Aihe: Kalliit käytetyt
1 2 3 4 568 69 70 71 72105 106 107 108 109
cyberiad2001
12.10.2013 17:30:46

tliedes: Omasta Jp:stäni maksoin 500 mikä on mun mielestä sopiva hinta. Yllättävän hyvin se taipuu ambienttiin ja muihin häroihin ääniin.

Mä maksoin vielä satkun enempi, enkä ole kyllä katunut. Hyvin pelaa niin keikalla kuin studiossakin. Mun ykkösvaihtoehtoni, jos ei viitsi oikeita analookeja paikalle roudata ja omaakin luonnetta ja suorituskykyäkin löytyy painoonsa nähden valtavasti. Ja käyttömukavuus on kyllä huippua, ei tarvi peruskäyttöön kyllä juuri menuilla.
uusi CD ilmestynyt! Nemesis: Living Statues (retroduction 012) kts. www.nemesisem.net
lukethesis
17.10.2013 09:27:40
No tossa on ainakin otsikkoon sopiva. Yamaha TG500 (eli SY85:n räkkiversio), melkein 400 euroa. Noiden käypä hinta on parempikuntoisenakin sata euroa tai vähän alle... http://viewitem.eim.ebay.fi/YAMAHA- … LL-FUNKTIONSFHIG-/320846071412/item
LMG
17.10.2013 21:05:23
Supernova II Rack - 800€
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=807502

Tuossa hinnassa ainakin 300€ ilmaa. Myin juuri ykkösen räkin 375€ ja sitäkin sai tovin kaupata.
Thomas Häggblom
17.10.2013 21:06:30

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=807502

Novation Supernovas II - 800€

Onkohan tuo vähän liikaa. Ykkönen on ollut jotain 350-400€, onko tuo tosiaan noin paljon hintavampi? Ja jos joku haluaa provosoitua Helsinkiläisistä, niin tässä on myynnissä räkkimoduuli ja vain noudolla ;)
The Modulation Wheel // www.soundcloud.com/themodulationwheel
LMG
17.10.2013 21:11:40
Thomas Häggblom: Ja jos joku haluaa provosoitua Helsinkiläisistä, niin tässä on myynnissä räkkimoduuli ja vain noudolla ;)

Pelkkää laiskuutta sanon minä. Just eilen paketoin tuon Supernova 1:n ja pistin postiin. :)
R0IST0
18.10.2013 10:41:25
LMG: Pelkkää laiskuutta sanon minä. Just eilen paketoin tuon Supernova 1:n ja pistin postiin. :)

joo ei niitä muovisia minikasioita ja -yamahoja pysty lähettään itellan kautta on ne niin hardista.
Quru
18.10.2013 12:23:49
LMG: Pelkkää laiskuutta sanon minä. Just eilen paketoin tuon Supernova 1:n ja pistin postiin. :)

Laiskuuttahan se on enkä minä nää että myyjällä olisi mitään velvollisuutta alkaa postittelemaan. Jos asuisin Helsingissä niin kyllä pyrkisin myymään pelkästään noutajille, välttää postissa jonottamisen, pakkaamisen, postiennakkorahojen odottelun tilille ja jännäilyn että meneeköhän jotain rikki kuljetuksessa. En säästä alkuperäisiä laatikoita, joten sopivan kokoisen pakkauksen löytämisessä ja kunnollisten pehmusteiden väsäilyssä on myös oma vaivansa. Ilman muuta postitan jos paikallista ostajaa ei löydy, mutta ei lähettäminen ole mielestäni mikään Ehdoton Velvollisuus joka jokaisen myyjän pitäisi tehdä jos Pertti Peräseinäjoelta haluaa Supernovan.
Kakka roiskusi.
Thomas Häggblom
18.10.2013 12:51:15

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=807654

Korg Poly-61, 600€.
Jo on aikoihin eletty, omastani maksoin 290€ :) Ja se oli vuosi sitten!
The Modulation Wheel // www.soundcloud.com/themodulationwheel
LMG
18.10.2013 13:24:32
Quru: Laiskuuttahan se on enkä minä nää että myyjällä olisi mitään velvollisuutta alkaa postittelemaan. Jos asuisin Helsingissä niin kyllä pyrkisin myymään pelkästään noutajille, välttää postissa jonottamisen, pakkaamisen, postiennakkorahojen odottelun tilille ja jännäilyn että meneeköhän jotain rikki kuljetuksessa. En säästä alkuperäisiä laatikoita, joten sopivan kokoisen pakkauksen löytämisessä ja kunnollisten pehmusteiden väsäilyssä on myös oma vaivansa. Ilman muuta postitan jos paikallista ostajaa ei löydy, mutta ei lähettäminen ole mielestäni mikään Ehdoton Velvollisuus joka jokaisen myyjän pitäisi tehdä jos Pertti Peräseinäjoelta haluaa Supernovan.

Ei tietenkään kenelläkään myyjän roolissa ole velvollisuutta postitella jos ei siltä tunnut. Siis eihän ole velvollisuutta edes myydä jos ostajan pärstä ei miellytä, näin kärjistettynä... :)

Supernovan tapauksessa ostaja oli siirtänyt koko kauppasumman tililleni ennen paketointia ja postitusta, minä kun en myy postiennakolla. Jos jää postiennakosta kiinni, niin kuten äsken sanoin, ei ole mitään velvollisuutta käydä kauppaa ja muita ostajia löytyy aina, kunhan vaan on aikaa odotella. Omalla kohdallani "rahat tililli ja paketti postiin" pätee myös kun ostan muilta, eikä vielä kertaakaan ole viilattu linssiin.

Jos Helsingistä olisi tullut yksikin "saat satasen" -tarjousta järkevämpi yhteydenotto, niin olisin tietenkin tehnyt kaupat mielummin kasvotusten. Pertti Peräseinäjoelta nyt sai Supernovan koska maksoi siitä hyvän hinnan ja siitähän tässä käytettyjen kauppaamisessa on pohjimmiltaan kyse.

ps. Pakkaaminen on mun mielestä hauskaa, pakettilappujen täyttö ja postissa jonottelu ei, mut ehkä ne komppaa toisiaan?
JPQ
18.10.2013 15:15:38

Kaikki ei voi olla hauskaa ja minäkään en myy postiennakolla kiitos sen miten paljon ketkuja näkyy joskin minulla ei liene vuosiin myytävääkään.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Quru
19.10.2013 00:44:35 (muokattu 19.10.2013 00:49:54)
LMG: Ei tietenkään kenelläkään myyjän roolissa ole velvollisuutta postitella jos ei siltä tunnut. Siis eihän ole velvollisuutta edes myydä jos ostajan pärstä ei miellytä, näin kärjistettynä... :)

Supernovan tapauksessa ostaja oli siirtänyt koko kauppasumman tililleni ennen paketointia ja postitusta, minä kun en myy postiennakolla. Jos jää postiennakosta kiinni, niin kuten äsken sanoin, ei ole mitään velvollisuutta käydä kauppaa ja muita ostajia löytyy aina, kunhan vaan on aikaa odotella. Omalla kohdallani "rahat tililli ja paketti postiin" pätee myös kun ostan muilta, eikä vielä kertaakaan ole viilattu linssiin.

Jos Helsingistä olisi tullut yksikin "saat satasen" -tarjousta järkevämpi yhteydenotto, niin olisin tietenkin tehnyt kaupat mielummin kasvotusten. Pertti Peräseinäjoelta nyt sai Supernovan koska maksoi siitä hyvän hinnan ja siitähän tässä käytettyjen kauppaamisessa on pohjimmiltaan kyse.

ps. Pakkaaminen on mun mielestä hauskaa, pakettilappujen täyttö ja postissa jonottelu ei, mut ehkä ne komppaa toisiaan?

Ilmanmuuta, pointtini onkin se, että täällä näkee aika ajoin itkemistä siitä miten "kusipäiset helsinkiläiset eivät suostu lähettämään", tottakai jokainen järkevä myyjä lähettää jos noutajaa ei löydy ja postin kautta ostaja maksaa pätevän hinnan. Mitään postitusta vastaan minulle ei ole, sen sijaan ihmettelen tuota jo mainitsemaani asennetta jossa myyjä teilataan jos sattuu kirjoittamaan ilmoitukseen "vain nouto". Kyse ei ole siis tästä ilmoituksesta tai sen kommentoinnista, tuollaista asennetta on vain tullut aikaisemmin tällä foorumilla vastaan.

Minä myyn postiennakolla, jos saan postiennakkomaksun etukäteen tililleni. Yhdeltä ostajalta sain tästä toiminnasta haukut, olin kuulemma kusettaja. Kaupat jäivät tekemättä, kun mikään toimintatapa ei sopinut. Miten sitä voi tehdä mitään nettikauppaa jos pelkää että jokainen on kusettaja ja se kympin ennakkomaksu postiennakon mielenrauhasta on liikaa? Ostaja on tähän mennessä aina löytynyt kun hinta on kohdallaan, jolloin on varaa valikoida kenelle myy. Jos ei minun toivomani kummallekin osapuolelle turvallinen toimintatapa kelpaa kusetukseen vedoten, jäävät kaupat tekemättä ja siinä vaiheessa on turha itkeä.
Kakka roiskusi.
R0IST0
19.10.2013 13:03:49 (muokattu 19.10.2013 13:17:51)
Quru: ..jos Pertti Peräseinäjoelta haluaa Supernovan.

peräseinäjoen pertti on muistaakseni ihan solid-state analog circuits miehiä, uskoisin että supernovat saa pertin puolesta jäädä helsinkiin

Quru: Ilmanmuuta, pointtini onkin se, että täällä näkee aika ajoin itkemistä siitä miten "kusipäiset helsinkiläiset eivät suostu lähettämään", tottakai jokainen järkevä myyjä lähettää jos noutajaa ei löydy ja postin kautta ostaja maksaa pätevän hinnan. Mitään postitusta vastaan minulle ei ole, sen sijaan ihmettelen tuota jo mainitsemaani asennetta jossa myyjä teilataan jos sattuu kirjoittamaan ilmoitukseen "vain nouto". Kyse ei ole siis tästä ilmoituksesta tai sen kommentoinnista, tuollaista asennetta on vain tullut aikaisemmin tällä foorumilla vastaan.

rankasti yleistäen kusipäiset helsinkiläiset eivät suostu lähettään, aika ajoin törmää myynti-ilmoitukseen jossa lukee vain nouto ja paikkakuntana helsinki. jos ja kun laitteen haluaa ostaa se pitää noutaa, tai vaihtoehtoisesti se menee seuraavalle jonossa joka suostuu hakemaan. tietysti tein itsekkin samalla tavalla kun asuin helsingissä, onneksi en olekaan enää kusipäinen helsinkiläinen.

Quru: Minä myyn postiennakolla, jos saan postiennakkomaksun etukäteen tililleni. Yhdeltä ostajalta sain tästä toiminnasta haukut, olin kuulemma kusettaja. Kaupat jäivät tekemättä, kun mikään toimintatapa ei sopinut. Miten sitä voi tehdä mitään nettikauppaa jos pelkää että jokainen on kusettaja ja se kympin ennakkomaksu postiennakon mielenrauhasta on liikaa? Ostaja on tähän mennessä aina löytynyt kun hinta on kohdallaan, jolloin on varaa valikoida kenelle myy. Jos ei minun toivomani kummallekin osapuolelle turvallinen toimintatapa kelpaa kusetukseen vedoten, jäävät kaupat tekemättä ja siinä vaiheessa on turha itkeä.

kaikki mallit joissa myyjä joutuu aluksi maksamaan lähetyksestä onkin perseestä, kertoo jotain ostajan motivaatiosta jos ei suostu maksamaan postiennakkoa etukäteen.
Leikari
19.10.2013 14:39:36
R0IST0:
kaikki mallit joissa myyjä joutuu aluksi maksamaan lähetyksestä onkin perseestä, kertoo jotain ostajan motivaatiosta jos ei suostu maksamaan postiennakkoa etukäteen.

onkos noissa parissa viestissä edellä käsitteet vähän sekaisin.

postiennakkolähetys maksetaan vasta noudettaessa - kts. esim.

http://www.posti.fi/paketit/lisapalvelut/postiennakko.html

toinen asia on maksaa ostos ja postikulut ennakkoon so. etukäteen myyjän tilille.

- -

muutoin on mielestäni ihan turha nillittää, että pitääkö noutaa vai voiko toimittaa myös postilla/matkahuollolla tms. On ihan myyjän oma asia mitä viitsii, huvittaa, kannattaa, pystyy tms.

moni muukin on niin epistä...
18is9
19.10.2013 16:56:00 (muokattu 19.10.2013 21:15:48)

Leikari: onkos noissa parissa viestissä edellä käsitteet vähän sekaisin.

postiennakkolähetys maksetaan vasta noudettaessa - kts. esim..

Mutta jos postiennakkolähetystä ei noudeta koskaan, jotuu lähettäjä maksamaan postiennakkomaksun Itellalle. Eli myyjä pyytää ostajaa maksamaan postin perimän postiennakkomaksun etukäteen, mitä se nyt on, muutamia euroja.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Simulator
19.10.2013 17:42:09
Minä en ainakaan halua mielelläni ostaa mitään netistä ellen saa ensin maksaa ostosta ja rahtia myyjän tilille. Tavarakin tulee sitten yleensä ripeämmin perille myyjän toimesta kun se on jo maksettukin valmiiksi.
Sinänsä mukavaa, että jotkut yleensä myyvät jotakin. Itse en periaatteessa halua myydä mitään soittimia jotka olen saanut ostettua.
Helsingissä olisi sikäli mukava asua, että voisi vain kävellä sinne ja tänne, soitella ovikelloja ja ostella soittimia. Kaikki on sielläpäin niin helppoa.
efe
21.10.2013 10:44:58

18is9: Mutta jos postiennakkolähetystä ei noudeta koskaan, jotuu lähettäjä maksamaan postiennakkomaksun Itellalle. Eli myyjä pyytää ostajaa maksamaan postin perimän postiennakkomaksun etukäteen, mitä se nyt on, muutamia euroja.

Juuri näin. Mulle on kerran käynyt vastaava tapaus ison synamodulin kanssa. Ostaja ei noutanut pakettia ja jouduin itse maksamaan ennakot, ja oli muistaakseni toistakymmentä euroa.. Siksi en nykyään lähettele enää ennakolla yhtään pakettia, ellen tunne ostajaa:)
pekka montin
21.10.2013 10:56:43

Simulator: Minä en ainakaan halua mielelläni ostaa mitään netistä ellen saa ensin maksaa ostosta ja rahtia myyjän tilille. Tavarakin tulee sitten yleensä ripeämmin perille myyjän toimesta kun se on jo maksettukin valmiiksi.
Sinänsä mukavaa, että jotkut yleensä myyvät jotakin. Itse en periaatteessa halua myydä mitään soittimia jotka olen saanut ostettua.
Helsingissä olisi sikäli mukava asua, että voisi vain kävellä sinne ja tänne, soitella ovikelloja ja ostella soittimia. Kaikki on sielläpäin niin helppoa.

Joo. Mietin myös aika pitkälti sinun tavoin. Tietty tuohon liittäisin vielä sen että myyjän pitää olla luotettavan oloinen, jonka siis saa helpolla ainakin tällä sivustolla selville.
Muusikoiden.net on kyllä hieno sivusto kuluttajalle ja tavarakin liikkuu täälä paljon paremmin kuin "kilpailevilla" sivustoilla. Tämä on myös kuluttajalle(ainakin vielä) täysin ilmaista.
karuus
21.10.2013 21:52:19 (muokattu 21.10.2013 21:53:20)
Rahiseva Juno-106 700€
R0IST0
22.10.2013 05:19:25 (muokattu 22.10.2013 05:34:13)
Leikari: onkos noissa parissa viestissä edellä käsitteet vähän sekaisin.

postiennakkolähetys maksetaan vasta noudettaessa - kts. esim.

http://www.posti.fi/paketit/lisapalvelut/postiennakko.html

toinen asia on maksaa ostos ja postikulut ennakkoon so. etukäteen myyjän tilille.

- -

muutoin on mielestäni ihan turha nillittää, että pitääkö noutaa vai voiko toimittaa myös postilla/matkahuollolla tms. On ihan myyjän oma asia mitä viitsii, huvittaa, kannattaa, pystyy tms.

moni muukin on niin epistä...

niin nythän puhuttiin myymisestä eikä ostamisesta. eli sellaiset ostajat on ikäviä jotka eivät suostu maksamaan etukäteen postimaksua myyjän tilille vaan vaativat että kauppa hoidetaan postiennakolla, koska joskus käy niin ettei ostaja koskaan hae postiennakkoa ja myyjä ottaa postiennakkomaksun ja postimaksun persnettoa ja hukkaa aikaansa ja vaivaansa.

postiennakkomaksua ei tule kun asia hoidetaan etukäteen tilille ja se tulee ostajallekin halvemmaksi kun ei sitä ennakkoa tartte maksaa.

niin eikä tarkoitus ollut nillittää, lähinnä huvittaa ettei sitä lelukiipparia tai puolen unitin efektiä voi lähettää (koska on niin painava, ja vaikea pakata, joten vain nouto) vaan pitää ostajan pyytää joku ihminen helsingistä käymään asiasta tehden hakemaan se vehe, ja tämä sitten kävelee sieltä myyjältä sen sälän kanssa itellaan, pakkaa ja lähettää tänne muualle suomeen. se on lähinnä koomista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)