AngieRainbow 01.11.2013 11:48:09 (muokattu 01.11.2013 11:49:29) | |
---|
Little Savage: En omista Gibsonia ja kaikki on päin persettä tyttöystäväkin jätti. Olen tässä pienen Les Paul kaasun vallassa katsellut käytettyjä muusikoiden.netin torilta ja ebaystä. Mutta mitäs mieltä tuosta kitarasta onko hinta kohdillaan ? Ihan pikainen vastaus riittää. Ei tarvitse tehdä asiasta sen pidempää offtopiccia. http://www.thomann.de/fi/gibson_lp_traditional_pro_ii_50s_hcs.htm Onhan se tavallaan kohdillaan, mutta Traditionalin saa käyetettynä torilta ~1000 eurolla ja Kitarapajalla uusi maksaa 1245 euroa. Toisaalta tossa sun linkittämässä yksilössä on "push" toimintoja potikoissa, eli jos juuri tommosen haluat, niin sitten on hinta kohdillaan. Jos perus Traditionalin haluaa, niin sitä pöyrii torilla aika paljon. Itse olen enemmän Standard- kuin Traditional-miehiä, mutta makuasioita on nämä. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Vladi 01.11.2013 11:50:03 | |
---|
AngieRainbow: Onhan se tavallaan kohdillaan, mutta Traditionalin saa käyetettynä torilta ~1000 eurolla ja Kitarapajalla uusi maksaa 1245 euroa. Toisaalta tossa sun linkittämässä yksilössä on "push" toimintoja potikoissa, eli jos juuri tommosen haluat, niin sitten on hinta kohdillaan. Jos perus Traditionalin haluaa, niin sitä pöyrii torilla aika paljon. Torilta Traditional ja sitten ylijäävällä 500 eurolla ostaa vaikka jotkut huippumikit (BKP, Sheptone) ja asennuttaa kaikenlaisine push-potikoineen ne ammattilaisella. Jää vielä karkkirahaakin. |
Krice 01.11.2013 11:51:22 (muokattu 01.11.2013 11:51:51) | |
---|
fox: Otetaan nyt vaikka tuollainen satulan vaihto - periaatteessa ei mikään rakettitieteen omainen juttu Mikä oli vaikeaa ymmärtää siinä kun sanoin, että sellainen jota voi itse säätää? Tietysti jos satulan viilaaminen ei onnistu omin avuin niin sitten ammattilaiselle. Ymmärsitkö tahallaan väärin, vai onko tämä vain internet? |
Ruutukunkku 01.11.2013 12:22:19 | |
---|
Krice: Mikä oli vaikeaa ymmärtää siinä kun sanoin, että sellainen jota voi itse säätää? Tietysti jos satulan viilaaminen ei onnistu omin avuin niin sitten ammattilaiselle. Ymmärsitkö tahallaan väärin, vai onko tämä vain internet? Yhtä vaikeaa näyttäis olevan ymmärtää, että joitakin ei vain kiinnosta se oman kitaran laittaminen, vaikka olis osaamista. Ja vaikka olis ne työkalutkin viimesen päälle. Elämän valintoja. I'm sorry Dave |
jniska 01.11.2013 14:58:10 | |
---|
Noita Traditionalejakin on monenlaisia ja monen hintaisia. Kaikki eivät ole hinnaltaan noin 1300 €. Kalleimmat mallit taitaa olla parin tonnin kantturoissa. Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa. |
jniska 01.11.2013 15:00:39 | |
---|
AngieRainbow: Itse olen enemmän Standard- kuin Traditional-miehiä, mutta makuasioita on nämä. Eikös sun R8 ole lähempänä Traditionalia kuin nykystankkua ? Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa. |
Krice 01.11.2013 15:33:34 | |
---|
Ruutukunkku: Yhtä vaikeaa näyttäis olevan ymmärtää, että joitakin ei vain kiinnosta se oman kitaran laittaminen Mutta kun kyse ei ollut siitä, vaan että pitääkö kitara viedä säädettäväksi ammattilaiselle. Siis onko se välttämätöntä, riippumatta siitä haluaako tai osaako säätää kitaran itse vai ei. |
AngieRainbow 01.11.2013 15:57:54 | |
---|
jniska: Eikös sun R8 ole lähempänä Traditionalia kuin nykystankkua ? On joo. Artikuloin tossa vähän huonosti. En pidä hirveästi näistä nykystankuista. Gibson Les Paul Standard on vähän väljä käsite, kun siihenkin on tullut muutoksia viimeaikoina aika paljon. En ole kyllä mikään Traditional asiantutija muutenkaan. Ihan paria olen joskus kokeillut ja ihan mutuna sitten tykästynyt Standardiin, mutta omani eivät ole olleet näitä uudempia lukuunottamatta 2008 Stankkua, joka oli kyllä todella hyvä kitara. Sit mulla oli todella hyvä 2001 Stankku, mutta sekin meni lihoiksi, kun piti saada custom shoppia. Kyllä ne harvat Traditionalit kuitenkin toki hyviä ovat olleet ei siinä mitään. Itse ostaisin mieluummiin käytetyn Standardin (esim. 1990-2007 vuosilta) 1500 eurolla kuin ton linkitetyn uuden Traditionalin. Mutta ihan fiilispohjalta monet pitvävät noista Traditionaleista. Ja eikös mun R8 ole reissue nimenomaan vuoden 1958 Les Paul Standardista ;) What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
jniska 01.11.2013 17:26:16 (muokattu 01.11.2013 17:26:33) | |
---|
AngieRainbow: On joo. Artikuloin tossa vähän huonosti. En pidä hirveästi näistä nykystankuista. Gibson Les Paul Standard on vähän väljä käsite, kun siihenkin on tullut muutoksia viimeaikoina aika paljon. En ole kyllä mikään Traditional asiantutija muutenkaan. Ihan paria olen joskus kokeillut ja ihan mutuna sitten tykästynyt Standardiin, mutta omani eivät ole olleet näitä uudempia lukuunottamatta 2008 Stankkua, joka oli kyllä todella hyvä kitara. Sit mulla oli todella hyvä 2001 Stankku, mutta sekin meni lihoiksi, kun piti saada custom shoppia. Kyllä ne harvat Traditionalit kuitenkin toki hyviä ovat olleet ei siinä mitään. Itse ostaisin mieluummiin käytetyn Standardin (esim. 1990-2007 vuosilta) 1500 eurolla kuin ton linkitetyn uuden Traditionalin. Mutta ihan fiilispohjalta monet pitvävät noista Traditionaleista. Ja eikös mun R8 ole reissue nimenomaan vuoden 1958 Les Paul Standardista ;) Taitaa olla muuten jompikumpi sun vanhoista stankuista tossa naapurissa Jouko-nimisellä kaverilla. Hyvä kitara ompi se. Tuo traditional tuli nimenomaan paikkaamaan sitä aukkoa, mikä jäi kun standardeista alettiin tehdä modernimpia. Asymmetristä kaulaa ja mikkien puolituksia yms. Gibson teki Traditional-mallin, joka vastaa vanhempia 90-luvun standardeja. Niissähän ei ollut vielä moderneja juttuja ollenkaan. Tossa just männä viikolla puhuttiin Juccizen kanssa aiheesta, että ehkä olisi ollut selkeämpää pitää tavallinen standard standardina ja sitten tehdä joku standard advande ja standard modern jne. Nyt Traditional = standard ja standard = modern. Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa. |
AngieRainbow 01.11.2013 18:22:06 | |
---|
jniska: Taitaa olla muuten jompikumpi sun vanhoista stankuista tossa naapurissa Jouko-nimisellä kaverilla. Hyvä kitara ompi se. Tuo traditional tuli nimenomaan paikkaamaan sitä aukkoa, mikä jäi kun standardeista alettiin tehdä modernimpia. Asymmetristä kaulaa ja mikkien puolituksia yms. Gibson teki Traditional-mallin, joka vastaa vanhempia 90-luvun standardeja. Niissähän ei ollut vielä moderneja juttuja ollenkaan. Tossa just männä viikolla puhuttiin Juccizen kanssa aiheesta, että ehkä olisi ollut selkeämpää pitää tavallinen standard standardina ja sitten tehdä joku standard advande ja standard modern jne. Nyt Traditional = standard ja standard = modern. Juuri näin. Hyvin puhuttu. Ja sanohan Joukolle terveisiä. Sinne tosiaan meni se 2001 Stankku. Taisin myydä aika halvalla, kun ei ollut laukkua antaa mukaan. Siinä oli vielä otelautakin sitä tummaa intialaista ruusupuuta, mitä ei Gibsoneista enää nykyään löydy. Ainakin myydessä siinä oli Duncan Alnico 2 Pro mikit, niin kuin tuohon aikaan kaikissa mun Les Pauleissa. Miksiköhän... :) What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Jucciz 01.11.2013 18:50:15 | |
---|
AngieRainbow: Alnico 2 Pro mikit, niin kuin tuohon aikaan kaikissa mun Les Pauleissa. Miksiköhän... :) Koska eihän nyt "Alnico 2 Amateur" näyttäis kauheen katu-uskottavalta. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
LaMotta 01.11.2013 19:36:46 | |
---|
Kaikki on hyvin koska en omista Gibsonia. Tämä laulu olisi oman ketjun arvoinen. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Gabe 01.11.2013 21:13:19 | |
---|
AngieRainbow: siinä oli Duncan Alnico 2 Pro mikit, niin kuin tuohon aikaan kaikissa mun Les Pauleissa. Miksiköhän... :) Olisiko eräällä tietyllä silinteripäällä ollut osuutta asiaan? :) Hyvät mikit kyllä.. |
hallu 01.11.2013 21:20:11 | |
---|
LaMotta: Kaikki on hyvin koska en omista Gibsonia. Tämä laulu olisi oman ketjun arvoinen. Ei kyllä ole oikein uskottavaa tommonen;-). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
fox 01.11.2013 23:57:15 | |
---|
hallu: Ei kyllä ole oikein uskottavaa tommonen;-). =) Ainakin pitkäjänteistä toimintaa..Tuossa yks.. "Kaikki on hyvin vaikka / koska en omista Gibsonia." 21.11.2012 20:44 kirjuutettu. Ilmeisesti jokin ny häirittee, kun täällä toiset on soittimiinsa tyytyväisiä. Pitäsköhän sitten näitten "ei-hyväksytyn merkin omistajien" käydä vastaavia erittäin sisältörikkaita, informatiivisia ja "kannustavia" one-linereita heittelemässä aina kun on jostain muusta merkistä kyse? ;) |
polojjo 02.11.2013 07:09:01 | |
---|
Jahass. Täytyy naapurin suorittaman ilmiannon jälkeen tulla ulos kaapista ja tunnustaa, että taloudesta löytyy kaksi Gibsonia. Tunnustan myös, että molempien suhteen on pientä modaamista tullut vuosien saatossa tehdyksi. Bändisoitteluissa ykköskitarana on tätänykyä juurikin tuo aiemmin mainittu AngieRainbowilta hankittu Les Paul Standard 2001 ( kiitokset miellyttävistä kaupoista). Kaulamikkinä siinä on edelleen tuo SD:n Pro-Slash. Tallamikiksi laitoin sille pariksi Gibsonin 57 Classic Plus -mikin. Tuntui omiin käyttötottumuksiini paremmin sopivalta kaksikolta. Toinen erittäin usein käsiin hakeutuva perheenjäsen on sitten 2004 valmistettu SG Special. Tässäkin minulla oli henkilökohtainen tallamikkiongelma, jonka paransin vaihtamalla kitaraan SG stankun mikit, kun sellaiset käytettyinä mnetin palstoilta vastaan käveli. Jäsen jniskan uusinta perheenjäsentä kävinkin jo paikanpäällä ihastelemassa ja kelpoyksilöksi toteamassa ( maltat vain ne kielet pitää riittävän korkealla :)) |
Dunga 02.11.2013 08:03:38 | |
---|
fox: =) Ainakin pitkäjänteistä toimintaa..Tuossa yks.. "Kaikki on hyvin vaikka / koska en omista Gibsonia." 21.11.2012 20:44 kirjuutettu. Ilmeisesti jokin ny häirittee, kun täällä toiset on soittimiinsa tyytyväisiä. Pitäsköhän sitten näitten "ei-hyväksytyn merkin omistajien" käydä vastaavia erittäin sisältörikkaita, informatiivisia ja "kannustavia" one-linereita heittelemässä aina kun on jostain muusta merkistä kyse? ;) Ilmeisesti jonkinlainen missio herralla on, kun on omistamattomuudestaan huolimatta näköjään kirjoittanut tähän ketjuun 38 viestiä :) No kuka aikaansa mitenkin tuhlaa, ilmeisesti hänellä on jotain todistettavaa. Ite en tällä hetkellä omista Gibsonia ja asiat ovat sitä myöden aika huonosti kitarasaralla. Etsintä on kuitenkin päällä jotta saadaan tämä virhe korjattua. War... war never changes. |
FensonGibder 02.11.2013 09:11:44 | |
---|
Moni vastarannankiiski jaksaa todistaa Gibsonin ja Fenderin huonoutta. Jos tiukasti laatua katsotaan ovat pieneksi osaksi oikeassa: noilla tuotantomäärillä tulee väkisinkin laatua koko skaalalla. Aina tuntuu olevan hätähousuja joille kelpaa kaupassa se huonokin yksilö. Gibsonin ja Fenderin mahtavuus ei ole kuitenkaan kitaran laadussa vaan h i s t o r i a s s a. Turha jauhaa espin, suhrin, whatnotin mahtavuudesta, jos kyseessä on Leon suunnitteleman kitaran kopio lähes yksi-yhteen. Tai jammun parhautta jos se on Les-keppi pikku muutoksin. Jos taas on niin hard-core musiikin ammattilainen, että v a i n laatu merkitsee, saa toki puollustaa mielipidettään. Peruspelleltä sellainen pieteetti on lähinnä semantiikkaa ja sanahelinää. Riffi, nyt. |
pappasfin 02.11.2013 10:02:25 | |
---|
Kuten olen jo aikaisemminkin todennut, täältä löytyy Gibson Standard LP 2012, joka on sitä modernimpaa mallia uudistuksineen. Kyllä siitä lähtee ihan vanhemmankin puoleista Gibsonin soundia plus oikein taipuvaiset soundit noiden uudistusten myötä. Ei ole tarvinnu kun säätää vaan vähän paremmaksi kohdilleen mulle sopivaksi. Vireensä pitää ja helvetin hyvä peli. PappaSFin |
AngieRainbow: Ja eikös mun R8 ole reissue nimenomaan vuoden 1958 Les Paul Standardista ;) Niin eikös Standard nimitys tullut käyttöön vuonna 1958 jolloin silloiset mallit erotettiin Custom ja Standard kategorioihin. I got myself a Cadillac
But I can't afford the gasoline |