-Dr.DW- 28.08.2013 04:55:15 | |
---|
mpekkanen: Voi olla ,että tämä on jo mainittukin aikaisemmin mutta laitetaan kumminkin. Rumpalin nimi taitaa olla Lux Drummerette Slayer: Postmortem https://www.youtube.com/watch?v=2WMCSUbHPxg Minusta tämä typy soittaa aika hyvin ja ole muutoinkaan ihan kauheata katseltavaa:) Ehkä mie oon sokea, mutta jo noista kapulan liikkeistä huomaa että ei ihan levymatskua, symbaalien liikkeet jertoo ettei olla kohdilaan...? Ehkä Danzig:ssa toimii, mutta Sleikka tarvii hieman enempi ruutia ranteisiin. Ei todellakaan sillä, että itse sen soittaisin edes noin kohdilleen. ...Ja luulin palikkana että Meytal Cohen soittaa Danzigille taustaa:) Noh, miepä oon tumpelo=P Im not drinking anymore... Or any less. |
Strumbali 28.08.2013 09:35:44 (muokattu 28.08.2013 10:08:57) | |
---|
Mä en sanonu, että sä sanoit! |
tiukkapipo 10.10.2013 02:02:58 | |
---|
Olin positiivisesti yllättynyt - minulla on ollut joku ennakkoluulo tämän bändin kokonaispoljennosta - ehkä muistin väärin, tai olen nähnyt vuosia sitten jonkun huonolaatuisen videon. Ei niinkään rumpuvideona, vaan esimerkkinä siitä, miten mielestäni naisbändi potkii kokonaisuudessaan mallikkaasti ja tyylitietoisesti samaan tahtiin. Suomalainen Barbe-Q-Barbies: http://www.youtube.com/watch?v=3HFT … iMoo&feature=youtu.be&t=12s |
marktark 10.10.2013 11:26:17 | |
---|
tiukkapipo: Olin positiivisesti yllättynyt - minulla on ollut joku ennakkoluulo tämän bändin kokonaispoljennosta - ehkä muistin väärin, tai olen nähnyt vuosia sitten jonkun huonolaatuisen videon. Ei niinkään rumpuvideona, vaan esimerkkinä siitä, miten mielestäni naisbändi potkii kokonaisuudessaan mallikkaasti ja tyylitietoisesti samaan tahtiin. Suomalainen Barbe-Q-Barbies: http://www.youtube.com/watch?v=3HFT … iMoo&feature=youtu.be&t=12s Kyllä. Näytteestä kuulee (onneksi), kuinka tärkeää on hyvä ja tukeva snaresoundi, tässä kakkos-nelonen on vieläpä hyvin "rokki"-kohdallaan. Play that song, not the instrument. |
Tankero 10.10.2013 12:07:25 | |
---|
tiukkapipo: Olin positiivisesti yllättynyt - minulla on ollut joku ennakkoluulo tämän bändin kokonaispoljennosta - ehkä muistin väärin, tai olen nähnyt vuosia sitten jonkun huonolaatuisen videon. Ei niinkään rumpuvideona, vaan esimerkkinä siitä, miten mielestäni naisbändi potkii kokonaisuudessaan mallikkaasti ja tyylitietoisesti samaan tahtiin. Suomalainen Barbe-Q-Barbies: http://www.youtube.com/watch?v=3HFT … iMoo&feature=youtu.be&t=12s Tytöiksi ihan jees. Humppajyrä |
tiukkapipo 10.10.2013 14:13:41 (muokattu 10.10.2013 15:16:24) | |
---|
Tankero: Tytöiksi ihan jees. :-) Joo, jos vertaa esim. tuossa genressä kotimaisista parhaiten menestyneeseen Hanoi Rocksiin tai Hurriganesiin, niin onhan tuo rytmisesti tiukkaa soitantaa. Menee nyt ohi rumpalointiaiheesta, mutta kerrankin kotimaisessa naisbändissä homma ei lässähdä kitarasoolojenkaan aikana - ei ole liian sisäsiistiä, mutta ei ole myöskään pelkkää "asennetta" ilman osaamista - hienoa "tytöt"! http://youtu.be/h4Ccf32Tu4g?t=4s |
hollmi-5 15.10.2013 19:16:17 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Mikael 15.10.2013 23:05:35 | |
---|
hollmi-5: Emmanuelle Caplette on ollut ennenkin tässä ketjussa. Katselin taas pätkää, jossa on aika tilumeno. Joku ei syty tälle, mutta minä tykkään asenteesta ja melkoisen virtuositeettimaisesta lähestymisestä: https://www.youtube.com/watch?featu … e=player_embedded&v=N3fTeZQF9MY Jotenkin tää, niinkuin monet muutkin näistä on aivan käsittämätöntä ja niin kaukana siitä mikä itselle on ikinä mahdollista, että vähän masentaa samalla kun diggaa. Ei voi midis. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
hollmi-5 16.10.2013 19:36:35 (muokattu 16.10.2013 19:47:18) | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
DrmBug 16.10.2013 20:01:15 | |
---|
Tuntuuko kenestäkään muusta Capletten soitto vähän sieluttomalta suorittamiselta? Itse en jotenkin saa siitä mitään irti. Periaatteessa kaikki on kohdallaan ja "oikein" soitettu, mutta ei herätä mitään tunteita? Saattaa olla päänsisäinen juttukin... |
hollmi-5 16.10.2013 20:27:32 | |
---|
DrmBug: Tuntuuko kenestäkään muusta Capletten soitto vähän sieluttomalta suorittamiselta? Itse en jotenkin saa siitä mitään irti. Periaatteessa kaikki on kohdallaan ja "oikein" soitettu, mutta ei herätä mitään tunteita? Saattaa olla päänsisäinen juttukin... Minusta tuo ei ole sielutonta suorittamista. Hymyä riittää ja teknistä taituruutta. Olen kateellinen tuosta taituruudesta. Pitäsikö irvistellä ja hikoilla, että kelpaisi ? ;) Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 16.10.2013 22:58:37 | |
---|
DrmBug: Tuntuuko kenestäkään muusta Capletten soitto vähän sieluttomalta suorittamiselta? Itse en jotenkin saa siitä mitään irti. Periaatteessa kaikki on kohdallaan ja "oikein" soitettu, mutta ei herätä mitään tunteita? Saattaa olla päänsisäinen juttukin... Meillä on vissiin sama pää. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Epämuusikko: Meillä on vissiin sama pää. Sama. Humppajyrä |
hollmi-5 17.10.2013 09:22:43 | |
---|
Epämuusikko: Meillä on vissiin sama pää. Caplette elättää itsensä tällä ;) Jos tämä Emmanuelle olisi mies, olisi varmaan ihan yhtä hyvin duunia. Ellei jopa paremmin. Jos tätä soitattaisi ilman kuvaa, niin kuinkakohan moni veikkaisi rumpalia naiseksi? Soundit, piuhat ja kajarit. |
Mikael 17.10.2013 09:34:19 | |
---|
DrmBug: Tuntuuko kenestäkään muusta Capletten soitto vähän sieluttomalta suorittamiselta? Itse en jotenkin saa siitä mitään irti. Periaatteessa kaikki on kohdallaan ja "oikein" soitettu, mutta ei herätä mitään tunteita? Saattaa olla päänsisäinen juttukin... No ei toi mullekaan musana juurikaan kolahda, mutta teknisen osaamisen tasoa ei voi olla arvostamatta. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Epämuusikko 17.10.2013 09:52:41 | |
---|
hollmi-5: Caplette elättää itsensä tällä ;) Jos tämä Emmanuelle olisi mies, olisi varmaan ihan yhtä hyvin duunia. Ellei jopa paremmin. Jos tätä soitattaisi ilman kuvaa, niin kuinkakohan moni veikkaisi rumpalia naiseksi? Näen mihin tämä on menossa. jatka, toki. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
hollmi-5 17.10.2013 10:07:34 | |
---|
Epämuusikko: Näen mihin tämä on menossa. jatka, toki. Kuka nyt kertoisi, mikä Emmanuellen soitossa ei toimi? Liian hyvin soitettu? Liian hyvä tekniikka? Liian hyvät soundit? Kyllähän tuolla on inhimillistä komapasteluakin aika-ajoin, mutta hyvin hän senkin peittää. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 17.10.2013 10:17:31 (muokattu 17.10.2013 10:18:33) | |
---|
e: ei, en lähde tähän nyt. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
DrmBug 17.10.2013 11:06:02 | |
---|
Yritän summata ajatukseni. En kiellä, etteikö Caplette olisi teknisesti taitava. Tosin ei mielestäni silläkään saralla mitenkään erityinen. Hieno juttu, että pystyy elättämään itsensä soittamalla. En tykkää siltikään. Ihan jees, muttei sen enempää. Hikeä ja irvistelyä kaipaan, jotain särmää edes. Ja luovuutta. Tuskin soitosta kukaan pystyy arvaamaan soittajan sukupuolta. Tuoko se lisäarvoa musiikkiin, jos soittaja on nainen? |
jazzmies 17.10.2013 11:23:23 | |
---|
DrmBug: Tuntuuko kenestäkään muusta Capletten soitto vähän sieluttomalta suorittamiselta? Itse en jotenkin saa siitä mitään irti. Periaatteessa kaikki on kohdallaan ja "oikein" soitettu, mutta ei herätä mitään tunteita? Saattaa olla päänsisäinen juttukin... Intonaatio on löperö. Kosketuksesta puuttuu rakkaus ja määräävyys. Soundi ja time feel yhdessä jäävät pinnallisiksi eivätkä ne auktorisoi. Emmanuelle jää peesaajaksi eikä nouse ohjaajan paikalle. Osumisprosentti on hyvä, miltei kiitettävä, muttei osu minuun. Emmanuellella on oppirahat jäänyt maksamatta. Kun tuota nyt framilla ollutta Jeff Sipea vertaa Emmanuelleen niin onhan tuo Jeffin intonaatio ihan eri luokassa ja hän auktorisoi bändiä niin kuin rumpalin olettaa saattaa. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |