Toi Johnsonin soundin tekeminen vaikuttaa oikeesti Spinal Tap - mieningiltä :D Loistokitaristi, loistokamaa. ~ Seiska-ender ~ |
Mr. Wolf 10.10.2005 14:45:01 (muokattu 10.10.2005 14:47:46) | |
---|
Joo´o...vanha on, mutta en jaksa uuttakaan aloittaa. Onko kukaan kuullut tuota Eric Johnsonin "uutta" levyä bloom? (huomasin vasta nyt, että tuollainen on ilmestynyt) Minkälaista tavaraa tuo on verrattuna vanhempaan materiaaliin? edit: Korjailin |
J.Hollström 10.10.2005 15:06:35 | |
---|
Joo´o...vanha on, mutta en jaksa uuttakaan aloittaa. Tosi kiva kun nostit tämän. Itsekin olen vähän myöhäisherännäinen tämän Ericin suhteen. Tutustuin vasta hiljattain. Hyviä juttuja tuolla alkupäässä kuminauhoista ja muista virityksistä. Johnsonin soundi on juuri sitä mistä itsekin pidän. Laulaavaa säröä ja hyvää puhdasta. Kamat ilmeisen vintageosastoa. |
svilo 10.10.2005 16:59:05 | |
---|
It’s not a secret that nothing beats the sound of a great guitar tube amp cranked up |
Conda 10.10.2005 20:33:37 | |
---|
Bloom on hieno levy! Jos pitää olla muutama päivä ilman ruokaa säästääkseen rahaa Bloomiin, ni sitten ollaan. ;) |
Synth 10.10.2005 20:40:30 | |
---|
Eric on lahjakas mies... tosin tuossa G3 Live in Concert videossa ei oo tainnu poika kattoo peiliin ennen lavalle astumista :D |
Pertsi 10.10.2005 22:35:26 | |
---|
Helppohan tuo EJ soundi on tehdä, ainakin lähelle :) älkää ottako tosissaan.... www.vilo.net/mp3/ampsamples/Marshall/jtm45xtone/ -sv Jep jep, tuli sama mieleen jokin aika sitten kun esittelit amp-samplejasi B&M:ssä ! Tubella tai fuzzilla vielä mausteet niin avot. Ja puhtaat sitten Twinillä. - Bloom on pirun hyvä lätty. |
Sammo 11.10.2005 15:19:46 | |
---|
Bloomin lisäksi Eric Johnsonilta on lähiaikoina (jeps, se on hiukan venyvä käsite EJ:stä puhuttaessa) tulossa '89 Austin City Limits-keikka DVD:llä, joka on mun mielestä aivan parasta Johnsonia ja kaiken lisäksi siinä on ylimääräistä matskua (paras versio Cliffs Of Doverista ikinä)!! Ja Guitar Playerin mukaan tulossa on myös uusi ½ opetus-/½ konsertti- DVD ja sen lisäksi vielä akustinen CD. Tuossa GP:ssä käydään aika tarkkaan läpi EJ:n nykyinen kalusto, joka on osittain muuttunut melko paljon. Eikä se haastattelu mitenkään vähennä sen sekopään mainetta ;-) |
kede 11.10.2005 15:38:44 | |
---|
Liekö tuo Austin City Limits ja "paras Cliffs of Dover ikinä" just se mistä pyörii netissä se pätkä? Mulla on semmonen aika huonolaatunen, tiedostonimessä tosin lukee että '90, mutta se voi olla bullshittiä. Se on kyllä pirun kova veto Cliffsistä. Tippuu leuka pariin ottteeseen. Jokainen sävel kuulostaa vaan niin vahvalta, ja silti kokonaisuus on käsittämättömän legatomainen... |
Kimmo72 11.10.2005 15:47:25 | |
---|
Toi Bloom on vähä turhan jazzia meikäläisen makuun... :( Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Sammo 11.10.2005 16:09:07 | |
---|
Liekö tuo Austin City Limits ja "paras Cliffs of Dover ikinä" just se mistä pyörii netissä se pätkä? Mulla on semmonen aika huonolaatunen, tiedostonimessä tosin lukee että '90, mutta se voi olla bullshittiä Mulla on se videolla joten en tiedä onko klippi se sama, mutta siinäkin on kovin tuhruinen kuva, ja EJllä on päällä "aivan sairaan siisti" laivastotakki!. Tuo versio CoD:sta oli joskus Guitar For Practicing Musician-lehden oheis-CD:ssä paremalla äänenlaadulla Se on kyllä pirun kova veto Cliffsistä. Tippuu leuka pariin ottteeseen. Jokainen sävel kuulostaa vaan niin vahvalta, ja silti kokonaisuus on käsittämättömän legatomainen... Käsistähän se pääosin soundi lähtee, mutta tuolloin signaaliketjussa olleet Echoplex ja Fenderin putkikaiku suurensi entisestään sitä sen soundia. Siinä ensimmäisessä Austin City Limitsissä, oisko vuodelta '84 on myös kaksi versiota Cliffsistä, ensimmäinen ei jostain syystä ollut tyydyttävä joten toisessa otossa on sekä tempoa että kiukkua huomattavasti enemmän. Se on myös aivan mahtava! |
Pertsi 11.10.2005 17:37:36 | |
---|
Näyttää olevan haastattelu ja nippu EJ lickejä uudessa Guitar Techniques lehdessä (Nov 2005). |
rivo setä 12.10.2005 21:41:50 | |
---|
Odottelen tässä juuri äijän dvd:tä tilasin tuolta amazonista ihan hyvä kepittäjä. |
J.Hollström 12.10.2005 21:46:19 | |
---|
Odottelen tässä juuri äijän dvd:tä tilasin tuolta amazonista ihan hyvä kepittäjä. Nice to know. Onnellista odostusaikaa. |
Hillboy 13.11.2010 13:01:33 (muokattu 13.11.2010 13:02:04) | |
---|
Joo joo vanha on ketju! Eikun sitä vaan... sattuisko jollakin löytyä sointuja/nuotteja/vast. Manhattaniin. Aateltiin jazz porukalla jammailla sitä, eikä ainakaan meikäläisen korva ihan riitä tota plokkaamaan... Kiitos jo etukäteen! - L "Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville |
Ianuarius 13.11.2010 18:02:18 | |
---|
Hillboy: Joo joo vanha on ketju! Eikun sitä vaan... sattuisko jollakin löytyä sointuja/nuotteja/vast. Manhattaniin. Aateltiin jazz porukalla jammailla sitä, eikä ainakaan meikäläisen korva ihan riitä tota plokkaamaan... Kiitos jo etukäteen! - L http://www.lmgtfy.com/?q=eric+johnson+manhattan+tab&l=1 You are welcome! And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives. |
Hillboy 13.11.2010 20:43:10 | |
---|
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville |
JC 30.12.2010 15:08:14 (muokattu 30.12.2010 15:10:46) | |
---|
|