Myrkky Nuoli 13.10.2013 11:05:09 | |
---|
Black Arts Toneworks Pharaoh vie kyllä jalat alta, koko ajan vaan kiinnyn enemmän ja enemmän. Todella monipuolinen laitos Muff-johdannaiseksi. Lunar Module Deluxe on jäänyt vähän taka-alalle, mutta todella kova peli sekin. Tässä välissä tuli rakennettua Analogman Sun Face BC108, joka oli mahottoman hyvä kanssa. Myin rahoittaakseni seuraavat pedaalit, mutta vois tuommosen joskus tehä itellekki. Pitäs ehkä sitä Germanium-versiota koklata, vaikka oonkin silicon-miehiä. |
Shredator 14.10.2013 17:28:19 | |
---|
Aijai, kyllä gäässittää tuo Fat fuzz factory. Toisaalta myös Proctavia/Octapussy. Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti. |
svilo 14.10.2013 19:03:23 (muokattu 14.10.2013 19:03:40) | |
---|
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
jyrkalt 18.10.2013 15:22:29 | |
---|
Myrkky Nuoli: Black Arts Toneworks Pharaoh vie kyllä jalat alta, koko ajan vaan kiinnyn enemmän ja enemmän. Todella monipuolinen laitos Muff-johdannaiseksi. Lunar Module Deluxe on jäänyt vähän taka-alalle, mutta todella kova peli sekin. Tässä välissä tuli rakennettua Analogman Sun Face BC108, joka oli mahottoman hyvä kanssa. Myin rahoittaakseni seuraavat pedaalit, mutta vois tuommosen joskus tehä itellekki. Pitäs ehkä sitä Germanium-versiota koklata, vaikka oonkin silicon-miehiä. Ja vaikka en ole itse silicon-miehiä niin tuo sun tekemä "Mun" Face BC108 on kyllä loistava pedaali sillarifutsiksi! Kiitit kaupoista :) |
Wespa 18.10.2013 16:46:29 | |
---|
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
DooMTroopeR 19.10.2013 10:05:24 | |
---|
Ostin pari päivää sitten uraltonen experimental fuzz-rakennussarjan, saa nähdä millainen tulee...Ainakin osat vaikuttaa laadukkailta. Aina parhaat välineet eivät takaa parasta lopputulosta. |
Myrkky Nuoli 19.10.2013 17:28:17 | |
---|
jyrkalt: Ja vaikka en ole itse silicon-miehiä niin tuo sun tekemä "Mun" Face BC108 on kyllä loistava pedaali sillarifutsiksi! Kiitit kaupoista :) Loistavaa, että kelpaa ja kiitti ihtelles! Fire Red Fuzz-johdannaista tuossa yks päivä kasailin ja aivan pätevä peli sekin. Reippaasti paremmin maistuu mulle kuin perus big muff. Faarao on silti tullu jäädäkseen, ei tästä pääse mihkään. |
Laulava Kylätohtori 19.10.2013 22:12:23 | |
---|
Nyt olen testaillut S0r0666:n Tonebender II -kloonia. Johan on loistava peli tämäkin. Toimii tosin vain puhtaan päälle, mikä on hassua, koska IV-klooni toimii paremmin särön päälle. Ei silti, tuntuu Mad Professorin Fuzz toimivan myös paljon paremmin puhtaalle kanavalle. Mutta jotenkin munakas ja dynaaminen peli. Soundi on laadukas ja loistava. Tässä on vielä bias-säätö, joka todella vaikuttaa soundiin. Jos on Tonebender IV -klooni loistava, niin kyllä on myös tämä uusi II:n. Sanoisin, että jopa vielä parempi. Uskallan suositella S0r0n fuzzeja kyllä vähän vaativammallekin runkkarille.. siis kamarunkkarille... Täytyy jatkaa testejä... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Laulava Kylätohtori: Nyt olen testaillut S0r0666:n Tonebender II -kloonia. Johan on loistava peli tämäkin. Toimii tosin vain puhtaan päälle, mikä on hassua, koska IV-klooni toimii paremmin särön päälle. Ei silti, tuntuu Mad Professorin Fuzz toimivan myös paljon paremmin puhtaalle kanavalle. Mutta jotenkin munakas ja dynaaminen peli. Soundi on laadukas ja loistava. Tässä on vielä bias-säätö, joka todella vaikuttaa soundiin. Jos on Tonebender IV -klooni loistava, niin kyllä on myös tämä uusi II:n. Sanoisin, että jopa vielä parempi. Uskallan suositella S0r0n fuzzeja kyllä vähän vaativammallekin runkkarille.. siis kamarunkkarille... Täytyy jatkaa testejä... Ostitko herralta itseltään? |
Laulava Kylätohtori 19.10.2013 22:52:26 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Ostitko herralta itseltään? Joo, tämä oli minulle tehty tilaustyö... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Myrkky Nuoli 19.10.2013 23:43:27 (muokattu 19.10.2013 23:44:58) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Nyt olen testaillut S0r0666:n Tonebender II -kloonia. Johan on loistava peli tämäkin. Toimii tosin vain puhtaan päälle, mikä on hassua, koska IV-klooni toimii paremmin särön päälle. Ei silti, tuntuu Mad Professorin Fuzz toimivan myös paljon paremmin puhtaalle kanavalle. Mutta jotenkin munakas ja dynaaminen peli. Soundi on laadukas ja loistava. Tässä on vielä bias-säätö, joka todella vaikuttaa soundiin. Jos on Tonebender IV -klooni loistava, niin kyllä on myös tämä uusi II:n. Sanoisin, että jopa vielä parempi. Uskallan suositella S0r0n fuzzeja kyllä vähän vaativammallekin runkkarille.. siis kamarunkkarille... Täytyy jatkaa testejä... Ehdottomasti suosittelen myös. Kova kolvipetteri. Laadukasta jälkeä ja ymmärtää kytkisten päälle = osaa oikeasti modata ja parannella niitä. Mulla on ollu juurikin tuo mk IV, jonka otin hältä vaihtokaupassa. Kova peli oli se, mutta emmie sitä sit tarvinnu. Ajattelin seuraavassa omassa satsissa kasata tuommosen mark kakkosen orkkisspekseillä kun sattuis olemaan tyhjä valmiiks porattu kotelo mokomaa varten. Millonkohan tän fuzzien rakentelun ja testailun osais lopettaa.. Vai liekö syytäkään? Pitäsköhän sitä Maestroakin joskus kokeilla, onhan se aika ikoninen saundi. Ja häijy. |
JaaGeRMaisTeR 20.10.2013 01:07:52 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Joo, tämä oli minulle tehty tilaustyö... Custom fuzz. Oliko paljonkin lisätoiveita joukossa? |
Laulava Kylätohtori 20.10.2013 09:32:46 (muokattu 20.10.2013 09:39:30) | |
---|
Myrkky Nuoli: Millonkohan tän fuzzien rakentelun ja testailun osais lopettaa.. Vai liekö syytäkään? Sitten, kun lasketaan monttuun ja heitetään multaa päälle, kyllä se sitten loppuu. Ja juuri kun olisi löytynyt vehkeet, mitä itse ei tarvitsisi koskaan myydä, niin perikunnan perkele myy ne.... Mutta joo, ei kai sitä tarvitsekaan lopettaa... JaaGeRMaisTeR: Custom fuzz. Oliko paljonkin lisätoiveita joukossa? Ulkoistin listätoiveet S0r0lle, eli pyysin huikeita parannuksia alkuperäiseen ilman sen tarkempia speksejä. Ja ainakin napaisuus muutettiin, bias-säätö siirrettiin kotelon ulkopuolelle ja jotain muutakin, mitä en nyt muista enää.... Ps. Joskus ylitsepääsemättömän hyviä pedaalejakin joutuu myymään, koska niille ei yksinkertaisesti ole käyttöä. Jotkut vähemmän tätä myynti/osto-touhua harrastavat tuntuvat ajattelevan, että pedaalissa täytyy olla jotain vikaa, jos se kerran myydään... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
PJS 23.10.2013 07:50:27 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Nyt olen testaillut S0r0666:n Tonebender II -kloonia. Johan on loistava peli tämäkin. Toimii tosin vain puhtaan päälle, mikä on hassua, koska IV-klooni toimii paremmin särön päälle. Ei silti, tuntuu Mad Professorin Fuzz toimivan myös paljon paremmin puhtaalle kanavalle. Mutta jotenkin munakas ja dynaaminen peli. Soundi on laadukas ja loistava. Tässä on vielä bias-säätö, joka todella vaikuttaa soundiin. Jos on Tonebender IV -klooni loistava, niin kyllä on myös tämä uusi II:n. Sanoisin, että jopa vielä parempi. Uskallan suositella S0r0n fuzzeja kyllä vähän vaativammallekin runkkarille.. siis kamarunkkarille... Täytyy jatkaa testejä... Mulle tuli samanlainen eilen postissa. Oli pakko kipaista treenikselle samalta istumalta vähän testailemaan: Zorbas vähän sinnepäin vedetystä soitosta https://dl.dropboxusercontent.com/u/60432377/Tone%20Bender%20MK2.mp3 Klipillä siis 8 tahdin rumpuloopin päälle jamiteltua fuzz-riffittelyä vähän eri asetuksilla puljaten. (bias isolla vs pienellä, kitaran volaa vähemmän yms.) myös basso on fuzzin läpi. Kamoina: Strato (kaulassa minihumbucker) --->FUzz--->Delay--->Hiwatt SA212 (2xweber FC12 Crescendo kloonit, mikitetty sennheiser MK4+Sennheiser e906) Fender Jasso --->FUzz--->Lehle P-Split:lta signallit sekä tolle hiwatille että DI:llä suoraan äänikortille. Omat vibat härvelistä on sellaiset et suurinpiirtein sitä sain mitä lähdin hakemaankin, eli vähän jyrkempää ja tuuttaavampaa fuzzia kuin enestään hallusta löytynyt Analogman Sunnface. Järkevämmillä asetuksilla vehje puhdistuu melko kivasti volalla ja bias potikalla saa aika monipuolista saundia. Joskin eilen omaksi lemppariksi muodostui se semmoinen ohibiasoitu paksu ja myrkyllisesti pärskivä meininki. |
Muovinen 02.11.2013 23:21:14 | |
---|
Foxrox CC Hybrid tuli tänään taloon ja näyttää siltä, että vihdoinkin löytyi fuzzi, joka pelaa meikäläisen kamoilla ja soitoilla niinku pitää. Sopivasti iso ja pörröinen ilman hirveitä kohinoita tai kontrollin kadotusta. Toimii hienosti jo (pedaalinirsona pidetyn) Rockerverbin clean kanavan päälle, joten kutkuttais päästä kokeileen tätä vähän muillakin vahvareilla. Soundi on jo niin tonteilla. Spedun laatu on muillakin tavoin erittäin vakuuttava. Mutta kertokaapa mulle, että onko tuon virranotto nyt sitten jotenkin erilainen? Mulla ei ole vielä kunnollista virtalähdettä laudassa, vaan kaksi pientä erillistä (boss ja carl martin) joista jaan virrat karkeasti 50/50 spedujen kesken. Minä en älyä noista mitään ja seuraavan tekstinpätkän vuoksi en uskaltanut toistaiseksi käyttää tota kuin patterilla: "The power connector is wired just like most guitar pedals - 2.1mm, center negative. The only time you'll run into a power problem is if you try to daisy chain the power from other pedals. Most pedals are negative ground and will cause a voltage short the second you try to patch them together." |
Myrkky Nuoli 03.11.2013 09:06:48 (muokattu 03.11.2013 09:08:56) | |
---|
Muovinen: Foxrox CC Hybrid tuli tänään taloon ja näyttää siltä, että vihdoinkin löytyi fuzzi, joka pelaa meikäläisen kamoilla ja soitoilla niinku pitää. Sopivasti iso ja pörröinen ilman hirveitä kohinoita tai kontrollin kadotusta. Toimii hienosti jo (pedaalinirsona pidetyn) Rockerverbin clean kanavan päälle, joten kutkuttais päästä kokeileen tätä vähän muillakin vahvareilla. Soundi on jo niin tonteilla. Spedun laatu on muillakin tavoin erittäin vakuuttava. Mutta kertokaapa mulle, että onko tuon virranotto nyt sitten jotenkin erilainen? Mulla ei ole vielä kunnollista virtalähdettä laudassa, vaan kaksi pientä erillistä (boss ja carl martin) joista jaan virrat karkeasti 50/50 spedujen kesken. Minä en älyä noista mitään ja seuraavan tekstinpätkän vuoksi en uskaltanut toistaiseksi käyttää tota kuin patterilla: "The power connector is wired just like most guitar pedals - 2.1mm, center negative. The only time you'll run into a power problem is if you try to daisy chain the power from other pedals. Most pedals are negative ground and will cause a voltage short the second you try to patch them together." Mitä ilmeisimmin piirissä on käytetty PNP trankkuja ja tästä syystä pedaali tahtoo center positive-virtaa, kun taas useimmat pedaalit ja virtalähteet center-negative, eikä siis pelitä ketjussa muiden pedaalien kanssa samalla virtalähteellä. Tai siis sen takia, että valmistaja on ollut designissaan joko laiska tai vintage-uskollinen, tuo polariteetin kääntäminen ei nääs oo kovin kummonen juttu. Sama juttu useimpien germanium fuzzien kanssa. Ratkaisuna adapterinpätkä, jolla tuon napaisuuden saa käännettyä tai patterin/erillisen virtalähteen käyttäminen. |
I3enjam1n 03.11.2013 09:32:35 | |
---|
Myrkky Nuoli: Mitä ilmeisimmin piirissä on käytetty PNP trankkuja ja tästä syystä pedaali tahtoo center positive-virtaa, kun taas useimmat pedaalit ja virtalähteet center-negative, eikä siis pelitä ketjussa muiden pedaalien kanssa samalla virtalähteellä. Tai siis sen takia, että valmistaja on ollut designissaan joko laiska tai vintage-uskollinen, tuo polariteetin kääntäminen ei nääs oo kovin kummonen juttu. Sama juttu useimpien germanium fuzzien kanssa. Ratkaisuna adapterinpätkä, jolla tuon napaisuuden saa käännettyä tai patterin/erillisen virtalähteen käyttäminen. Eipä se adapteri auta yhtään mitään, kun virtaliitäntä on joka tapauksessa oikosulussa, jos daisychainaa. Adapteri kääntää kyllä piuhan polariteetin, mutta ei virran polariteettia. Ja tuossahan on jo liitäntä "boss-standardilla" eli miinus liittimen keskellä. "...the more fragile harmonics can survive in a vacuum tube; where they seem to be eliminated or squashed in a solid state crystal lattice... ...I think that's the best and simplest I can put it." - Howard Alexander Dumble |
Myrkky Nuoli 03.11.2013 09:34:05 (muokattu 03.11.2013 09:37:50) | |
---|
I3enjam1n: Eipä se adapteri auta yhtään mitään, kun virtaliitäntä on joka tapauksessa oikosulussa, jos daisychainaa. Adapteri kääntää kyllä piuhan polariteetin, mutta ei virran polariteettia. Ja tuossahan on jo liitäntä "boss-standardilla" eli miinus liittimen keskellä. Ah! No niinpä. Kiitos korjauksesta. Sittenpä ainoat vaihtoehdot on charge pump / polarity inverter -piirin modaaminen tuonne sisälle tai patterin käyttäminen. Nyt tarkemmin ajateltuna niin joo, mitäpä se adapteri siinä välillä auttais. Eli nuo adapterit on niitä tilanteita varten ainoastaan kun pedaalista on center positive liitin ja ei täten hyväksy tarvikemuuntajaa lainkaan? Juu, joo. Ajatusvihre ja silleen. |
I3enjam1n 03.11.2013 09:58:49 | |
---|
Myrkky Nuoli: Ah! No niinpä. Kiitos korjauksesta. Sittenpä ainoat vaihtoehdot on charge pump / polarity inverter -piirin modaaminen tuonne sisälle tai patterin käyttäminen. Nyt tarkemmin ajateltuna niin joo, mitäpä se adapteri siinä välillä auttais. Eli nuo adapterit on niitä tilanteita varten ainoastaan kun pedaalista on center positive liitin ja ei täten hyväksy tarvikemuuntajaa lainkaan? Juu, joo. Ajatusvihre ja silleen. Toki erillisellä perusvirtalähteellä toimii, charge pump -piirin vois tehdä erilliseen boksiin, mutta melkein sama käyttää erillistä virtalähdettä. Toi adapteripiuha on just sitä varten, eniten käytetty pedal power 2 yms. virtalähteillä, joissa eristetyt lähdöt. Pedaalivalmistajilta vähän tyhmää tehdä positive ground -fuzzeihin center positive -liitäntä, kun ei toimi erilliset eikä monilähtöiset virtalähteet ilman adapteria. "...the more fragile harmonics can survive in a vacuum tube; where they seem to be eliminated or squashed in a solid state crystal lattice... ...I think that's the best and simplest I can put it." - Howard Alexander Dumble |
Myrkky Nuoli 03.11.2013 10:08:01 | |
---|
I3enjam1n: Toki erillisellä perusvirtalähteellä toimii, charge pump -piirin vois tehdä erilliseen boksiin, mutta melkein sama käyttää erillistä virtalähdettä. Toi adapteripiuha on just sitä varten, eniten käytetty pedal power 2 yms. virtalähteillä, joissa eristetyt lähdöt. Pedaalivalmistajilta vähän tyhmää tehdä positive ground -fuzzeihin center positive -liitäntä, kun ei toimi erilliset eikä monilähtöiset virtalähteet ilman adapteria. Jep, jäi tuosta mun tekstistäni se erillinen virtalähde pois. Kieltämättä ihmetyttää tuo köppädesign vielä tänäkin päivänä kun se ois niin helppoa tehä kunnolla. |