Jyräys 11.05.2004 16:58:05 | |
---|
Jeps elikkäs oon hommaamassa tässä nauhattoman basson ja kyselisin mistä kielistä pidätte eniten, eli mistä kielistä saa parhaimman fretles soundin Jykä |
ensin varmaankin, että round- vai flatwoundit meinasit heittää kiinni? |
Niskamies 11.05.2004 17:57:17 | |
---|
Itellä on nikkeliset Rotosoundin Swingbassit. Parhaat tähän mennessä, ja monet on kokeiltu: teräksisesti swingbassit, jotkut fenderit, GHS:n bass boomerssit, EB:n slinkeja kaks satsia. Hyvin murisee, ja tatsi on mukavan keveä, kun paksuudet on .45-.100. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Karlsson 12.05.2004 08:14:18 | |
---|
Itse käytin nauhattomassani GHS:n Brite Flatsejä. Ovat groundwound kielet, eli melkein yhtä kirkkaat kuin tavalliset roundwoundit, mutta otelaudalle ystävälliset flatsien tapaan. Tykkäsin kovasti. Myydään basso: 6-kielinen Samick/ Valley Arts. Halavalla lähtee, 600€! |
Bassballs 12.05.2004 09:07:35 | |
---|
Nyt on kiinni D'addarion half-roundit. En suosittele; soundi menee melkein heti tumpuksi. Se joka pieruaan pidättellöö, tekköö muutaki vilpillistä. |
Jyräys 14.05.2004 22:13:59 | |
---|
Joo kiitoksia hyvistä vinkeistä. Oon tossa miettiny kans et kuinka paljon toi kaula kestää, eben puu kaula varmasti kestää paremmin, kuin muista puista tehdyt otelaudat. mutta mitä mieltä ootte, kestääkö kaula esim. ihan perus D`addarion Nickel Round wound kieli settiä, vai syökö kaulaa paljon jos esim. kyseessä on ruusupuu otelauta. Jykä |
Niskamies 14.05.2004 22:21:14 | |
---|
Joo kiitoksia hyvistä vinkeistä. Oon tossa miettiny kans et kuinka paljon toi kaula kestää, eben puu kaula varmasti kestää paremmin, kuin muista puista tehdyt otelaudat. mutta mitä mieltä ootte, kestääkö kaula esim. ihan perus D`addarion Nickel Round wound kieli settiä, vai syökö kaulaa paljon jos esim. kyseessä on ruusupuu otelauta. Mun basso on kaksisen vuotta vanha, ja kokoajan on ollut roundit. Nyt oli justiinsa otelaudan hionnassa, oli pikkasen kärsinyt. Ja materiaalihan on pao ferro. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
M.Hanski 15.05.2004 10:20:15 | |
---|
Onko kukaan käyttänyt GHS Pressurewound -kieliä pidempää aikaa? Omassa räkänauhattomassa on tuollaiset kiinni, mutta sitä on tullut soitettua kovin vähän. Periaatteessa roundwoundit, mutta wound-materiaali on ajettu jonkinlaisen prässin läpi ennen itse winding-prosessia. Se pittee tietee! |