Aihe: KIIRE! Uusi vahvistin mahdollisimman pian!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ReBeat
26.10.2013 19:59:50 (muokattu 26.10.2013 20:05:47)

professori: Pitäisi rauhassa eka selvittää, että minkätyyppinen vika siinä on

Mä voin tarvittaessa 1 euron korvausta vastaan sumuttaa sen drive-potikan ja tutkia olisko sillä vaikutusta. Jos haluat kiikuttaa vahvarin mulle. Hintaan sisältyy vahvistimen imurointi ja kevyt putsailu sekä silmämääräinen pseudovalohoito.
Kefiiri
26.10.2013 20:04:23
Joo suosittelen kokeilemaan yllä mainittua ratkaisua ennen investointeja.
En ole musiikin asiantuntija.
professori
26.10.2013 20:16:11
Mä voin tarvittaessa 1 euron korvausta vastaan sumuttaa sen drive-potikan ja tutkia olisko sillä vaikutusta. Jos haluat kiikuttaa vahvarin mulle. Hintaan sisältyy vahvistimen imurointi ja kevyt putsailu sekä silmämääräinen pseudovalohoito.

Jes, palataanpa pikaviestein asiaan. Kiitos!

Joo suosittelen kokeilemaan yllä mainittua ratkaisua ennen investointeja.

Jep, saapi sitten myytyä parempaan hintaan tuon Techin, eikä tässä näytä kyllä siltä, että keskiviikkoon mennessä olisin tehnyt hyvän hankinnan.
"More beers more cheers that's it that's all" -Deaner
Myrkky Nuoli
26.10.2013 20:16:47 (muokattu 26.10.2013 20:40:43)
Ziggy Bubba: Laadukas pikkumuro ei musta vielä kovin pahasti vedä Muffia muhjuksi / kuse soundia, mutta isommat gainit toki. Vaan muhjuahan se on vähän joka tapauksessa.

Jaa, en ihan näin kyllä yleistäisi. Tiny Terror nimittäin syö pedaaleita oikein hyvin, kuten tekee myös Rockerverb. Toki jälkimmäisen clean-kanava ei säröpurkeista tykkää.

Mulla ei oo kauheesti noista halppisorangeista kokemusta. Dual Terroria oon vähän räytänyt ja se ei toiminut pedaalien kanssa yhtään toivomallani tavalla. Tiny Terrorin pedaalien syömiseen cleanin päällä en kyllä suostu uskomaan kun on bändivolumeista kyse, eihän se pysy millään riittävän puhtaana. Rockerverbkin on ollut hankala kaveri kun tässä nyt nimenomaan puhutaan cleanin päällä kikkailusta. Saa ja on hyvä olla eri mieltä, mutta mun mielestä toi on ihan validi yleistys ja tuntuu olevan myös jonkinasteinen general consensus. Jos on semmosia pedaaleja, jotka skulaa vahvistimen särön päällä niin ongelmia toki ruukkaa olemaan vähemmän. Itse harrastan tuota hyvin harvoin.

Muffin kanssa mulla on ollut vaikeuksia kaikenasteisten säröjen kanssa, se arvostaa kyllä erittäin paljon takaa tulevaa buustia, esim. OD sen edessä. Toki jos on pienenpienesti vahvistin ruvella niin menee vielä ihan hyvin, mutta sit jos sieltä alkaa tulla volumebuustia ja vahvistimen headroom tulee vastaan niin ollaan pulassa.
Ziggy Bubba
26.10.2013 20:46:07 (muokattu 26.10.2013 20:48:12)

Myrkky Nuoli: Mulla ei oo kauheesti noista halppisorangeista kokemusta. Dual Terroria oon vähän räytänyt ja se ei toiminut pedaalien kanssa yhtään toivomallani tavalla. Tiny Terrorin pedaalien syömiseen cleanin päällä en kyllä suostu uskomaan kun on bändivolumeista kyse, eihän se pysy millään riittävän puhtaana. Rockerverbkin on ollut hankala kaveri kun tässä nyt nimenomaan puhutaan cleanin päällä kikkailusta. Saa ja on hyvä olla eri mieltä, mutta mun mielestä toi on ihan validi yleistyt ja tuntuu olevan myös jonkinasteinen general consensus. Jos on semmosia pedaaleja, jotka skulaa vahvistimen särön päällä niin ongelmia toki ruukkaa olemaan vähemmän. Itse harrastan tuota hyvin harvoin.

Ite näen asian taas niin, että melkein jokainen säröpedaali toimii paremmin pienen särön päälle, Muffin kanssa ehkä suht yks hailee. Taidetaan olla siis eri koulukuntaa.

Ei mulla muuten tullut edes mieleen että sen vahvarin pitäisi olla ihan "kellopuhdas" noissa stoner/grunge -hommissa, oliko muuten näin? Tiny Terrorista saa kyllä oikein mukavasti mökää, varsinkin jos ihan minimaalinen reunamuro ei haittaa - sehän tuo vaan karaktääriä :)

Rockerverb mkI löytyy tosiaan myös iteltä, eikä se kliini juu pelitä säröjen kanssa, taitaa olla niin rankasti kirkas presence-alue tms. että sirinäksi vetää. Se särökanava kyllä oikein nautiskelee erinäisistä purkeista. Eikä siis tartte olla just ollenkaan säröä, semmonen että vasta kun ranteella lyö niin vähän kehrää.

Muffin kanssa mulla on ollut vaikeuksia kaikenasteisten säröjen kanssa, se arvostaa kyllä erittäin paljon takaa tulevaa buustia, esim. OD sen edessä.

Jep, samaa mieltä. Itellä on yleensä Muffia ennen joku OD vaan päällä, selkeyttä/kirkkautta tulee kivasti.
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
professori
26.10.2013 20:55:09
Ei mulla muuten tullut edes mieleen että sen vahvarin pitäisi olla ihan "kellopuhdas" noissa stoner/grunge -hommissa, oliko muuten näin?

No tarvitse ei, mutta it's good to have options. Eli periaatteessa joku Fenkun tarjoama kristalliosastokin ois kiva olla olemassa vaihtoehtona, mut kyl noi Orangen hommat yleisesti ottaenkin syyhyttää.
Ziggy Bubba
26.10.2013 21:00:29

professori: No tarvitse ei, mutta it's good to have options. Eli periaatteessa joku Fenkun tarjoama kristalliosastokin ois kiva olla olemassa vaihtoehtona, mut kyl noi Orangen hommat yleisesti ottaenkin syyhyttää.

Siitä Fenderistä et taas saa Orangen rapeita rock-säröjä, puolensa & puolensa.
professori
26.10.2013 21:06:05
Siitä Fenderistä et taas saa Orangen rapeita rock-säröjä, puolensa & puolensa.

Näinhän se vaikuttas olevan. Vielä kun vois testata ees jompaa kumpaa merkkiä :D
Myrkky Nuoli
26.10.2013 21:07:03 (muokattu 26.10.2013 21:32:51)
Ziggy Bubba: Ite näen asian taas niin, että melkein jokainen säröpedaali toimii paremmin pienen särön päälle, Muffin kanssa ehkä suht yks hailee. Taidetaan olla siis eri koulukuntaa.

Joo, tämä ehkä on se olennainen huomio, kun itelläni pedaalikeissit on lähinnä joko niin, että ajan törkeitä fuzzeja/muff-johdannaisia jne. puhtaaseen tai ihan piirun verran näkkärille menevään vahvistimeen ja mahollisesti vielä buustaan edestä OD:lla, tai sitten buustailen OD-vehkeillä särökanavaa överiksi. En oo oikeestaan koskaan lähtenyt sille tielle, että vahvistin ois selkeesti säröille ja sinne puskis vielä lisää - enemmänkin niin, että kaikki mikä irtoo ja tarvittaessa lisää. No, saatamme siis molemmat olla yhtä oikeassa!

Stoner-saundejakin on kyllä niin monta, että ehkä munkaan ei kannata näin tiukasti tätä vetää. Oma tyylini on tuo nippa nappa murolle menevä saundi ja siihen päälle Pharaoh Fuzzia, tarvittaessa edestä vielä overdriveä. Varmasti keinoja on muitakin, mutta kun otetaan huomioon tää big muffi niin musta se ei toimi jos vahvistin ei pysy suht puhtaana. Jotkut kyllä väittää muutakin, että en sit tiedä! En oo ite saanut mitään järkevää siitä ulos säröisen vahvistimen kanssa. Perinteisestihan stonerbändit on vetänyt Ampegeilla, Hiwatteilla, Super Basseilla ja muilla plexeillä ym. todella puhtailla vehkeillä ja ajaneet fuzzeja päälle. Itse oon juurikin sitä koulukuntaa, mutta kukas minä oon sanomaan, etteikö muut tavat ois täysin yhtä hyviä. Vaikka välillä (koko ajan) sorrunkin tykittelyn puolelle, pyrin arvostamaan muiden näkemyksiä, koska samassa ojassahan tässä rämmitään :)
Myrkky Nuoli
26.10.2013 21:55:54
punk s blood: Kyllähän Orange on aika iso nimi myös stoner-piireissä. Varsinkin keikkaolosuhteissa useat stonerbändit vetävät yleensä Orangeilla, koska niitä on huomattavasti helpommmin saatavissa keikkapaikoille. Esim. Brant Bjorkin keikka muutaman vuoden takaa.

Oranget toimivat mielestäni erittäin hyvin Muffien kanssa, tosin Big Muffeissa on eroja. Toki Oranget ovat melko tummasoundisia, ja middleskoopattu muffi ei ainakaan lisää leikkaavuutta. Trio-kokoonpanolla luulisi kuitenkin toimivan.

Rocker 30 riittää varmasti keikalle ja treenikämpälle, ja päihittää Tech 21:n mennen tullen. Jos sinulle Rockeria on tarjottu sopuhintaan, niin suosittelisin sitä.

Totta öliset ja Rockeria komppaan. Hyvässä Orangessa on se hyvä puoli, että - mun saundimieltymysten näkökulmasta katsoen - niistä irtoaa joko yksinään tai buustaamalla, riippuen vähän vahvistimesta juurikin se saundi mitä muffilla monesti haetaan, mutta ei koskaan saada - paitsi buusterilla. Köh. DIY-hommien yhteydessä oon kasvanut täysin ulos muffeista kun kaikki niiden johdannaiset mitä oon rakentanut on ollut järestään parempia kuin yksikään tavan muffi. Noniinno, monet on varmasti tästä eri mieltä. Ja tosiaan, itse oon löytänyt täydellisen stonersaundini (for the time being) JCM800:n läpi pedaaleilla, että sinänsä nämä hommat löytyy kyllä milloin mistäkin, en ois uskonut tuon pelittävän noin hyvin. Voi heittää roskiin jutut JCM:n rajoittuneisuudesta :)
professori
26.10.2013 21:59:18 (muokattu 26.10.2013 21:59:34)
Rocker-comboa mulle tarjottiin mutta se sijaitsee kaukana Jyväskylästä. Se kyllä rupes syyhyttää, joten laitoin mietintämyssyyn. Toisaalta mä haluan kyllä liikkeeseen kysästä sitä Hot Rodia, koska uskon että Fenkun cleanit ois myös hyvä pohja omille hommille.
punk s blood
26.10.2013 22:17:54

Joskus omistin Fenderin Hot Rod Devillen, joka on siis periaatteessa sama, kuin tuo Deluxe (erotus kaiuttimien määrässä). Ihan hyvä perusvahvistinhan se on. Särökanava ei kuitenkaan mitenkään erityisen hyvä ole. Lähinnä se "puhdaskanava" oli itsellä käytössä. Ei mitenkään erityisen hyvät cleanit, eikä ns. headroomiakaan hirveästi. Ottaa kuitenkin hyvin pedaaleita vastaan.

Minulta löytyy Rocker 30 bändikämpiltä, jota en nyt myymässä ole, mutta tarvittaessa sitä voi päästä testaamaan, tai voin lainata.

Niin tosiaan vielä se, että trankkuvahvistimesta putkivahvistimiin siirtyessä on aikamoinen ero jo dynamiikan puolesta (vaikka TM60 on hyvä vahvistin), että sekin kannattaa ottaa huomioon, kun nyt kiireellä olet vahvistinta haalimassa.
professori
26.10.2013 22:24:41
Minulta löytyy Rocker 30 bändikämpiltä, jota en nyt myymässä ole, mutta tarvittaessa sitä voi päästä testaamaan, tai voin lainata.

Ois kyllä kiva testata, kun kerta olisi semmoinen tiedossakin. Harmi ettet myy omaasi, olisi menny kätevästi. :D
punk s blood
26.10.2013 23:02:56 (muokattu 26.10.2013 23:06:21)

professori: Ois kyllä kiva testata, kun kerta olisi semmoinen tiedossakin. Harmi ettet myy omaasi, olisi menny kätevästi. :D

Joo, olisihan se ollut kätevää. Mutta omaan käyttöön treenikämpillä tuo Rocker30 on tällä hetkellä niin passeli, että en koe järkeväksi siitä luopua. Pidän Orangen soundista ylipäänsä, ja jokunenhan noita on ollutkin omistuksessa. Ja tuo Rocker on aika kätevän kokoinen, ei liian äänekäs, mutta kuitenkin riittävä, ja hinnaltaan edullinen (treenikämppäolosuhteisiin).
professori
27.10.2013 11:58:45
Rockeria tosiaan tarjottiin 650 euroon, tosin vähän on ilmeisesti peli ottanut osumaa ulkoisesti mutta pitäisi toimia hyvin. Se tässä nyt alkaa jonkun verran kieltämättä kiinnostaa.

Silti, mitäs tuumaatte Orangen muista 30w-putkivehkeistä? Löytyykö sieltä varteenotettavia vaihtoehtoja? Thomannilta kun tsekkasin, niin tällaisia olisi tarjolla:

Orange TH30C 888€
Orange Thunder 30C B-Stock 825€

Fenkulta kun kattelin Thomannin tarjontaa, niin eipä siellä kyllä Hot Rodia mielekkäämpää löytynyt. Blues Deluxe oli paikallisessa liikkeessä myös jotain 900€, mutta uskoin myyjää sen suhteen ettei se meikän tarkoitusperiä palvelisi joten jätin testaamatta. Ei kuulemma tykkää yhteistyöstä pedaalien kera.

Toi 800-900€ alkaa myös tuntua aika tyyriltä, olkoonkin että se oli alkuperäinen budjettisuunnitelma. Mutta toisaalta kun tietää, että torilta vois alle 700€ saada yhtä hyvän tahi paremman vehkeen itelleen, niin kyllähän se söis miestä maksaa noin perkeleesti.

Tässä tunnelmia: http://www.youtube.com/watch?v=xuywUEdkvTM
Ziggy Bubba
27.10.2013 12:02:43

Kyllä tuo Rocker vaikuttaa oikein hyvältä tohon hintaan. Ei tuu kunnolla takkiinkaan jos haluat joskus päivittää. (Ei ne uudet Oranget sen ihmeellisempiä ole.)
Vladi
27.10.2013 12:04:31
Ziggy Bubba: Kyllä tuo Rocker vaikuttaa oikein hyvältä tohon hintaan. Ei tuu kunnolla takkiinkaan jos haluat joskus päivittää. (Ei ne uudet Oranget sen ihmeellisempiä ole.)

Oikeastaan mun mielestä se Rockerin korvannut Thunder on lähinnä huonompi.
professori
27.10.2013 12:36:18
Rockerissa on vaan se huono puoli, että siinä ei taida olla Cleanille mitään säätöjä. Olisiko se käyttökelpoinen sitten Dirty-osastolla mahdollisimman "cleanisti" käytettynä? Vai jos haluaa varietiteettia cleaneissa niin kannattaako sitten perehtyä Hot Rodiin kunnolla?
Myrkky Nuoli
27.10.2013 14:49:06 (muokattu 27.10.2013 14:49:59)
Jos tarvitset muuten nimenomaan pedaalialustaa, etkä vahvistimelta omia säröjä niin nyt ois Jyväskylässä kova peli, käy testaamassa! Just laskeskelen omia rahojani :D

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=810539

Samalta kaverilta muuten ostin jiiseeämmäni. Mukava mies.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)