Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5122 123 124 125 126300 301 302 303 304
Vladi
28.10.2013 17:25:24
jniska: Gibson Les Paul Traditional,
http://dynotesti.net/galleria/musa/LPtrad.jpg

Hyi, on niin ruma, että voin ottaa sulta tuon ilmaiseksi pois elintilaasi rumentamasta.
johanssen
28.10.2013 17:30:29

Vladi: Hyi, on niin ruma, että voin ottaa sulta tuon ilmaiseksi pois elintilaasi rumentamasta.

Vladilla on kuitenkin liian ahdasta, joten lähetä se suoraan mulle.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Laulava Kylätohtori
28.10.2013 17:57:42
johanssen: Vladilla on kuitenkin liian ahdasta, joten lähetä se suoraan mulle.

Sinä kuitenkin myyt sen, joten parasta laittaa tänne päin...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
jniska
28.10.2013 21:39:41
Nyt on kolme iltaa Gibsonin parissa takana ja täytyy todeta, että on siinä aika muikea kitara. Muutamia juttuja on, jotka ärsyttää, mutta kai niihin tottuu.
Täytyy varata AP Paasoselle aika , satulaa ja muuta pitää vähän laitella. Nauhoissakin on vähän sanomista, yksi dead spot löytyypi matalalla kieltenkorkeudella.
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
sustain65
29.10.2013 12:04:54
jniska: Nyt on kolme iltaa Gibsonin parissa takana ja täytyy todeta, että on siinä aika muikea kitara. Muutamia juttuja on, jotka ärsyttää, mutta kai niihin tottuu.
Täytyy varata AP Paasoselle aika , satulaa ja muuta pitää vähän laitella. Nauhoissakin on vähän sanomista, yksi dead spot löytyypi matalalla kieltenkorkeudella.

Ketjun otsikkoa ajatellen kirjoitit sitten vähän etuajassa? ;-)
FensonGibder
29.10.2013 13:46:10
^Tämä!

Miksi ostaa +1500 keppi jossa on kuolleita nauhoja, ym. narinaa?

Vai onko tilattu netista?

Mulla on ollut 6 LP gibsonia (stankkuja ja customeita),
enkä keksi mitään syytä hommata tässä hintaluokassa jo alunperin epäkelpoa.
Riffi, nyt.
Numb
29.10.2013 13:51:07

FensonGibder: Mulla on ollut 6 LP gibsonia (stankkuja ja customeita),
enkä keksi mitään syytä hommata tässä hintaluokassa jo alunperin epäkelpoa.

Noh, ei se nyt ihan epäkelpoa ole, jos käytetyssä kepissä on esim. pientä nauhatyötä. Jos soittopeli kaiken kaikkiaan istuu käteen kivasti, on hyvä soitettava ja kuulostaa hyvältä, niin ainakin mä olen täysin valmis sen laitattamaan. Niin kuin on tullut tehtyäkin, myös tuon nykyisen flygarin kohdalla.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
p130
29.10.2013 15:18:56

Numb: Noh, ei se nyt ihan epäkelpoa ole, jos käytetyssä kepissä on esim. pientä nauhatyötä. Jos soittopeli kaiken kaikkiaan istuu käteen kivasti, on hyvä soitettava ja kuulostaa hyvältä, niin ainakin mä olen täysin valmis sen laitattamaan. Niin kuin on tullut tehtyäkin, myös tuon nykyisen flygarin kohdalla.

Traditionalithan ovat plekattuja, eli tehtaalta lähtiessä on varmasti ollut nahatyö viimeisen päälle. Ilmasto tehnyt tepposet?
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
hallu
29.10.2013 15:35:40
Näin äskettäin vantaanportin musafasulla G-pjalan LesPaul Standardeja tarjouksessa 1900 euroa tsibale!!! nyt olisi mahdollisuus päästä aika halvalla ihan uuteen lessuun kiinni, joka semmoista haikailee. Oli Goldtoppia ja honeybursita kerrassaan hienoja. Itselleni toki tuo oma rakas riittää eikä mulla ole tuollaisia rahojakaan, mutta hei tuohan ei ole enää paljoa käyteyistä pyydettyä kallimpia ja on ne sentään uusia (ainakin lavat taatusti ehjiä).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Lancelot
29.10.2013 15:49:20
Kuulostaa ihan Gibsonilta:)
jniska
29.10.2013 18:09:09 (muokattu 29.10.2013 18:12:56)
Numb: Noh, ei se nyt ihan epäkelpoa ole, jos käytetyssä kepissä on esim. pientä nauhatyötä. Jos soittopeli kaiken kaikkiaan istuu käteen kivasti, on hyvä soitettava ja kuulostaa hyvältä, niin ainakin mä olen täysin valmis sen laitattamaan. Niin kuin on tullut tehtyäkin, myös tuon nykyisen flygarin kohdalla.

Tää mikään käytetty ole, musiikkiliikkeessä roikkunut vaan aikansa.

Tykkään pitää kieliä aika matalalla kaikissa kitaroissa. Jokainen kitara on käynyt Paasosella säädössä / viimeistelyssä ja jokainen sinne pajaan maksettu euro on ollut hintansa väärti, moninkertaisesti. Kyllä se vaan on niin, että kun ammattimies tsekkaa kaiken kohdallee, hioo vähän, viimeistelee, vaihtaa ehkä satulan, on kitara aivan eri laite kuin sinne viedessä.
Näkyy siellä pajalla olevan viimeistelyssä CS Fenkkujakin, CS Gibsoneita yms.
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
Ziggy Bubba
29.10.2013 18:16:26 (muokattu 29.10.2013 18:17:14)

Lancelot: Kuulostaa ihan Gibsonilta:)

Heh.

Ite olen joutunut tilaamaan molemmat LP:ni, mutta onneksi on tullut hyvää tavaraa. Etenkin tuo nauhatyö on molemmissa just kohillaan molemmissa, myöskään Suomen karuista keleistä eivät ole nuo moksiskaan. Intonaatiokin on ollut kepeissä kohillaan jo valmiiksi. Suoraan soittovalmiita pelejä siis. Mikit toki meni kummastakin vaihtoon, mutta se nyt on sitä käyttäjän omaa hienosäätöä.

Pienenä miinuksena oman Traditionalin kohdalla voi sanoa suht tanakan painon, mutta eipä sitä enää edes muista kun kepin ottaa soittoon. Leveä hihna auttaa paljon. Studion mikkikytkin pätki männä vuosina, vaan sekin on pelittänyt jo ties kuin pitkään ilman yskimistä. Molemmissa kitaroissa on ollut todella tanakat tinamällit juotoksina, vielä tätä rohs/mitälie -mallista, johon ei meinaa normi kolvi purra ees vähään alusta.

Varmatoimisuuden takia molemmat kitarat on ollu kovassa käytössä nauhoituksissa, treeneissä ja jokusella keikkalla. Aina kun tuntuu, että mikään ei huvita laitan toisen noista tuoreisiin kieliin ja putsaan kiiltäväksi. Kiva on taas soitella :)
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
arijuki
29.10.2013 19:33:37
Liitytään joukkoon... tällä hetkellä löytyy kaksi Gibsonia, Les Paul Traditional Ebony ja ES-339 Light Caramel Burst, Fat Neck. ES-339 on ehdoton suosikkini! Traditionalista voisin jopa luopua ja vaihtaa Standardiin. Kummassakaan ei ole mitään valittamista :-)
Vilpur1
29.10.2013 23:12:56
arijuki: Liitytään joukkoon... tällä hetkellä löytyy kaksi Gibsonia, Les Paul Traditional Ebony ja ES-339 Light Caramel Burst, Fat Neck. ES-339 on ehdoton suosikkini! Traditionalista voisin jopa luopua ja vaihtaa Standardiin. Kummassakaan ei ole mitään valittamista :-)

Miksi haluaisit luopua Traditionalista?
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Alex_K
30.10.2013 06:53:51
jniska: Nyt on kolme iltaa Gibsonin parissa takana ja täytyy todeta, että on siinä aika muikea kitara. Muutamia juttuja on, jotka ärsyttää, mutta kai niihin tottuu.

Hyhhyh, toista vai peräti kolmatta (?) tonnia gibsonin keppiin ja tuollaista viimeistelyä.
arijuki
30.10.2013 08:33:31
Vilpur1: Miksi haluaisit luopua Traditionalista?

Lähinnä siksi että tykkään enemmän ES-339:stä ja molemmissa on Gibson 57' mikit. Traditional on myös suht painava (mulla 4,2 kg), joten vaihtelun vuoksi olen harkinnut vaihtamista Standardiin. Uudemmissa Standardeissa olisi kammiointi, mikkien puolitus jne. Tosin lueskelin toista ketjua ja ajatus mikkien vaihdosta tuli kanssa mieleen.
Joees
30.10.2013 08:52:46
arijuki: Lähinnä siksi että tykkään enemmän ES-339:stä

Omista Gibsoneista itselläkin juuri 339 on se joka lähtee useimmiten matkaan. LP on muuten jees mutta hitusen on liikaa painoa sillä. Mutta ei tuo 339:n keveys ole pelkästään se syy miksi sen otan mieluummin vaan ihan se soundikin on enemmän mun makuun. Todella mainio kitara.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Klapp
30.10.2013 09:41:49
Hyhhyh, toista vai peräti kolmatta (?) tonnia gibsonin keppiin ja tuollaista viimeistelyä.

Täytyy sanoa, etten aivan ymmärrä tätä kitinän psykologiaa. Silloin, kun itse laitoin sen kolmatta tonnia merten takaa rahdattuun gipsoniin, etsin kitaraa, joka sopii lapaseen ja korvaan ja silmäänkin niin viimosen päälle, ettei tarvi sen vuoksi enää katua tai kierrättää.

Jos joku toissijainen ominaisuus (nauhat, satula, ilmanpaine, kuun asento, oikeanpuoleisen takarenkaan ilmanpaine, liian lyhyt polttoväli) onkin ns. vain vähän sinne päin, ei se siinä duunarin Gibson-konkurssissa se parin satalappusen käyttöönottofiilaus paljon paina.

Paljon enemmän on vuosien saatossa nyppineet ne luutut, joissa on mekaanisesti kaikki kohdallaan, mutta soundi ja korjauskelvoton (so. mulle vaan vääränlainen) yleistatsi hiertävät.

Ai niin, kaikki on hyvin.
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista." -David Mitchell: Pilvikartasto
TMik
30.10.2013 13:28:00
Mjoo itsellenikin on ihan se ja sama pienet feelut viimeistelyssä. Ensisijaisesti valitsen kitaran tatsin perusteella, hyvänä kakkosena tulee soundi (ellei ero ole sitten isompi, mutta näin lähtökohtasesti 2 samanlaista standardia yleensä kuulostavat melko samalta)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)