Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitarakamoja huutokaupoista?!
1
pappasfin
23.10.2013 13:32:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei
 
Onko kellään kokemuksia kitaroiden ja kitarakaman ostamisesta huutoikaupoista?
Onko kannattavaa ja millaista kamaa siellä on ylipäätään ollut? Hyvää? Huonoa?
 
Se miksi kyselen johtuu puhtaasti siitä kun joskus on miettinyt, että kannattaisiko noista käydä kattelemassa skittoja ja nyt osu silmiin yksi sivusto, joka taas toi aiheen esille mieleen.
 
http://www.pantti.fi/huutokauppa/hk.php?hk=A261&kategoria=7
 
Tuollakin ois ihan mielenkiintoinen Ibanezin Concorde mallin akustinen :)
 
Huutokaupoista oli muutamassa kirjoituksessa vain ohimennen mainintaa kuten linkki mutta varsinaista keskustelua en asiasta nähnyt niin tein aiheesta uuden kirjoituksen.
 
PappaSFin
Numb
23.10.2013 13:37:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ostanut panttihuutokaupasta akustisen kitaran. Maksoini noin kolmasosan instrumentin käyvästä hinnasta, eli sikäli kokemus hyvä.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
MikaHekkanen
23.10.2013 13:43:04 (muokattu 23.10.2013 14:56:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhden soittimen, J&D Presarin olen juurikin tuolta ostanut.
Kauppa + toimitus kävi oikein jouhevasti ja hintakin jäi sopivaksi.
 
Zombiekoirat joutuvat helikopterin roottorin lapojen pyörteisiin, jolloin niiden päät katkeavat veren iloisesti tirskahdellessa - rheinone
Artist
23.10.2013 13:44:35 (muokattu 23.10.2013 13:52:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon käynyt tuolla Helsingin konttorilla tiirailemassa myyntiin tulevia vermeitä välillä (jostain 2006 lähtien). Mitään en ole ostanut, kun vastaan on tullut lähinnä ritsa-kuntoisia tai modattuja keppejä, jotka on mennyt lähes normihintaan. Onhan tuolla joitain luuttuja ihan hyväänkin hintaan mennyt, jotka olisi itsellekin kelvanneet, mutta ovat tulleet vähän väärään saumaan omalta kannaltani.
 
Nykyään kun julkaisevat oikein kuvallisen huutokauppaluettelon netissä, on hinta-laatusuhde ja hyvien diilien löytämisen mahdollisuus heikentyneet entisestään, eikä esim. tänä syksynä ole juuri mitään mielenkiintoista tuolta vasaran alle mennyt.
 
Tämä toki vain minun mielipide, riippuu paljon mitä on hakemassa. Noi on sitten siinä kunnossa mitä on, eli kannattaa varautua mahd. nauhan vaihtoihin ynnä muihin huoltotoimiin, eli näkemättä ei ehkä kannata mitä tahansa tarjota.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Alfons Åberg
23.10.2013 14:07:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Artist: Tämä toki vain minun mielipide, riippuu paljon mitä on hakemassa. Noi on sitten siinä kunnossa mitä on, eli kannattaa varautua mahd. nauhan vaihtoihin ynnä muihin huoltotoimiin, eli näkemättä ei ehkä kannata mitä tahansa tarjota.
 
Hyvä puoli verrattuna autohuutokauppoihin on siinä, että kitaroissa sinällään ei ole mitään "pellin alla" piilossa olevia vikoja, vaan kunto on juuri se miltä se käsissä tuntuu.
Toki kitaran kunnon toteaminen vaatii kokemusta ja perehtyneisyyttä, mutta joku pulttikaulainen sähkökitara harvoin osoittautuu ns. sitruunaksi huolellisen tarkastuksen jälkeen. Vaikka sähköissä jotain häikkää olisikin, nämä ovat suht yksinkertaista peruselektroniikkaa.
 
Mutta itse jättäytyisin huutokaupasta pois siinä vaiheessa kun lähestytään markkinahintaa, koska huutokaupassa on aina perävalotakuu.
 
"Linkkejä kiitos tutkimuksiin tai artikkeleihin, missä Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi." -Jazzmies-
s8na
23.10.2013 14:23:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin sikana säkissä Charvelin Model 88:n. Hintaa tuli 450 €. Kyllähän tuo kitara sitten vaati nauhojen hionnan ja tallan päivityksen 95 + 15 €, mutta kovin olen ollut tyytyväinen kauppoihin.
 
Don Felder
23.10.2013 18:05:18 (muokattu 23.10.2013 18:07:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Tuollakin ois ihan mielenkiintoinen Ibanezin Concorde mallin akustinen :)
 
Mielestäni melko usein kitarat ovat joutuneet huutokauppaan huonon kunnon takia.
Kyseessä olevasta 12-kielisestä Ibanezista puuttuu kieliä mikä saattaa viitata vanhan 12-kielisen perusongelmaan eli kannen rimoitus on pettänyt ja kielten jännitys vetää kannen mutkalle, mutta kun kieliä puuttuu ja loput kielet ovat vielä löysällä niin ongelmaa ei huomaa.
 
Huutokaupassa halvat helmet ovat harvassa.
 
En juo alkoholia uskonnon takia vaan aivan muun syyn takia.
darrell
23.10.2013 20:58:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Don Felder: Mielestäni melko usein kitarat ovat joutuneet huutokauppaan huonon kunnon takia.
 
Tai sitten ne eivät ole menneet kaupaksi torilla tarpeeksi nopeasti. Joskus kanista on todistettavasti saatu suht hyviäkin hintoja. Jos torilla joutuu tinkimään hinnasta erottuakseen joukosta, niin miksi ei sitten suoraan kaniin.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Don Felder
23.10.2013 22:21:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huutokaupassa menevät kaupaksi myös kaikkein kierokaulaisimmat yksilöt, eikä myyjää omatunto vaivaa.
 
Olen nähnyt siellä basson josta näki rungon läpi. Runko oli sauman kohdalta halki, toki sen saa korjattua.
 
En juo alkoholia uskonnon takia vaan aivan muun syyn takia.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «