spark 23.04.2004 17:48:15 | |
---|
Ensimmäisen kerran kuulin bändistä Kantritohtori Nättilältä Radio Suomessa, veti kyllä heti ensi kuulemalta sanattomaksi! Nyt sain vihdoin käsiini yhtyeen ilmeisesti ainoan levyn ja pakko sanoa että kylläpä kuulostaa hyvältä näin roots-skeneä tuntemattomankin korvaan. :-) Kyseessähän on siis suomalainen naispuolisella laululla varustettu bluegrass-/country-/folk-yhtye. Lisää infoa löytyy: http://www.sillanpaa.info/ Mitäs muut m-nettiläiset on mieltä? |
Blue Moon 23.04.2004 22:31:38 (muokattu 23.04.2004 22:32:18) | |
---|
Bluelight-yhtiön kokoelmalta kuulin yhden biisin ja tykkäsin. Tarttis kuulla lisää ja nähdä livenä. Jossain roots-osaston aiemmassakin keskustelussa yhtyeestä oli jotain juttua, muistelisin. - It's been a long time coming - |
Mage 26.04.2004 08:33:07 | |
---|
Olin edellisviikonloppuna Lahdessa sikäläisen musiikkiopiston järjestämässä konsertissa, osuuskauppa maksoi vielä kolmasosan lipun hinnasta :-) Pitää sanoa että eräs vaikuttavimpia konsertteja mitä on tullut koskaan nähtyä. Jeminan ja Selinan uskomaton laulusoundi yhdistettynä Olli Haaviston dobron ja weissenbornin soundiin on parasta mitä meikäläinen on kuullut vähään aikaan. Levy tuli hankittua keikalta ja on ollut melkoisessa powerplayssa viikon ajan. Sillanpäiden omat biisit eivät kalpene covereiden joukossa yhtään, pikemminkin päinvastoin. Suosittelen kaikille akustisen musiikin ystäville. Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink.
- RL Burnside |
Mage 30.04.2004 08:54:57 | |
---|
Uudessa Blues Newsissä on Kai Engrenin tekemä parin sivun juttu yhtyeestä. Well this life that I've lived has took me everywhere
There ain't no place I ain't never been
But its kind of like the saying that you heard so many times
Well there just ain't no place like home
-Skynyrd |
weelie 30.04.2004 10:39:07 | |
---|
Uudessa Blues Newsissä on Kai Engrenin tekemä parin sivun juttu yhtyeestä. ...mä ihmettelin että missä mä olin bändin nimen nähnyt... Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
bronx 11.05.2004 11:20:30 | |
---|
Kyseessähän on siis suomalainen naispuolisella laululla varustettu bluegrass-/country-/folk-yhtye. Lisää infoa löytyy: http://www.sillanpaa.info/ Mitäs muut m-nettiläiset on mieltä? Kuulin ko. orkkaa Suomen Bluegrassmusiiikkiyhdistyksen ( www.bluegrass.fi) juhlakonsertissa, ja olihan se aika mainiota musaa. Laulut soivat geneettisesti yhteen, kuten Dixie Chicksillä. :-) Itse soittelen squareneck dobroa, joten Ollin dobro/weissenborn-osuudet olivat tietty harvinaista herkkua. Epäilen että eturivissä on helppo paiskata kun komppi on tuota luokkaa, OlliH, Janne Viksten, T. Nyman. :-) --bronx |
Mage 11.05.2004 12:01:12 | |
---|
Itse soittelen squareneck dobroa Tyhmä kysymys mikä on squarneck dobro? Tosin ihmettelin vielä kuukausi sitten mikä on weissenborn :-) I don't like it but I guess things happen that way. |
Tyhmä kysymys mikä on squarneck dobro? Tosin ihmettelin vielä kuukausi sitten mikä on weissenborn :-) Se on se kantridobro...elikäs soitellaan kielet taivasta kohti koko käsi otelaudan päällä... Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Mage 12.05.2004 07:08:30 | |
---|
Se on se kantridobro...elikäs soitellaan kielet taivasta kohti koko käsi otelaudan päällä... OK, kiitos sivistysaukon tukkimisesta. I don't like it but I guess things happen that way. |
Mage 30.08.2004 09:00:22 | |
---|
Saapui sitten viimeinkin paikalliseen levyliikkeeseen jo alkukesästä tilaamani Sillanpäiden edellinen levy Moon Madness. Musiikilllisesti levy on monipuolisempi painottuen hieman kotimaiseen ja Irlantilaiseen kansanmusiikkiin. Levyn helmiä ovat Everly Brothers coveri En sois (So Sad) ja Klezmer vaikutteinen Sonja. Band'O levy oli asettanut oletusarvon niin korkealle että pieni pettymys oli väistämätön ja kun instrumentaaleja oli levyn biiseistä kolmasosa se kävi ainakin meikäläistä hieman puuduttamaan. I don't like it but I guess things happen that way. |
Mage 25.04.2006 07:49:06 | |
---|
Nostetaanpas nyt tämmöinenkin ikivanha ketju kun kuulin että Band'o on julkaisemassa uutta levyä lähiaikoina, materiaali kuulosti keikan perusteella vähintään yhtä hyvältä kuin edellisellä levyllä. Mielipiteen arvo on taloustieteellisesti arvioituna olematon, koska sen tarjonta ylittää aina kysynnän |
Mage 06.12.2006 15:57:12 | |
---|
Jatketaan synkkää yksinpuhelua kyseisestä aiheesta... Lännen Jukka on saanut selvästi positiivisen vastaanoton. Jos kotimainen lähestyminen tuonkaltaiseen musiikkin tuntuu hyvältä ei voi olla noteeraamatta Sillanpään musikaalisia sisaruksia. Band'o:lta ilmestyi kesällä uusi CD Away mikä kannattaa ehdottomasti tsekata. Livenäkin olen onnistunut muutaman kerran tsekkaamaan ja voin sanoa että toimii... Mielipiteen arvo on taloustieteellisesti arvioituna olematon, koska sen tarjonta ylittää aina kysynnän |