Aihe: Särkijä?
1
poppamies
12.05.2004 11:26:08

No, olin viikonloppuna keikalla ja kompuran verkkolaite oli jäänyt kotiin. Kesken kappaleen, ("Keep On Runnin") patteri alkoi hyytymään ja soundi oli täsmälleen kappaleeseen sopiva. Mikä olisi sellainen basso pedaali joka pierisi yhtä mukavasti kuin sammuva EBS. Ei mitään hevi/sirkkelisoundia vaan sellainen pyöreä pierevä..
"G-strings are for strippers"
absqua
12.05.2004 11:29:28
No, olin viikonloppuna keikalla ja kompuran verkkolaite oli jäänyt kotiin. Kesken kappaleen, ("Keep On Runnin") patteri alkoi hyytymään ja soundi oli täsmälleen kappaleeseen sopiva. Mikä olisi sellainen basso pedaali joka pierisi yhtä mukavasti kuin sammuva EBS. Ei mitään hevi/sirkkelisoundia vaan sellainen pyöreä pierevä..

Miten olisi se sama EBS, mutta jollain 3V DC muuntajalla? :-)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
poppamies
12.05.2004 11:39:48 (muokattu 12.05.2004 11:40:07)

Miten olisi se sama EBS, mutta jollain 3V DC muuntajalla? :-)

No mietin itsekin tuota vaihtoehtoa mutta epäilen ettei sitä soundia saavuta alentamalla jännitettä vaan sillä että virran saa riittämättömäksi. Siis alamittaisella muuntajalla.
No en taida uhrata hyvää kaveria tuohon vaan oma pedaali pitäisi löytyä...
"G-strings are for strippers"
hemmo
12.05.2004 11:42:29

EBS Multidrive.
Kiss mai beis, peipi.
Teijo K.
12.05.2004 11:45:18

EBS Multidrive.

Mikäs pedaali se oli, jolla kokeilin siellä teillä ennenkö laitettiin se putkietunen tilalle? Se mistä sai sellaisen ihan pienen reuna-särkön?
Ei me mitään musakaupaa tarvita, me ollaan jo se, keskenään.
- hemmo off-topic mumoista.
hemmo
12.05.2004 11:46:29

Mikäs pedaali se oli, jolla kokeilin siellä teillä ennenkö laitettiin se putkietunen tilalle? Se mistä sai sellaisen ihan pienen reuna-särkön?

Nobels Bass Overdrive, mutta niitä ei tuoda enää maahan. Käytettynä vois löytyä. Monipuolinen moniaisten säätöjensä vuoksi, tuo.
Kiss mai beis, peipi.
hemmo
12.05.2004 11:49:10

mä voin antaa poppikselle tuon lainaan testattavaks, jos kiinnostaa. en mä sillä itse tällä hetkellä tee mitään. hyvä pedaali ja halpakin.

Palio? Mie voisin ostaa kolmannen. 8-=
Kiss mai beis, peipi.
Teijo K.
12.05.2004 11:49:56

Nobels Bass Overdrive, mutta niitä ei tuoda enää maahan. Käytettynä vois löytyä. Monipuolinen moniaisten säätöjensä vuoksi, tuo.

Paljonkohan sellaisesta kannattaisi maksaa? Jos ihan hypoteettisesti oletettaisiin, että esimerkiksi avovaimoni olisi lähdössä Englantiin kahden viikon graduntekomatkalle (arkistot) ja olisi luvannut tuoda jotain sopivaa tuliaisiksi...

Kovasti vaikutti, että se Nobels olisi ratkaisu hyvin monenlaisiin särötarpeisiin sbasisteille.
SaBer
12.05.2004 11:50:57

No mietin itsekin tuota vaihtoehtoa mutta epäilen ettei sitä soundia saavuta alentamalla jännitettä vaan sillä että virran saa riittämättömäksi. Siis alamittaisella muuntajalla.
No en taida uhrata hyvää kaveria tuohon vaan oma pedaali pitäisi löytyä...

http://www.geofex.com/Article_Folders/Spyder/spyder6.gif

http://www.geofex.com/Article_Folders/Spyder/spyder.htm

Sitten vielä pedaali, jolla valitset joko kompuran tai "särön".
"En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies
hemmo
12.05.2004 11:51:37

Paljonkohan sellaisesta kannattaisi maksaa?

20-40 e. Munsta.

Kovasti vaikutti, että se Nobels olisi ratkaisu hyvin monenlaisiin särötarpeisiin sbasisteille.

Jyrkkä ehkä.
Kiss mai beis, peipi.
balzary
12.05.2004 11:53:35

karvan alle 40e maksoin ite, että tuskin englannissa sen enempää. tai mistäs minä tiedän. eikös nuo ole hollantilaisia pedaaleita?
hemmo
12.05.2004 11:54:18

karvan alle 40e maksoin ite, että tuskin englannissa sen enempää. tai mistäs minä tiedän. eikös nuo ole hollantilaisia pedaaleita?

Ilmeisesti Saksassa suunniteltu ja Kiinassa tehty.
Kiss mai beis, peipi.
Teijo K.
12.05.2004 11:56:25

Voihan se olla, että niitä ei Englannistakaan löydy.

Tavallaan tässä on sellainen tilanne, että en mtn tarvitse, eikä oikein houkuttelekaan. Mutta jos vapaaehtoisesti joku ehdottaa, että voisi tuoda jotain soittovermettä tuliaisiksi, niin se tarvehan kaivetaan vaikka mistä.
balzary
12.05.2004 12:01:07

käsket (eli koiranpennunkatse kehiin...) menemään johonkin käytettyjen liikkeeseen ja tuomaan jonkun ufoimman näkösen halvan värkin 10 eurolla.
Teijo K.
12.05.2004 12:03:51

käsket (eli koiranpennunkatse kehiin...) menemään johonkin käytettyjen liikkeeseen ja tuomaan jonkun ufoimman näkösen halvan värkin 10 eurolla.

Eli yllätyksen erikoinen. Voisi olla ideaa tuossa.
Puavali
12.05.2004 12:34:11

Plussan arvoinen idea, tuolleen saa ennemmin tai myöhemmin jonkun aivan helmen vehkeen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)