Aihe: Vähän snadimpi putkistyrkkari haussa
1 2 3
krk
20.10.2013 12:25:58

- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me... Joel Paterson
JuSu
20.10.2013 13:22:37 (muokattu 20.10.2013 13:23:34)
Traktor X: Mites noissa 2x12 kaapeissa. Onko tota Harley Bentonin G212 Vintagen voittanutta hinta/laatusuhteessa? Ainakin löytyy V30:set.

Kovasti sitä kehutaan ainakin - jos sattuu tykkäämään V30:stä. Vahvistimesta riippuu myös, minkä kanssa meinaa parittaa. Vaikken itse yleensä noista tykkää, niin Ironheartin kanssa V30:t toimivat mainiosti. Mulla on Avatarin 2x12" -kaappi, jossa Hellatone 60 -elementit, jotka ovat siis sisäänajettujua Vintage 30:iä.

Mutta vaihtoehtojakin on. Sadallaviidelläkympillä saa uutena VHT:n ja Jet Cityn vanerilootia, joihin voi vaihtaa mieluiset elementit sisään. Loota uutena ja elementit käytettynä (eli sopivasti sisäänajettuna) budjetti on n. 250 euroa, ja saa niistä alkuperäisistä halpistötteröistä jonkun kympin vielä kotiinpäin. Jos askartelupaskartelu kiinnostaa. Tietty siihen Bentoniinkin voi sitten vaihdella elementtejä, V30:t menee aina kaupaksi.

Mä en mielelläni osta uusia kaiuttimia, koska niissä on aina se muutama kymmenen tuntia luukutusta, ennenkuin kunnolla asettuu. Uusi elementti kuulostaa aluksi helposti hieman kireältä. Kotisoittelijana sitä luukutusta ei ihan helposti tule, joten elementtiä ei saa sisäänajettua ollenkaan. Jotkut väittää, että tämä on turhantärkeilyä, mutta kyllä mä olen ainakin ollut huomaavinani eron uudessa ja kunnolla sisäänsoitetussa elementissä.

JuSu
juici
20.10.2013 16:09:05

DooMTroopeR: Hughes&Kettner Tubemeister 18 tai 36wattinen versio, ajaa varmasti asiansa.

Tätä mieltä minäkin olisin. Voi soitella kaapin kanssa tehoja pienennellen tai kaapitta. Itsekin olisin hankkinut tällaisen ellei kaverilla olisi ollut Orangen Tiny Terror kaupan sopivan halvalla. Ominaisuudet ovat siinä toki vaatimattomammat.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
JuSu
20.10.2013 16:56:26
juici: Tätä mieltä minäkin olisin. Voi soitella kaapin kanssa tehoja pienennellen tai kaapitta. Itsekin olisin hankkinut tällaisen ellei kaverilla olisi ollut Orangen Tiny Terror kaupan sopivan halvalla. Ominaisuudet ovat siinä toki vaatimattomammat.

Tää menee nyt jo jankuttamiseksi, mutta jos tuossa pienemmässä Ironheartissa on yhtä hyvä soundi kuin isoveljessään, niin se pyyhkii Tubemeisterillä lattioita.

Ja kyllä, mulla on ollut Tubemeister.

JuSu
Traktor X
21.10.2013 10:22:02

Perkeles.

Ei löydy Levytukusta tota Studiomallia. Kai siitä kummiskin aika OK kuvan sais testaamalla ihan sitä perus IRT 15H: ta. Tuskin massiivisia eroja löytyy.
JuSu
21.10.2013 11:56:03
Traktor X: Perkeles.

Ei löydy Levytukusta tota Studiomallia. Kai siitä kummiskin aika OK kuvan sais testaamalla ihan sitä perus IRT 15H: ta. Tuskin massiivisia eroja löytyy.

Siinä 15H -mallissa on ilmeisesti tuo Studion lead -kanava boosteineen, eli säröosasto lienee samaa seurakuntaa. Mutta ainakin tuon 60 W nupin puhdas kanava on hämmästyttävän hyvä, siitä voi olla vaikeampi saada makua tuolla yksikanavaisella versiolla.

JuSu
tommium
21.10.2013 13:08:22
JuSu: Siinä 15H -mallissa on ilmeisesti tuo Studion lead -kanava boosteineen, eli säröosasto lienee samaa seurakuntaa. Mutta ainakin tuon 60 W nupin puhdas kanava on hämmästyttävän hyvä, siitä voi olla vaikeampi saada makua tuolla yksikanavaisella versiolla. JuSu

Kiitos tännekin tuosta Ironheart Studio vinkistä. Aamuyölle sitten menikin netissä laitteeseen tutustuessa. Vaikuttaa kyllä todella monipuoliselta ja mahtuisi 1x12" kaapin kanssa mun pikkuriikkiseen soittonurkkaukseen vallan mainioisti. Hintaeroa perus nuppiin ei Thomannilla ole kuin 100€ ja tuossa Studio versiossa tulee pedaali mukaan. Ja eikun laittamaan rahaa syrjään ja jotain myyntiin että tuon saa kotiutettua :)
...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay.
LaMotta
21.10.2013 16:36:30

2x12" kerrostalokäyttöön? Yhäkin liian järeää haussa. Ei mulla muuta.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
pappasfin
21.10.2013 18:53:56 (muokattu 21.10.2013 18:56:00)
Vaikka ei olekaan nuppi vaan kombo niin laitan kuitenkin sekoittamaan pakkaa.

http://www.f-musiikki.fi/kitarat/ba … tkicombo_/_hughes_kettner?Itemid=70

Tuo on tarjouksessa ja just alle 900 €

Toki jos nuppi ja kaappi on ehdoton edellytys niin tuon voi unohtaa.
Tuo on oikein kiva vehjes ja toimii niin makkari kuin isollakin volalla hyvin.

Jos sulla ois ollu vähän isompi budjetti niin ehdotukseni ois ollut

http://www.f-musiikki.fi/kitarat/ba … _head_all_tube_36w_/_hughes_kettner

mutta sitten ei sulle jäis kaappiin mitään jos sellaista havittelet.
PappaSFin
Illu
21.10.2013 18:56:03
LaMotta: 2x12" kerrostalokäyttöön? Yhäkin liian järeää haussa. Ei mulla muuta.

Snadimpi styrkkari on aika laaja käsite, toisille se on joku 0,1w siristin, mulle Deluxe Reverb, jollekin kaikki full stackiä pienempi....
LaMotta
21.10.2013 19:20:18

Illu: Snadimpi styrkkari on aika laaja käsite, toisille se on joku 0,1w siristin, mulle Deluxe Reverb, jollekin kaikki full stackiä pienempi....

Kerrostalossa ei oikeastaan järjellä ajateltuna voi käyttää juuri minkäänlaista vahvistinta.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Traktor X
21.10.2013 20:00:18

LaMotta: Kerrostalossa ei oikeastaan järjellä ajateltuna voi käyttää juuri minkäänlaista vahvistinta.

Varmaan kandeis tsekkaa nuppi+ketjun viestit läpi ennen kuin huutelee.
s8na
21.10.2013 21:58:13

LaMotta: Kerrostalossa ei oikeastaan järjellä ajateltuna voi käyttää juuri minkäänlaista vahvistinta.

Just soittelin heviä rockerverb 50:llä. Helposti.

Tosin tuo nyt on treeniksen remonttia evakossa tossa nurkassa, et en sillä nyt aina revittele.
Jemppa
21.10.2013 23:07:08
Hmm. Itselläkin mietinnässä pikkuinen putkinuppi. Kovasti tuo Lanikka kiinnostaa joskin Orangen Jim Root Terror sekä Englin pikku-Gigmaster olisivat myös houkuttelevia. Tuossa Ironheart Studiossa olisi kuitenkin omat hyvät puolensa lähinnä tuon monipuolisuutensa vuoksi.

Voih ja huoh kun tämä on niin vaikeaa! :D
Jemit on jees!
aristoteles666
22.10.2013 11:31:20

" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
LaMotta
22.10.2013 13:36:57 (muokattu 22.10.2013 14:09:33)

s8na: Just soittelin heviä rockerverb 50:llä. Helposti.

Mutta volumet on käytännössä sitä luokkaa, että on aika sama millä vetelee menemään.

Kotistudiohommia varten kannattaisi harkita vaikka jotain multiefektisysteemiä.
edenbeast
22.10.2013 14:37:40
LaMotta: Mutta volumet on käytännössä sitä luokkaa, että on aika sama millä vetelee menemään.

Kotistudiohommia varten kannattaisi harkita vaikka jotain multiefektisysteemiä.

Mulla oli 90-luvun lopulla makuuhuonevahvistimena 120w peavey trankkuetuasteella ja putkipäätteellä, kyllä tuolla joskus perjantai-lauantaiöisin vedettiin päätesäröillä eikä tullu häätöä. Asiaan saattoi vaikuttaa tietenkin se että naapurit oli juoppoja, narkkeja tai muuten vaan pihalla kaikesta :)
???
-HP-
22.10.2013 15:47:37
Jos vähän snadimpi styrkka voi olla sitä lunchbox-mallia (vox nightrain, orange tiny terror) suurempikin, niin ite voin suositella Engl Gigmaster sarjaa. Mulla on 30w nuppi ja toimii hyvin himassa 2x12 komootin kanssa. Kerrostalovoluumeilla tuosta saa erittäin näppärästi soundit pyöreästä cleanista lähes sirkkeliin, ja soundaa hyvältä. Ääntä lähtee reeniskäyttöönkin niin maan pirusti mutta cleaneja ei sit enää soitellakkaan.
Tsekkaa mun artikkeli, saatan lähipäivinä heittää ääninäytettä.
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
JuSu
22.10.2013 17:40:28
LaMotta: Mutta volumet on käytännössä sitä luokkaa, että on aika sama millä vetelee menemään.

Mulla on kyllä hyvin erilainen kokemus.

Bändihommien jäätyä muutama vuosi sitten kamatilanne kehittyi siihen, että yhtäkkiä oli kotona räkkikamaa. Eleven Rack ja putkietunen+efektiprossu, joita sitten ajoin trankkupäätteen kautta kaappiin.

Koskaan en ole kuulokesoitossa saanut miellyttäviä soundeja, ja olen sentään yrittänyt huolella. Kyllä mulla pitää olla oikea kaiutin siinä liikuttamassa ilmaa. Ei kitarakaiutin oikein vielä syty kotivolumeilla, mutta kyllä mä ainakin huomaan näilläkin volumeilla eron vaikka just 1x12" ja 2x12" -kaapeilla. Jos se isompi miellyttää, niin ei se väärin ole.

Tilanne kuitenkin kehittyi. Tuli puolihuolimattomasti hommattua taas putkikombo tuon em. läjän rinnalle, ja puljaus oli valmis. Mallintava tai putkietunen ajettuna trankkupäätteeseen kyllä kuulostivat oikein mainioilta, mutta ranne oli toista mieltä. Kyllä mä olen vahvasti sitä mieltä, että putkivehje vastaa ihan eri tavalla soittoon kuin mallintava tai trankku. Nyt tuossa nurkassa seisoo pelkkiä putkipelejä, 60 W nuppi + 2x12" kaappi ja 50 W 1x12" combo.

Soundi on sitten eri asia. Kaikki voivat kuulostaa hyvältä, oli ääni ja vahvistus toteutettu sitten millä tekniikalla hyvänsä, mutta putkivehje vaan tuntuu parhaalta. Myös kotivolumeilla.

Mutta kukin vetää miten ja millä parhaalta tuntuu. Pääasia on, että vetää hyvin. =)

JuSu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)