poja 17.10.2013 12:33:47 | |
---|
lehtiju2 voidaan sitten joulun jälkeen kattoa kuka on trolli ja kuka ei. sovitaanko niin? |
tender.insanity 17.10.2013 13:09:08 | |
---|
poja: Totahan voi soittaa kotona ihan ilman vahvistintakin eikö? Joo, mutta jos lähtee pois kotoa soittamaan, niin ilman vahvistinta ei kuulu mitään. |
Kefiiri 17.10.2013 13:36:55 | |
---|
tender.insanity: Joo, mutta jos lähtee pois kotoa soittamaan, niin ilman vahvistinta ei kuulu mitään. Saman verran siellä kuuluu kuin kotonakin. En ole musiikin asiantuntija. |
Tsugu Way 17.10.2013 13:54:44 (muokattu 17.10.2013 13:55:26) | |
---|
Kefiiri: Saman verran siellä kuuluu kuin kotonakin. Kyllä ja ei. Toki kitarasta kuuluu edelleen sama ääni, mutta muu melu todennäköisesti lisääntyy poistuttaessa kotoa. Muun metelin lisääntyessä vahvistamattomasta kitarasta ei käytännössä sen jälkeen kuulu juurikaan mitään. Kotona voi soittaa absoluuttisessa hiljaisuudessa, mikäli on perheensä opettanut niin, että isän soittaessa lapset ovat hiljaa huoneissaan, vaimo ei vaadi mitään - ja naapurin Pikku-Liisa ulkoiluttaa Reksiä isän harjoittelutunnin aikaan. Tällöin on kiva harjoitella doorista skaalaa - jopa ilman vahvistinta. Tämä ei kuitenkaan todennäköisesti onnistu kotoa poistuttaessa. Sähköitarasta ilman vahvistinta ei yksinkertaisesti tarkkakorvaisinkaan erota mitään, jos lähettyvillä naapuri-Pertti leikkaa ruohoa ja hänen ärsyttävä pystykorvansa räksyttää tauotta. Tai hiljaiseksi kuvitellussa treenikämpässä Teemu mättää vieressä tuplabasarikomppia ja örisijäksi palkattu Vekke selittää inoissaan uusinta biisi-ideaansa. Myös kahviloissa harjoittelu ilman vahvistinta on täysin mahdotonta. Teinit ovat vallanneet jo Coffee Houset. Niistä on tulllut nykyajan nuorisotaloja. Yksi ostaa kupin kahvia ja yhdeksän muuta vieressä räplää mobiililaitteitaan ja huutelee rivouksia. Koeta siinä sitten soittaa ilman vahvistinta. Ei onnistu. Blues is allright! |
martti.k 17.10.2013 14:29:15 (muokattu 17.10.2013 14:29:28) | |
---|
Tsugu Way: Kotona voi soittaa absoluuttisessa hiljaisuudessa, mikäli on perheensä opettanut niin, että isän soittaessa lapset ovat hiljaa huoneissaan, vaimo ei vaadi mitään - ja naapurin Pikku-Liisa ulkoiluttaa Reksiä isän harjoittelutunnin aikaan. Kyllä minä näkisin, että absoluuttinen hiljaisuus on erittäin vaikea saavuttaa kotioloissa... |
AngieRainbow 17.10.2013 14:43:21 | |
---|
Tsugu Way: Kotona voi soittaa hiljaisuudessa, mikäli on perheensä opettanut tai lopettanut :o What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
AngieRainbow: tai lopettanut :o Kyllä tämä on lähempänä totuutta... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Tsugu Way 17.10.2013 14:50:58 | |
---|
AngieRainbow: tai lopettanut :o Jos tämä on ainoa tapa saada kotioloihin absoluuttinen hiljaisuus, niin ehkä aloittajan (mikäli on oikeasti nainen eikä trulli) kannattaa vielä miettiä ostaako miehelleen sähkökitaran ilman vahvistinta :-O Blues is allright! |
Morri 17.10.2013 17:29:31 (muokattu 17.10.2013 17:48:12) | |
---|
Voi että jos vain tuollaisia naisia olisi olemassa...;) Jos ja kun näin on niin toivottavasti mies ymmärtää olevansa maailman onnellisin mies. Koska 99% naisista ei toimi noin, ei ainakaan omani :) - Edit: Ja todettakoon, että en todellakaan usko aloittajan olevan nainen vaan ns trolli, nice try, though :D Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
Corto 18.10.2013 11:57:47 | |
---|
Morri: Voi että jos vain tuollaisia naisia olisi olemassa...;) Jos ja kun näin on niin toivottavasti mies ymmärtää olevansa maailman onnellisin mies. Koska 99% naisista ei toimi noin, ei ainakaan omani :) Mun vaimoni osti mulle 30v lahjaksi Fender Jimmie Vaughan straton kun niitä vielä sai uutena alle 700 huntin. Toki hän kyseli minulta ja soittokavereilta mieltymyksistäni ennen ostoa, koska eihän kukaan niinkään kallista halua ihan sokkona ostaa jos ei kelpaa. Kelpasihan se, noin vuoden ajan. Sitten Jimmie vaihtui teleen kun M.netin torilla oli sopivan oloinen. Muuten hyvä diili, mutta vaimo ei kuitenkaan tykännyt kun hänen lahjansa ei ollutkaan minulle se uniikki pitopeli vaan yksi soittovärkki muiden joukossa. Ikävä kyllä mulla on yhä se haku päällä kitaran suhteen, joten näitä tulee ja menee kunnes löydän "sen oikean" ja Jimmie-strato jäi sivulliseksi uhriksi siinä etsinnän tuoksinnassa. Arvostan toki yhä vaimoni elettä vaikka itse lahja tuli ja meni. Taisi kuitenkin jäädä myös viimeiseksi kitaraksi jonka saan vaimolta lahjaksi... ymmärrettävästi. Mutta joo, universaali totuus on se että miehet ei osta naisille vaatteita ja naiset ei osta miehille musavehkeitä vaan aina hommataan se LAHJAKORTTI niin kaikki on, ihme ja kumma, todella tyytyväisiä. En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin |
poja 19.10.2013 23:01:18 | |
---|
Corto: Mun vaimoni osti mulle 30v lahjaksi Fender Jimmie Vaughan straton kun niitä vielä sai uutena alle 700 huntin. Toki hän kyseli minulta ja soittokavereilta mieltymyksistäni ennen ostoa, koska eihän kukaan niinkään kallista halua ihan sokkona ostaa jos ei kelpaa. Kelpasihan se, noin vuoden ajan. Sitten Jimmie vaihtui teleen kun M.netin torilla oli sopivan oloinen. Muuten hyvä diili, mutta vaimo ei kuitenkaan tykännyt kun hänen lahjansa ei ollutkaan minulle se uniikki pitopeli vaan yksi soittovärkki muiden joukossa. Ikävä kyllä mulla on yhä se haku päällä kitaran suhteen, joten näitä tulee ja menee kunnes löydän "sen oikean" ja Jimmie-strato jäi sivulliseksi uhriksi siinä etsinnän tuoksinnassa. Arvostan toki yhä vaimoni elettä vaikka itse lahja tuli ja meni. Taisi kuitenkin jäädä myös viimeiseksi kitaraksi jonka saan vaimolta lahjaksi... ymmärrettävästi. Mutta joo, universaali totuus on se että miehet ei osta naisille vaatteita ja naiset ei osta miehille musavehkeitä vaan aina hommataan se LAHJAKORTTI niin kaikki on, ihme ja kumma, todella tyytyväisiä. Hyvä pointti. Mutta täytyy ottaa huomioon, että kaikki ei oo niinkun sä :) Sillon kun mun mies oli vielä sinkku niin se saattoi laittaa 600-3500mk musavehkeisiin, mutta nyt kun on perhe niin tiedän ettei se ikinä, ei ikinä ostaisi tuollaista itelleen kun tuo kitara minkä tuolla linkissä laitoin. Jos lykkään sille 2000e+ lahjakortin käteen niin se päivittelis ensin sitä summaa ja sitten sanois että laitetaan mielummin vaikka poikien ajokorttirahoihin yli kymmenen vuoden päähän. Sen takia haluan sen sille ostaa että se oikeasti tuntis "saavansa" sen. Ja tiedän, ettei se haaveilis tai ostais mitään parempaa. Musta on huvittavaa, että te mietitte oonko trolli tai oikeasti mies. Ehkä teidän pitäisi oikeasti miettiä, että on olemassa sellaisia niin ihania miehiä joiden vaimot vaan oikeasti haluaa ostaa niille jotain hienoa. Oon tuntenut mun miehen 8 vuotta enkä oikeasti voisi kuvitella rakastavani ketään niin paljon kuin sitä ja noita kahta pientä lasta jotka me on saatu. Me ei olla mitään rikkaita, mutta sen verran mulla on säästössä että saan tuon kitaran sille ostettua. Ja se on oikeasti niin ansainnut sen enkä millään malttais odottaa että haen sen ja vien varastoon odottamaan jouluaattoa! Ens viikolla pääsen käymään liikkeessä ja jos se tuntuu hyvältä niin se lähtee mukaan. |
zedder 19.10.2013 23:27:03 | |
---|
Eli lahjan ostaja osaa objektiivisesti päätellä onko kaupan kohde hyvä vai huono päästessään itse sitä paikan päällä arvioimaan? Hyvä jos on niin. Mielestäni tuon hintaisessa USA Select -sarjan Jacksonissa saisi kyllä olla ebenpuinen otelauta ruusupuisen sijaan. Ikävää on jos sitä ei-toivottua soitinta joutuu säilömään aarteena vain siksi että oma todellinen aarre sen on antanut. Toivottavasti siis on hyvin "scoutattu" lahjan saajan todelliset soitinhaaveet. Muuten saattaa olla kallis vaihto-operaatio edessä. Näin käy ellei myyjäliikkkeen kanssa ole sovittu siitä että lahjan saa vaihtaa toiseen kyseisessä paikassa jollei vastaanottajaa jostakin syystä miellytäkään, vaikkei nyt rahoja takaisin saisikaan. On varmasti vaikea ostaa sopiva kitara jollekulle lahjaksi, ihan vaan päätellen siitä että esimerkiksi tämän foorumin jäsenistä varmaankin yli 60% jatkuvasti myy ja vaihtaa ihan itse ostamiaan kitaroita etsiessään sitä oikeaa. Mitä kävi, ketä tietää. |
Kefiiri 20.10.2013 06:23:06 (muokattu 20.10.2013 06:25:58) | |
---|
zedder: On varmasti vaikea ostaa sopiva kitara jollekulle lahjaksi, ihan vaan päätellen siitä että esimerkiksi tämän foorumin jäsenistä varmaankin yli 60% jatkuvasti myy ja vaihtaa ihan itse ostamiaan kitaroita etsiessään sitä oikeaa. Erittäin hyvä huomio! Lahjaan pitäisi ehkä sisällyttää optio kitaran vaihtamisesta toisen malliseen ilman mökötystä. En ole musiikin asiantuntija. |
Gabe 20.10.2013 09:41:23 | |
---|
Kefiiri: Erittäin hyvä huomio! Lahjaan pitäisi ehkä sisällyttää optio kitaran vaihtamisesta toisen malliseen ilman mökötystä. Jos ei kerran tule lahjakorttia niin tämä on kyllä ihan ehdoton optio. Itse olisin aika harmissani jos saisin kalliin mutta minulle sopimattoman kitaran jota ei voi vaihtaa koska vaimo on sen ihan itse käynyt valitsemassa. Jankkaan edelleen sitä lahjakorttia, siinä tulee lahjan saajalle se kitaran valitsemisen ilokin kaupan päälle. |
Krice 20.10.2013 09:52:26 | |
---|
Gabe: jos saisin kalliin mutta minulle sopimattoman kitaran jota ei voi vaihtaa koska vaimo on sen ihan itse käynyt valitsemassa. Itse olen kuullut, että ei ole sopimattomia kitaroita, on vain huonoja soittajia. |
Kefiiri 20.10.2013 11:41:20 | |
---|
Ei ole huonoja soittajia, on vain huonoja potikannupin paikkoja. En ole musiikin asiantuntija. |
Traktor X 20.10.2013 11:50:07 | |
---|
Mulle ainakin maistuis jos joku raahais kauppaan yllärinä ja antaisi lahjaksi poimia itse kitaran. Ei kyllä tulis mieleenkään semmonen "annan rahaa lahjaksi kun en muutakaan jaksa keksiä". Ois aivan helvetin hyvä lahja, minkä kyllä muistaisin aina. |
klobasa 20.10.2013 12:04:09 | |
---|
|
Hynkel 20.10.2013 12:22:48 | |
---|
Krice: Itse olen kuullut, että ei ole sopimattomia kitaroita, on vain huonoja soittajia. Olen kuullut soittoasi, miten itse näet soveltuvasi tähän teesiin? Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. |
Krice 20.10.2013 12:40:22 | |
---|
Hynkel: Olen kuullut soittoasi, miten itse näet soveltuvasi tähän teesiin? Yhtä hyvin kuin kuution muotoinen palikka pyöreään koloon. |