Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5290 291 292 293 294497 498 499 500 501
Jucciz
21.10.2013 19:59:32
Elä Anssi R9:ä myy. Vedät itteäs turpaan joka ilta siitä päivästä lähtien ihan silkasta kiukusta. :D
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
jniska
21.10.2013 20:29:09
Myy myy pois vaan, anna GAS-peikon viedä kaikki.
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
Morri
21.10.2013 22:01:15
jhlamm: Nyt tuli vihdoin capa kotiin. https://www.dropbox.com/s/186sgre35w5dsk8/WP_20131021_002.jpg tässä ei oikein tiedä mitä sillä tekis. Soittaisko vai puunaisko vai ihastelisko vaan vaivai....

Mulle tulee tuosta mieleen joku japanilainen samuraimiekka, tappavan tyylikäs. Hieno soitin!
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Laulava Kylätohtori
21.10.2013 22:12:13
jniska: Myy myy pois vaan, anna GAS-peikon viedä kaikki.

Ja kyllä se perkele vie, jos sille vaan antaa edes pikkusormen. Supattaa korvaan, raastaa mielenrauhaa, valehtelee silmät ja suut täyteen, saa uskomaan järjettömiä valheita, aiheuttaa sydämen tykytystä ja taloudellista kaaosta siellä, missä ikinä kulkeekaan. Kamala otus on se!

Itse olen saamassa niskalenkkiä tuosta peikon pannahisesta (kuin Katainen markkinavoimista). Vahvari on sellainen, mitä en tällä hetkellä vaihtaisi. Kitarat myös, mutta rahasyistä. Tai no, en kyllä oikeastaan tiedä, minkä sitä tilalle ostaisi, jos ei olisi rahasta kiinni. Ehkä joku kotimainen customkitara tai CS Fender - ennemmin kotimainen, vaikka Aurora, sillä on hieno nimi (ja toki laadukkaita ovat myös, kuulemma)...

Pedaaleihin meni nyt taas maku melko täysillä. Pitkään mieltä kaivertanut OCD ja paljon hehkutettu RC Booser, kun on nyt testattu, niin pakko se on taas todeta. Ei ne siitä enää parane. Loistavia ovat molemmat, mutta niin on myös nuo omat pedaalit (tuo kaksikko siis lainassa, kiitoksia vaan Jniskalle). Tuskin tästä maailmasta enää sen kummempia edes löytyy. En ainakaan tällä hetkellä jaksa etsiä, vaikka olisikin. Tulee vaan valinnan vaikeutta, kun ei osaa päättää, mitkä pitäisi. Onneksi nämä ovat lainassa, niin ei tarvitse näiden kanssa miettiä. :)

Hmmmm... Pitäisikö sitä keskittyä taas itse soittamiseen... Onko siinä mitään järkeä...? :)
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Vladi
21.10.2013 22:53:46
Laulava Kylätohtori: Hmmmm... Pitäisikö sitä keskittyä taas itse soittamiseen... Onko siinä mitään järkeä...? :)

Älä missään nimessä! ;D

Itselläni ainakin on aika mielenkiintoinen tilanne, kun on tässä just saanut sähköiset kamat kuntoon ja nyt ei tarttis kuin soitella, mutta kun on ollut niin paljon treenattavaa akkaritouhuissa bändin kanssa, etten ole viikkoon edes käynnistänyt vahvistinta. En toisaalta valita, koska itse tykkään erittäin paljon akustisella soittamisesta ja kun pääsee vielä soittamaan bändin omia, hyviä biisejä, niin mikäs siinä. Huomenna ensimmäiselle keikalle tällä kokoonpanolla, dumdi dum...

Lähinnä siis huvitti, kun toukokuusta asti elänyt aikamoista kamarumbaa ja nyt niillä ei soita. :D
Gabe
21.10.2013 23:04:21 (muokattu 21.10.2013 23:04:34)
Vladi: Huomenna ensimmäiselle keikalle tällä kokoonpanolla, dumdi dum...

Lähinnä siis huvitti, kun toukokuusta asti elänyt aikamoista kamarumbaa ja nyt niillä ei soita. :D

Näinhän tuo yleensä menee. :) Itselläkin on uusia romppeita pinoksi asti mutta en ole lasten ja muiden kiireiden vuoksi ehtinyt soittaa juuri lainkaan. Uusi kitarakin odottelisi noutamistaan matkahuollossa mutta auto pitäisi viedä appiukolle remppaan ja iski tietty kamalan kuumeenkin päälle.. huoh..

Mutta hauskaa keikkaa!
korvaoo
22.10.2013 09:17:40
saksanmaalta läks setti kieliä ja plekuja tulemaan (banzai) ja taas elämä hymyilee ja lisäks kieliveivi (en mie ääneen sano että töissä mulla kitara ja en millään jaksa kääntää sormin uusia kieliä :P), eli ei siis mitään isoa mutta harvakseltaan aina jotain :)
kaikki paitsi on turhaa.
Weetoz
22.10.2013 18:36:57
Zoom G3 tuli hankittua. Pikaisen testailun jälkeen vaikuttaa oikein asialliselta vempaimelta, paljon käyttökelpoisia ominaisuuksia ja efektejä. Tulevaisuudessa on tarkotus omistaa enemmänkin noita polkimia, joten Zoomille tulee plussaa myös pienestä koosta. Saa helposti mahtumaan pedaalilautaan sitten kun saan semmosen jostain kyhättyä.
artal
22.10.2013 19:56:00
Gena (Gennadi Jotautas) Telecaster mini-humpparilla tuli hankittua. Hetkeksi voi taas rauhoittua :)
antnis
22.10.2013 20:09:40
Tilasin Bardenin Gatton T-Stylen tallamikiksi.
Muovinen
22.10.2013 20:33:24

Carl Martin Octa-Switch MKI spedulaudan aivoiksi. Laudan virtapolitiikka on vielä vaiheessa, mutta jos alkuun pärjäis muutamalla bossilla ja jakopiuhalla.
hallu
22.10.2013 20:52:58
Minäpä ostin tänään sanelukoneen Olympus LS12. No eihän tämä ole varsinaisesti kitarakama, mutta voihan tätä käyttää kitaransoiton äänittämiseen, mihin tämä soveltuukin yllättävän hyvin. Itse ajattelin käyttää tätä enimmäkseen korvalappustereona, mutta varsin hyvät äänitysominaisuudet tulevat ihan bonuksena. Kokeilin tuota "overdub" toimintoa elikkäs dubbausta ts. tätä voi käyttää samaan tapaan kuin luupperia. Tässä on parempaa esimerkiksi bossin luupperiin verrattuna se, että tässä jokainen dubbaus tai raita tallentuu omaksi tiedostokseen joten jos jotakin elämää suurempaa tulee äänittäneeksi, niin sen raidan saa vaikkapa logiciin jatkotyöstöön tai vaikk auseammankin raidan.

Innostuin tästä sanelukoneesta kun kaverillani on Olympuksen LS10, mutta sellaista en enää löytänyt ja tämä LS12 vaikutti olevan lähimpänä tuota kymppiä.

Ostakaa ihmiset sanelukoneita:-) joka jätkä tarttee tämmöisen.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Kivijalka
22.10.2013 21:08:09 (muokattu 22.10.2013 21:09:52)
I am not in dada.
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
J.Nikkanen
22.10.2013 21:15:01 (muokattu 22.10.2013 21:15:11)
hallu: Minäpä ostin tänään sanelukoneen Olympus LS12. No eihän tämä ole varsinaisesti kitarakama, mutta voihan tätä käyttää kitaransoiton äänittämiseen, mihin tämä soveltuukin yllättävän hyvin. Itse ajattelin käyttää tätä enimmäkseen korvalappustereona, mutta varsin hyvät äänitysominaisuudet tulevat ihan bonuksena. Kokeilin tuota "overdub" toimintoa elikkäs dubbausta ts. tätä voi käyttää samaan tapaan kuin luupperia. Tässä on parempaa esimerkiksi bossin luupperiin verrattuna se, että tässä jokainen dubbaus tai raita tallentuu omaksi tiedostokseen joten jos jotakin elämää suurempaa tulee äänittäneeksi, niin sen raidan saa vaikkapa logiciin jatkotyöstöön tai vaikk auseammankin raidan.

Innostuin tästä sanelukoneesta kun kaverillani on Olympuksen LS10, mutta sellaista en enää löytänyt ja tämä LS12 vaikutti olevan lähimpänä tuota kymppiä.

Ostakaa ihmiset sanelukoneita:-) joka jätkä tarttee tämmöisen.

Mun piti ostaa LS14 mutta olikin kaupasta loppu. Kävelin sitten kaupasta ulos Roland R-05 kourassa ja muutamien äänityksien jälkeen saa todeta että tekee sen mitä sen pitikin, eli äänittää meuhkaamista treeniksellä.
"Ja kolmanneksi, mun näkemys on, että hyvä soundi on hyvää soittotaitoa huomattavasti tärkeämpi asia!" -Luuviulu
Gabe
22.10.2013 21:40:14
Veri veti vielä sitten kuitenkin Telecastereiden puoleen, enkä voinut vastustaa kotimaista käsityötä. Tällä kertaa Petri Kallion tekele:

https://www.dropbox.com/sh/d760sdnl77e8vjp/uLrXfJKZUH#/
Jucciz
22.10.2013 21:45:26
Gabe: Veri veti vielä sitten kuitenkin Telecastereiden puoleen, enkä voinut vastustaa kotimaista käsityötä. Tällä kertaa Petri Kallion tekele:

No nyt!

Upea soitin. Mitä tommoset maksaa, ja tilasitko itte vai ostitko käytettynä?
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
hallu
22.10.2013 21:45:44 (muokattu 22.10.2013 21:46:20)
Gabe: Veri veti vielä sitten kuitenkin Telecastereiden puoleen, enkä voinut vastustaa kotimaista käsityötä. Tällä kertaa Petri Kallion tekele:

No onpa se vaan hieno hunajapupu:-). Onnea nyt vaan ja kovaa soittoa. Kattosin, että aika suorasyistä puuta.... tsoundit kohdallaan ja silleen vai? saarnea kukaties?

Kyllä perinteinen tele vaan on sitten nätti.
hallu
22.10.2013 21:49:45
J.Nikkanen: Mun piti ostaa LS14 mutta olikin kaupasta loppu. Kävelin sitten kaupasta ulos Roland R-05 kourassa ja muutamien äänityksien jälkeen saa todeta että tekee sen mitä sen pitikin, eli äänittää meuhkaamista treeniksellä.

Eikö ole muuten hemmetin hyvä ääni ihan mikillä? tuolla ompulla tulee studiomaisen kuivakkaa ääntä ihan olkkarissa. Nuo pienikalvoiset mikit kai tappaa huonekaiut aika tehokkaasti.
Gabe
22.10.2013 22:04:22 (muokattu 22.10.2013 22:05:09)
Jucciz: No nyt!

Upea soitin. Mitä tommoset maksaa, ja tilasitko itte vai ostitko käytettynä?

Kiitos! Ostin tuon käytettynä, en tiedä uusien hinnoista vielä, mutta pistin jo tästä ihastuneena Petrille kyselyä paljonko samaan tyyliin tehty strato maksaisi. Tuollainen Varre Vartiaisen nimikko stratokin näyttää aika hauskalta: http://www.soundtrade.fi/varrenstrato.jpg

hallu: No onpa se vaan hieno hunajapupu:-). Onnea nyt vaan ja kovaa soittoa. Kattosin, että aika suorasyistä puuta.... tsoundit kohdallaan ja silleen vai? saarnea kukaties?

Kyllä perinteinen tele vaan on sitten nätti.

Kiitos. :) Aina joutuu toteamaan että ei ole perinteisen telen voittanutta. Soundit on erittäin kohdillaan. :) Aika perusvarmaa teleä. Runko on itse asiassa leppää, kaula on mukavan tuhti ja vaahteraa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)