Aihe: Uniklubin rakkautta & piikkilankaa
1 2
NYdoll
09.05.2004 10:58:23

Kuulin radiosta tämän kyseisen kappaleen. Muistuipa sitten mieleeni se kuinka mietin jo silloin kun näin biisin videon levyraadissa, että millä ihmeen efektillä se kitarariffi on soitettu?
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world
rockitsb
09.05.2004 11:04:05
Kuulin radiosta tämän kyseisen kappaleen. Muistuipa sitten mieleeni se kuinka mietin jo silloin kun näin biisin videon levyraadissa, että millä ihmeen efektillä se kitarariffi on soitettu?

Todennäköisesti säröllä.
"Life sucks and then you fuckin' die." -Ozzy Osbourne
Fortune
09.05.2004 11:09:12

Jokin filter-tyyppinen efekti siinä on, ehkä jokin talkbox-mallinne (ei kuulosta oikealta talkboxilta) tms.

En yllättyisi, jos efekti on lähtöisin Linekuutosen Filter Modeler -askista.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Skebaristi
09.05.2004 11:13:43

Todennäköisesti säröllä.

Ei se ole efekti...
"Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy"
rockitsb
09.05.2004 11:15:10
Ei se ole efekti...

eikö muka, miksi ei?
"Life sucks and then you fuckin' die." -Ozzy Osbourne
Kapane
09.05.2004 11:25:14

Ei se ole efekti...

ja kitarassa ei ole kieliä. särö todellakin on efekti, koska se ei enää ole kitaran oman äänen vahvistusta, vaan särössä tapahtuu leikkausta...

line 6 fm4 vois olla oma veikkaus, mutta saattaa olla jokin kompinatiokin esim. just talk box+fm4. Ton kannalle mä menisin ite...
mua ei huvita enää yhtään mikään. [Kyllä Lähtee]
Fortune
09.05.2004 11:27:18

line 6 fm4 vois olla oma veikkaus, mutta saattaa olla jokin kompinatiokin esim. just talk box+fm4. Ton kannalle mä menisin ite...

FM4:sessa on talkbox-imitaatio eikä tuossa soundissa kyllä mitään letku suuhun -soundia ole.
Kapane
09.05.2004 12:49:14

FM4:sessa on talkbox-imitaatio eikä tuossa soundissa kyllä mitään letku suuhun -soundia ole.

kyllä talk boxista kuin talk boxista saa sen saundin pois, kun vaan jaksaa muokata... en kyllä usko, että tuo kitaristi ainakaan livenä tuon vetää tuon saundin talkilla.
Fortune
09.05.2004 12:52:06
kyllä talk boxista kuin talk boxista saa sen saundin pois, kun vaan jaksaa muokata... .

Mitäs ideaa siinä olisi :)
Kapane
09.05.2004 12:55:22

Mitäs ideaa siinä olisi :)

ei mitään, ellei ole niinkuin minä ja halua jotain aivan omituisia härö saundeja...
skebajaba
09.05.2004 14:26:32
kyllä talk boxista kuin talk boxista saa sen saundin pois, kun vaan jaksaa muokata... en kyllä usko, että tuo kitaristi ainakaan livenä tuon vetää tuon saundin talkilla.

jeps, ei livenä se huutelee jotain siihen mikkiin...
näin sen ystävänpäivä konsertin subulta ystävänpäivänä ja katoin että mitäs kakkaa sieltä nyt tulee ja uniklubihan siellä oli...no oli miten oli, eikös tuo kuulosta vähän autotunerilta siis se "hähää" kohta, just semmonen tyypillinen madonnan nyky soundi, millä tulee vähän "robotti" ja talk-boxin sekoitus, ite veikkaisin että voisi olla semmonenkin.
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
jaspi mäkky
12.05.2004 12:32:32
no mutta eiköhän se ole skitta vedettynä vocoderin lävitse ?
g1player
26.05.2004 12:29:36

Selvis tuossa jokin aika sitten että tuota ei edes soiteta kitaralla vaan siinä pistetään laulu jonkun efektin läpi!
Mutta pa.s.aa koko bändi silti!
"kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa"
Fortune
26.05.2004 16:51:21
Selvis tuossa jokin aika sitten että tuota ei edes soiteta kitaralla vaan siinä pistetään laulu jonkun efektin läpi!
Mutta pa.s.aa koko bändi silti!

Vocoder siis. Saman saanee talkboxillakin aikaan.
BenGlenton
26.05.2004 16:55:29
taitaa olla tämä pahamaineinen Cherin Do you Believe (tms) -kappaleen lanseeraama autotune-efekti. säröö ja muita maisteita sitten päälle...
http://www.supremecourtband.fi
superfly
26.05.2004 16:59:32
taitaa olla tämä pahamaineinen Cherin Do you Believe (tms) -kappaleen lanseeraama autotune-efekti. säröö ja muita maisteita sitten päälle...

Autotune? Minä muistan kyllä jostain lukeneeni, että Cherillä oli vocoderi... Korjatkaa, jos olen väärässä.
Harppu on alaston piano
Fortune
26.05.2004 17:01:26
Autotune? Minä muistan kyllä jostain lukeneeni, että Cherillä oli vocoderi... Korjatkaa, jos olen väärässä.

Niin kai se oli, kaikki luulivat että se oli väärinkäytetty autotune, mutta olikin vocoder. Ihan sama.

Autotunella saa vocodermaisen efektin oikeilla asetuksilla.
superfly
26.05.2004 17:03:07

Autotunella saa vocodermaisen efektin oikeilla asetuksilla.

Aahaa, thanks. Olen taas, jos mahdollista, hieman viisaampi.
Harppu on alaston piano
BenGlenton
26.05.2004 19:30:34
veikkaan tässä tapauksessa Autotunea, koska todennäköisesti Autotunea on tarvittu siihenkin hommaan, mihin se alunperin on kehitetty ;)
http://www.supremecourtband.fi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)