Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 513 14 15 16 17442 443 444 445 446
arijuki
23.10.2013 12:07:16
Celeb: Tarkoitatko lähinnä MIJ LP-malleja? Mun mielestä ainakin telet ja stratot on hyvin hinnoilteltu siihen nähden kuinka hyviä ne on (usein 500-550e).

Tarkoitin MIJ LP-malleja. Niitäkin on toki erihintaisia mutta mielessäni hintahaarukka niille on ollut luokkaa 500-700 eur. Nyt siellä niitä muutama näyttää olevankin, ja kalliimpiakin. En ole seurannut niiden hintakehitystä kummemmin, myöskään uusien. Täytyykin tutkailla asiaa :-)
antnis
23.10.2013 13:31:37
Se kyllä vähän hämää, että tuota mun PRRI ei ole edes kyselty. Eipä varsinaisesti ole tarvetta myydä, haluisin vaan Twinin että pääsen kyykyttämään veljen hommaamaa Louis Electric 5e3 Busteria. Mutta sen verran hyvä peli se on, että luulis jotakuta kiinnostavan.
The Oath
23.10.2013 13:36:39
arijuki: Tarkoitin MIJ LP-malleja. Niitäkin on toki erihintaisia mutta mielessäni hintahaarukka niille on ollut luokkaa 500-700 eur. Nyt siellä niitä muutama näyttää olevankin, ja kalliimpiakin. En ole seurannut niiden hintakehitystä kummemmin, myöskään uusien. Täytyykin tutkailla asiaa :-)

Mulla olis yks 600e MIJ Tokai myynnissä. ;) Kaikki säädöt kunnossa ja paremmat mikit (Gibson) asennettu, kotelo ja alkuperäiset mikitkin tulevat mukaan.
Myynnissä Tokai LS75. Hinta 600e sis toimitus. Pistäkää pikaviestiä jos kiinnostaa.
Kiksaus
23.10.2013 14:48:23

Edellisen VHT:n sain myytyä puolessa vuodessa ja nyt on tuo Pittbulli ollut jo hetken eikä oo tullut edes yhtään kyselyä. Kai se on vaan niin, että pitää jaksaa laittaa aina uus ilmoitus, niin nousee tuohon etusivulle hetkeksi.
Melodista metallia/rokkia osoitteesta https://www.facebook.com/endallelegance
edenbeast
23.10.2013 15:10:59
Kiksaus: Edellisen VHT:n sain myytyä puolessa vuodessa ja nyt on tuo Pittbulli ollut jo hetken eikä oo tullut edes yhtään kyselyä. Kai se on vaan niin, että pitää jaksaa laittaa aina uus ilmoitus, niin nousee tuohon etusivulle hetkeksi.

Tuo nostelukin on toisaalta paskamaista kun jotkut tekee sitä puolen päivän välein.
???
Traktor X
23.10.2013 15:11:06

Varmaan menis paremminkin kaupaksi jos sitä toria vähän päivitettäisiin esim. forumimuotoon.
Spiral
23.10.2013 15:35:03

Kiksaus: nyt on tuo Pittbulli ollut jo hetken eikä oo tullut edes yhtään kyselyä.

Noihin vähän harvinaisempiin kannattaa (minusta) laittaa ääninäytettä mukaan, youtubesta tai omia.
Seba
23.10.2013 17:20:38 (muokattu 23.10.2013 17:24:21)

arijuki:
Käytetyissa kysyntä määrää hinnan, paljon käytetty x 0,7 ei toimi jos ostaja ei ole sitä valmis maksamaan. Mielestäni etenkin halvemmissa kitaroissa arvo putoaa huimasti, koska rahallinen ero uuteen on pieni vaikka prosenteissa suuri. Esim. uutena 400,- eur kitara käytettynä olisi 300,-, kun ostamalla liikkeestä saa takuun, mahdollisuuuden valittaa ja yleensä saa tuoda uudelleen säädettäväksi jos on ongelmia. Jos käytettyyn joutuu teettämään huollon niin hinta on jo uuden tasossa.

Turha sitä on liikaa analysoida, kun tuotteen haluttavuus näyttelee niin isoa osaa hinnasta.
Rumaa ja paskaa ritsaa ei kukaan halua halvallakaan, mutta hyvä ja vaikeasti saatavilla oleva vehje on taas helppo myydä kalliimmallakin.

Yksi olennaisimpia asioita on myös opetella säätämään itse soittimensa.

Minun ostoihini ainakin vaikuttaa myyjän sijainti, koska tykkään tehdä kaupat face-to-face. Lisäksi toimituskuluthan eivät ole ostajan ongelma? Jos haluaa myydä pitää olla valmis hoitamaan toimitus, etenkin jos ei asu Etelä-Suomessa missä on valtaosa ostajista.

Sijainnilla ei ole mulle väliä, ainoat ongelmat sen suhteen on ollut laiskat oululaiset jotka ei osaa lähettää tavaraa.

Toimituskulut taas on nimenomaan ostajan ongelma. Jos myyjä on valmis pakkaamaan ja lähettämään tavaran, on ostajan oltava valmis toimitus maksamaan, tai voi tulla sitten hakemaan.
Toki monesti voi sopia että toimitus sisältyy hintaan, mutta olettaminen että myyjä maksaa kulut, on tyhmintä mitä hetkeen on tullut luettua.
Vai saatko esim nettikaupoista aina ilmaisen toimituksen?
Nyt en puhu zalandoista ym firmoista joilla on sopimukset vuosihinnalla riippumatta siitä kuinka paljon paketteja lähtee.

Edelleen on Tokai MIJ hakusessa mutta kun en ole valmis maksamaan mitä pyydetään, eikä oikein kehtaa älyttömiä tinkiäkään.

Sitten sitä ei kannattane ostaa?
Liian läski hipsteriksi.
lavaamo
23.10.2013 17:59:32
Traktor X: Varmaan menis paremminkin kaupaksi jos sitä toria vähän päivitettäisiin esim. forumimuotoon.

Torihan on just paras noin.

Ne väsyneet foorimipohjaiset myyntipalstat on kaikkein eniten perseestä.
✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡
Myrkky Nuoli
23.10.2013 18:31:51
lavaamo: Torihan on just paras noin.

Täysin samaa mieltä
Hynkel
23.10.2013 19:04:35
lavaamo: Torihan on just paras noin.

Aye! Ei muutoksia toimivaan!
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
Old Joe
23.10.2013 19:17:10
Traktor X: Varmaan menis paremminkin kaupaksi jos sitä toria vähän päivitettäisiin esim. forumimuotoon.

Tuskin siitä paranisi,että rölöttäjät tulisivat rellestämään.

Mieluiten ostan lähistöltä saadakseni fyysisen kosketuksen kaupan olevaan laitteeseen. Vaatii melkoista luottamusta tilata lähetettäväksi jotakin, josta on vain kuva ja omistajan vakuuttelu laitteen kunnosta.
Alle € 200 ostoksia olen kyllä tehnyt vähän heppoisemmallakin tietämyksellä myyjästä, mutta kyllä silloinkin olen hiukan tutkiskellut myyjästä saatavia tietoja, profiili, puh.nron kuuklaus jne.
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Traktor X
23.10.2013 22:54:14

Siis forumeitahan on tarkoitus moderoida. Löytyy ihan tarpeeksi hyviä esimerkkejä nettimyyntifoorumeista missä trollaus on lähellä nollaa. JA vielä kun kattoo tota torin kusetukset -topikkia ja uhrejen määrää tossa torissa on aika vitusti parannettavaa.

Searchissa löytyy samoja myyntiposteja useaan kertaan. Kuvia saa vähemmän esille suoraan siihen itse ilmoitukseen. Kommentit eri sivuilla kun itse ilmoitus. Mahdoton tietää kuka on luotettava ja hyvä myyjä & kuka ei ole, ellei jatkuvasti lue tätä mestaa. Ja lista jatkuu, safka jäähtyy joten parempi palata niihin myöhemmin if at all.
arijuki
23.10.2013 23:38:38
Seba: Toimituskulut taas on nimenomaan ostajan ongelma. Jos myyjä on valmis pakkaamaan ja lähettämään tavaran, on ostajan oltava valmis toimitus maksamaan, tai voi tulla sitten hakemaan.
Toki monesti voi sopia että toimitus sisältyy hintaan, mutta olettaminen että myyjä maksaa kulut, on tyhmintä mitä hetkeen on tullut luettua.
Vai saatko esim nettikaupoista aina ilmaisen toimituksen?

Oli vähän epäselvästi ilmaistu minulta, mutta perusajatus oli - kokonaishinta ratkaisee (tavara + toimitus). Sopia voi kuluista aina, mutta jos haluaa myydä kannattaa olla joustava. Olen itse jopa toimittanut tavaran ovelle myydessäni.
Samasta syystä syystä suosin perinteisiä kauppoja enkä nettikauppoja, eipä tarvitse maksaa toimituksesta.
hallu
24.10.2013 00:17:15
arijuki: Oli vähän epäselvästi ilmaistu minulta, mutta perusajatus oli - kokonaishinta ratkaisee (tavara + toimitus). Sopia voi kuluista aina, mutta jos haluaa myydä kannattaa olla joustava. Olen itse jopa toimittanut tavaran ovelle myydessäni.
Samasta syystä syystä suosin perinteisiä kauppoja enkä nettikauppoja, eipä tarvitse maksaa toimituksesta.

Itse en kyllä helposti lähtisi tavaraa toimittamaan ostajalle.... ainakaan kauas. Ihan siksikään, että sitä tulee antaneeksi aikamoisen etulyöntiaseman tinkimiseen sille ostajalle jos lähtee myyntiartikkelin kanssa kiertelämään ovelta ovelle. Voihan ne toimituskulut jakaa, mutta tuleehan siitäkin ylimääräistä sopimista. Toisaalta jos toinen hoitaa toimituskulut, niin se voi myös helpommin päättää toimitustavasta. Tokihan se joka maksaa viulut, määrää myös sävelen.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Osteri
24.10.2013 08:21:39
Noin lähtökohtaisesti voisi sanoa että on täysin myyjän päätettävissä paljonko aikoo satsata myynnin onnistumiseen. Satsaamista on se, että x km määrän on valmis viemään kun siellä kohteessa todennäköisesti raha odottaa. Noin kauppa sujuu.
Aloitus tietysti totuttuun tapaan lähtee ajatuksesta, että kama on täällä hinnalla x - tule hakemaan.

Moni tilanne on tietysti oikea mutta näytän mallisuorituksen:
Katso mun ilmoitus ja osta vahvarille case. Kuljetus Turkuun pe tällä viikolla ilmaiseksi.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
edenbeast
24.10.2013 08:28:55
Itse en tykkää esim. kitaroita lähetellä. Mielestäni kaupat on mukavampi tehdä kasvokkain jolloin ei tule mitään jälkipuheita kun kumpikin osapuoli saa tarkistaa tuotteen rauhassa. Tottakai tuo rajaa ostajia pois ja lisää kaupanteon kestoa mutta oma mielenrauha säilyy :) Toisaalta esim. vaihtojen ja noutojen takia olen saattanut ajella muutamia satoja kilometreja.
???
Seba
24.10.2013 09:02:10

edenbeast: Itse en tykkää esim. kitaroita lähetellä. Mielestäni kaupat on mukavampi tehdä kasvokkain jolloin ei tule mitään jälkipuheita kun kumpikin osapuoli saa tarkistaa tuotteen rauhassa. Tottakai tuo rajaa ostajia pois ja lisää kaupanteon kestoa mutta oma mielenrauha säilyy :) Toisaalta esim. vaihtojen ja noutojen takia olen saattanut ajella muutamia satoja kilometreja.

Heräsi vahva mielikuva oululaisesta, ja kas, niinpäs olikin :)

Mulle on ihan sama lähetänkö, tuleeko hakemaan vai vienkö järkevän matkan päähän.
Kunhan hinta tuntuu tarpeeksi hyvältä ostajasta ja myyjästä, niin ihan sama miten se menee.
Vaikea vaan ottaa kovin vakavasti myyjiä jotka ilmoittelee tavarasta jota on myymässä, mutta ei ole valmis laittamaan tikkua ristiin sen eteen, vaan ainoastaan nouto käy. Sama kuin ihmiset jotka ei osaa sanoa hintaa, mutta pitäisi tavaraa silti myydä, ja tehdään "tarjoa" ilmoituksia.

90% ostajaehdokkaista skippaa nämä suoraan ellei ole todella kiinnostava tuote, sitten tarjotaan about markkinahintaa josta myyjä vetää herneet kun on kuvitellut että siitä saa uuden hinnan jne :)
Sitten tullaan tänne topikkiin ihmettelemään miksi tori ei vedä :)

Järkevät hinnat ja toimitusmahdollisuus, ja nämä esiin selkeään myynti-ilmoitukseen niin kama liikkuu.
Liian läski hipsteriksi.
komero
24.10.2013 09:02:13
Seba: --

Sijainnilla ei ole mulle väliä, ainoat ongelmat sen suhteen on ollut laiskat oululaiset jotka ei osaa lähettää tavaraa.

--

Hih :) Täällä yksi! Eiku, kyllä olen lähetelly kaikki samana päivänä kun on sovittu kaupat. Kitaraa, mikkejä ja spedejä lähinnä.

Tuosta toiseen osapuoleen luottamisesta mistä joku tuossa Seban viestin jälkeen kirjoitti, niin itse lähetin juuri kitaran Oulusta Tampereelle, tuntemattomalle ostajalle (tai olihan häneltä nimi ja puhno), niin näin myyjän ominaisuudessa ajattelin hankkia ostajan luottamuksen niin, että lähetin kitaran "vastaanottaja maksaa matkahuollon kulut" -tyyliin bussiennakolla enkä laittanut mitään hintaa kitaralle. Sanoin, että testaa ja maksa jos tykkäät siitä. Aika riskaabelia hommaa, mutta rahat tuli pian. Ostajasta kyllä huomasi, että oikeasti on kitaraa ostamassa eikä tule mitään "mun pitikin ostaa koiralle matkalaukku niin en pystykään maksaan"-juttuja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)