Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Olkapäästä
1
Todd
24.10.2013 19:26:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro.
Nopeampia juttuja soitellessa meinaa tuo olkapää vähän puutua. Soittoasento on siis väärä. Osaisiko joku luonnehtia oikeanlaista soittoasentoa?
 
Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver
Helka
24.10.2013 20:19:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedä noista asennoista, mutta huomion kiinnittäminen rentouteen voisi auttaa. Etenkin, jos esiintyy vain nopeissa kuvioissa.
 
Ruutukunkku
25.10.2013 12:02:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todd: Moro.
Nopeampia juttuja soitellessa meinaa tuo olkapää vähän puutua. Soittoasento on siis väärä. Osaisiko joku luonnehtia oikeanlaista soittoasentoa?

 
Onkos kyseessä plekukäden olkapää?
 
Itse huomasin joskus nopeita juttuja runtatessa nostavani plekukäden olkapäätä tahattomasti. Tätä tapahtui varsinkin silloin kun oli soitossa ollut vähän taukoa ja lihakset muutenkin ihmetteli, että mitäs tässä nyt oikeen ollaan tekemässä. Keskityt pitämään sen olkapään rentona, niin eiköhän se siitä poistu kuin itsestään (siis se ongelma :) )
 
I'm sorry Dave
JaaGeRMaisTeR
27.10.2013 11:03:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paksumpi hihna auttaa kaulapuolella. Myös vähän puntilla kun kurittaa, niin helpottaa. Soittaessa selkä suorana ja rento-ote. Ei tarvi vetää tönkköpskana :)
 
Todd
28.10.2013 09:05:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ruutukunkku: Onkos kyseessä plekukäden olkapää?
 
Itse huomasin joskus nopeita juttuja runtatessa nostavani plekukäden olkapäätä tahattomasti. Tätä tapahtui varsinkin silloin kun oli soitossa ollut vähän taukoa ja lihakset muutenkin ihmetteli, että mitäs tässä nyt oikeen ollaan tekemässä. Keskityt pitämään sen olkapään rentona, niin eiköhän se siitä poistu kuin itsestään (siis se ongelma :) )

 
Kyseessä on joo plekukäsi,sen unohdin tuossa mainita,ja katsos perkele,niinhän tuo olkapää meinaakin itseään vääntää ylöspäin. Tästä on hyvä jatkaa,kiitoksia.
 
Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver
mopar
16.11.2013 21:14:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todd: Kyseessä on joo plekukäsi,sen unohdin tuossa mainita,ja katsos perkele,niinhän tuo olkapää meinaakin itseään vääntää ylöspäin. Tästä on hyvä jatkaa,kiitoksia.
 
Mulla sama vika. Plektrakäden olkapää kipeytyy/väsyy. Mulla on semmonen ongelma, että jos lasken hihnaan lisää pituutta niin että plekukäsi ois hyvin, ei toinen käsi toimi enää kunnolla ja soittaminen vaikeeta. Joudun hakemaan semmosen kompromissin sen hihnan pituuden kanssa.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «