Hirvi 11.05.2004 14:19:00 (muokattu 11.05.2004 14:23:24) | |
---|
Osaisiko kukaan sanoa mistä saan sellaisen normaalin Jazz Bass -tyylisen 4-kielisen tallan, josta voi pujottaa kielet rungon läpi? Itse en löydä. Onkohan sellaista olemassakaan? Rokkaa kuin hirvi! |
Niskamies 11.05.2004 14:32:32 | |
---|
Osaisiko kukaan sanoa mistä saan sellaisen normaalin Jazz Bass -tyylisen 4-kielisen tallan, josta voi pujottaa kielet rungon läpi? Itse en löydä. Onkohan sellaista olemassakaan? Ihan tavallinen fenderin talla käy, siinä on reiät valmiina. Tai sitten voi vaan porata reiät johonkin reiättömään tallaan. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
M.Hanski 11.05.2004 14:33:05 | |
---|
Ainakin Gotoh 206 -tallassa on mahdollisuus pujottaa kielet myös läpi rungon. Se pittee tietee! |
poppamies 11.05.2004 14:49:09 | |
---|
Ihan tavallinen fenderin talla käy, siinä on reiät valmiina. Tai sitten voi vaan porata reiät johonkin reiättömään tallaan. Näinhän se on. Holkit olen itse ostanut netin kautta ruotsista http://www.gmf.se/ mutta kyllä niitä varmasti saa esim. Millbrookiltakin. Tuo rungon läpi poraamin on aika kinkkistä hommaa. Pakko käyttää pylväsporakonetta jos meinaa saada siistiä jälkeä ja holkit riviin... "G-strings are for strippers" |
2541 11.05.2004 15:31:58 | |
---|
Mikäs se oli sellainen vähän isompi tallaratkaisu, jossa joutui jo kovertamaankin. Joku 2-Tek tai jotain...Kuitenkin siinäkin sai kielet rungon läpi ja siinä oli aika massiivinen metallipala tallan alla, mikä upotettiin runkoon. Bass Playerissa asensivat koemielessä Mexico -Jazziin ja tulokset kuulemma hyviä. |
absqua 11.05.2004 16:12:40 | |
---|
Osaisiko kukaan sanoa mistä saan sellaisen normaalin Jazz Bass -tyylisen 4-kielisen tallan, josta voi pujottaa kielet rungon läpi? Itse en löydä. Onkohan sellaista olemassakaan? On olemassa on. Fazerilta löytyy varmaan hyllystäkin. Tai löytyi ainakin tuossa puolisen vuotta sitten kun kävin ihmettelemässä tallamarkkinoita. Perus 60/70-L Fender-tallassa noita reikiä ei ole, mutta uudempia reiällisiä perustalloja löytyy kyllä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
M.Hanski 11.05.2004 16:13:12 (muokattu 11.05.2004 16:19:23) | |
---|
Alkuperäinen 2TEK-tallahan on sellainen jumalattoman kokoinen metalliköntti, jonka asennusta varten bodyyn täytyy jyrsiä läpi asti helvetin iso reikä. Kehnohko kuva tämän sivun alalaidassa: http://archive.bassplayer.com/z1999/9901/gear.shtml Edit: Näitä ei tietääkseni enää valmisteta. Se pittee tietee! |
balzary 11.05.2004 16:20:14 | |
---|
Alkuperäinen 2TEK-tallahan on sellainen jumalattoman kokoinen metalliköntti, jonka asennusta varten bodyyn täytyy jyrsiä läpi asti helvetin iso reikä. Kehnohko kuva tämän sivun alalaidassa: http://archive.bassplayer.com/z1999/9901/gear.shtml näyttää vähän samanlaiselta ku mun Neuserissa. siis tuskin siinä on jyrsitty kovin pitkälle, mutta tollaset erilliset palaset. ibanezin joissain malleissa ilmeisesti samanlainen tsydeemi? |
M.Hanski 11.05.2004 16:24:02 | |
---|
näyttää vähän samanlaiselta ku mun Neuserissa. siis tuskin siinä on jyrsitty kovin pitkälle, mutta tollaset erilliset palaset. ibanezin joissain malleissa ilmeisesti samanlainen tsydeemi? Joo, periaatteessa toikin on yhdenlainen "monorail"-talla, mutta ei kuitenkaan samanlainen kuin Iboissa ja sun Neuserissa... Yritän kaivaa jostain paremman kuvan, niin saa paremman käsityksen tallasta. Se pittee tietee! |
M.Hanski 11.05.2004 16:25:41 (muokattu 11.05.2004 16:26:31) | |
---|
Se pittee tietee! |
balzary 11.05.2004 16:26:49 (muokattu 11.05.2004 16:28:13) | |
---|
apropoo, unskelotti: onko tuo sun punch factory se värkki mitä täällä useampikin ihminen aikeisemmin tuumiskeli? eli se kompura joka oli arvosteltu jossain bass playerissa tai muualla. kuis wörkkii? hunajata? edit: tuo 2tekin talla näyttää aika perkuleenmoiselta mötikältä. ei oo neuserissa ei :) pitää muuten kattoa josko sieltä neuserin tehtaalta irtois halvalla se fretless system. olispahan yks värkki lisää millä en tee mitään. |
M.Hanski 11.05.2004 16:38:35 (muokattu 11.05.2004 16:39:40) | |
---|
onko tuo sun punch factory se värkki mitä täällä useampikin ihminen aikeisemmin tuumiskeli? eli se kompura joka oli arvosteltu jossain bass playerissa tai muualla. kuis wörkkii? hunajata? Vaikka käyttötunteja on takana melko vähän, voin kyllä todeta, etteivät BP:n sedät kamalasti valehdelleet arviossaan. Hunajata siis. Makuasioitahan nämä tietenkin ovat, mutta kyllä tuo optokompuran lyttäysmeininki on ainakin meikäläisen mieleen. (edit: balansoitu ulostulo on myös parhautta) Ja jotta tämäkin viesti liittyisi jotenkin topikkiin, täytyy todeta, että Hipshot Style A -talloja saa myös kielet läpi rungon -featurella. http://www.hipshotproducts.com/shocking_news.htm Se pittee tietee! |
balzary 11.05.2004 16:40:27 | |
---|
Vaikka käyttötunteja on takana melko vähän, voin kyllä todeta, etteivät BP:n sedät kamalasti valehdelleet arviossaan. Hunajata siis. Makuasioitahan nämä tietenkin ovat, mutta kyllä tuo optokompuran lyttäysmeininki on ainakin meikäläisen mieleen.
jatkan ketjun terrorisointia... mistä tilasit ja paljon makso? vertailua muihin kompurapedaaleihin? |
onde 11.05.2004 23:11:45 | |
---|
Osaisiko kukaan sanoa mistä saan sellaisen normaalin Jazz Bass -tyylisen 4-kielisen tallan, josta voi pujottaa kielet rungon läpi? Itse en löydä. Onkohan sellaista olemassakaan? Miks sä sellasta haluat? Mikä etu? But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
Hirvi 12.05.2004 09:59:28 | |
---|
Miks sä sellasta haluat? Mikä etu? Mulla vain on pakottava tarve tehdä niin. En tiedä miksi. Jospa se toisi lisää jämäkkyyttä sointiin. Rokkaa kuin hirvi! |
poppamies 12.05.2004 10:01:39 | |
---|
Miks sä sellasta haluat? Mikä etu? Väittävät että tulee parempi attakki ja jonninverra diskanttia.... "G-strings are for strippers" |
M.Hanski 12.05.2004 10:02:30 | |
---|
Eipä ole omakohtaista kokemusta, mutta isot poijjaat väittävät sustainin parantuvan hieman. Muista sitten ostaa extra long scale -kieliä. Se pittee tietee! |
Hirvi 12.05.2004 10:10:02 | |
---|
mm. ESP:n kataloogin mukaan kielen pituuden lisääntyminen tuo lisää jäykkyyttä kieliin. En minä pyri bassoani mitenkään oleellisesti parantamaan. Modaus on vain mukava harrastus. Rokkaa kuin hirvi! |
Puavali 12.05.2004 12:27:57 | |
---|
mm. ESP:n kataloogin mukaan kielen pituuden lisääntyminen tuo lisää jäykkyyttä kieliin. Tarkoittaa, että kun mensuuri (soiva pituus) lisääntyy, niin silloin kielit jäykkenee. Tuossa modauksessa rungon läpi menevä pätkä ei lisää kielen jäykkyyttä. En minä pyri bassoani mitenkään oleellisesti parantamaan. Modaus on vain mukava harrastus. Mutta jos basso modatessa paranee, niin ei siitä haittaakaan ole. |
Muista sitten ostaa extra long scale -kieliä. Huomionarvoinen seikka! |