Aihe: Hei, ostin studiokamaa!
1 2 3 4 523 24 25 26 2774 75 76 77 78
Ze Kink
21.10.2013 21:41:01
Ziggy Bubba: Tässä vielä tarinaa Audezen LCD-2 -luureista:

MUKAVUUS & ULKOASU
Näissä jo selkeästi "käyttöä nähneissä" vehkeissä puristus on suorastaan olematon, vaikka oma pääni onkin kokoluokkaa XXL. Melkeinpä kaipaisin jopa vähän isompaa puristusta, pysyisivät varmemmin nupissa. Juuri sen reippaan painon takia tietty määrä puristusta on varmasti hyvästä - pysyvät ainakin paikoillaan. Mutta niin, kyllä nämä ovat erittäin mukavat luurit, kunhan painoon tottuu (oikeastaan se tapahtui hyvin äkkiä ensi-ihmetyksen jälkeen). Design on Audezeissa tavallaan aika karu, mutta se tuo samalla reippaasti käsityön tuntua vs. Sennheiserin teollisen tasokas olemus.

SOUNDI
Soundia on kuvattu samalla tavalla pehmeäksi kuin (myös omistamissani) HD650:ssa. Paljon tuossa on totta, mutta kyllä nämä ovat ihan omat luurinsa. Alapää on etenkin luokkaa (tai ehkä paremmin kolmea) parempi. Toisto menee tosissaan alas asti. Senkuille tyypillinen yläbasson - tai mid-bass, mikä ikuna - korostus puuttuu kokonaan, joka on omaan makuun erittäin positiivinen ilmiö. Keskialuehan on täyttä herkkua molemmilla. Vielä en osaa sanoa kumpi tossa kohtaa vie voiton.

Yläpää on mun korvaan hiukan eläväisempi Audezeilla. Oikeastaan koko soundi soi laajemmin (etenkin EQ-käyrän ääripäistä), jos ihan suoraan asian ilmaisee. Pienet musiikin detaljit tuntuvat toistuvan LCD:llä selvemmin. Sennheiserin tila-soundi ei samalla tavalla hyppää korville kuin Audezella - hyvin äänitetyt livet yms. soivat siis todella komeasti näillä uusilla.

VS SENN HD650
Kuulokkeissa on samaa henkeä soundin rasittamattomuudessa ja keskialueen loistossa, mutta siihen ne yhtäläisyydet jota kuinkin jäävätkin. Tällä hetkellä, ehkä hiukan vielä LCD-2:n "honey-moonilla", uudet luurit tuntuvat pitkälti parannelluilta versioilta 650:sta. Molempia luureja olen soittanut lähinnä äänikorttini Apogee Duetin "kuulokevahvarista" suoraan, hiukan myös Fiion E7/E9 -comboa testaillen. (Apogee on molemmilla parempi, johtuuko sitten Apogeen paremmasta DAC:sta vai mistä...)

E: kuulokevahvarin päivitys voisi olla seuraava askel, mutta ite olen nykyään suht skeptinen noille lukemattomille hifistien mainostamille eduille.

Erinomaisen kiintoisaa! Käytän itse juurikin Senkun HD-650:stä pääreferenssinä miksatessa ja masteroidessa, ja teen vaan A/B -tarkistuksen ja esim. laulujen tason ja kaikusäädöt kaiuttimilla. Tämä sekä siksi, että puuhailen milloin missäkin, että siksi, että pienissä kerrostalokämpissä asustelevana ei paneelien kötöstely seinille jaksa - ainakaan tässä vaiheessa - innostaa.

Sen verran mitä olen noista Audezeista lukenut, niin kuvailu on ollut juurikin "vähän kuin HD-650, mutta kaikessa vähän parempi", mikä tietysti kuulostaa erittäin hyvältä näin HD-650:n saundiin mieltyneenä. Matalimman basson lepsuus on oikeastaan ainoa asia HD-650:ssä, josta en niin välitä - Audezeissa tämäkin olisi ratkaistu. Vaikkei siis nyt sikäli mitään suurta tarvetta uusia monitorointia olekaan, niin herättäähän tuo kiinnostuksen...

Mistä päin oikein hommasit tuon oman parisi? Head-Fi?
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
L.Ruoska
22.10.2013 16:08:44

Ostin Line6 Mobile Keys 49-keyboardin. http://www.thomann.de/fi/line6_mobile_keys_49.htm

Kesän Komplete-ostos lähestulkoon pakotti siirtymään pidempään pianoon. Aiemmalla 25-näppäimisellä saa koko ajan olla vasuri oktaavinappuloilla ja synien ja samplereiden soundien testaaminen oli vähän kankeaa. Nyt tuo 49 näppäintä tuntuu rajattomalta ja monipuoliselta, mutta oletan että ennenpitkää alan haikailla pidemmän keyboardin perään. Nyt toi oli absoluuttinen maksimi työpöydälle.

Ei paha kyl, 99€ ja siitä -50€ kun kirjoitin parit laitearviot Thomannille. Hyvä diili asiallisen tuntuisesta MIDI-ohjaimesta.
Goatse Hardcore Revival - Melkosta murinaa.
oksatboys
30.10.2013 19:30:28

UPS:n lähetti toi äsken audio technican at4040:n :)

ja sitten huonot uutiset:
Helvetinmoinen kohina lähtee ja on todella epäherkkä. Toivon että tämä johtuu mikserin liian matalasta (15 V) phantomjännitteestä. Huomenna pääsee testaamaan reenikselle presonuksen firepodilla ja 48 voltin phantomilla.
Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
Ziggy Bubba
30.10.2013 19:40:09

Ze Kink: Sen verran mitä olen noista Audezeista lukenut, niin kuvailu on ollut juurikin "vähän kuin HD-650, mutta kaikessa vähän parempi", mikä tietysti kuulostaa erittäin hyvältä näin HD-650:n saundiin mieltyneenä. Matalimman basson lepsuus on oikeastaan ainoa asia HD-650:ssä, josta en niin välitä - Audezeissa tämäkin olisi ratkaistu. Vaikkei siis nyt sikäli mitään suurta tarvetta uusia monitorointia olekaan, niin herättäähän tuo kiinnostuksen...

Mistä päin oikein hommasit tuon oman parisi? Head-Fi?

Luurit hommasin ostoilmolla ihan Suomesta, Hifiharrastajat-foorumilta. Itelle tonni pitkälti mistä vaan luureista on yli sen mitä olen valmis sijoittamaan, käytettynä ostaessa säästi roiman pitkän pennin. (Ehkä kun näistäkin tulee uutta versiota vähän väliä, tiedä näistä.)

Senkut on ollu mulla "tauolla" Audezejen saamisen jälkeen, eli en uskalla kovin tarkkaa vertailua heittää hatusta. Kyllä nämä yhä tuntuvat ihan selkeiltä ykkösluureilta, mutta eivätpä ne Senkut huonoksi ole muuttuneet tässä välissä. Pitää testata taas rinnakkain kun aika antaa myöden.
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
Kallekorvola
30.10.2013 20:54:40
Meidän backline-osastoa täydennettiin Yamahan Recording Custom -pannusetillä ja SVT 810E -bassokaapilla. Studiokamoja nämäkin.
www.5by5.fi
Krice
31.10.2013 17:15:15

AKG K514 mk2 -kuulokkeet, 38 euroa hinta uutena. Yläpää korostuu jännästi ja vastaavasti bassoa tuntuu olevan aika vähän, joka ei ole huono juttu. Näissä on kuitenkin sellainen kuiva ja tiukka (myös erotteleva, erityisesti laulu kuuluu hyvin) soundi, josta olen pitänyt myös AKG:n K44-mallissa. Ergonomiakin on hyvä, kevyet (190g) ja kangaspadit on mukavan tuntuiset, joskin ehkä jopa lämpimät ja sitä kautta hiukan hiostavat.
Velli
04.11.2013 00:11:46
Radial J48 -DI boksi käytettynä. Parilla keikalla tuli jo todettua erittäin hyväksi. JDI -passiiviboksi olisi vielä tarkoitus hommata tuolle kaveriksi (jos joltain löytyy moinen ylimääräisenä, niin saa tarjota pikaviestillä).
Mikael
27.11.2013 14:55:53

Esp: Tänään tuli Lindell Audion 17XS Mk. II, vähän tuossa kerkisin jo testata lauluäänityksissä ja tykästyin kovin.

Mitkäs on nyt fiilikset? Onko käyttöä kertynyt? Mua kiinnostaa kovin firman 500-sarjalaiset kompura ja eq...

Ja kun nyt tähän ketjuun postattaan ni ostin just Masseyn DRT:n
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Velli
27.11.2013 15:08:41
Yamaha Subkick tuli pari päivää sitten taloon.
Esp
27.11.2013 22:09:41

Mikael: Mitkäs on nyt fiilikset? Onko käyttöä kertynyt? Mua kiinnostaa kovin firman 500-sarjalaiset kompura ja eq...

Ja kun nyt tähän ketjuun postattaan ni ostin just Masseyn DRT:n

Kyllä se on käytössä ollut. Tein tuossa yhden albumin laulut yhdistelmällä Mojave MA200, UA710 ja Lindell; ei voi muuta kuin kehua. Tarvittaessa sai todella ärhäkkää soundia, mutta iisimmissä pätkissä sellainen suht huomaamaton pieni tasaus onnistui myös. Hintaansa nähden todella hyvä, ja hintakin huomioimatta todella hyvä. Mua rupesi itseäkin kiinnostamaan ne 500-sarjalaiset ton myötä.
Täh?!?
Mikael
27.11.2013 22:37:36 (muokattu 28.11.2013 10:27:28)

Esp: Kyllä se on käytössä ollut. Tein tuossa yhden albumin laulut yhdistelmällä Mojave MA200, UA710 ja Lindell; ei voi muuta kuin kehua. Tarvittaessa sai todella ärhäkkää soundia, mutta iisimmissä pätkissä sellainen suht huomaamaton pieni tasaus onnistui myös. Hintaansa nähden todella hyvä, ja hintakin huomioimatta todella hyvä. Mua rupesi itseäkin kiinnostamaan ne 500-sarjalaiset ton myötä.

OuJeah! Kiitos tästä. Mullahan on kiikarissa myös Mojavet... MA301fet tosin.

Ja DRT oli tässä just heti tositoimissa. Loppuu se Sounreplacerin kanssa nysvääminen, koska eipä oo ikinä ollut näin helppoa ja täsmälistä tämä soundinkorvaaminen :D
Mikael
29.11.2013 13:12:23 (muokattu 29.11.2013 13:12:31)

SoundToysin EchoBoy lähti tänään Black Friday -tarjouksesta hintaan 99$ :D
OPJ1974
29.11.2013 21:38:53

Octavan mk105 konkkamikki, micscreen ja pop- filtteri.
mhelin
29.11.2013 21:50:48
Mikael: SoundToysin EchoBoy lähti tänään Black Friday -tarjouksesta hintaan 99$ :D

Oi voi, tänään ei olisi pitänyt ostaa mitään koska oli Älä-osta-mitään -päivä!
Mikael
30.11.2013 01:26:36 (muokattu 30.11.2013 01:27:06)

mhelin: Oi voi, tänään ei olisi pitänyt ostaa mitään koska oli Älä-osta-mitään -päivä!

Miksi, oi miksi se täällä Härmässä on just pitänyt laittaa samalle päivälle Black Fridayn kanssa?!?

Lupaan etten osta Lauantaina yhtään plugaria.
villeh
30.11.2013 11:52:20

Mulla on pari lindellin 500 sarjan kompuraa tuos räkis, toimii loistavasti, drywet säätö on ihan parhauttta. Toimii läpinäkyvänä mausteena tai sit ihan ääriruttaukses, vääntö ei lopu kesken. Attack release ajat on hyvin valittu.

Equt on jääny vielä kaupan hyllyyn kun niiden taajuusalueet vois olla jotenkin järkevämmät, jos hi mid alkaa kuudesta kilosta niin mielestäni se vois olla jotakin muuta

Täs kompuran testifilsuja sneapin foorumilla

http://www.ultimatemetal.com/forum/ … e-clone-vs-waves-vs-lindell-7x.html

Voin kans heitellä jotain sampleja kun saan aikaseksi
www.upsidecrown.net www.hautaluoma.com
Mikael
30.11.2013 16:31:33 (muokattu 30.11.2013 16:59:44)

villeh: Equt on jääny vielä kaupan hyllyyn kun niiden taajuusalueet vois olla jotenkin järkevämmät, jos hi mid alkaa kuudesta kilosta niin mielestäni se vois olla jotakin muuta

Kiva kuulla noista kompuroista! :D

Pultecin q-arvot on kyllä sen verran lenseitä, että 6k rupeaa kyllä vaikuttamaan jo pian 1k jälkeen...
L.Ruoska
30.11.2013 18:36:19

Tuli ostettua Steven Slate Drums Terry Date Expansion. Olin sitä jo kuumotellut, mutta Black Friday tuli ja tarjoukset siihen samaan syssyyn :)

Jotain pientä kivaa Kontaktille tekis mieli ostella kun Nativella on kans tarjoukset päällä.
Goatse Hardcore Revival - Melkosta murinaa.
Ianuarius
01.12.2013 10:01:57 (muokattu 01.12.2013 10:04:07)

L.Ruoska: Ostin Line6 Mobile Keys 49-keyboardin. http://www.thomann.de/fi/line6_mobile_keys_49.htm

Just meinasin ostaa ton saman. Oot vissiin tykänny? Oon ite käyttäny tollasta 25-nappista Acornia joka sekin on ajanut asiansa varsin hyvin. Mietin sit että testailis jotain muuta merkkiä sekukseen, eikä vaan ostais pidempää Acornia.

Tuntuvat kovin hehkuttavan noita iOS ominaisuuksia tolle, mutta ite kyl käytän ihan PC:tä. Lähinnä aattelin että hinta on just nyt ihan naurettavan pieni.
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)