Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä mikrofoneja suosittelisitte?
1 2 3 4
silhouette
27.10.2013 14:38:06 (muokattu 27.10.2013 14:40:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi! Mitä mikrofoneja suosittelisitte minulle, jos saundillisesti suosikkikitaristejani ovat seuraavat:
 
- Steve Morse
- Steve Lukather
- Yngwie Malmsteen
- Stevie Ray Vaughan
 
Ja, kitara johon mikit vaihtaisin on Fenderin american standard.
 
Aina voi yrittää.
the-Antero
27.10.2013 15:33:20 (muokattu 27.10.2013 15:33:44)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Moi! Mitä mikrofoneja suosittelisitte minulle, jos saundillisesti suosikkikitaristejani ovat seuraavat:
 
Aika laajaa valikoimaa soundeja tossa jo on... Joten tässä useita vaihtoehtoja :)
 
Steve Morse
http://www.dimarzio.com/pickups/humbuckers/steve-morse-model-neck
Steve Lukather
http://www.emgpickups.com/products/index/53
Yngwie Malmsteen
http://www.seymourduncan.com/yngwie/yjm-fury-pickups.php
Stevie Ray Vaughan
Texas specials tai Tex Mex ja paksut kielet...
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
naavanka_
27.10.2013 17:10:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsehän suosittelisin opettelemaan ko. henkilöiden käyttämiä tekniikoita ja fraseerausta jos haluat heiltä kuulostaa.
Paljon pidemmälle pääset opettelemalla kuin mikkiä vaihtamalla.
 
Minun kaksi eurocenttiäni.
 
silhouette
27.10.2013 17:16:11 (muokattu 27.10.2013 17:25:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos linkeistä ja neuvoista the-antero! Jos ostan jotkut uudet mikit kitaraani, niin varmaankin kallistun joko Texas Speciaalien tai sitten YJM:n puoleen. Ei oikein noi Lukatherin ja Morsen humpukkerit taida sopia Stratoon, niin luulisin.
 
Ja Naavankalle sen verran, että: on tässä jo yli 20-vuodessa kerennyt opetella kaikenlaista fraseerausta ja likkejä jne, ja nykyään oikeasit tuntuu enemmäkin, että soitto tökkii huonojen laitteiden puolesta, eikä soittotekniikkani puolesta.
 
Aina voi yrittää.
naavanka_
27.10.2013 17:19:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Kiitos linkeistä ja neuvoista the-antero! Jaos ostan jotkut uudet mikit kitaraani, niin varmaankin kallistun joko Texas Speciaalien tai sitten YJM:n puoleen. Ei oikein noi Lukatherin ja Morsen humpukkerit taida sopia Stratoon, niin luulisin.
 
Ja Naavankalle sen verran, että on tässä jo yli 20-vuodessa kerennyt opetella kaikenlaista fraseerausta jne, ja nykyään tuntuu enemmäkin, että soitto tökkii lautteliden puolesta, eikä minun soittotekniikkani puolesta.

 
Heh, kyllä se on soitosta useimmiten kiinni vaikka olisi harrastanut 50-vuotta.
Aina sitä itseltään onnistuu kuulostamaan, aivan sama millä vetää.
 
silhouette
27.10.2013 17:23:49 (muokattu 27.10.2013 17:26:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Heh, kyllä se on soitosta useimmiten kiinni vaikka olisi harrastanut 50-vuotta.
Aina sitä itseltään onnistuu kuulostamaan, aivan sama millä vetää.

 
Joo, totta kyllä, että soittaessa kuulostaa aina itseltään, mutta soitossa tulee myös jossain vaiheessa piste jossa tekniikka ei enää kehity kovinkaan paljoa, ja silloin tulee taas vastaan se ongelma, että soitto ei tuosta hyvästä tekniikastakaan huolimatta kuulosta silti kovinkaan hyvältä ankeiden soittokamojen takia. Sitä lähinnä hain takaa =)
 
Aina voi yrittää.
TTV
27.10.2013 17:30:11 (muokattu 27.10.2013 17:30:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette:
 
Ja Naavankalle sen verran, että: on tässä jo yli 20-vuodessa kerennyt opetella kaikenlaista fraseerausta ja likkejä jne, ja nykyään oikeasit tuntuu enemmäkin, että soitto tökkii huonojen laitteiden puolesta, eikä soittotekniikkani puolesta.

 
Onkos vahvistinosasto jo kans esikuvien mukainen? Pelkkä mikkien tuunaus ei vielä tee autuaaksi, jos vahvistin on huono. Jos se puoli on jo kunnossa, niin sitten vaan mikittämään, ite ottaisin suoraan sen Seymour Duncanin Ynkkä-setin.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
the-Antero
27.10.2013 17:33:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Kiitos linkeistä ja neuvoista the-antero! Jos ostan jotkut uudet mikit kitaraani, niin varmaankin kallistun joko Texas Speciaalien tai sitten YJM:n puoleen. Ei oikein noi Lukatherin ja Morsen humpukkerit taida sopia Stratoon, niin luulisin.
 
Vähän riippuu? Onko sulla millä mikityksellä strato? H/S/S vai S/S/S? Ja millanen kolo on pleksin alla :)
 
Tosin kannattaa myös tsekata BKP:n tekemät mikit. Ovat oikein hyvä.
Tuosta stratoon mikkejä https://bareknucklepickups.co.uk/main/pickups.php?cat=strats
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
silhouette
27.10.2013 17:37:32 (muokattu 27.10.2013 17:38:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Onkos vahvistinosasto jo kans esikuvien mukainen? Pelkkä mikkien tuunaus ei vielä tee autuaaksi, jos vahvistin on huono. Jos se puoli on jo kunnossa, niin sitten vaan mikittämään, ite ottaisin suoraan sen Seymour Duncanin Ynkkä-setin.
 
Tällä hetkellä himassa on Line6:sen Flextone 2 ja se on ihan ok vahvistin, ei mikään huippu, muttei tajuttoman huonokaan - ainakaan kotisoittoon. Ja, muutenkin asia on niin, että juuri tällä hetkellä ei ole varaa ostaa kunnollista "esikuvienmukaista" vahvistinta, mutta mikkien vaihtoon rahat voisivat riittääkin. Ja, muutenkin ihan huvin ja testailut vuoksikin kiinnostaisi vaihtaa stratoon uudet mikit, jos vaikka oppisi jotain uutta taas. =)
 
Aina voi yrittää.
naavanka_
27.10.2013 17:39:11 (muokattu 27.10.2013 17:41:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Joo, totta kyllä, että soittaessa kuulostaa aina itseltään, mutta soitossa tulee myös jossain vaiheessa piste jossa tekniikka ei enää kehity kovinkaan paljoa, ja silloin tulee taas vastaan se ongelma, että soitto ei tuosta hyvästä tekniikastakaan huolimatta kuulosta silti kovinkaan hyvältä ankeiden soittokamojen takia. Sitä lähinnä hain takaa =)
 
Itse en taas usko tuohon ollenkaan, aina voi kehittyä lisää eikä koskaan ole valmis.
Jos sulla on strato ja röörimarsu niin en usko että sen lähemmäksi Blackmorea tai Ynkkää enää pääsee sisäistämättä tekniikoita joita herrat sankarit käyttävät.
 
E: Minusta pelkällä mikkien vaihdolla et pääse tuolla Flextonella yhtään sen lähemmäksi ketään.
Perushyvät alnicomikit riittää aivan mainiosti.
 
silhouette
27.10.2013 17:42:54 (muokattu 27.10.2013 17:43:57)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Itse en taas usko tuohon ollenkaan, aina voi kehittyä lisää eikä koskaan ole valmis.
Jos sulla on strato ja röörimarsu niin en usko että sen lähemmäksi Blackmorea tai Ynkkää enää pääsee sisäistämättä tekniikoita joita herrat sankarit käyttävät.

 
Minusta vaan ainakin itse tuntuu, etten ole enää viimeiseen kymmeneen vuoteen kehittynyt pahemmin teknisesti soitossani. Niin kuin ei muuten ole enää pahemmin Yngwie ja moni muukaan kitarasankari, ainakaan minun mielestä. Musiikillisesti taas tuntuu, että kehityn koko ajan ja löydän joka päivä jotain uutta =)
 
Aina voi yrittää.
naavanka_
27.10.2013 17:46:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Minusta vaan ainakin itse tuntuu, etten ole enää viimeiseen kymmeneen vuoteen kehittynyt pahemmin teknisesti soitossani. Niin kuin ei muuten ole enää pahemmin Yngwie ja moni muukaan kitarasankari, ainakaan minun mielestä. Musiikillisesti taas tuntuu, että kehityn koko ajan ja löydän joka päivä jotain uutta =)
 
He ovat löytäneet oman juttunsa ja ovat siinä parhaita, ei heidän välttämättä enää tarvitse edetä mihinkään.
Kannattaa ruveta soittelemaan jotain oman mukavuusalueen ulkopuolelta, siinä kehittyy aina parhaiten.
 
Myrkky Nuoli
27.10.2013 18:03:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Heh, kyllä se on soitosta useimmiten kiinni vaikka olisi harrastanut 50-vuotta.
Aina sitä itseltään onnistuu kuulostamaan, aivan sama millä vetää.

 
Vaikka tää saundi lähtee sormista -latteus pitääkin sisällään totuuden siemenen niin alkaa kyllä olla jo harvinaisen väsynyt mantra. Kyllä mulla ainakin soittointo nous ihan eri tasolle kun hommasin semmoset vehkeet mistä oon aina haaveillut. Samalla kun soittomotivaatio nousee niin tuntuu, että soittokin kulkee paremmin / kuulostaa energisemmältä ja sopivalla kitaralla pysyy homma paremmin hanskassa. Ja juu, sitä etsimääni saundia en ole saanut vielä mistään muualta kuin nykyisestä vahvistimestani. Toki ne tietyt jutut, maneerit ja tapa rempoa kieliä tulee läpi useammillakin vehkeillä, mutta silti. Ei se saundi nyt oikeesti voi pelkästään sormista lähteä. Mutta tota, noniinno.
 
naavanka_: Minusta pelkällä mikkien vaihdolla et pääse tuolla Flextonella yhtään sen lähemmäksi ketään.
Perushyvät alnicomikit riittää aivan mainiosti.

 
Eri mieltä. Itsellä ei tuu vääränlaisten mikkien kanssa kuin vitutus, tämä lienee se kohta signaaliketjua missä oon kaikista tarkin, vaikka oonkin melko tarkka lähes kaikista. Jos on ohuet ja raa'at rautalankamikit niin aika velho saa olla jos niistä taikoo uskottavaa SRV:tä ulos. Ei kyllä mikään helpoin tyyli emuloida muutenkaan, sen verran tuhtia soitantaa.
 
Itse aiheeseen:
 
Morse/Lukather -osasto ei ole tuttua joten en kommentoi. Ynkkä-saundeihin luonnollisesti YJM-mikit on helppo ratkaisu. SRV-saundiin jotain middlekästä, munakasta, eikä ihan liian kirkasta. Fender 57/62, Texas Specialit tai BKP:n Irish Tour esim. luulis irtoavan. Mieluummin aavistuksen verran kuumat kyin erittäin vintaget. Ynkkähommissakin auttaa jos on vähän potkua, ihan näkkärimikeillä ei saa tarpeeksi lihaa. SRV-saundiin pääsee todella hyvin minusta tuolla 57/62 -setillä. Semmoiset on itelläni just stratossa kiinni, mutta kaipaan vähän erilaista saundia juuri nyt ja uudet mikit on jo tulossa, joten jos kiinnostut noista niin ota yhteyttä. Menevät lähipäivinä myyntiin.
 
TMik
27.10.2013 18:13:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mjoo no soundi on kuitenki sen koko signaaliketjun summa mukaanlukien soittajan itsensä tatsi.
 
Kyllä ne mikit saattaa joissain tapauksissa vaikuttaa aika paljonkin suuntaan tai toiseen, ihan samanlaista tonea jos hakee niin melko hieromiseksi menee kyllä noiden kamojen kanssa.
 
I3enjam1n
27.10.2013 18:19:51 (muokattu 27.10.2013 18:26:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Mieluummin aavistuksen verran kuumat kyin erittäin vintaget.

Jos autenttisilla vehkeillä yrittää SRV-saundeja saada, niin juurikin erittäin vintage-henkiset mikit ja ne melko kaukana kielistä on oikea valinta.
Se onkin erikoista, että monesti suositellaan kuumia ja middlekkäitä mikkejä SRV-saundia hakeville, vaikka Stevien Number One -stratossa oli ihan '59 vuoden orkkismikit.
 
Ehkä kuumemmilla mikeillä pystyy kompensoimaan sormien saundia, joka SRV:llä (ja muillakin) lähtee sormista?
 
E: Aloittajan mainitsemien soittajien soundit lähtee kyllä ihan muualta kuin mikeistä, soittotatsia/tyyliä tutkimalla löytyy paljon helpommin/halvemmin/paremmin eri kitaristien "saundit" kuin mikkejä vaihtelemalla. Usein jonkun kitaristin saundista puhuttaessa tarkoitetaan ehkä ennemmin sitä miten soittaa ja ns. sormista lähtevää saundia, vrt. kamoista lähtevä saundi.
 
"...the more fragile harmonics can survive in a vacuum tube; where they seem to be eliminated or squashed in a solid state crystal lattice... ...I think that's the best and simplest I can put it." - Howard Alexander Dumble
silhouette
27.10.2013 18:22:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Vähän riippuu? Onko sulla millä mikityksellä strato? H/S/S vai S/S/S? Ja millanen kolo on pleksin alla :)
 
Tosin kannattaa myös tsekata BKP:n tekemät mikit. Ovat oikein hyvä.
Tuosta stratoon mikkejä https://bareknucklepickups.co.uk/main/pickups.php?cat=strats

 
Kyllä ne on kaikki yksikelaisia eli S/S/S.
 
Aina voi yrittää.
Myrkky Nuoli
27.10.2013 19:05:34 (muokattu 27.10.2013 19:06:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I3enjam1n: Jos autenttisilla vehkeillä yrittää SRV-saundeja saada, niin juurikin erittäin vintage-henkiset mikit ja ne melko kaukana kielistä on oikea valinta.
Se onkin erikoista, että monesti suositellaan kuumia ja middlekkäitä mikkejä SRV-saundia hakeville, vaikka Stevien Number One -stratossa oli ihan '59 vuoden orkkismikit.
 
Ehkä kuumemmilla mikeillä pystyy kompensoimaan sormien saundia, joka SRV:llä (ja muillakin) lähtee sormista?
 
E: Aloittajan mainitsemien soittajien soundit lähtee kyllä ihan muualta kuin mikeistä, soittotatsia/tyyliä tutkimalla löytyy paljon helpommin/halvemmin/paremmin eri kitaristien "saundit" kuin mikkejä vaihtelemalla. Usein jonkun kitaristin saundista puhuttaessa tarkoitetaan ehkä ennemmin sitä miten soittaa ja ns. sormista lähtevää saundia, vrt. kamoista lähtevä saundi.

 
Ilmaisin asiani vähän huonosti. Ehdottomasti vintageosastolla ollaan, mutta sanotaanko näin karkeana yleistyksenä, että 6,3k paikkeilla on helpompaa saada se SRV munatsku kuin 5,3k. Molemmat ovat täysin vintagekamaa vielä minun kirjoissa. Legenda kertoo, että SRV:n mikkejä kun on mittailtu niin ne on olleet hyvinkin keski/perustasoa. Ei näkkäriä, eikä kuumatkaan. Mitään overwoundia en suosittele, luonne häviää. Stratomikit toimii mun mielestä ylipäätään aina parhaiten melko matalalla, ainakin suurin osa niistä. Kenenkään soittotatsia ei pysty koskaan täysin emuloimaan, eikä varsinkaan oo mitään järkeä ruveta kopiosoittajaksi, sillon kamoilla pääsee mun mielestä sopivasti close enough-osastolle. Itsellä on ainakin niin, että kun tykkään jostain tietystä saundista ja hommaan sillä perusteella vahvistimen, niin en kuulosta kopiolta, mutta kyllä se saundin yleisluonne on varsin selkeästi sama. Esmees JCM800 jolla nykyään eniten soitan on niin edukseen erottuva peli, että se kuuluu aika vahvasti läpi useimmissa tapauksissa.
 
naavanka_
27.10.2013 19:45:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän kamarunkkaus tuo ihan uutta intoa soittoon, sen tiedän itsekin.
Psykoakustiikka on jännä homma myös.
 
Kaikenmualiman kamoja vuodesta toiseen pyöritelleenä, olen huomannut että kyllä lähes minkä tahansa saa kuulostamaan hyvältä kunhan jaksaa perehtyä laitteiden säätämiseen.
 
Telellä/stratolla ja millä tahansa tervesaundisella vahvistimella sekä valinnaisilla purkeilla saa aivan rajattomasti erilaista saundia aivan laidasta laitaan.
Yleensä porukka vaan on joko auttamattoman pihalla kamoistaan tai hyvin laiskaa kokeilemaan eri säätöjä.
 
Osteri
27.10.2013 20:13:38 (muokattu 27.10.2013 20:15:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: lähes minkä tahansa saa kuulostamaan hyvältä kunhan jaksaa perehtyä laitteiden säätämiseen.Yleensä porukka vaan on joko auttamattoman pihalla kamoistaan tai hyvin laiskaa kokeilemaan eri säätöjä.
 
Tämän asian olen itse mieltänyt sillai, että on elämä aika helppoa kun ei edes apinoi muita soittajia vaan keskittyy siihen omaan tekemiseen ja vain omien kamojen soundiin. Okei tunnustan, ainoo jonka soundia joskus tykkään kotona kaljan kanssa fiilistellä on Mark Knopfler, mutta sekin vaan omaksi iloksi ilman mitään paineita. Muuten...sitä saa mitä itteltä tulee ja tiedän että se kelpaa kuitenkin.
Plussa+ naavankalle siitä että muistutti minuakin pitämään jalat maassa.
 
edit: kijoitusviheitä
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
naavanka_
27.10.2013 20:18:29 (muokattu 27.10.2013 20:18:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: Tämän asian olen itse mieltänyt sillai, että on elämä aika helppoa kun ei edes apinoi muita soittajia vaan keskittyy siihen omaan tekemiseen ja vain omien kamojen soundiin. Okei tunnustan, ainoo jonka soundia joskus tykkään kotona kaljan kanssa fiilistellä on Mark Knopfler, mutta sekin vaan omaksi iloksi ilman mitään paineita. Muuten...sitä saa mitä itteltä tulee ja tiedän että se kelpaa kuitenkin.
Plussa+ naavankalle siitä että muistutti minuakin pitämään jalat maassa.
 
edit: kijoitusviheitä

 
Ihanata että joku ylipäätään jaksaa lukea meikän ulinaa ja rölötystä :3
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «