Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 514 15 16 17 18442 443 444 445 446
jhlamm
24.10.2013 10:54:50
Old Joe: Mieluiten ostan lähistöltä saadakseni fyysisen kosketuksen kaupan olevaan laitteeseen. Vaatii melkoista luottamusta tilata lähetettäväksi jotakin, josta on vain kuva ja omistajan vakuuttelu laitteen kunnosta.

Näin itsellänikin on ollut pitkään. Tosin viimeisin ostos oli sitten toista luokkaa. Parin kuvan saattelemana ja myyjän sanalla matkahuollon kautta tonnin kitara. Tosin siinä sovittiin kyllä, että paketin saa avata ja kokeilla ennenku maksaa tuon ennakon. Oli huvittuneet ilmeet siinä kassanaisihmisillä, kun otin kitaran käteen ja plekun takataskusta. Joku vanhempi huusi, että soita meillekin jotain... En tiedä pitäisikö tästä hyvästä kauppajärjestelystä erikseen kiittää vai tulisiko sen olla ihan käytösnormi näissä asioissa :D Kiitos kuitenkin myyjälle.

Anyways, nykysin kyllä uskaltaa tilata kyllä vähän isompaakin, jos saa järjestelyn paketin avaamisesta ennen maksua. Ja tämä palaakin ihan off-topicista on-topiciin. Suomi on siitä kämäinen maa, että musiikinharrastus on verrattain pientä. Sitä omaa haluttua kitaraa ei löydy välttämättä läheltäkään omaa postinumeroa tai edes lääniä. Mutta kyllä se tavara liikkuu torilta, kunhan myyjä on valmis hieman joustamaan ja ostaja samoin.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
VIPMetal
24.10.2013 19:19:09

Päivässä myin oman PRS SE:n. Kyllä kamat menee, jos hinta on kohdallaan.
Ibanez&Mesa-miehiä...
LaMotta
24.10.2013 19:27:59

VIPMetal: Kyllä kamat menee, jos hinta on kohdallaan.

Miten sen nyt ottaa. 1,5 vuotta sitten myin samanlaisen Telen kuin mikä nyt on myynnissä, tosin eri värinen ja ruusupuuotelaudalla. Sain siitä 60 euroa enemmän kuin mitä on nyt hintana.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Shredator
24.10.2013 19:42:33

VIPMetal: Kyllä kamat menee, jos hinta on kohdallaan.

Vähän tuntuu olevan tuurista kiinni. Ei mene vaikka on kohillaan, ellei sitten tartu polkuhintatarjouksiin.
Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti.
klobasa
24.10.2013 22:14:31
Tuskaa on ollut vakuutella ostajille, että joo on se toi mun vahvari hyvän kuuloinen. Tätä se on kun myy ei-tunnettua tavaraa. Nyt on ilmo päivitetty oikein ääninäytteen ja videon kera!
Jucciz
24.10.2013 22:55:12
Hyvät kuvat kyllä vauhdittavat yleensä myyntiä paljon. Hämärässä otetut tärähtäneet kännykkäkuvat sen sijaan saavat yleensä hyppäämään koko ilmoituksen yli.

Ei oo nimittäin ihan kauhean hankalaa ottaa edes jollain tapaa kelvollisia kuvia tuotteista tämän päivän vempeleillä.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
skebaipe
25.10.2013 01:36:06
Todii, hintaa taas puotettu. On se kumma jos ei mene tokain lespa kaupaksi ja hintaisekseen loistava muttako en tehe tuolla mitään. Ostakaa joku ettei tarvi enää itkeä täällä:)
Alfons Åberg
25.10.2013 01:57:27
Jucciz: Hyvät kuvat kyllä vauhdittavat yleensä myyntiä paljon. Hämärässä otetut tärähtäneet kännykkäkuvat sen sijaan saavat yleensä hyppäämään koko ilmoituksen yli.

Ei oo nimittäin ihan kauhean hankalaa ottaa edes jollain tapaa kelvollisia kuvia tuotteista tämän päivän vempeleillä.

Yleensä se kuvilla hifistely on sitten huomioitu hinnassa. Ja niitä 45 asteen kulmassa kuvatuilla taidekuvilla tehostettuja tarjoa-hintaisia kamoja tuskin ollaan tosissaan myymässäkään.
"Linkkejä kiitos tutkimuksiin tai artikkeleihin, missä Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi." -Jazzmies-
Laulava Kylätohtori
25.10.2013 09:11:25
skebaipe: Todii, hintaa taas puotettu. On se kumma jos ei mene tokain lespa kaupaksi ja hintaisekseen loistava muttako en tehe tuolla mitään. Ostakaa joku ettei tarvi enää itkeä täällä:)

Mulle nuo EMG:t on täydellinen mojontappaja. :)

Kyllä tuo alkaa jo vähitellen siinä hinnassa olemaan, että joku voi sen ostaakin - siis kun lähetys kuuluu hintaan. Joku aina myy noita 250-300, joten hankala niistä on enempää saada.

Luulisi, että joku innostuisi noista mikeistä, vaikkei niiden perusteella kai hirveästi hintaa voi nostaa (?). Mutta se, että ne ovat valmiina siinä, eikä tarvitse itse erikseen ostaa tai vaihtaa...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Myrkky Nuoli
25.10.2013 09:16:08
Laulava Kylätohtori: Mulle nuo EMG:t on täydellinen mojontappaja. :)

Kyllä tuo alkaa jo vähitellen siinä hinnassa olemaan, että joku voi sen ostaakin - siis kun lähetys kuuluu hintaan. Joku aina myy noita 250-300, joten hankala niistä on enempää saada.

Luulisi, että joku innostuisi noista mikeistä, vaikkei niiden perusteella kai hirveästi hintaa voi nostaa (?). Mutta se, että ne ovat valmiina siinä, eikä tarvitse itse erikseen ostaa tai vaihtaa...

Näinpä. Kaksteränen miekka tämä kun on arvostettu/suosittu malli niin sitä vois ajatella, jotta pääseepähän sitten eroon kun aina jengi näitä haluaa. Ongelma tulee sitten siinä kun on kilokaupalla noita myynnissä hintaan 300€. Aina.
Spiral
25.10.2013 13:09:41

Jucciz: Hyvät kuvat kyllä vauhdittavat yleensä myyntiä paljon. Hämärässä otetut tärähtäneet kännykkäkuvat sen sijaan saavat yleensä hyppäämään koko ilmoituksen yli.

Jep, ja mitä kalliimpi tuote, sen tärkeämpiä hyvät kuvat ovat.
Smoked
25.10.2013 13:46:58

Tämä on tullut huomattua. Monesti olen ostanut tavaran torilta useampi päivä ilmoituksen lisäämisen jälkeen ja myynyt sen sitten myöhemmin samaan hintaan viidessätoista minuutissa. Erona ilmoituksissa ollut kuvan lisääminen ja tarkempi mutta silti ytimekäs info tuotteesta.
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
jniska
25.10.2013 14:39:23
..tun huonosti käy kauppa. Tosin kaupattava tuotekin on vähän erikoinen.
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
WanhaWetäjä
25.10.2013 22:01:10

Ite oon kaupannut vasuri ameriikan vm 95 perus Stratoa parikin kertaa, eipä ole ollut kiinnostusta, no yks vaihtokauppa olisi ollut tarjolla mutta kun ei käynyt mulle. Ehkä jos ilmaiseksi antais niin menis, 700€ pyysin, kutosella vois mennä, ehkä...Klarna-rahoituksellahan saa uuden muutamalla kympillä/kuukausi, ja pitkän maksuajan...jopa vasurin, ja voihan tuon maksaa vaikka 3 x 450.

Mutta tollanen "käyttötavara" kuten äänikortit etc, ne menee nopsaan JOS on laatupeleistä kyse. Ite myin todella laadukkaan RME:n pci kortin ja Behkun ihan ok Adat lootan + direct boxin samalle ostajalle ja nopsaan, rahat käteen kauppa, kaveri tuli noutamaan vermeet kun oltiin keikalla hänen kotikonnuillaan.
No joo, meni POD XT livekin aika joutuisaan ja kaupankäynti pelasi kaikin puolin loistavasti puhelimitse ja värkki vaihtoi omistajaa sujuvasti matkahuollon kautta.
edenbeast
25.10.2013 22:23:05
Hyvinhän tuo sittenkin menee, kitara vaihtu eilen bassoon ja tänään lähti nuppi ja kaappi uudelle omistajalle. Vielä pitäis bossin me70 hukata ja hommata bassovahvistin.
???
Old Joe
26.10.2013 17:32:31
Osteri: Toi muuten toimii. Tänään lähti meikän viimeinen myyntiartikkeli ja kaikki alkoi liikkua heti sen jälkeen kun täällä valitin ja pyysin ostamaan. Kiva kun toverit ostaa säälistä ja samaa rahaahan se kuitenkin on. Kiitos ymmärryksestä.

Musiikin harrastajat ovat tunnetusti erittäin solidaarisia ja empaattisia ihmisiä. (Hymiökö? Ei sentään.)
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Terry Pantheras
26.10.2013 22:23:49
Kyllähän kamppeet kaupaksi käy kunhan jaksaa vähän ootella. Puolen vuoden sisään olen myynyt VHT-päätteen, Cicognani-nupin ja Guild S-100:n. Aina löytyy joku jota kiinnostaa laadukkaat erikoisuudet.
Bothersome Employer Elimination Rebooter
julkke
27.10.2013 10:23:02

Wanhat celestionit ei tunnu menevän kaupaksi millään. Pitäis varmaan myydä kaappi palasina mutta pelkäänpä, että siinä jää vaan tyhjä kaappi käteen.
Muovinen
27.10.2013 21:44:39

Terry Pantheras: Kyllähän kamppeet kaupaksi käy kunhan jaksaa vähän ootella. Puolen vuoden sisään olen myynyt VHT-päätteen, Cicognani-nupin ja Guild S-100:n. Aina löytyy joku jota kiinnostaa laadukkaat erikoisuudet.

Minne päin Guild lähti?

Luovutin omat myyntihommat ja jatkan ostamista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)