on siinäkin. ... |
Freewheeler 02.11.2013 10:09:43 | |
---|
|
Vilpur1 02.11.2013 14:40:55 | |
---|
I got myself a Cadillac
But I can't afford the gasoline |
AngieRainbow 02.11.2013 15:55:16 (muokattu 02.11.2013 15:57:15) | |
---|
Vilpur1: Ai että tuo Anssin ESP Tele on makkee. Taitaa olla Vintage kärpäsen purema saanut miehen heikoks :) Onko muuten mitään vielä kiikarissa? http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=812884 Kiikarissa on vähän liikaakin :) Ei ole enää pelkästään kitara, vaan nyt täytyy saada myös vintage vahvistin. Läheltä liippaasi, että en ostaut yhtä -61 Fender 6G3 Deluxea, mutta se ehti mennä. Nyt kun olen päässyt R8:n kaulan makuun, niin vähän jäi ohueksi toi ESP 400 telen kaula. Eihän se mikään tikku ole, mutta ei mikään kunnon halkokaan. Jostain syystä, Jukkiksen ESP 400 telessä on vähän paksumpi kaula kuin tässä omassani, mikä olisi ollut enemmän mieleinen. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Vilpur1 02.11.2013 16:04:44 | |
---|
AngieRainbow: Kiikarissa on vähän liikaakin :) Ei ole enää pelkästään kitara, vaan nyt täytyy saada myös vintage vahvistin. Läheltä liippaasi, että en ostaut yhtä -61 Fender 6G3 Deluxea, mutta se ehti mennä. Nyt kun olen päässet R8:n kaulan makuun, niin vähän jäi ohueksi toi ESP 400 telen kaula. Eihän se mikään tikku ole, mutta ei mikään kunnon halkokaan. Jostain syystä, Jukkiksen ESP 400 telessä on vähän paksumpi kaula kuin tässä omassani, mikä olisi ollut enemmän mieleinen. Joo mä oon lukenut että noiden 80-luvun ESP kaulaprofiileissa on eroja. Tosiaan hieman tuhdimmalla kaulalla oleva ESP:n Tele tai Strato vois olla virkistävä vaihtoehto :) Nykyään niissä on tuo Thin U profiili joka on omaan näppiin aivan liian ohut ja sen takia oon Vintage plussasta joutunut luopumaan vaikka olikin hyvä kitara. -61 Fender 6G3 Deluxe, harmi kun meni ohi... Oliko tuo nyt se Brownface? I got myself a Cadillac
AngieRainbow 02.11.2013 16:15:52 | |
---|
Vilpur1: Joo mä oon lukenut että noiden 80-luvun ESP kaulaprofiileissa on eroja. Tosiaan hieman tuhdimmalla kaulalla oleva ESP:n Tele tai Strato vois olla virkistävä vaihtoehto :) Nykyään niissä on tuo Thin U profiili joka on omaan näppiin aivan liian ohut ja sen takia oon Vintage plussasta joutunut luopumaan vaikka olikin hyvä kitara. -61 Fender 6G3 Deluxe, harmi kun meni ohi... Oliko tuo nyt se Brownface? Se oli nimenomaan Brownface, orkkiskaiutin ja kaikin puolin huippukunnossa. Se oli vaan Jenkeissä, mikä vähän hidasteli ostopäätöstä, kun siihen olisi tullut verot sun muut kylkeen. Haepas tästä itsellesi tele :) What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
FensonGibder 02.11.2013 17:10:57 | |
---|
Vilpur1: ...harmi kun meni ohi... Oliko tuo nyt se Brownface? Sourface, ehkä? Riffi, nyt. |
AngieRainbow: Se oli nimenomaan Brownface, orkkiskaiutin ja kaikin puolin huippukunnossa. Se oli vaan Jenkeissä, mikä vähän hidasteli ostopäätöstä, kun siihen olisi tullut verot sun muut kylkeen. Haepas tästä itsellesi tele :) Kiitos tarjouksesta mutta nyt ei ole pennin pyörylää :) ja omassa käytössä, kolmas kitara jää usein laukkuun. I got myself a Cadillac
Laulava Kylätohtori 02.11.2013 22:39:42 | |
---|
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Stone 10.11.2013 17:19:04 | |
---|
Sellainen kysymys, että onko telecasterien potikoiden nupit standardikokoisia sisämitoiltaan akseliin (ne rihlatut malliset)? Vaihdatin baja teleeni alkuperäisen painokytkimellä olevan volumepotikan 250k-->500k (Dimarzio), jossa ei painokytkin toimintaa enään. Lisäksi bajan 4-asentoinen kytkin muutettiin trad. 3-asentoiseksi. Nämä käynee?? http://www.uraltone.com/soitinraken … e-5-kromi-rihlatulle-potikalle.html"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |