Aihe: Soundiero: Tokai Les Paul Korea vs. Japani
1 2
iec
11.10.2013 11:01:15

No entäs sitten Pärssinen? (siis PRS). Joku singlecut tai 245 kenties. Tuollainen GAS oli itellä myös vähän aikaa sitten. Tai entäpä sitten joku Fenderin/Squierin tele, jossa humpparit tai P90-mikit?

-iec
Ja niin päin pois...
p130
11.10.2013 11:26:06 (muokattu 11.10.2013 11:26:20)

Tähän ketjuun on tehnyt jo pitkään mieli todeta: Osta Gibson.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Laulava Kylätohtori
11.10.2013 11:29:23
p130: Tähän ketjuun on tehnyt jo pitkään mieli todeta: Osta Gibson.

http://www.homebusinessproductrepor … ontent/uploads/2011/09/no-money.png
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
LesPaul70
11.10.2013 12:58:19
Laulava Kylätohtori: (miksi kaikki on aina Oulussa tai lähistöllä).

Korreloisko sen kanssa että Noksu vähentää Oulusta -> Oulun seudulla työttömiä ex-noksulaisia jotka tarttee jostain hilloa leivän päälle? Kunhan spekuloin. :)
(Eipä sitä hurraamista ole tänä päivänä paljon muuallakaan...)

Laulava Kylätohtori: http://www.homebusinessproductrepor … ontent/uploads/2011/09/no-money.png

Käytetty Gibson LP Studio torilta? Ei pitäisi olla radikaalisti kalliimpi kuin Epin ja Tokain paremmat mallit. Sitten ei tarttis enää arvuutella mielessään, että kuulostaako tää kuinka paljon erilaiselta kuin aito Gibsoni.

Tietysti jos omaan soittomojoon vaikuttaa enemmän kitaran ulkonäkö (loimut ja reunalistat vs. Studion yksivärinen reunalistaton ankeus), silloin Epi ja Tokai parempia valintoja tuossa hintaluokassa.
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
p130
11.10.2013 13:07:17

Laulava Kylätohtori: http://www.homebusinessproductrepor … ontent/uploads/2011/09/no-money.png

Piti päästä heittämään Tokaiketjuun se, mitä Gibsonketjuihin heitellään... :)

Yleisesti ottaen mun näkemys on Tokain värkeistä, että jopa alkuperäiselle uskollisista materiaaleista kasatut japsiversiot ovat hiukan kirkkaampisoundisia kuin esikuvansa varmaankin Aasiassa helposti saatavissa olevien mahonkilaatujen ominaisuuksien vuoksi. Eri materiaaleista kasatuissa korea/kiinavehkessä soundi on yleensä vielä kirkkkampi.

Itselleni jos hakisin budjettilespaulia, voisi ratkaisu olla Tokai. Mahonkinen (japsi tai muun maan spesiaaliversio) vaahterakannella mielenrauhan vuoksi ja mieluiten plaintop. Loimuvaahteraviilu vähentää ainakin minun mielesäni mojoa (ja plaintop on vähän halvempikin...). Ja saahan Gibsonin Studioita japsitokaiden hintoihin torilta jos muutkin merkit kuin Tokai kelpaa.
Laulava Kylätohtori
11.10.2013 13:10:45
Olen tarkka ulkonäöstä. Rehellisesti sanottuna se on ainut syy, miksi tuollaisen haluan. Siksi muut vaihtoehdot eivät oikeastaan tule kysymykseen. Varsinaista tarvetta ei kitaralle ole tällä hetkellä.

ES-mallit olisivat kyllä periaatteessa kiinnostavia, mutta tuntuvat kuitenkin jotenkin etäisiltä ja vierailta. Pitäisi varmaan joskus päästä testaamaan, mutta tiedä vaikka saisi ikäviä "kimmokkeita". Turha sitä on väkisin mitään kalliita gas-oireita hankkia. :)

PRS:n meinasin ostaa joskus vuosituhannen alussa, mutta päädyin Tokain japsilespaan, joka 10 vuotta kotelossa maattuaan päätyi myyntiin. Tämä toki herättää kysymyksiä, onko mitään järkeä ostaa taas samantyylistä kitaraa...

Minulle telessä on single coilit. ;) Tosin tuossa em. lespassa oli Phat Catit, jotka olivat kyllä hyviä, mutta ehkä ei kuitenkaan...
Laulava Kylätohtori
11.10.2013 13:17:15
p130: Piti päästä heittämään Tokaiketjuun se, mitä Gibsonketjuihin heitellään... :)

Yleisesti ottaen mun näkemys on Tokain värkeistä, että jopa alkuperäiselle uskollisista materiaaleista kasatut japsiversiot ovat hiukan kirkkaampisoundisia kuin esikuvansa varmaankin Aasiassa helposti saatavissa olevien mahonkilaatujen ominaisuuksien vuoksi. Eri materiaaleista kasatuissa korea/kiinavehkessä soundi on yleensä vielä kirkkkampi.

Itselleni jos hakisin budjettilespaulia, voisi ratkaisu olla Tokai. Mahonkinen (japsi tai muun maan spesiaaliversio) vaahterakannella mielenrauhan vuoksi ja mieluiten plaintop. Loimuvaahteraviilu vähentää ainakin minun mielesäni mojoa (ja plaintop on vähän halvempikin...). Ja saahan Gibsonin Studioita japsitokaiden hintoihin torilta jos muutkin merkit kuin Tokai kelpaa.

Ehkä tuo kirkkaus olisi minun tapauksessani vain positiivista. Ehkä se olisi viisainta ostaa suoraan japanilainen Tokain näkemys aiheesta. Gibsonin Customit ovat kyllä hinnaltaan minun ulottumattomissani. Jos olisi reilut pari tonnia kitararahaa, niin ennemmin ostaisin toisen Bluetonen kuin Gibsonin.

Itseni tuntien, en kuitenkaan olisi tyytyväinen korealaiseen (tiedän, suurin ongelma on pääni sisällä), joten ehkä säästän rahaa kerralla kunnolliseen. Torilta joku, mihin on mikit vaihdettu valmiiksi, niin pääsee helpoimmalla...

Kyllä tuo lespa kuitenkin jotenkin kiinnostaa, kyllä sille varmaan käyttöä löytyisi kuitenkin...
p130
11.10.2013 13:42:09

Laulava Kylätohtori: Ehkä tuo kirkkaus olisi minun tapauksessani vain positiivista. Ehkä se olisi viisainta ostaa suoraan japanilainen Tokain näkemys aiheesta. Gibsonin Customit ovat kyllä hinnaltaan minun ulottumattomissani. Jos olisi reilut pari tonnia kitararahaa, niin ennemmin ostaisin toisen Bluetonen kuin Gibsonin.

Itseni tuntien, en kuitenkaan olisi tyytyväinen korealaiseen (tiedän, suurin ongelma on pääni sisällä), joten ehkä säästän rahaa kerralla kunnolliseen. Torilta joku, mihin on mikit vaihdettu valmiiksi, niin pääsee helpoimmalla...

Kyllä tuo lespa kuitenkin jotenkin kiinnostaa, kyllä sille varmaan käyttöä löytyisi kuitenkin...

Japanian Tokai sitten jos siinä täyttyy sekä mojo että käytännön kriteerit. Ei ne nyt aina CS-Gibsonien luokkaa ihan ole vaikka foorumilla muuta väitetäänkin. Niitä jumalattoman hyviä yksilöitä on kyllä seassa, mutta ei edes Tokaiden joukossa niin paljoa kuin väitetään...
McNulty
11.10.2013 14:32:32
LesPaul70: Tietysti jos omaan soittomojoon vaikuttaa enemmän kitaran ulkonäkö (loimut ja reunalistat vs. Studion yksivärinen reunalistaton ankeus), silloin Epi ja Tokai parempia valintoja tuossa hintaluokassa.

Tuntuu olevan lavan muotoilussa se "akilleen kantapää" ;)
We who are not as others.
Insane Kane
11.10.2013 14:47:25
p130: Japanian Tokai sitten jos siinä täyttyy sekä mojo että käytännön kriteerit. Ei ne nyt aina CS-Gibsonien luokkaa ihan ole vaikka foorumilla muuta väitetäänkin. Niitä jumalattoman hyviä yksilöitä on kyllä seassa, mutta ei edes Tokaiden joukossa niin paljoa kuin väitetään...

Kyl mie uskon että ne ls-2xx tahi ls-3xx:t on samaa tasoa, mut niin ovat hinnaltaankin.
Jos olisin 15 vuotiaana ostanut suoraan gibsonin lp customin, olisin säästänyt mukavasti hilloa vuosien saatossa erinäisten lespa-kokeilujen jäädessä pois...
"Arka ja hankala mies"
p130
11.10.2013 15:31:15

Insane Kane: Kyl mie uskon että ne ls-2xx tahi ls-3xx:t on samaa tasoa, mut niin ovat hinnaltaankin.

Joskus jossakin ulkomaan liikkeessä tyyppäsin kalleimmat Tokait ja vähintäänkin helevetin hyviä värkkejä olivat. Mutta jos Les Paulista maksaa 2000+ euroa, pitää lavassa mun mielestä ehdottomasti lukea Gibson. Joku saa ehkä mojonsa siitä, että on hyvä kopio aidosta asiasta ja voi kouhottaa foorumilla "parempi kuin..." juttua.

Jos olisin 15 vuotiaana ostanut suoraan gibsonin lp customin, olisin säästänyt mukavasti hilloa vuosien saatossa erinäisten lespa-kokeilujen jäädessä pois...

Aamen. Soittokamoissa pitää hommata se minkä oikeasti haluaa tai edessä on kamarumba ja rahaa palaa kun useamman välivaiheen jälkeen päätyy siihen minkä alun perin halusi.

Ei ole Cusse vielä myynnissä?
Laulava Kylätohtori
11.10.2013 15:38:00
p130: Aamen. Soittokamoissa pitää hommata se minkä oikeasti haluaa tai edessä on kamarumba ja rahaa palaa kun useamman välivaiheen jälkeen päätyy siihen minkä alun perin halusi.

Tämä kiteytti homman sen verran hyvin, että taidan pistää tämän projektin jäihin siihen asti, että on varaa hommata se mieluinen ilman kompromissejä..
erty
11.10.2013 15:52:54
Insane Kane
11.10.2013 18:58:24
p130: Joskus jossakin ulkomaan liikkeessä tyyppäsin kalleimmat Tokait ja vähintäänkin helevetin hyviä värkkejä olivat. Mutta jos Les Paulista maksaa 2000+ euroa, pitää lavassa mun mielestä ehdottomasti lukea Gibson. Joku saa ehkä mojonsa siitä, että on hyvä kopio aidosta asiasta ja voi kouhottaa foorumilla "parempi kuin..." juttua.
Aamen. Soittokamoissa pitää hommata se minkä oikeasti haluaa tai edessä on kamarumba ja rahaa palaa kun useamman välivaiheen jälkeen päätyy siihen minkä alun perin halusi.
Ei ole Cusse vielä myynnissä?

Kyl näe on. Tosin olis varsin mielenkiintosta testata muutama kalliimpi toksu cs-kipsoneiden vierellä. Ja vielä kun kaikki olis kävässy saman kitarawelhon kautta säädössä niin tulis varsinaiset erot kunnolla esiin.
En usko että cusse ihan vielä tulee myyntiin.
"Arka ja hankala mies"
trih
12.10.2013 01:10:32
erty: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=805497 Siitä huokee lepa Raum maalt.

Mut ei oo alkuperäset Les Paul -mikit ;)

Ei saa Les Paul -soundia

...

Jei!
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
trih
12.10.2013 01:12:48
Insane Kane: Kyl näe on. Tosin olis varsin mielenkiintosta testata muutama kalliimpi toksu cs-kipsoneiden vierellä. Ja vielä kun kaikki olis kävässy saman kitarawelhon kautta säädössä niin tulis varsinaiset erot kunnolla esiin.
En usko että cusse ihan vielä tulee myyntiin.

Alle 100 kepukkaa tutkailleena uskallan kuitenkin sanoa, että yksilöistä on kyse. Parjattu vaneri voi soida paremmin kuin Gibsonin mahonki.

Vai uskonnostako olikin kyse?

;)
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Wradlin
12.10.2013 16:29:15
McNulty: Koreasta tuli 2006 vielä Tokain ALS-sarjaset. Tai no, itseasiassa siinä hilkulla onpi.
Taisi pari vuotta myöhemmin ruveta Kiinasta pukkaamaan halvempia sarjoja pihalle.

Tuli vielä 2009 Koreasta. 2010 oli muistaakseni jonkinlainen muutoksen vuosi Koreasta Kiinaan.
McNulty
12.10.2013 22:46:39
Wradlin: Tuli vielä 2009 Koreasta. 2010 oli muistaakseni jonkinlainen muutoksen vuosi Koreasta Kiinaan.

Saattoipa hyvinkin olla näin. Vuodet menee niin ettei aina tahdo kaikissa detaileissa pysyä vuosiluvut kohdillaan :)
We who are not as others.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)