Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Waiting for Sugar Man - dokumentti
1
Bardi
12.10.2013 15:45:04 (muokattu 12.10.2013 16:29:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi kaikkien aikojen musiikkiaiheisista dokumenteista Searching for Sugar Man on nyt nähtävissä YLE Areenassa. Näkyy vielä 4 päivää. Dokumentti on myös Youtubessa kokonaisena, tosin ilman Suomen kielisiä tekstejä.
 
Dokumentti kannattaa katsoa ilman, että etukäteen lukee tietoa sen kohteesta Rodriguezista.
 
Äkää missatko tätä.
 
carnation
12.10.2013 15:56:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bardi: ...Waiting for Sugar Man...
 
Searching for Sugar Man.
 
...Rodriquezista.
 
Rodriguez.
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Bardi
12.10.2013 16:34:14 (muokattu 12.10.2013 16:35:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin niin innoissani, että meni otsikko väärin. Ei anna muuttaa sitä.
 
Linkki Areenaan:
http://areena.yle.fi/tv/1991761
 
Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=ugmovYmXLi8
 
gandar
12.10.2013 17:06:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bardi: Dokumentti kannattaa katsoa ilman, että etukäteen lukee tietoa sen kohteesta Rodriguezista.
 
Ja dokumentin jälkeen kannattaa lukea vaikkapa seuraavat linkit:
http://www.ropeofsilicon.com/search … true-story-or-the-making-of-a-myth/
http://www.cracked.com/article_2058 … t-were-shockingly-full-crap_p2.html
 
Dokumentti oli hyvä ja musiikki erinomaista, mutta hieman on tehtäessä oiottu.
 
Ceci n'est pas une signature
Hobare
13.10.2013 01:13:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taas on kustu kuluttajaa silmään.
 
"When it comes down to what you really, really need when youre playing, you use your hi-hat, snare, ride, and kick drum. Honestly, I think the more gear you have, the less creative youll be."
tsugaru
13.10.2013 11:19:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hobare: Taas on kustu kuluttajaa silmään.
 
No juu, Rodriguezin sanoin: "Mikään ei vedä vertoja todellisuudelle". Vai vetääkö?
 
"Auringon kautta, tämä humalainen mörkö on kavala. Kun jumala nukkuu, se varastaa jumalan pullon." William Shakespeare
Bonham
13.10.2013 11:32:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoa musaa toki, mutta olipahan raskasta katseltavaa itse dokkari.
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
ekkedi
17.10.2013 12:42:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en hirveästi pitänyt Waiting for Sugar Manista. Ei se musiikki nyt niin ihmeellistä ollut.
 
Carvel
17.10.2013 13:00:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ekkedi: Itse en hirveästi pitänyt Waiting for Sugar Manista. Ei se musiikki nyt niin ihmeellistä ollut.
 
Edelleen: Searching for Sugar Man
 
Ja itse pidin, huonoa ja hyvää musiikkia on maailma täynnä. Nyt tais olla hyvän musiikin lisäks ideana myös tarina joka voi olla täyttää paskaa tai ei, mut ite nautin kattomisesta.
 
Nuages
17.10.2013 13:06:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vittu mitä tyhjän hehkutusta. Kaiken lisäksi vielä niin valikoivasti ilmeisesti kerrottuna, että sitä voisi pitää katsojan linssiin viilaamisena.
 
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi
Rodger
19.10.2013 03:38:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://en.wikipedia.org/wiki/Sixto_Rodriguez
Huijattu olo.
 
Äijän biisit on sinänsä hyviä, mutta sovitusten takia ymmärrän hyvin miksi floppasivat hänen kotimaassaan. Kuka kaipasi jousilla ja torvilla kuorrutettua viihdefolkkia 70-luvun alussa? Dylanilla oli tietty vähän aikaisemmin viihteellisempi vaihe, mutta ei sekään kai mennyt kovin hyvin läpi.
 
elon arska
19.10.2013 11:30:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä helvettiä, eikö ton dokkarin pointti ollu, että äijän musa oli järjettömän suosittua aivan toisella puolella maailmaa suurin piirtein kenenkään tietämättä eikä suinkaan kotimaassaan, ja sitä siinä sitten hämmästeltiin? Mikä jengiä vaivaa noitten haukkumisten kanssa, mun mielestä toi oli hyvä ja viihdyttävä pätkä.
 
Haista jätkä vittu ja mee veivaa Volgaas.
tsugaru
20.10.2013 17:12:26 (muokattu 20.10.2013 17:18:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elon arska: Mitä helvettiä, eikö ton dokkarin pointti ollu, että äijän musa oli järjettömän suosittua aivan toisella puolella maailmaa suurin piirtein kenenkään tietämättä eikä suinkaan kotimaassaan, ja sitä siinä sitten hämmästeltiin? Mikä jengiä vaivaa noitten haukkumisten kanssa, mun mielestä toi oli hyvä ja viihdyttävä pätkä.
 
Kyynisyys on tarttuva tauti.:) Menestykselle piut paut, mutta minulle tämä vähän viiveellä muuttui komeaksi tarinaksi lapsilleen omistautuvasta isästä.
 
Saman muuten ajattelin sovituksista. Ei voi puhua Dylanista samana päivänä. Oliko enemmän sovituksista kuin latinotaustasta kiinni, että musa ei uponnut amerikankuulijoihin siinä missä ausseihin.
 
"Auringon kautta, tämä humalainen mörkö on kavala. Kun jumala nukkuu, se varastaa jumalan pullon." William Shakespeare
Rodger
21.10.2013 03:57:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos se kuulostaa liian hyvältä, niin se ei voi olla totta.
 
Joo, hemmo oli jo suosittu Australiassa kauan vuosia ennen Etelä-Afrikkaa. Kuka huijasi ketä? We'll never know.
 
Money comes home. That's what the big boys say.
 
Bongowing
24.10.2013 03:04:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tsugaru: No juu, Rodriguezin sanoin: "Mikään ei vedä vertoja todellisuudelle". Vai vetääkö?
 
Sanoiko se muuten noin, kun minä jäin miettimään että viittasiko albumiinsa "coming from reality" (kun kysyttiin jostain myöhemmistä studioviritelmistä tms.)?
 
But where the heck is magenta?
tsugaru
24.10.2013 20:26:22 (muokattu 24.10.2013 20:28:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bongowing: Sanoiko se muuten noin, kun minä jäin miettimään että viittasiko albumiinsa "coming from reality" (kun kysyttiin jostain myöhemmistä studioviritelmistä tms.)?
 
Mun käsitykseni mukaan R. viittasi albumin nimeensä kysymykseen siitä, että harmittaako kun voisi nyt olla superstar.
 
"Auringon kautta, tämä humalainen mörkö on kavala. Kun jumala nukkuu, se varastaa jumalan pullon." William Shakespeare
M4ss3 m/
24.10.2013 22:14:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli muuten Docventures-ohjelmassa tuo dokumentti. Yritetään taas olla antamatta kunniaa ohjelman tekijöille jotka toivat tämän dokumentin kansan nähtäville, perkele.
 
musta ripulihevikitara
itsy
24.10.2013 22:47:13 (muokattu 24.10.2013 22:55:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M4ss3 m/: Oli muuten Docventures-ohjelmassa tuo dokumentti. Yritetään taas olla antamatta kunniaa ohjelman tekijöille jotka toivat tämän dokumentin kansan nähtäville, perkele.
 
Oli kuule sitä ennen Suomessa elokuvateatterilevityksessä, että niin. Ja sitä ennen Rakkautta & Anarkiaa -festivaaleilla viime vuonna.
 
nirzin
24.10.2013 22:51:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rodger: Joo, hemmo oli jo suosittu Australiassa kauan vuosia ennen Etelä-Afrikkaa. Kuka huijasi ketä?
 
Sinä huijasit kaikkia muita esittämällä tuollaisen valheellisen väitteet.
 
Rodger
25.10.2013 00:08:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nirzin: Sinä huijasit kaikkia muita esittämällä tuollaisen valheellisen väitteet.
 
WTF? Mikä valhe?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «