Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5292 293 294 295 296497 498 499 500 501
Gabe
23.10.2013 21:11:48
pappasfin: Ilmiselvä hyvin törkeä hyväksikäyttö tapaus ;)

Nyt on hyvä hetki ostella torilla. :) Myynti on vähän nihkeämpää..

Nyt tuntuu pitkästä aikaa siltä että ei olisi niin polttavaa tarvetta uusille hankinnoille. Vähän on vielä ostoslistalla tavaraa, mutta kaikki oleellisin tuntuu olevan nyt hankittu. Katsotaan kauanko tämän julistuksen jälkeen kestää.. :D

Mulla ei ole hankintoja ollut nyt mutta hirveästi jostain kumman syystä on GAS kahtee tai kolmeen kitaraan...

GASia aiheuttaa mm.

- Steve Lukatherin uusin L III
- PRS SE Torero SR Emg 81 ja 85 mikeillä
- Sitten joku 7-kielinen Ibanez RG / Premium malli

Voisihan jonkun noista nykyisistä hyvistä myydä mutta en tiedä haluanko, toisaalta
niistä sais sitten pääomaa hankintaan, mutta sitten syyllistyis taas kamarunkkaukseen kun pitäis keskittyä ollennaiseen eli soittamiseen.

Kenties pitäs taas työntää pää astiaan, mikä on täynnä jäätä :D

Pään työntäminen astiaan on joskus paikallaan. :) Jos jostain kitarasta ei halua luopua niin ei kannata, jää kuitenkin harmittamaan.
winstoni
23.10.2013 23:38:40 (muokattu 23.10.2013 23:43:44)
jniska: Speciaali muutaja Trafomicilta , jolla saan pudotettua verkkojännitteen 200V ja 180V tuota JMP Marshallia varten. Pirun Brown sound ei anna mielenrauhaa, pitää kokeilla tuotakin. Halvemmaksi tuli hommata muuntaja parilla ulostulolla kuin Variac.

Laita kokemuksia sitten! Mielenkiintoista...

Itselleni tuli ESP:n GL-56 taloon. Hieno vehje, monipuolinenkin, mutta kaula ei ole käteen aivan yhtä sopiva kuin vanhan ESP Custom Shopin vastaava. Mutta ei siis huono missään nimessä. Niistä vanhan Custom Shopin kauloista olisin valmis murhaamaan, mutta samanlaista ei ole tullut eteen missään.
"Jumalanpilkasta tulisi tehdä asianomistajarikos"
komero
24.10.2013 07:44:48
winstoni: Laita kokemuksia sitten! Mielenkiintoista...

Itselleni tuli ESP:n GL-56 taloon. Hieno vehje, monipuolinenkin, mutta kaula ei ole käteen aivan yhtä sopiva kuin vanhan ESP Custom Shopin vastaava. Mutta ei siis huono missään nimessä. Niistä vanhan Custom Shopin kauloista olisin valmis murhaamaan, mutta samanlaista ei ole tullut eteen missään.

Kuin vanhasta custom shopista puhut? En nousta ESP:istä tiedä juuri mitään, mutta ostin vastikään (naurettavan halvalla) 80-luvun ESP:n irtopuista rakennetun straton. Ei varmaan mitään custom shoppia tuollaiset(?), mutta aivan loistavan tuntuinen kaula ja kitara soi ihan pirun hyvin. Virittimet oli paskat, talla hyvä, ESP-logoilla tallapalat.
Räbbänä
24.10.2013 17:34:33
https://dl.dropboxusercontent.com/u/34180828/IMG_1478_small.jpg

Kolmen ja puolen vuoden asumiseron jälkeen poika palasi kotiin. Edelleen paras 7-kielinen jonka olen omistanut, joka aikoinaan piti pistellä kiertoon varsin lyhytikäiseksi jääneen bändiprokkiksen takia. Bänditouhusta jäi suoraan sanottuna paska maku suuhun ja Apexinkin myynti kadutti tuossa vaiheessa hitusen. Sittemmin onkin usemapi seiska pyörinyt vuoroin nurkissa paikkaansa etsimässä.
Onhan tuo jokusen kerran kerennyt torilla piipahtamaan eri omistajilla ja aina vanha suola janottanut, mutta syystä tai toisesta vasta nyt onnistuisin takaisin hankkimaan. Toivottavasti tällä kertaa avio-onnea kestäisi hitusen kauemmin ja saisi pidettyä pahimmat kaasut aisoissa.
↑↑↓↓←→←→BA
winstoni
24.10.2013 18:21:43 (muokattu 24.10.2013 18:32:27)
komero: Kuin vanhasta custom shopista puhut? En nousta ESP:istä tiedä juuri mitään, mutta ostin vastikään (naurettavan halvalla) 80-luvun ESP:n irtopuista rakennetun straton. Ei varmaan mitään custom shoppia tuollaiset(?), mutta aivan loistavan tuntuinen kaula ja kitara soi ihan pirun hyvin. Virittimet oli paskat, talla hyvä, ESP-logoilla tallapalat.

Tilasin sen Kitarapajan kautta joskus 92-93, en muista sen tarkemmin. Hinta oli kymppitonnin vanhaa rahaa, bodyssa vain vaha ja kaula aivan pleini. Se kaulaprofiili on vähä kapeampi ja vähemmän latuskainen (paksumpi) kuin GL-56:ssa.
Aikoinaan myin sen, mutta viidentoista vuoden jälkeen onnistuin ostamaan sen takaisin torilta! :)
JaaGeRMaisTeR
24.10.2013 18:43:56
Räbbänä: https://dl.dropboxusercontent.com/u/34180828/IMG_1478_small.jpg

Kolmen ja puolen vuoden asumiseron jälkeen poika palasi kotiin. Edelleen paras 7-kielinen jonka olen omistanut, joka aikoinaan piti pistellä kiertoon varsin lyhytikäiseksi jääneen bändiprokkiksen takia. Bänditouhusta jäi suoraan sanottuna paska maku suuhun ja Apexinkin myynti kadutti tuossa vaiheessa hitusen. Sittemmin onkin usemapi seiska pyörinyt vuoroin nurkissa paikkaansa etsimässä.
Onhan tuo jokusen kerran kerennyt torilla piipahtamaan eri omistajilla ja aina vanha suola janottanut, mutta syystä tai toisesta vasta nyt onnistuisin takaisin hankkimaan. Toivottavasti tällä kertaa avio-onnea kestäisi hitusen kauemmin ja saisi pidettyä pahimmat kaasut aisoissa.

Nätti kitara. Muista tällä kertaa pitää hyvää huolta ja skeba kotona.
komero
24.10.2013 21:34:44
winstoni: Tilasin sen Kitarapajan kautta joskus 92-93, en muista sen tarkemmin. Hinta oli kymppitonnin vanhaa rahaa, bodyssa vain vaha ja kaula aivan pleini. Se kaulaprofiili on vähä kapeampi ja vähemmän latuskainen (paksumpi) kuin GL-56:ssa.
Aikoinaan myin sen, mutta viidentoista vuoden jälkeen onnistuin ostamaan sen takaisin torilta! :)

Mulla on just kuvailemasi kaltainen kaula tuodsa ESPssä, tosin lakattu, mutya miellyttävä, melkein kuin ei olis lakkaa. -87 tuo.
winstoni
25.10.2013 00:06:52 (muokattu 25.10.2013 00:11:22)
komero: Mulla on just kuvailemasi kaltainen kaula tuodsa ESPssä, tosin lakattu, mutya miellyttävä, melkein kuin ei olis lakkaa. -87 tuo.

Vaahterakaula siis? 21 vai 22 nauhaa? Se saattaa olla myös 400-sarjan kaula tai samanlainen ilman sitä 400-logoa. Ainakin ESP:n merkit tallapaloissa tukisi tuota. Niitä oli tietääkseni vain ensimmäisessä 400-sarjassa ja ovat todella laadukkaat.
Mulla on myös sellainen ekaa tuotantosarjaa (84-87) vanhalla Fender-tyylisellä headstockilla, mutta se kaula ei ole samanlainen kuin customissa. Ja on se tietysti ruusupuuotelaudallakin. Japanian poijaat tehneet tarkoilla pikku kätösillään huippulaatua. Eroaa aika pirun paljon LTD:stä ;)
ESPihän aloitti varaosien tekijänä, mutta tekivät parempaa jälkeä kuin esim Fender ja vähitellen soittajat alkoivat tilata kokonaisia kitaroita. Ainakin New Yorkissa kasasivat niitä ja tietysti Japanissa.
Mun se Custom on Japanissa tehty, bodyn malli on ilmeisimmin kai M, ainakin se on vähän pienempi ja virtaviivaisempi kuin perusstraton body, mikä sopii tällaiselle kääpiölle hyvin. Pulttikaula kyllä viistolla (400-sarjan stratossa on perinteinen). Ja aivan helvetin kevyt, jonka takia Les Paul on jäänyt aika vähälle huomiolle.
Oli aika reissussa rähjääntynyt emäntä takaisin kotiin saapuessaan ja kaula tietysti aika paskainen kun ei ole lakkaa, mutta paras keppi jolla olen soittanut.
Hommasin GL:n oikeastaan siksi, että siinä customissa on Floydi ja huvittaa soittaa välillä muissakin sävellajeissa ilman säätämistä. Lisäksi se custom on HH ja GL on HSS, joten soundillisesti GL on kyllä monipuolisempi. Sen takia se 400-sarjan ESP on nyt myynnissä, GL tavallaan teki siitä tarpeettoman, vaikka hemmetin hyvä perinteinen strato onkin. Tosin olen miettinyt, että hommaisin siihen Bareknucklen Irish Tour-setin, jolloin se ei varmasti lähtisi mihinkään.
komero
25.10.2013 07:29:00
winstoni: Vaahterakaula siis? 21 vai 22 nauhaa? Se saattaa olla myös 400-sarjan kaula tai samanlainen ilman sitä 400-logoa. Ainakin ESP:n merkit tallapaloissa tukisi tuota. Niitä oli tietääkseni vain ensimmäisessä 400-sarjassa ja ovat todella laadukkaat.
Mulla on myös sellainen ekaa tuotantosarjaa (84-87) vanhalla Fender-tyylisellä headstockilla, mutta se kaula ei ole samanlainen kuin customissa. Ja on se tietysti ruusupuuotelaudallakin. Japanian poijaat tehneet tarkoilla pikku kätösillään huippulaatua. Eroaa aika pirun paljon LTD:stä ;)
ESPihän aloitti varaosien tekijänä, mutta tekivät parempaa jälkeä kuin esim Fender ja vähitellen soittajat alkoivat tilata kokonaisia kitaroita. --

Aa, joo. Mulla 21 nauhaa ja kaikin puolin niin 60's Strat ku voi olla. Ruusupuinen otelauta. Ja nyt ku kerroit tuosta, niin muistan, että mulle ehkä kerrottiin, että tuo on 400-sarjaa. Oisko se sitte nii :)
winstoni
25.10.2013 09:54:16
komero: Aa, joo. Mulla 21 nauhaa ja kaikin puolin niin 60's Strat ku voi olla. Ruusupuinen otelauta. Ja nyt ku kerroit tuosta, niin muistan, että mulle ehkä kerrottiin, että tuo on 400-sarjaa. Oisko se sitte nii :)

Kyllä se siltä vaikuttaa. Se mun 400-series strato on myös 60's. Myynti-ilmoituksessa on kuva siitä. Loistava keppi. Mutta tosiaan se kaula ei ole profiililtaan samanlainen kuin siinä customissa, joka on snadisti pyöreämpi. GL:n kaula muistuttaa enemmän 400-sarjaa, mutta on taas vähän leveämpi mun mielestä.
komero
25.10.2013 12:07:00
winstoni: Kyllä se siltä vaikuttaa. Se mun 400-series strato on myös 60's. Myynti-ilmoituksessa on kuva siitä. Loistava keppi. Mutta tosiaan se kaula ei ole profiililtaan samanlainen kuin siinä customissa, joka on snadisti pyöreämpi. GL:n kaula muistuttaa enemmän 400-sarjaa, mutta on taas vähän leveämpi mun mielestä.

Joo, hienolta näyttää. Mulla on kans valkoinen ja minttupleksi. Komia kitara, aivan pirun hyvä eli sopiva mulle. Ja soi muuten hyvin.
Tawsky
25.10.2013 12:15:44
"Kyllä nyt jää Jonekin toiseksi, ADEHD on uusi päällikkö äiä" -Stradlin
McNulty
25.10.2013 12:17:00
Ostin itselleni Tom Waits ja folk-päissäni parlor-koppasen akustisen...
Eli tällainen: http://www.reidys.com/images/products.large/pn15-atn.jpg
We who are not as others.
jniska
25.10.2013 18:17:19 (muokattu 25.10.2013 18:23:10)
Gibson Les Paul traditional, light burst.
Nyt on sitten LP-tyylinen kitarakin talossa.
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
Gabe
25.10.2013 18:47:49
jniska: Gibson Les Paul traditional, light burst.
Nyt on sitten LP-tyylinen kitarakin talossa.

Kaunis kitara tuo.. ja hyvät soundit tietty,
vkl
25.10.2013 18:47:53
Nyt olisi Fenderin competition sarjan pedalit chorusta lukuunottamatta (jälkitilauksessa) saapuneet.
wellu
26.10.2013 16:24:17

Huuto.netistä Carvin X220 hintaan 300€. Ei paha.

http://muusikoiden.net/dyn/users/116933.jpg
Lyrics.Wasted time between solos.
reative
26.10.2013 22:32:16
Tulipa ostettua Ibanezin S420 (josta tuli samantien suosikkisoitin) ja Epiluurin lespa hunajaburstina. Tuohon täytyy jotkut hyvät alnico5 mikit vielä hankkia niin avot.

Saattaa kuullostaa hullulta mutta itse oikeastaan jollain tasolla tykkään (säröllä) noista Iban inf mikeistä ja toi zr talla on aivan loistava värkki!!

Ja sitten tuli ostettua seinäständejä thuumannilta.

Ja vielä tuli pedalboardiin ostettua välijohtoja lisää...

..sekä Makitan 18v akkukoneen hain kärkkäiseltä ja Vaughanin 20oz vasaran monetistä, mutta ne ei oikeastaan liity musiikkiin mitenkään...
vvaltsu
26.10.2013 22:57:48
Pistin torilta ittelleni Straton. Fender Japanin '68 reissue Ynkän värisenä. Jumankauta kun kolisee kivasti.
#aikuistendada
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)