Aihe: V-Amp2 arvosteluja kiiiiiitos
1 2
P-Nut
11.05.2004 22:38:37

Juu eli ois hienoo jos porukka kertois kunnon kokemuksia kyseisestä laitteesta. Haulla etsin jo, mutta ei mitenkään tarkkoja kommentteja laitteesta oo tullut. Eli kertokaas +/- puolet ja muita mielipiteitä :) Itselläni oli laite vähän aikaa sitten ja olen miettinyt, että osaisin itselleni omaksi. Löysin ainakin itse makuni mukaisen särön, hyvät cleanit ja delay/wahwah ja muut efektitkin olivat hyviä ja niiden "conffaus" oli helppoa ja toimivaa.
Kyllä se siitä kun vähän potkii
onde
11.05.2004 23:01:57 (muokattu 11.05.2004 23:02:42)
Ite oon käyttänyt kyseistä vempainta koti äänityksissä ja hyvin on pelittänyt.Tosin en oo vielä löytänyt ns.paksua särö soundia normaali vireellä. Kaikin puolin tyytyväinen hinta/laatu suhteeseen, vaikka em.ominaisuus puuttuu.(tai en oo löytänyt, kitarana Jackson Dinky japan (vaihdettu takamikiks Di Marzio S-1))
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
superfly
11.05.2004 23:04:43
Noh, koti/äänityskäyttöön se on vallan loistava laite, mutta ei kyllä mihinkään muuhun. Saundien vaihtamisessa on häiritsevän pitkä viive joka estää sen käyttämisen treenikämpillä, keikoista nyt puhumattakaan. Mun V-Amppi sotkee itsensä joka sammutuksen yhteydessä siihen kuntoon, että se on pakko nollata takaisin tehdaspresetteihin. Pitää semmosta ihme pörinää, vähän niin kuin olisi wahi päällä koko ajan. Jos tuo tuosta lopullisesti hajoaa, niin toista en kyllä osta. Se Yamahan Magicstomp vaikuttaa mielenkiintoiselta vaihtoehdolta jopa hintansa puolesta.
Harppu on alaston piano
Miikathebest
11.05.2004 23:14:30

Siinä ne potikat vaikuttaa soundiin ihan luonnottomasti.
En saanut toimimaan kunnolla päättärin ja kitarakaapin kanssa. Kaappimallinnoksien kanssa puuroutuu ääni ja ilman niitä jää taas melko karseiksi. Pa/hifi kaijuttimilla toistettuna säröt saa kuulostamaan siedettäviltä. Yksi hyvä hevisärö siinä oli... joku modern high gain...
Ehkä huonointa siinä on kaiku, joka ei voimakkaalle laitettuna kuulosta yhtään miellyttävältä.
Sellaista säröytyvää cleania en ulos saanut, vaan aina gain melkein nollilla niissä kaikissa säröytyvissä mallinnoksissa oli sellaista pientä hikistä "surinaa". Ja vastaavasti cleaneja ei saanut särkemään...
Huonoa on myös se virtasysteemi ilman katkaisijaa.
Ota se mikä on paras!
Miika Rocks It - Miika's Vision
superfly
11.05.2004 23:18:04
Tulipas vielä mieleen semmonenkin miinuspuoli, että tuo tuuttaa bassoa ihan järjettömästi ulos. Jotkut mallinnukset ovat niin bassovoittoisia, että bassoa ei saa tarpeeksi pienelle. Laitteesta loppuu säätövara. Päätteen+kaapin kanssa jos tuota ajaa, niin ehdottomasti kannattaa kytkeä kaappimallinukset pois, muuten on törkeän tunkkainen saundi.
Harppu on alaston piano
S@mi
12.05.2004 00:28:18
Ehkä yöharjoitteluun sillä jotain tekisi. Suoraan äänitykseen saa koneella plugareilla parempaa, ja live/treeniskäytössä ei tee mitään.
Nyt kun tuli plugareista puhe, niin kerroppa millaisia kannattaisi lähteä kokeilemaan?
Itsellä juuri tuo V-amp kotinauhotuksissa käytössä. Ihan kiitettävästi pelannut. Keikalle tai treenikämpälle en ottaisi.
Vaikka huonoja puoliakin löytyy, niin turha nipottaa. Sitä saa mitä tilaa. Meinaan hintaansa nähden kyllä käypä vekotin.
Ihmeitä tuskin kannattaa odottaa 150e verkkopainolta?
Musaa ja kitaratricksejä: www.samianttila.tk
askomiko
12.05.2004 02:01:27
Tää on plugaripinoista paras, ja vielä ilmainen:

http://www.simulanalog.org/GSuite.zip

Kunhan Nomad Factoryn Rock amp legends valmistuu niin tilanne saattaa muuttua. Mutta se ei tule olemaan ilmainen.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Ziggy Bubba
12.05.2004 11:14:53

Ihme valitusta näinkin halvasta vehkeestä. Tohon hintaan ei taida tietääkseni saada parempaakaan, kertokaa jos olen väärässä. Mua ei kiinnosta mitkään plugarit tippaakaan, koska tietokoneen vieressä soittelua en voi sietää.

Mun mielestä V-Ampissa on monta oikein toimivaa särösoundia, ja efekteissäkin on useampi käyttökelpoinen. Pitääkös sitä reverbiä muuten ihan täysille laittaa? Toimii vähemmälläkin. Olikohan niitä vielä 9 erilaista..

Hevisäröt saa tolla modern hi-gainilla (Soldano) ja rocksoundia irtoaa tosta crunchista. Eivät varmaankaan pärjää esikuvilleen, mutta mitä voi ton kokosesta ja hintasesta laitteesta odottaa?

Sain omasta mielestä aika tuhdit rytmikitarat soittamalla toisen raidan tolla modern hi-gainilla ja toisen (oiskohan ollu) savage beastilla.

Ääninäytettä biisin muodossa: www.mikseri.net/sigkk
Biisi on Count Me Out.

Ois mukava kuulla "hifistien" mielipide soundeista. Kipale toimii myös näytteenä V-Ampin kyvyistä, kaikki soundit on nimittäin sillä tehty....
superfly
12.05.2004 11:33:26
Ihme valitusta näinkin halvasta vehkeestä. Tohon hintaan ei taida tietääkseni saada parempaakaan, kertokaa jos olen väärässä. Mua ei kiinnosta mitkään plugarit tippaakaan, koska tietokoneen vieressä soittelua en voi sietää.

Joo siis ehdottomastihan tuo on parasta mitä tuolla rahalla saa. Ei mulla mitään valittamista tuosta ollutkaan, niin kauan puhutaan koti/äänityskäytöstä. Kyllä tuo nuo Askomikon pluggarit pesee, jos säätää osaa (provo) :)
Harppu on alaston piano
zaren
12.05.2004 11:52:46
Kandee vielä näpytellä Google-hakuun: V-amp2 reviews, niin saat paljon lisää arvosteluja luettavaksi. Tulee laajempi näkökulma asiaan...
Zarmo
12.05.2004 12:32:10

+ halpa
+ ihan kelpo saundit miunsta ainakin
+ hyvää kaikua miunsta taas
+ helppo käyttää ja kuskata
+ kätevä, kun soittaa kotona kuulokkeilla

- efektien säädöt vähän niukkoja, esim. jos tahtoo deleytä ja jotain muuta samalla
- alkanut hukata soundeja (voi johtua patterin loppumisesta, en ole vielä jaksanut vaihtaa)
- jossain tapauksissa soundin vaihdossa esiintyvä viime
- kaipaisi kaveriksi sen midipedaalin, ainkin jos aikoo enemmälti vaihdella soundeja kesken biisin ja muuta

Kaiken kaikkiaan siis kiva peli kotiin
Älä luota mihinkään, missä on digitaalinäyttö. Katusoittokaveri haussa Jyväskylästä. Ostan myös polkupyörän halvalla samaisesta kaupungista.
paristo
12.05.2004 21:19:04
mulla on toi v-amp2 + FCB1010 pedaali.. ja voin kyllä suositella.. ja mun mielipide on että tuota voi hyvinkin käyttää niin treenikämpällä kuin keikoillakin.. ja hintalaatu suhde on kohdillaan... v-ampista saa hyvät soundit ku säätää vaikka mullakaan ei vahvistimena ole ku "100w valvestate nuppi+4*10"kaappi" ja kytketty efektiluuppiin..
ostin omani käytettynä ja oli sama ongelma että se sotki tallennukset ku käytti virran pois päältä, mutta ongelma korjaantui noin 3:ssa minuutissa ku vaihdoin pariston(n.2?).. ja sen jälkeen ei mitään ongelmia..
miinuksiin menee kumminki virtakatkaisija puute, viive(joka ei ole kovin vaikea ennakoida) ja "hämähäkki" -ilmiö.. tarkoituksena onkin ostaa pro niin pääsee noistakin ongelmista eroon..!
Selvästi pidemmälle..
Kitarasankari
12.05.2004 21:40:38
kyllähän tuo köyhissä kotiäänityksissä menee, mutta kliinit on aika punchittomat ja särötkin kusee, efektit on kökön/halvan kuuloisia! Hintaansa nähden on ihan jees! Omistan!
Jazz is not dead...it just smells funny...ostakaa ibanez!!
askomiko
12.05.2004 22:46:56 (muokattu 12.05.2004 22:57:01)
Kyllä tuo nuo Askomikon pluggarit pesee, jos säätää osaa (provo) :)

Köh, jos tuo ylempänä ollut pätkä edustaa parasta mitä vampista saa, niin ihmettelen soundikäsitystäsi. /rövö
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
trih
12.05.2004 23:00:51
Ei ole kukaan maininnut, että niitten eri säröjen/vahvareitten ym lisäksi löytyy 14 erilaista kaappimallinnusta joilla voi kikkailla. Ei se paras soundi löydy aina siitä kaappimallinnuksesta mikä tulee niissä vahvareissa oletuksena.

Efektit ihan toimivia. Sitä "valasreverbiä" voi jo kutsua kunnon efektiksi kun ei siitä enää kitarasoundia löydä ;)

Hinta/laatusuhde hyvä. En lähtisi vertailemaan esim uusiin PODeihin koska maksavat sen verran enempi.

Jos haluaa enempi säästöä niin löytyy X-Vamp jossa ilmeisesti jotain uudempaa mallinnusta koska Rectified Hi Gain kuulosti erilaiselta=paremmalta koska mukavan kuuloinen "putkikompressio"soundi dempatessa.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
superfly
12.05.2004 23:32:01
Köh, jos tuo ylempänä ollut pätkä edustaa parasta mitä vampista saa, niin ihmettelen soundikäsitystäsi. /rövö

En minä tuosta ylempänä olevasta pätkästä tiedä mitään. Ei ole mun tuotoksiani. Enivei, minä saan paljon parempaa jälkeä V-Ampilla kuin tuolla Simul Analogin pluggarilla. Tosin en edes yritä ottaa mitään mättösäröä siitä. Ei ole tarvis.
Harppu on alaston piano
Zarmo
13.05.2004 16:26:19

) ja "hämähäkki" -ilmiö.. ..!
Mikä?
Älä luota mihinkään, missä on digitaalinäyttö. Katusoittokaveri haussa Jyväskylästä. Ostan myös polkupyörän halvalla samaisesta kaupungista.
Ziggy Bubba
14.05.2004 21:52:00

Löytyyhän täältäkin kunnon Hifistejä!!

Heitäs mulle herra Ääskoomikko vaikka Mesan vastaavat vehkeet käyttöön niin soundi on varmasti parempi. En tiedä onko toi parasta mitä tosta saa, mutta ihan mukiinmenevää murinaa omasta mielestäni.

Sori, ei ollu putkisoundia.

Köh!
Nazareth
14.05.2004 22:22:22 (muokattu 14.05.2004 22:27:25)
ihan hieno vehje on, tosi hyviä saundeja löytyy ja riittävän hyvät efektit. ainoa heikkous on kotelon heikkous..

edit: kätevä treenikämpällä
"Yks kalja ja yks lapin kulta."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)