Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 562 63 64 65 66347 348 349 350 351
Funkånaut
31.10.2013 00:05:16

Luuviulu: Se on siellä "MYYNNISSÄ" sen takia, että osaisin saada tähän jonkin keskiverto-arvon, jolla tämän vakuutan tarjousten perusteella joita sinne tulee. Koska KUKAAN ei ole osannut määrittää sen arvoa, kun sitä ei ole ollut edes oikeasti myynnissä.

On mullakin varmasti ainutkertainen soitin, mutten laita sitä torille sitä varten että saisin keskivertohinta-arvion sille. Laitan torille tavaraa vain silloin, kun perin siitä eroon.

Eikös se kauppapaikkojen tarkoitus ole? Huutokaupat on toinen juttu ja antikvariaatit.
Paljastanee jotain että oon liikaa m.netissä kun 3 nättiä vähäpukeista tyttöä hyörii vieressä, eka ajatus on munkero.- Seba Kuuntelen tämmöistä
jhlamm
31.10.2013 00:08:05
Gabe: Jopas täällä on ikävä ilmapiiri..

Kai tiedät, että toi sun logo tämän kommentin kanssa vaikuttaa hieman humoristiselta :D Miksi täällä nyt kauhea haloo? Internetissä ei tulisi tuntemattomien löpinöistä polttaa käämejään, eikä myöskään leimata ketään ilman oikeasti kunnollista pohjaa. Varsinkin kun aihe on tori ja huijaukset. Mielestäni täällä nyt nämä ei ihan siihen huijausasteelle ole menneet... Vai ovatko?
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
ReBeat
31.10.2013 00:18:36 (muokattu 31.10.2013 00:21:24)

En nyt väitä mitään mutta luulisi että jokin muukinn tapa täytyy olla olemassa soittimen vakuutusarvon määrittämiseksi. Mulla ei ole parempia ehdotuksia että mikä se tapa voisi olla, mutta ei toi voi olla ainoa tapa. Tuntuu hullunkuriselta. Mitä jos joku vaikka sanoisi että joo tarjoaa siitä kitarasta 7000 euroa. Sitten peruisinkin kaupat ikävästi todeten että tuli niin yllättävä vaihdelaatikkovika autoon että menee siihen noi budjetoidut rahat. Okei. Olisko ton kitaran arvo tai vakuutusarvo sitten se 7000e ? Kun kaupat jo "lähes" toteutui. Toi tapahtumahan ei käytännössä kerro mistään arvosta mitään. Ei voida tietää oliko ostaja esim. huumorilla liikenteessä.
fox
31.10.2013 01:32:31

ReBeat: En nyt väitä mitään mutta luulisi että jokin muukinn tapa täytyy olla olemassa soittimen vakuutusarvon määrittämiseksi.

Kyllä. Tietysti voi siinä vakuutuskirjojen laadintatilanteessa se omistaja heittää vaikka HiRa-menetelmällä (Hihasta Ravistamalla) vaikka mitä. Yhtiössä saattavat kuitenkin sitten haluta jotain "ihan faktatietoa" tai sitten kieltäytyvät koko vakuutuksen myöntämisestä. Sitä suurempi mahdollisuus noitten "pakkien" saamisessa on, jos yhtiössä on pienikin epäilys siitä, että nyt ollaan vakuuttamassa jotain aivan poskettomaan ylihintaan, vaikkakin tietty se vakuutussumma vaikuttaa vakuutusmaksun suuruuteen. Sen verran tämä kirjoitus liittyy tuohon topikin alkuperäiseen aihepiiriin, että tietenkin jokaisessa yhtiössä otetaan huomioon huijaus/vakuutuspetosnäkökohta.
Missään tapauksessa ei vakuutusmäärän tasoon, mikäli se vaikuttaa korkealta tai jopa aivan utopistiselta, hyväksytä sellaista perustetta että "eräs poika oli tätä ostamassa 88.000 euron hintaan! En myynyt!"
Seuraava vaihe sitten, jos ikäväksi lopuksi tuleekin joku korvauksen maksaminen, on se, että vakuutusyhtiö selvittää korvaussumman määrän, ja mikäli se nyt ei olisikaan jostain syystä selvityksen perusteella likimaillekaan se 88.000, asiasta seuraa tapauskohtaisesti jotain harmeja...

Hankalissa arvonmääritystapauksissa saattavat esimerkiks vaikka kysellä eri asiantuntijoitten arvioita. Joko Suomesta tai sitten muualta. Jopa minultakin on muutaman kerran kysytty jotain arvioita jonkun vähän harvinaisemman kitaran/basson hintatasosta noin summittaisesti..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Luuviulu
31.10.2013 01:37:21
Lyrica ja Sirdalud autto migreeniin ja tulin takas kattomaan onko mua taas haukuttu. Mukava huomata ettei ollut. :)

HUOM: Vaihdoin sen pois myynnistä, katsokaa mitä siinä lukee: -AARRE, mutta minkä arvoinen, jos tiedät, niin kerro tms siin lukee nyt, en muista tarkallee, mut pointtina noin. Se on lukenut siin n.5-6h. KUKAAN ei ole ottanut yhteyttä, koska ketään ei jaksa auttaa "miestä mäessä" ilmaseks, mut sillon ku laitoin LEIKISTI myyntiin sillä -Tarjoa: hinnalla, ni mulle tuli luultavasti lähemmäs 10 tarjousta ja suurin tarjous oli n.800e. Myönnän, että käytin tässä psygologista temppua hyväkseni, mutta kun TIESIN tän, että kukaan ei tule mulle antamaan mitään vinkkiä tosta paitsi korkeintaan vittuilun vuoks 10e jos heität sen paskan roskiin tms...

Koin tämän siis ainoaksi keinoksi määrittä arvo. Kärnä ei tiennyt, eikä lukuisat ammattikitarakauppiaat yms asiantuntijatkaan. Eivät tiedä siis vakuutusvirkailijatkaan, koska kukaan asiantuntija ei tiedä ja olin siinä toivossa, että joku asiantuntija ottais yhteyttä, kertois ton todellisen tarinan, ni siltä olisin voinut saada neuvon vakuutukseen.

Olisin pitänyt sitä TARJOA: ilmoitusta siin viikon ja laskenut keskiarvon OIKEISTA EN VITTUILU-tarjouksista. Ja jos joku ois tarjonnut järjettömän summan rahaa, ni sit oisin myynyt, mutta vasta huomen kuvausten jälkeen, kun tää päätyy Harvinaisin Suomalaisiin kirjoihin.

Sanoin sil kenelt ostin, että jos joku tarjoaa sairaan summan rahaa ni myyn, mutta tod.näk tää tulee olemaan ikuisesti mulla. Joten EN kusettanut häntä!!!

Sairas summa on suhteellinen käsite. Minä luopuisin tosta vakavasti sanottuna 10 000e arvosta keskiviikkoisen tiedon jälkeen. Nyt tänään klo 12-13 välisenä aikana summani saattaa taas muuttua. Mut jos se kitara-guru joka HUOM; "saattaa tietää tarkan summa" ni jos se sanoo että 5000e on arvo, ni en myisi. 10 000e jos joku tarjoaa, ni myisin, muuten se pysyy mulla loppuiän. Paitsi jos se tuhoutuu tulipalossa, ni siksi tein ton tarjous-jutun.

Näin siis jo niiiiiiiiin pal vaivaa, että olin määrittämässä tolle keskivertoista-vakuutus-summaa, joten EN ollut myymässä sitä. Paitsi jos siin nytkin ois se Tarjoa: ja joku tarjoais 10 000e, ni myisin. Mulla on oikeus mielipiteen ja lausunnon vapauteen YK:n Yleismaailmallisen ihmisoikeusien-julistuksen 19.Artiklan mukaan, joten jos sekunti sit halusin pitää sen kotimuseossa, ni nyt mulla on oikeus myydä se, jos mielipiteeni on vaihtunut, mielipiteenvaihto EI OLE rikos ja tuotteen omistan minä, ei kukaan muu. -Älkää hämmästykö tost nippelitiedost, luin joskus lakia ni jäi noit pykäliä muistiin... :D
fox
31.10.2013 02:23:24

Luuviulu: Lyrica ja Sirdalud autto migreeniin

Kiva kuulla, että sait migreenin "pois päiviltä", on ikävä vaiva se. Oikeesti.

Koin tämän siis ainoaksi keinoksi määrittä arvo. Kärnä ei tiennyt, eikä lukuisat ammattikitarakauppiaat yms asiantuntijatkaan. Eivät tiedä siis vakuutusvirkailijatkaan, koska kukaan asiantuntija ei tiedä ja olin siinä toivossa, että joku asiantuntija ottais yhteyttä, kertois ton todellisen tarinan, ni siltä olisin voinut saada neuvon vakuutukseen.

Tuotahan tässä odotellaan, lievän jännityksen vallassa. Kyllä siellä on pakko Pietarsaaressa tai muualla olla joku joka tietää. Mutta, anteeksi vaan, vielä on (ihan ilman vittuilua tai muutakaan) vähän "liikaa liikkuvia osia" tuossa jutussa. Varmaan käsität? ;)
Sen verran paljon noita kaiken maailman spesiaali-keissejä tullut nähtyä, että terve epäilys nousee päällimmäiseksi. Tuohon sinun kitaraas en siis ota kantaa, mutta ihan juuri oli tuolla "suuressa maailmassa" yks kitara, jota omistaja piti ihan ehdottoman varmasti yhden japsi-vintagemallin "prototyyppinä", oli tehtaan merkit ja mallit laitettu varmuuden vuoks useampaankin paikkaan. Lopputulema ja -tuomio oli, ettei ollut ees likelläkään se, mitä omistaja sanoi.
No, huomenna (tai tänään) ollaan tuon suhteen taas "pikkuisen viisaampia", tällä istumalla (yötöissä) on pakko ilman vittuilua sanoa, että "se on fifty-sixty"..
Pysytään tutkalla!
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Jeszse
31.10.2013 06:08:41
Kuitenki tommosen instrumentin todellisen arvon vois ehkä ihan aikuisten oikeesti selvittää joku soitinrakentaja pyörittelemällä sitä soitinta. Luulis olevan kivuttomampi menetelmä ku pistää se torille, jonka pääasiallinen tarkoitus on kuitenkin soitinten myynti ja osto.
Jari "Vittuku on hienot kattopaneelit" Kurki ja soitinyhtye Ramin Kivekset: The Jasser Arafats
Kefiiri
31.10.2013 08:30:58
Jeszse: Kuitenki tommosen instrumentin todellisen arvon vois ehkä ihan aikuisten oikeesti selvittää joku soitinrakentaja pyörittelemällä sitä soitinta.

Jos kitara oikeasti on jokin Landolan prototyyppi, niin onhan se varmaan arvokkaampi kuin värkin pelkkä käyttöarvo. Kuinka paljon, sitä on melko vaikea arvioida. Landola ei liene kauhean suosittu keräilykohde. Saattaa olla, että kyseinen kitara on jo nyt innokkaimman mahdollisen Landola-harrastajan omistuksessa =D
En ole musiikin asiantuntija.
Twinkle
31.10.2013 09:23:33
Jeszse: Kuitenki tommosen instrumentin todellisen arvon vois ehkä ihan aikuisten oikeesti selvittää joku soitinrakentaja pyörittelemällä sitä soitinta. Luulis olevan kivuttomampi menetelmä ku pistää se torille, jonka pääasiallinen tarkoitus on kuitenkin soitinten myynti ja osto.

Harvinaisten soitinten arvo vaan ei korreloi oikeen mihinkään siihen, mitä siitä pyörittämällä näkee. Niiden hinta perustuu kysyntään ja tarjontaan ja se on sitten ihan joku muu taho, sellainen joka välittää noita tuotteita enemmänkin. Esimerkiksi suomessa vintagerojun arvottamisen asiantuntija voisi olla esimerkiksi Kitarapaja.
Seba
31.10.2013 09:24:46 (muokattu 31.10.2013 09:38:49)

Kefiiri: Jos kitara oikeasti on jokin Landolan prototyyppi, niin onhan se varmaan arvokkaampi kuin värkin pelkkä käyttöarvo. Kuinka paljon, sitä on melko vaikea arvioida. Landola ei liene kauhean suosittu keräilykohde. Saattaa olla, että kyseinen kitara on jo nyt innokkaimman mahdollisen Landola-harrastajan omistuksessa =D

Veikkaan myös että landola on löytänyt loppusijoituspaikkansa innokkaalta omistajalta.
Olkoonkin kuinka harvinainen tahansa, veikkaan että kukaan ei siitä ole valmis 4 numeroista summaa maksamaan.
Ellei tosiaan löydy jotain vielä innokkaampaa kahelia joka olisi valmis siitä viisinumeroisia pulittamaan :)
Liian läski hipsteriksi.
kekkuliheikki
31.10.2013 10:12:02
Harvoin on tullut lukiessa hiki, mutta nyt tuli.
the-Antero
31.10.2013 10:37:55

Eikö periaatteessa soittimen arvo ole se minkä joku on siitä valmis maksamaan? Tässä tapauksessa Luuviulu maksoi siitä 50€ joten arvo on tällä hetkellä se viiskybää. Joku oli vissiin tarjonnut 800€? Joten jos kauppa olisi toteutunut niin 800€ olisi sen arvo, tosin sille ostajalle.

Historiallinen arvo sitten taas erikseen...
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Luuviulu
31.10.2013 10:55:40
Mukava huomata, ettei mua ole TAAS haukuttu tääl ja syytetty huijjariks yms paskaa...

-Niinku sanoin "ni ketään ei oikein kiinnosta auttaa miestä mäessä", ni mulle ei ole tullut YHTÄÄN viestiä ja se on nyt n.15h ollu tolla tavalla Torilla. Kukaan ei jaksa vaivautua kertomaan ilmaiseks oikeen mitään.

JOS olisin pitänyt tarjoa: Ni pikaviestei ois kait 30kpl tuol jo, ni olisin jo askeleen lähempänä oikeaa arvoa..................

Mutta nyt lähen Kaukoa hakee ja sit pian saan tietää enemmän. Kerron tän Landolan tarinan loppuun ja sit katoan näilt Keskustelu-sivuilta tod.näk ikusiks ajoiks, koska tääl valehdellaan ja haukutaan huijariksi SYYTTÄ yms paskaa jota en kaipaa.

Mä VAAN halusin etsiä kitarankorjaajaa ja määrittää tän arvon ja nyt olen julkisesti leimattuna tääl huijjariks.

Tää ei ole näköjään mun paikka....
J.Nikkanen
31.10.2013 11:08:43
Luuviulu: Mukava huomata, ettei mua ole TAAS haukuttu tääl ja syytetty huijjariks yms paskaa...

Äöh? Jaa että mitä että? Ei kai, vai onko, missä?
Tein itse ja säästin polttopuiden hankinnassa.
Gabe
31.10.2013 11:13:44
jhlamm: Kai tiedät, että toi sun logo tämän kommentin kanssa vaikuttaa hieman humoristiselta :D Miksi täällä nyt kauhea haloo? Internetissä ei tulisi tuntemattomien löpinöistä polttaa käämejään, eikä myöskään leimata ketään ilman oikeasti kunnollista pohjaa. Varsinkin kun aihe on tori ja huijaukset. Mielestäni täällä nyt nämä ei ihan siihen huijausasteelle ole menneet... Vai ovatko?

Sehän on juuri sen pointtikin! :) Tätä mietin itsekin, pienoisia ylilyöntejä ehkä..
naavanka_
31.10.2013 12:54:55
Luuviulu: Mukava huomata, ettei mua ole TAAS haukuttu tääl ja syytetty huijjariks yms paskaa...

-Niinku sanoin "ni ketään ei oikein kiinnosta auttaa miestä mäessä", ni mulle ei ole tullut YHTÄÄN viestiä ja se on nyt n.15h ollu tolla tavalla Torilla. Kukaan ei jaksa vaivautua kertomaan ilmaiseks oikeen mitään.

JOS olisin pitänyt tarjoa: Ni pikaviestei ois kait 30kpl tuol jo, ni olisin jo askeleen lähempänä oikeaa arvoa..................

Mutta nyt lähen Kaukoa hakee ja sit pian saan tietää enemmän. Kerron tän Landolan tarinan loppuun ja sit katoan näilt Keskustelu-sivuilta tod.näk ikusiks ajoiks, koska tääl valehdellaan ja haukutaan huijariksi SYYTTÄ yms paskaa jota en kaipaa.

Mä VAAN halusin etsiä kitarankorjaajaa ja määrittää tän arvon ja nyt olen julkisesti leimattuna tääl huijjariks.

Tää ei ole näköjään mun paikka....

Nyt joko:

-Käyt kitarapajalla kyselemässä hintaa

tai

-Lisäät ilmoon jotta tarjoa niin tulee jonkinlainen käsitys asiasta

Ei ole rakettitiedettä.
mpekkanen
31.10.2013 13:07:30
Pietarsaaressa, missä näitä Landoloita valmistetaan on sen tehtaan omistajalla yli 80 kitaraa kotona. Jos tästä jo sivu tolkulla olevasta soittimesta haluaisi arvon saada selville niin eikö silloin kannattaisi ottaa ensimmäisenä ainakin sinne yhteyttä?

Jos tällä kitaralla on jotain historiallista tai museoarvoa niin se voisi olla muutenkin tämän kitaran oikea paikka. Tosin tästähän ei ole vielä täyttä varmuutta mikä tämä on.

Myöskään yhdellä kuvalla kun laittaa jutun ja kysyy huuto-äänestyksellä soittimen arvoa,niin se ei ainakaan soitinvakuuttamisessa mene ihan niiden tietojen pohjalta.

En ole tässä viestissä ketään haukkunut, enkä kirjoittanut muutenkaan asiattomasti. Jos tästäkin joku herneen vetää nenään.
Luuviulu
31.10.2013 14:31:31
Kitara on nyt kuvattu ja se on 100% aito UNIIKKI Landola 60-luvulta. Tällä on n.5-10 "sisarus-kitaraa", mut kaikissa on isoja eroja, joten tämä on ainoa yksilö. Kuvaaja / Kirjantekijä on Rauno Nieminen, joka on Landolan tehtaan joku ex-pää-mikälie-johtaja.

Kauko ja minä olemme kuvassa, kun Kauko pitelee sitä kädessään ja mä oon vieres. siitä otettiin n.50 kuvaa, myös ilman ihmisiä.

Kaukon uniikki-kitara kuvattiin samalla tavalla.

En paljasta tarkkaa arvoa, mutta sanoi antavansa arvion vak.yhtiölle kun vakuutan tämän. Monista tonneista on kuitenkin kysymys!!! -Ja kulttuurihistoriallisesti tämän arvo on vielä isompi.

Toivottavasti mun haukkumiseni täällä lopetetaan tähän, en halua toista migreeniä siitä, kun mua haukutaan tääl ja väitetään huijariks yms täyttä paskaa..

Ps. Sinne oli tullut joku tämän ketjun lukeneista katsomaan tätä ja halus kuvata munt sen kans ja ilman mua ja pahoitteli ja oli ikävissään siitä, että miten mua ollaan tääl haukuttu, pahoitteli muiden puolesta.

Kiitos teille mukaville ihmisisille, mutta te muut, jotka vaan vittuilitte yms, ni hyvät joulunpyhät ja hyvästi iäksi.
Luuviulu
31.10.2013 14:39:44
Tämän kitaran OIKEA PAIKKA ON MUN KOTONA ja KAIKKI on tervetulleita katsomaan sitä, jos haluaa!!!!!!!!!!!!!! -Paitsi ihmiset jotka on täällä vittuillu mulle ja haukkunu ja muuta paskaa. Mä en halua enää olla teiän kans tekemisis.
Mä KERÄÄN Landoloita / Munkerseja / Pedersejä, OIKEA paikka ON MUN KOTONA!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)