Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pleksin teettäminen stratoon?
1
winstoni
25.10.2013 16:55:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisiko joku neuvoa onko Suomessa (ja mieluiten Helsingin alueella) jotain firmaa tai soitinrakentajaa, joka osaisi tehdä mittojen mukaan stratoon uuden pleksin?
Mulla on ESP, jonka pleksi ei ilmeisesti ole Fenderin mitoilla ainakaan kaulataskun osalta ja muutenkin haluaisin tuunata vähän potikoiden paikkoja. Jenkeistä löytyi haulla muutamia firmoja, mutta mites täällä, onko kellään kokemuksia?
 
"Jumalanpilkasta tulisi tehdä asianomistajarikos"
Jucciz
25.10.2013 16:58:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luultavasti jokainen vähän nimekkäämpi soitinrakentaja tekee mittatilaustyönä pleksejä. Täällä Tampereen päässä teetin Suhriin aikanaan Kitarafaktorin Harrilla itselleni mittatilauspleksin ja sain juuri mitä pitikin.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
winstoni
25.10.2013 19:56:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Luultavasti jokainen vähän nimekkäämpi soitinrakentaja tekee mittatilaustyönä pleksejä. Täällä Tampereen päässä teetin Suhriin aikanaan Kitarafaktorin Harrilla itselleni mittatilauspleksin ja sain juuri mitä pitikin.
 
Kiitos vinkistä. Paljonko tuli maksamaan, jos saa udella?
 
"Jumalanpilkasta tulisi tehdä asianomistajarikos"
Laulava Kylätohtori
25.10.2013 20:05:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tästä keskusteltu just? Sitä vaan, että siellä olisi ketju täynnä asiaa juuri tästä...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Jucciz
25.10.2013 22:09:50 (muokattu 25.10.2013 22:11:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

winstoni: Kiitos vinkistä. Paljonko tuli maksamaan, jos saa udella?
 
Ihan tarkkaa summaa en muista, mutta muistaakseni noin 80 euroa tuli pleksille hinnaksi (sis. ALV). Kitara tuli mulle 3x single coil -mikkisetillä ja -pleksillä. Laitoin tallaan humbuckerin, joten tarvitsin HSS-mallisen pleksin. Halusin alkuperäisen kaltaisen kolmikerrospleksin (valko-musta-valko) viistetyllä reunalla ja mun mielestä siitä tuli kyllä hieno:
http://jucciz.com/jucciz.com/gfx/guitars/s4.jpg
 
Voin suositella, laadukasta työtä ja erinomaista asiakaspalvelua. Kiitokset Harrille.
 
Missähän tuo mun Suhr muuten nykyään on? Se meni ensin Vladille ja sieltä sit jonnekin. Terveisiä nykyiselle omistajalle, pidä hyvää huolta siitä. :)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Mandarax
25.10.2013 22:49:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Halusin alkuperäisen kaltaisen kolmikerrospleksin (valko-musta-valko) viistetyllä reunalla ja mun mielestä siitä tuli kyllä hieno:
http://jucciz.com/jucciz.com/gfx/guitars/s4.jpg

 
Däääm miten komia Suhri..! Bengal burstiko lienee(?), on kyllä nätti loimu pinnassa.
 
Pleksintekoon pääkaupunkiseudulla: Voisi kysäistä vaikka Soundtraden Kallion Peteltä, kaikenlainen kitaranrakentelu customointeja myöten onnistuu ja plussana mukava jamppa..!
http://www.soundtrade.fi/kitarat.html
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Jucciz
25.10.2013 23:00:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Däääm miten komia Suhri..! Bengal burstiko lienee(?), on kyllä nätti loimu pinnassa.
 
Joo, Bengal burst oli se. Hiton hieno ja monipuolinen kitara. Tavallaan harmittaa, että sekin piti hävittää. Tässä tuli noin vuosi sitten hankittua ESP 400 Series Telecaster, ja sillä on tullut siitä lähtien vedettyä keikat varmaan 90% ajasta. Suhr jäi niin vähälle käytölle, että tulin siihen tulokseen, että noin laadukas kitara ansaitsee tulla soitetuksi enemmän kuin mitä itse ehdin sitä kurittamaan.
 
Toivottavasti se on hyvässä kodissa ja kovalla käytöllä nyt. :)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Gabe
25.10.2013 23:31:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Pleksintekoon pääkaupunkiseudulla: Voisi kysäistä vaikka Soundtraden Kallion Peteltä, kaikenlainen kitaranrakentelu customointeja myöten onnistuu ja plussana mukava jamppa..!
http://www.soundtrade.fi/kitarat.html

 
Peten kyhäämä tele on ollut parina päivänä tosi kovalla käytöllä, vaikuttaa oikein pätevältä työkalulta. Ja jos sähköpostien perusteella voi mitään sanoa niin mies itsekin vaikuttaa oikein mukavalta.
Sammo
26.10.2013 11:01:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juha Lottonen tekin mun vanhaan Valley Artsiin uuden pleksin. Kitaraan uusittiin silloin asenteella elektroniikkaa joten osaa sanoa pleksin hintaa, aihio oli yllättävän kallis (40€, 'kilpikonnankuorta'), mutta kokonaistyö oli mun muistikuvan mukaan ihan kohtuullinen.
 
If the White House calls ... tell them... 'I'm out in the field'...
PIM
26.10.2013 14:54:39 (muokattu 26.10.2013 14:55:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kaipaa vähän erikoisempaa pleksiä niin meidän bändin basistin Kris Le Mayn yhden miehen yritys Kreation Studios (https://www.facebook.com/KreationStudios?ref=ts&fref=ts) on aloittamassa juuri puisten kustom pleksien valmistuksen täällä Tampereella. Ensi viikolla pitäisi ensimmäisen tuotantokappaleen päätyä mun stratooni ja voin pistää kuvia näytille jos jotakuta kiinnostaa.
 
Kreation Studios - Woodworking & Design
Sileesuonkatu 23 F, 33330 Tampere, Finland
044 3666668
 
En tyytynyt tavanomaiseen.
Old Joe
26.10.2013 17:38:27 (muokattu 26.10.2013 17:38:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Ensi viikolla pitäisi ensimmäisen tuotantokappaleen päätyä mun stratooni ja voin pistää kuvia näytille jos jotakuta kiinnostaa.
 
Taatusti kiinnostaa.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Myrkky Nuoli
27.10.2013 07:50:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Old Joe: Taatusti kiinnostaa.
 
Voi kyllä!
 
Azolith
27.10.2013 09:20:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisin tehdä.
Perusaihioitahan saa hyvin yleisiin malleihin, stratoihin varsinkin, mutta voihan sitä sahata levystä minkä muodon hyvänsä. Monen värisenänä löytyy esim SP-elektroniikkalta Oulusta. Siis muovisia. Halpoja ja vähän karkea viimeistely noissa valmiiksi sahatuissa, mutta jos näyttää pikkuisen hiomapaperia reunoihin, niin hyvä tulee. Laadukkaita pleksejä tekee moni valmistaja, esim Hosco ja Warmoth. Vähän hintavia, mutta isoin pulma on osuuko reijät? Straton plekusuojia on sen seitsemää sorttia mitoitukselta, jopa fenkulla muutama.
Tullut itse tullut tehtyä muutama puinenkin. Esim mustaksi petsattu mahonki näytti mielestäni hyvältä valkoisessa stratossa. Omissa kuvissa taitaa olla siitä otos. Se on umpipuuta. Kulutusta puiset ei niin hyvin kestä, mutta haitanneeko, mukavasti relikoituu omasta mielestä. Paitsi jos vetää epoksin pintaan, silloinhan ne kyllä kestää mainiosti. Loimukoivua, mahonkia ja saarnea mulla olisi viiluina. Kaksi tai kolme kerrosta ristiin liimaten ja uniikki pleksi.
Loimukoivusta mulla olisi pari valmiiksi ristiin liimattua, strat mitoille.
Ihanteellinen tilanne asennukseen olisi että kitara olisi myös paikalla, että varmasti istuu ja tulisi muutenkin täydellinen huolto soittimelle siinä ohessa. Mutta jos on vanha pleksi malliksi, niin reijät osuu kyllä ja posti ei montaa euroa ota ohuesta kirjeestä.
-Kimmo
040-5244744
 
.
PIM
16.11.2013 17:38:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä joskus muinoin lupaamani kuva puupleksistä.
 
https://skydrive.live.com/?cid=d0e1 … 2460&sff=1&authkey=!AMvZ3yF1-tt6uB4
 
En tyytynyt tavanomaiseen.
Decadetroll
16.11.2013 20:13:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Tässä joskus muinoin lupaamani kuva puupleksistä.
 
https://skydrive.live.com/?cid=d0e1 … 2460&sff=1&authkey=!AMvZ3yF1-tt6uB4

 
Kappas, onpa siinä härski väriyhdistelmä. Hienoa! Pitääkö tässä kohta hankkia keppi jossa on pleksi, jotta saapi teettää moisen? :)
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
sepisti
16.11.2013 21:04:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Peten kyhäämä tele on ollut parina päivänä tosi kovalla käytöllä, vaikuttaa oikein pätevältä työkalulta. Ja jos sähköpostien perusteella voi mitään sanoa niin mies itsekin vaikuttaa oikein mukavalta.
 
Mulla on ollu ykköskeppinä monta vuotta Soundtrade Tele. Joskus tuli teetettyä isompi remppa MIJ-teleen, niin Pete teki kaupan päälle vielä uuden pleksin samaiseen kitaraan. Hyvää työnjälkeä.
 
http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo
Gabe
17.11.2013 00:10:43 (muokattu 17.11.2013 00:12:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Tässä joskus muinoin lupaamani kuva puupleksistä.
 
https://skydrive.live.com/?cid=d0e1 … 2460&sff=1&authkey=!AMvZ3yF1-tt6uB4

 
Upea! Mitä tuollainen maksaa?
 
sepisti: Mulla on ollu ykköskeppinä monta vuotta Soundtrade Tele. Joskus tuli teetettyä isompi remppa MIJ-teleen, niin Pete teki kaupan päälle vielä uuden pleksin samaiseen kitaraan. Hyvää työnjälkeä.
 
Uskon. :) ST on saanut täälläkin runsaasti soittoaikaa osakseen tulonsa jälkeen. Huvittaisi hankkia tuohon vielä Erikoistuote Syväsen Ironheart talla.
PIM
18.11.2013 15:45:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Upea! Mitä tuollainen maksaa?
 
No se hinta on vähän niinkuin bändikaverien välinen salaisuus, mutta ihan halpa se ei siltikään ollut. Mutta toisaalta kyllähän tuossakin yllättävän paljon on tekemistä kun leikkaa pleksin alkuperäisen mallin mukaan ja värjäilee pleksin asiakkaan haluamalla värillä ja vielä asennus kuului hintaan. Ainoa "vika" tuossa on se, että se on normipleksiä paksumpi ja siihen kesti jonkun aikaa totutella kun kielet oli n. millin tai ehkä vähän reilunkin lähempänä pleksiä kuin normaalisti. Kris yrittää kyllä löytää jostain ohuempaa viilua pohjaksi että soittotuntuma säilyy originaalina. Ihme juttu sinänsä, että tuollaisellakin erolla on merkitystä, mutta nyt kun tuolla yli 10 tuntia tullut soiteltua niin enää se ei sillai haittaa.
 
En tyytynyt tavanomaiseen.
niistu
06.01.2014 10:57:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeksi kun menee vähän offtopic, mutten viitsinyt uutta threadia avata yhen kysymyksen tähden niin laitan tänne muiden kommenttien jatkoksi kysymyksen.
 
Tällä hetkellä omistan yhden palastraton jossa tallassa hotrails ja kaulassa dimarzion virtual vintage eli s-s mikitys ja keskellä ei ole mikkiä ollenkaan vaan valkoinen emg tyyppinen mikinkuori ja keskimikille ei ole muutenkaan käyttöä, joten mikä olisi fiksuin tapa toimia: hommata uus pleksi aihio ja itse tehdä sopivat kolot siihen vai teetättää jossain moinen pleksi.. Väri ois joko helmiäisvalkonen tai semmoinen tortoise tyyppinen.. Jos tilaan jostain niin mistä..? Ja vielä minkä verran moiselle tekeleelle tulisi hintaa..?
 
Confidentum
06.01.2014 11:58:00 (muokattu 06.01.2014 11:59:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.warmoth.com/pickguard/StratPickguard.aspx Varmaan muiltakin pleksivalmistajilta saapi melko kätevästi haluamansa muutamalla kympillä
 
Potikka kaakkoon!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «