Nita Nitro 06.05.2004 15:25:47 | |
---|
CMX toteuttaa kyllä perkuleen taitavasti omaa musanäkemystään, ja sen uudemmatkin levyt sisältävät hyviä ideoita. Bändin ikä alkaa kuitenkin vähitellen muodostua minulle ongelmaksi; kun tuon orkesterin tekemisiä on useamman vuoden seurannut, alkaa tuntua että se on jo melkolailla sanonut sanottavansa. Vaikka esim. Aion on kieltämättä onnistunut lätty, niin sekin kuulostaa lopulta aina siltä samalta CMX:ltä. Aurinko on oma suosikkini, siinä mielestäni tiivistyy tuoreella tavalla bändin uraauurtavan poikkitaiteellinen asenne hyvillä biiseillä terästettynä. CMX:ssä minua eniten ärsyttää se, millaiselle jalustalle se on nostettu - tämä ei tietenkään ole bändin vika. Tuntuu, että aina kun Suomessa jokin bändi soittaa suomenkielistä "taiderokkia", se leimataan välittömästi mediassa CMX-kopioksi. Toki monet ovat bändistä vaikutteita ottaneet, mutta tosiasiassa tämäntyyppistä musiikkia on tehty jo ennen CMX:ää. Joskus lehtiä lukiessa tuntuu, kuin bändi olisi jonkinlainen pyhä lehmä ja sen arvostelijat ymmärtämättömiä moukkia. Jos joku muka ei ole bändiin tutustunut, niin kannattaa tsekata, mutta älkää hyvät ihmiset enää jaksako hehkuttaa tyyliin "suomen parhaat lyriikat", "parhaat biisit", "seksikkäin basisti"! Ei se ny niin seksikäs ole... "If there's a sound to play / that does not fit today /
why not just play the bastard anyway"
-ginger |
Margarita 06.05.2004 18:27:38 (muokattu 06.05.2004 18:30:36) | |
---|
Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että CMX on HIMin lisäksi ehkä Suomen yliarvostetuin bändi. Ilmaisu on enimmäkseen väsynyttä ja puolivillaista; lyriikat ovat maneristisia ja kalskahtavat pintakoreilta. Varhaisessa tuotannossa sentään oli vähän potkua. (Muistaakseni joskus teininä myöskään Discopolis ei ainakaan inhonväristyksiä aiheuttanut. En ole ikinä kuitenkaan jaksanut aktiivisesti tuota kuunnella.) Kyllä Suomesta löytyy paljon näkemyksellisempää ja syvällisempääkin rokkia, jos vain jaksaa etsiä. |
Margarita 06.05.2004 18:33:00 | |
---|
Joskus lehtiä lukiessa tuntuu, kuin bändi olisi jonkinlainen pyhä lehmä ja sen arvostelijat ymmärtämättömiä moukkia.
Täsmälleen! |
Kapina 06.05.2004 19:29:12 | |
---|
Siihen alkuaikojen hoocee-osastoon en ole juuri tutustunut, pitäs varmaan tutustua. Hehhee, alota Lapsi-biisistä... Me sairastetaan sitä syöpää, pirukos sen nimi - ah, apatia! Sota apatiaa vastaan! |
lion 07.05.2004 10:11:12 | |
---|
Mä oon ollu fiiliksissä ainoastaan noista CMX:n slovareista. Ruoste ja Pelasta Maailma on aivan mielettömiä... Hieman tykkään kanssa tästä uudesta "Palvelemaan konetta" biisistä. - Li'oN [©][__][©]
[©][©][©]
[©][__][©] |
dakota 07.05.2004 21:33:27 | |
---|
Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että CMX on HIMin lisäksi ehkä Suomen yliarvostetuin bändi. Ilmaisu on enimmäkseen väsynyttä ja puolivillaista; lyriikat ovat maneristisia ja kalskahtavat pintakoreilta. Varhaisessa tuotannossa sentään oli vähän potkua. (Muistaakseni joskus teininä myöskään Discopolis ei ainakaan inhonväristyksiä aiheuttanut. En ole ikinä kuitenkaan jaksanut aktiivisesti tuota kuunnella.) Kyllä Suomesta löytyy paljon näkemyksellisempää ja syvällisempääkin rokkia, jos vain jaksaa etsiä. Mistä sitä löytyy, kerro heti! Yrjänän tekstit ovat pintakoreita ja syvärumia, siinä niiden viehätys piileekin :) Ne puhuvat oikeista asioista. |
Rot Gut 07.05.2004 22:45:09 | |
---|
Hehhee, alota Lapsi-biisistä... Hohoo...oisko Matti hyvä. :D Mitä tähän pitäisi??? |
lapio 08.05.2004 11:43:02 | |
---|
Hohoo...oisko Matti hyvä. :D Hoho, Matti on tiukka biisi. |
Huevos 09.05.2004 01:28:14 | |
---|
mukanokkelaa kaavamaista paskaa. A osa B osa A osa B osa C osa ja mukaouto outro. a.w. yrjänän ääni on aika nuuduttava myös. tulee sellanen olo niinku istusin kirkon penkillä kädet ristissä. |
disarm 09.05.2004 12:02:54 | |
---|
mukanokkelaa kaavamaista paskaa. A osa B osa A osa B osa C osa ja mukaouto outro. a.w. yrjänän ääni on aika nuuduttava myös. tulee sellanen olo niinku istusin kirkon penkillä kädet ristissä. Löytyyhän niiltä nokkelia kitarajuttuja ja hyvää riffittelyäkin, vaikka Yrjänän lyriikat onkin etusijalla. Halmkrona on omalaatuisuudessaan hieno kitaristi. Discopolis on mulle parasta CMX.ää. Empty faces surrounded with hairdresses wondering around with hard thoughs in their minds.. |
riimu 11.05.2004 18:27:59 | |
---|
Tänään tuli kuunneltua Kolmikärkeä pitkästä aikaa. On siinä kyllä tajuttoman tiukka ja mielipuolinen levy. Mukavan kehityskaaren kyllä bändi on käynyt vuosien saatossa. Ei näkymätön löydä kaltaistaan. |
Dolmo 11.05.2004 21:40:24 | |
---|
Persoonallisuudesta pisteet. Yhdyn jonkun aikaisempaan kommenttiin, että "sanottavansa sanonut jo." Hyviä piisejä muutamia minun makuuni, loppu on sellaista mitä on. "Oma tyhmyyteni on minulle tärkeämpi, kuin vieras viisaus" |
maelstrom 11.05.2004 23:37:13 | |
---|
Kaikki levyt löytyy kulla. Pitkällä tähtäimellä ja koko repertuaariltaan niin monipuolisen ja vaikuttavan uran tehnyt bändi, että niitä alkaa olla harvassa. Minulle se bändi, jonka tuotannon ottaisin mukaani autiolle saarelle, en siksi että se olisi parasta kautta linjan, vaan koska siitä löytyy paljon kaikkea joka tilanteeseen. Parhaat levyt Aura, Vainajala ja Aion. On ässäarpa syntyä Suomeen.
IMIK #12 |
Kolmikärki ja varsinkin Veljeskunta ovat kyllä machtavia levyjä myös. Nuo kirvojen kiimanesteet/autojen katoille kesän mittaan kertyy/lehmuksen alla on kirvapolon mahla/kenkä tarttuu asvalttiin kun rakkaan luokse käyn |
dictatorsh*t 12.05.2004 21:36:27 | |
---|
Aivan loistava yhtye, nyt olen tässä lähinnä kuunnellut Vainajalaa, Aionia ja Cloaca Maximaa (sitä kokoelmaa). Myöskin kova livenä. Tykkään. |
Diablero 13.05.2004 13:38:42 | |
---|
Sanoisin että aina vaan paremmaksi menee. Aionilla on jo meikäläistä pirusti lämmittävää meininkiä. Ei kai se sulle kuulu mitä sä teet |
Peki 14.05.2004 12:53:27 | |
---|
vihhaan. "Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann |
kikkomän 14.05.2004 17:04:09 | |
---|
Tehneet todella hyvää ja - huonoa musiikkia. hyvää enemmän. Kaikki ne parin minuutin äkäiset punk-rykäykset ovat hyvää mättöä. Pidin siitä virrestä Aura- levyllä. aurinko paistaa ja veeetttä sattaa , taitaa tulla ARMAGEDDON!! |
tuomittu 14.05.2004 17:06:20 | |
---|
Pidin siitä virrestä Aura- levyllä. Siis Rautakantele -levyllä. While hunting in Africa, I shot an elephant in my pajamas. How an elephant got into my pajamas I'll never know. |
kikkomän 14.05.2004 17:19:16 (muokattu 14.05.2004 17:19:48) | |
---|
Tehneet todella hyvää ja - huonoa musiikkia. hyvää enemmän. Kaikki ne parin minuutin äkäiset punk-rykäykset ovat hyvää mättöä. Pidin siitä virrestä Rautakantele- levyllä. Edit. niinhän minä "sanoin" aurinko paistaa ja veeetttä sattaa , taitaa tulla ARMAGEDDON!! |