Rämppy 22.10.2013 12:26:24 | |
---|
Kaikki mitä olen laittanut torille myyntiin on myyty. Yli tuhannen euron tavara on saattanut olla torilla pari-kolme kuukautta, kun ei ole ollut tarvetta alkaa myymään alihintaan. Nopeimmillaan tavara on seissyt torilla 10 minuuttia. En sitten malttanut olla sanomatta. |
Muovinen 22.10.2013 12:34:08 | |
---|
jhlamm: Mielestäni hyvin kuvastaa tuolla mainittu "vaihtokauppoja hierottu, mutta takkiin ois tullut". Kommentoin vielä, koska oli mun heitto. Eli rahallisen tappion lisäksi nuo vaihtokamppeet oli harvinaisempia vintage-pelejä, joita en päässyt testaamaan etukäteen. Jos ja kun soitin ei olisikaan omiin näppeihin osunut, niin olisi ollut potentiaalisesti vielä vaikeampi soitin myytävänä ja taas olisi tullut halvalla myydessä lisätappiota. Nyt on basson hintaa laskettu kahdesti - yhteensä 100e. Jos ei tuolla mene, niin ei sitten vaan mene. Ostaminen tuntuu sujuvan sitten liiankin hyvin bärskule :D |
mpekkanen 22.10.2013 12:44:04 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itsekin todennut, että parempi ottaa pedaaleissakin muutama kymppi takkiin kuin myydä kolme kuukautta. Käytettynä, kun ostaa, niin paljon vähemmän siinä halvalla myydessä kuitenkin takkiin tulee kuin, jos ostaa uutena ja saisi myytyä hyvällä hinnalla eteenpäin. Jos haluaa tienata, niin kannattaa harrastaa jotain muuta kuin kitarakamojen ostoa... :) Olen tämän varmaan jo johonkin aikaisemmin laittanutkin. Kaurismäki sanoi joskus elokuvistaan ,että jos hän haluaisi tehdä niitä rahan takia niin olisi varmaan helpompi alkaa myymään hammastahnaa.... Harrastukset maksaa ja kitaransoitto ei kuitenkaan ole ihan sieltä huonoimmasta päästä. Sitä voi harrastaa vuodenajoista riippumatta ja soitettavan kitaran pystyy jokainen hommaamaan itselleen jos vain haluaa. Itse ostin ensimmäisen sähkökitarani pulloja keräämällä aikoinaan 80-luvulla ja se oli kahden vuoden homma. Sitä ennen olin saanut joululahjaksi perinteisen Landolan. Kuinkahan moni nykyajan nuorisosta tai vähän vanhemmistakaan jaksaa nähdä pari vuotta vaivaa saadakseen jotain. Väittäisin ettei kovinkaan moni. Nykyään sähkökitaroita saa vielä halvemmalla ja laadukkaapia kuin silloin 80-luvulla. Tällä tarkoitan sitten sellaista ensimmäisen soittimen hintaa ja laatua. Saahan kitaroihin ja muuhun oheiskamaan laitettua vaikka kuinka paljon rahaa, mutta jos pitää jonkinlaisen järjen mukana niin kitaran soitto ei ole edes kallis harrastus. Ei verrattuna moniin klassisen musiikin soittajiin ( joiden soittimet voivat maksaa jopa kymmeniä tuhansia) ja moniin muihinkin harrastuksiin. Tuskin tarvitsee luetella ihan kaikkea, jotka todella maksavat. Samaa mieltä olen kyllä, ettei harrastusta ja "tienaamista" pitäisi sekoittaa :) |
Alfons Åberg 22.10.2013 12:56:47 | |
---|
Sen verran voin sanoa, että sain yhden mikin kaupaksi parin-kolmen viikon seisomisen jälkeen ja ihan ilman tinkimisiä ja vaihtoja. "Linkkejä kiitos tutkimuksiin tai artikkeleihin, missä Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi."
-Jazzmies- |
jyrkalt 22.10.2013 15:33:06 | |
---|
Eilen uusi enkka torilla!!! Browntone Hoochee Mama meni kaupaksi alle minuutissa. Hintapyyntökin oli ihan normi. |
Midrange 22.10.2013 18:09:24 | |
---|
Tästä pystyisi hyvin järjestämään tilastollista tietoakin, jos täällä sivulla olisi joku elementti johon voisi myyntikategorian mukaan laittaa tiedon kuinka kauan oman tuotteen myyminen kesti. Olisi mukava nähdä miten tilanne muuttuisi sitten joskus kun (jos) tästä lamasta ja eurokriisistä vielä toivutaan. Jos oikein hyvää palvelua haluaisi tehdä, voisi myynti-ilmoituksen laitettua tulla popup-viesti siitä, mikä on keskimääräinen myyntiaika tällä hetkellä kyseisessä kategoriassa. Mutta kukapa tuollaista jaksaa alkaa tekemään.. 20% soittamista ja 80% muusikoiden.nettiä |
250768 22.10.2013 19:27:03 | |
---|
jyrkalt: Eilen uusi enkka torilla!!! Browntone Hoochee Mama meni kaupaksi alle minuutissa. Hintapyyntökin oli ihan normi. Voitit mut mun rojuissa voi mennä jopa vuosi.Täytyy tunnustaa että sormi hapusi myös pikaviestiä Hoochee Maman kohdalla. Onhan noita. Kamat vaihtuu ja vain harvat jää. |
skebaipe 22.10.2013 19:31:08 | |
---|
No niin Tokaihin laskettu taas hintaa.. On se kumma jos ei ala menemään |
artal 22.10.2013 19:57:35 | |
---|
Pari kitaraa on kuukauden sisään mennyt ihan rahalla. Tosin ei nyt huippuhintaan mutta ihan asialliseen. Nyt kun tuon Supron saisi vielä liikkumaan niin olisi taas hetken rauha. |
juki 22.10.2013 20:09:20 | |
---|
jyrkalt: ...meni kaupaksi alle minuutissa. Hintapyyntökin oli ihan normi. Tämä on käynyt pari kertaa. Pistää inan hymyilyttämään, kun kaveri linjalla tiedustelee, josko tavara on myynnissä vielä...hyvä kun on juuri saamu nakit nappikseltä nostettua. Toisaalta tarjontaa on, toisaalta ei. Kattellut jonkin aikaa toria ja ebayta kokomahonkinen P90 luuttu kiikarissa, mutta ei oikein löydy kuin jotain kevennettyjä tai nauharempattavia.. Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI! |
Jii-Gee 22.10.2013 21:14:42 | |
---|
mpekkanen: Samaa mieltä olen kyllä, ettei harrastusta ja "tienaamista" pitäisi sekoittaa :) Itse olen sitä mieltä että harrastamalla soittamista voi tienata. |
winstoni 23.10.2013 00:42:54 | |
---|
Mulla on ollut ilmoitus ESP:n 400-sarjan stratosta viikon, kyselyitä on tullut jonkun verran ja yksi kauppa jo kaatuikin. Tänäänkin kaksi yhteydenottoa lisää. Ihan luottavaisella mielellä, ensi viikolla taitaa tulla aikamoinen määrä jengiä kokeilemaan sitä. Hieno laatukepukka kun on. Ja parasta on se, että mun ei ole pakko myydä sitä! Oon itse vähän kahden vaiheilla, mutta huomenna kotiin tulee GL-56 ja tarvisin sille vähän tilaa... Että jos menee tuolla hinnalla, niin fine, sitten oli sen aika mennä ja ostaja on varmasti tyytyväinen. Jos ei mene, niin mä olen tyytyväinen että se on vielä mulla :) Siitä GL-56:sesta sen verran, että laitoin viime viikon torstaina ostetaan-ilmoituksen siitä ja nyt maanantaina sovittiin kauppa. Musta se on aika nopeata. "Jumalanpilkasta tulisi tehdä asianomistajarikos" |
Osteri 23.10.2013 09:45:33 | |
---|
Mun käsitykseni mukaan Tori toimii nyt todella hyvin. Tälläkin viikolla ostamani tuote ehti olla myynnissä vain pari päivää kun jo hain sen pois. Siis ei mitään valitettavaa, olen todella tyytyväinen :) Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
johanssen 23.10.2013 10:12:01 | |
---|
Jii-Gee: Itse olen sitä mieltä että harrastamalla soittamista voi tienata. Kummasti pitää paikkansa. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Laulava Kylätohtori 23.10.2013 10:13:27 | |
---|
Jii-Gee: Itse olen sitä mieltä että harrastamalla soittamista voi tienata. Mutta sinä osaatkin soittaa... ;) Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
arijuki 23.10.2013 10:26:08 | |
---|
Tokaista on ollut jonkun verran juttua edellä, todettakoon että ostin juuri yhden muutama viikko sitten Torilta. Oli Tokai ALS-48 MIK ja hinnaksi sovittiin 200,- , vielä myyjän aloitteesta kysyessäni tinkimisvaraa. Sain mielestäni edullisesti, tosin paljon enempää en olisi ollut edes valmis maksamaan koska tuli ns. projektiksi (mikit, sähköt jne. uusiksi). Käytetyissa kysyntä määrää hinnan, paljon käytetty x 0,7 ei toimi jos ostaja ei ole sitä valmis maksamaan. Mielestäni etenkin halvemmissa kitaroissa arvo putoaa huimasti, koska rahallinen ero uuteen on pieni vaikka prosenteissa suuri. Esim. uutena 400,- eur kitara käytettynä olisi 300,-, kun ostamalla liikkeestä saa takuun, mahdollisuuuden valittaa ja yleensä saa tuoda uudelleen säädettäväksi jos on ongelmia. Jos käytettyyn joutuu teettämään huollon niin hinta on jo uuden tasossa. Minun ostoihini ainakin vaikuttaa myyjän sijainti, koska tykkään tehdä kaupat face-to-face. Lisäksi toimituskuluthan eivät ole ostajan ongelma? Jos haluaa myydä pitää olla valmis hoitamaan toimitus, etenkin jos ei asu Etelä-Suomessa missä on valtaosa ostajista. Edelleen on Tokai MIJ hakusessa mutta kun en ole valmis maksamaan mitä pyydetään, eikä oikein kehtaa älyttömiä tinkiäkään. |
Celeb 23.10.2013 10:45:19 | |
---|
arijuki: Edelleen on Tokai MIJ hakusessa mutta kun en ole valmis maksamaan mitä pyydetään, eikä oikein kehtaa älyttömiä tinkiäkään. Tarkoitatko lähinnä MIJ LP-malleja? Mun mielestä ainakin telet ja stratot on hyvin hinnoilteltu siihen nähden kuinka hyviä ne on (usein 500-550e). Pistin eilen torille MXR:n Custom badass modified od:n ja se meni 30 minuutissa. Hinta 0,65x uudesta. Nopeasti sai kaupattua vaikkei pedaali olekaan yhtä trendikäs kuin esim. Mad Professorit nykyään, minkä takia ne about viedään käsistä torilla. |
johanssen 23.10.2013 10:58:25 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mutta sinä osaatkin soittaa... ;) Ei kai nyt sillä oo oikeesti mitään välii -ainakaan meille, joilta se taito tyystin uupuu :) asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Laulava Kylätohtori 23.10.2013 11:04:56 (muokattu 23.10.2013 11:05:50) | |
---|
Celeb: Tarkoitatko lähinnä MIJ LP-malleja? Mun mielestä ainakin telet ja stratot on hyvin hinnoilteltu siihen nähden kuinka hyviä ne on (usein 500-550e).. Samaa mieltä. Hyvästä Tokain japsistratosta 500 on halpa hinta. Välillä lähtee jopa 450:llä. Vaikea kuvitella, että siihen rahaan saisi sen parempaa stratoa. Omien kokemusten perusteella Tokai ei häviä USA-Fendereille tippakaan (no ehkä mikeissä vähän, mutta itse vaihtaisin mikit niin Tokaihin kuin Fenderiin, joten ihan sama minulle), ja juuri siksi joskus unelmieni kohteena ollut aito USA-Fender ei kiinnosta enää pätkääkään. Tämä siis vain omien kokemusten pohjalta, en tyrkytä tätä minään totuutena... johanssen: Ei kai nyt sillä oo oikeesti mitään välii -ainakaan meille, joilta se taito tyystin uupuu :) Taitaa soittotaito vain haitata, jos musiikilla tahtoo rahaa tehdä... :) Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Kyllähän soittamalla voi tienatakkin. Se tosin voi tarkoittaa paljon muutakin kuin sen, että oma soittotaito on kunnossa. Aina ei ole helppoa löytää sopivia soittajia,riippuen siitä missä asuu jne. Myöskään pelkkä soittotaito ei aina riitä, että voidaan puhua mistään kauheasta tienaamisesta. Moni kaveri joka on opiskellut, esimerkiksi, jatsia ja soittaa todella hyvin pysyy varmaan jotenkin leivässä, mutta ei sillä rikastumaan kyllä pääse. Kansanmusiikin parista löytyy myös paljon soittajia joilla voi olla keikkaa, mutta ei siitä mitään ihan kauheita taskuun jää. Alkujaan... Tässä tarkoitin kyllä sitä, että kaikki harrastukset maksaa ja joku voi siitä tietenkin joskus muutaman euron saada jopa taskuunkin. Monesti musiikkimaku ja soittotaidon kehittyessä tahtovat myös laitteistot mennä vaihtoon välillä ja aina niistä ei saa, ikävä kyllä, omiaan pois. Soittimia jatkuvasti ostamalla ja myymällä ei kuitenkaan ihan kauheata tiliä tehdä ja jos se on harrastus niin silloin on harrastuksen nimi varmaan jobbaaminen tai joku muu kuin soittaminen. Toki on mahdollista, että jatkuvalla ostamisella,myymisellä&vaihtamisella voi myös jotain jäädä taskun pohjalle. Itse olen kyllä sitä mieltä, että jos tällainen kamar*nkkaus on se mitä tehdään oikean soittamisen sijaan niin eipä minua ainakaan haittaa vaikka joku ei saakkaan omia pois kaikesta ostamastaan. Parasta musiikkia tekevät sellaiset ihmiset jotka rakastavat musiikkia ja sitä mitä tekevät, eivät siis sellaiset tyypit joiden rakkaus on jatkuva ostaminen ja myyminen. Nämä ovat tosin omia mielipiteitäni ja jokainen voi olla asioista, yleensäkkin, mitä mieltä haluaa. En usko myöskään sellaiseen, että arvostettujen soittajien parista löytyy kovinkaan paljon sellaisia soittajia joille olisi alkujaan ollut raha se ensisijainen syy miksi ovat joskus alkaneet soittamaan. Tosin en kyllä tunne ihan kaikkia soittajia, että voin olla kyllä väärässäkin :) E. Niin ja soittaminen on edelleen hyvä harrastus. |