Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sinfoniaorkesteri-ohjelmat ja muut oheistuotteet.
1 2 3 4 5
JPQ
13.10.2013 11:22:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä Kontakt 5 player standalone ainakin mäkissä avasi SF2 tiedostot kun viimein löysin ne mitkä mulla on (ja ihan ostettuja). Vaikka näyttääkin nuo kansiona jossa jokaiselle samp,lelle oma tiedosto plus sitten noille soundi koosteille (joka koostuu noista erillis sampleista). tuo sonatina ei ole itselle tuttu mutta joskus youtube videon osana jollain ollut jotain tuosta kuulosti siinä ihan siedettävältä... ps. totesin myös että siinä voi olla hieman liikaa työtä vaikka voisihan silläkin palettiaan laajentaa kun jaksaa puuhata.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
vanha_pieru
13.10.2013 12:21:38 (muokattu 13.10.2013 12:24:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Kyllä Kontakt 5 player standalone ainakin mäkissä avasi SF2 tiedostot kun viimein löysin ne mitkä mulla on (ja ihan ostettuja). tuo sonatina ei ole itselle tuttu mutta joskus youtube videon osana jollain ollut jotain tuosta kuulosti siinä ihan siedettävältä...
 
En aivan pysynyt kärryillä. Mitä ovat nämä SF2-tiedostot, minkä ohjelman tai samplekirjaston mukana ne tulevat?
Latasin uteliaisuuttani (ja kuten JPQ, YouTube-pätkästä innostuneena) Sonatinan koneelle ja samantien pari muutakin sinfoniaorkesterin instrumentteja sisältävää ilmaista soundipankkia, nimittäin DSK Overturen ja Total Composure Orchestran (jos jotakuta kiinnostaa, molemmat löytyvät sivulta http://www.freemusiciansresource.com/category/keys/strings-orchestral/ jossa on paljon muutakin ilmaista).
En kuitenkaan pysty vielä sanomaan minkä laatuisia nuo Sonatina Symphonic Orchestra, DSK Overture ja Total Composure Orchestra ovat, koska olen matkoilla vielä melkein viikon ja midikoskettimistoni on 300 kilometrin päässä. Sen vaan olen huomannut, että Total Composure Orchestra valitettavasti aukeaa ainakin minulla Kontakt 5:ssä vain demona eli on sikäli aika jonninjoutava. Varmaan taas jokin tekninen ongelma vaan minun Kontaktissa, koska se on kuitenkin maksettu versio, joten pitäisi käsittääkseni toimia.
 
northern
13.10.2013 20:12:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semmosta kanssa kannattaa kokeilla kuin squidfont orchestral soundfont, sillä oon ite tehnyt ennen Viennan hankkimista.
 
Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä.
vanha_pieru
13.10.2013 23:43:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

northern: Semmosta kanssa kannattaa kokeilla kuin squidfont orchestral soundfont, sillä oon ite tehnyt ennen Viennan hankkimista.
 
Ladattu. Kiitos vinkistä! Kyllä syyhyttää päästä midikoskettimiston ääreen kokeilemaan nyt näitä...
 
JPQ
14.10.2013 05:36:02 (muokattu 14.10.2013 05:39:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vanha_pieru: En aivan pysynyt kärryillä. Mitä ovat nämä SF2-tiedostot, minkä ohjelman tai samplekirjaston mukana ne tulevat?
Latasin uteliaisuuttani (ja kuten JPQ, YouTube-pätkästä innostuneena) Sonatinan koneelle ja samantien pari muutakin sinfoniaorkesterin instrumentteja sisältävää ilmaista soundipankkia, nimittäin DSK Overturen ja Total Composure Orchestran (jos jotakuta kiinnostaa, molemmat löytyvät sivulta http://www.freemusiciansresource.com/category/keys/strings-orchestral/ jossa on paljon muutakin ilmaista).
En kuitenkaan pysty vielä sanomaan minkä laatuisia nuo Sonatina Symphonic Orchestra, DSK Overture ja Total Composure Orchestra ovat, koska olen matkoilla vielä melkein viikon ja midikoskettimistoni on 300 kilometrin päässä. Sen vaan olen huomannut, että Total Composure Orchestra valitettavasti aukeaa ainakin minulla Kontakt 5:ssä vain demona eli on sikäli aika jonninjoutava. Varmaan taas jokin tekninen ongelma vaan minun Kontaktissa, koska se on kuitenkin maksettu versio, joten pitäisi käsittääkseni toimia.

 
Minun SF2 fillet ovat nämä: (ostettu mukana olevien bassosamolejen,live shaker looppien ja kahden (2) tosin vian roland jx8p soundin takia myös tehoste äänet ok johonkin)
http://www.lynnemusic.com/tps1.html
ja minulla siis kontakt 5 playeriin aukeisi kanssa vain demona nuo testaan itse kontakt 4 tässä myös.
ps. voisin sanoa että laatu aika kaukana ostetuista mutta menee täytteenä tuon demon pohjalta tuota varsinaista settiä en ladannutkaan kun huomasin lisenssin paneutumista vaativaksi... täytteenä eli vähän kun laajentamassa settiä ja hyvinkin sillain ja varmaan testailu vaiheessa muutenkin. ja sitä paitsi aika karuillakin sampleilla vaikka mitä tehty.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
vanha_pieru
14.10.2013 13:32:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Minun SF2 fillet ovat nämä: http://www.lynnemusic.com/tps1.html ja minulla siis kontakt 5 playeriin aukeisi kanssa vain demona
 
Ok, kiitos selvennyksestä. Kuuntelin joitain näytteitä ja vaikka osa niistä kuulosti kiinnostavilta, taidan jättää väliin, jos/kun eivät aukea Kontakt 5:ssä kuin demona. Silloin niitä ei voi käyttää äänittämisessä kuitenkaan ja pelkässä soittelussakin ääni katkeaa 15 minuutin jälkeen. Ärsyttäviä nämä tämmöiset Kontaktin rajoitukset.
 
Janus
14.10.2013 15:59:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vanha_pieru: Ärsyttäviä nämä tämmöiset Kontaktin rajoitukset.
 
Onko sulla siis Kontakt 5:n täysversio vai ilmainen Player?
 
JPQ
14.10.2013 18:39:07 (muokattu 14.10.2013 18:40:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vanha_pieru: Ok, kiitos selvennyksestä. Kuuntelin joitain näytteitä ja vaikka osa niistä kuulosti kiinnostavilta, taidan jättää väliin, jos/kun eivät aukea Kontakt 5:ssä kuin demona. Silloin niitä ei voi käyttää äänittämisessä kuitenkaan ja pelkässä soittelussakin ääni katkeaa 15 minuutin jälkeen. Ärsyttäviä nämä tämmöiset Kontaktin rajoitukset.
 
noh onhan nuo samplet hieman aikansa eläneitä ostin kun kyseinen muusikko Amiga ajoiltaan ollut mun idoleista yksi. mutta basson yleissävystä tykkään esim ja roland jx8p soundit on nannaa mulle myös.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
14.10.2013 19:51:00 (muokattu 14.10.2013 19:51:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakaan vielä ei ole Kontkat 4 täysversio mennyt demomoodiin en muista oliko
kokeeni alusta yli 30min mutta luulisin ihan kohta on kerron ilemmalla kun jätän asian hautumaan kun menen tveen ääreen. Tosin tuntuu että eräät jutut jitka pitäs olla seteissä stereoita mitä ilmeisemmin ei lataudu oikein vaan kuin wav tiedosto ikään...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
vanha_pieru
14.10.2013 21:04:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Onko sulla siis Kontakt 5:n täysversio vai ilmainen Player?
 
Täysversio (Kontakt 5), jossa on myös Playerin Factory Selection -kirjasto. Siksi olisin olettanut, ettei näitä demotilaan siirtymisiä tapahtuisi, edes Native Instrumentsiin liittymättömien kirjastojen, kuten Total Composure Orchestran, kanssa käytettäessä. Mutta näyttää menevän.
 
JPQ: roland jx8p soundit on nannaa mulle myös.
 
Itsekin pidin juuri näistä ja oli siellä sivulla jokin muukin syntikkajuttu, josta pidin.
 
JPQ: Ainakaan vielä ei ole Kontkat 4 täysversio mennyt demomoodiin
 
On aivan mahdollista, että minä olen vaan jotenkin sotkenut oman Kontaktini. Se usein - mutta ei aina - menee demotilaan myös DAWissa (Cubase Le 5). Saksasta asti joku yritti nettiyhteyden avulla Native Instrumentsin laskuun asiaa korjata, mutta ei hänkään osannut, arveli vaan lopuksi Cubasea ongelman aiheuttajaksi. Mutta nuo uudet Total Composure Orchestran soundit vie Kontakt 5:n demotilaan kyllä toisaalta ihan stand alone -käytössäkin.
Ei kenenkään tähän ongelmaan muuten tarvitse minun vuoksi hirveästi aikaa ja vaivaa käyttää, ellei välttämättä halua. Liityin tähän keskuskeluun ihan vaan siksi, että nuo ilmaiset sinfoniaorkesterisoundit kiinnosti.
 
JPQ
14.10.2013 23:12:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kontakt 4 veti ilmeisesti täällä OS Xän nurin. Kiva ja lähiaikoina jo pitää varmaan
ensivuonna jos talous sallii ostaa NI Komplete 9 (vai onko silloin jo Komple 10 kun rahaa on) että saa kontaktin päviitettyä.
ps. soundfonteille onneksi löytyy muitakin soitto softia jopa pait standalone tyyppisiä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
14.10.2013 23:13:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vois jos aikaa olisi tarkka käsitys noiden lisenssistä askarrella ihan kontakt natiivit soundit jopa vaikka suodatin modwheelillä että vois jotenkin crescendoja jne soitella.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
vanha_pieru
14.10.2013 23:41:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Kontakt 4 veti ilmeisesti täällä OS Xän nurin.
ps. soundfonteille onneksi löytyy muitakin soitto softia jopa pait standalone tyyppisiä.

 
Joo, hyvä tietää. Tämmösen soundfont-soittimen löysin 10 sekunnin googletuksella, käsittääkseni stand alone -tyyppiä: http://www.synthtopia.com/content/2 … e-soundfont-player-for-mac-windows/ (En ole vielä ladannut itselleni.) Muutenkin kiinnostava sivusto tuo Synthtopia.
Toivottavasti tietokoneesi taas pelittää kunnolla.
 
JPQ
15.10.2013 07:32:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vanha_pieru: Joo, hyvä tietää. Tämmösen soundfont-soittimen löysin 10 sekunnin googletuksella, käsittääkseni stand alone -tyyppiä: http://www.synthtopia.com/content/2 … e-soundfont-player-for-mac-windows/ (En ole vielä ladannut itselleni.) Muutenkin kiinnostava sivusto tuo Synthtopia.
Toivottavasti tietokoneesi taas pelittää kunnolla.

 
pelittää kone ok ja ongelmani alkanut vaikuttaa että on Kontakt 4. Minusta ja erään toisenkin mielestä. ja olen jostain lukenut että tuo kontakt versio olisi buginen. ja minä itse ja tässä linkki vielä sivultasi eli tässä samplesetti jota voi tuolla soittaa ja osa garritan soundeja jotka orkesteria tai ns muuta oikeaa soitinta (en vielä ladannut joten en tiedä)
http://ariaengine.com/forums/index. … /free-sounds-for-aria-engine#Item_1
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
15.10.2013 07:48:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo garritan osuus oli enempi ethnistä noh ilmaisesta ei voi valitta... täältä löytyy
soundfontteja (ja jotain ilmaistakin sillä saralla muistelen tai ollut aiemmin nyky hetkestä en tiedä)
ja virtuoso 2000 (e-mun) soundi moduuli pohjainen orkka setti selvsti alle satasella.
Ja joka demossa minusta kuulostaa ihan kelvolta että kyllä tuolla ehkä jotain tekisi...
muutakin kivaa löytyy...
https://www.digitalsoundfactory.com/
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
15.10.2013 12:12:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vanha_pieru: Joo, hyvä tietää. Tämmösen soundfont-soittimen löysin 10 sekunnin googletuksella, käsittääkseni stand alone -tyyppiä: http://www.synthtopia.com/content/2 … e-soundfont-player-for-mac-windows/ (En ole vielä ladannut itselleni.) Muutenkin kiinnostava sivusto tuo Synthtopia.
Toivottavasti tietokoneesi taas pelittää kunnolla.

 
oli standalone ja toimi ainakin pikaa nätisti.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
vanha_pieru
15.10.2013 13:37:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: oli standalone ja toimi ainakin pikaa nätisti.
 
Joo, minäkin latasin sen. Samoin latasin nuo Aria Enginen soundit sekä Digital Sound Factoryn sivuilta kolme soundipakettia. Ariassa oli positiivinen yllätys, että mellotron oli mukana, sitä kun minulla ei soundipaletissa ennestään ollut. Digital Sound Factoryn ilmaisvalikoimasta Kontaktille tarkoitettu paketti olisi ollut muuten hyvä, mutta ne soi taas vain demotilassa.
Kiitoksia muuten, JPQ, taas. Minulla on tässä parin päivän aikana tietokone täydentynyt useammalla sadalla uudella soundilla. Jotenkin pitää vielä jaksaa muutama päivä odottaa, että pääsee kotiin midikoskettimilla näitä kaikkia kunnolla testailemaan.
 
JPQ
15.10.2013 23:34:23 (muokattu 15.10.2013 23:37:22)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja Sampletank free sitten vielä siitäkin saa palettiisi lisää taitaa jopa tulla
orkkasoittimiakin viimein (siis jotain oli tuon playerin tekijän setissä garritaniltakin mutta ainakin glockenspiel oli kamala verrattuna vsl setin vastaavaan yläpää oli hirveä...)... minulla muistikuva että olisi jo oboe,huilu,ja viulu
ja jotain muutakin peruskauraa Miroslav Philharmonikista joka mainio muuten
mutta enginen ongelmien (josta olen tähän asti vasta yhdellä muulla kuullut
maailman laajuisesti) takia luovuin toki myös 32bittisyys oli ongelma
olen pyrkinyt 32bit plugareista eroon vaikka vaikeaa onkin. koska Logicin warpperi niitä varten kaatuu noin 36 tunnissa. Yleensä en samuta konetta ja pidän Logicin tulilla
valmiiksi...
http://www.ikmultimedia.com/product … dex.php?pp=sampletank-2-xl-versions
ps. mielellään autan enempikin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Ianuarius
16.10.2013 16:58:25 (muokattu 16.10.2013 17:00:15)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite oon ostanu ton Garritanin Personal Orchestran ja tykänny kovasti siitä. Eihän niistä ihan realistisia saa edes kikkailemalla, mutta meikäläisen makuun ihan tarpeeks hyvä.
 
http://www.thomann.de/fi/acorn_masterkey_25.htm
 
Tommosella oon yleensä soitellu kaikki. Eli alle kaks sataa tulee jos molemmat ostaa.
 
IK Multimedialtahan on just se Miroslav Philharmonik jota kattelin kun nuo olivat jossain tarjouksessa syksyllä. Demojen saundit oli kuitenki ihan järkyttäviä GPO:hon verrattuna. :/
 
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
vanha_pieru
17.10.2013 22:23:02 (muokattu 17.10.2013 22:24:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: ja Sampletank free sitten vielä
 
Kiitos jälleen. Ihan hyvä ilmaisohjelma/soundivalikoima. Siinä on joitain Miroslavin orkesterisoittimia ja ihan hyvänkuuloisia vieläpä. On jo nyt selvää, että tulen käyttämään noista moniakin soundeja.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «