Kapane 11.05.2004 20:19:41 | |
---|
laitoin jo toiselle palstalle mutta tulkoon nyt tännekkin.. jos haluat keikalla saada jostain efektistä ns. kuolevan patterin äänen tee seuraava viritelmä. tarvitset: turha wah, expressionpedaali tai yms, kunhan siinä on potikka. piuhaa, kolvin ja tinaa. muutajan. ota muuntaja ja leikkaa piuha poikki. juota molemmat adapterin leikatut päät potikkaan. polkimen asentoa säätämällä voit tehdä kuoleen, kuolevan tai täyden patterin simulaatioita. mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
sarkjan 11.05.2004 20:27:24 | |
---|
Onko varmaa ettei tempussa tule muita 'ruumiita'? :D c|-ò-ô| |
Da Make 11.05.2004 20:31:33 | |
---|
Ja ilmeisesti sopii kaikkeen musiikkiin? Vinkki. Tapat patterin jos lyöt sitä vasaralla. |
Kapane 11.05.2004 20:34:32 (muokattu 11.05.2004 20:37:05) | |
---|
Onko varmaa ettei tempussa tule muita 'ruumiita'? :D ei, en ole tehnyt testausta, mutta noin tuon periaatteessa pitäisi toimia. niin tämä siis ei ole minun ideani vaan huomasin sen jostain ja käänsin suomenkieliseen muotoon swahilistä. "kuolevan patterin" kirjotin kyllä tähän ekana että kuolevan petterin. siis tarkoitan sitä, asiasta tietämättömille, että joistain analogi efekteistä lähtee todella hienoja uusia ääniä, kun pattereista alkaa loppua virta. mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
Mille efekteille suosittelisit sovellettavaksi? |
Kapane 11.05.2004 22:38:12 | |
---|
no yleesä analogi... ne tuppaa tekemään omituisia ääniä kun virta alkaa hiipumaan. joku delay mm. alkoi joka repeatilla pidentämään delay timeä. kannattaa testata efektejään huonolla patterilla, ja jos tulee jotakin hienoa ulos voi tuota harkita.. mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |