Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5287 288 289 290 291497 498 499 500 501
Jucciz
11.10.2013 10:54:25
mattim: Onko nuo juotokset Jaskan jäljuiltä, monikaan ei olisi mennyt koskaan visuaalisesta tarkastuksesta lävitse firmassa missä tehtiin kulutuselektroniikkaa vielä vuonna 1995.

Näemmä myöskään oma jäsenkuvauksesi ei kestä kriittisempää tarkastelua. Kiitos silti kommentista.

Siellä on kaksi mun tekemää juotosta, parikymmentä Jaskan ja valtaosa ihan alkuperäistä Fenderiä.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
mattim
11.10.2013 11:04:37

Jucciz: Näemmä myöskään oma jäsenkuvauksesi ei kestä kriittisempää tarkastelua. Kiitos silti kommentista.

Siellä on kaksi mun tekemää juotosta, parikymmentä Jaskan ja valtaosa ihan alkuperäistä Fenderiä.

Röpelöä ja kiillottomuutta uusissa juotoksissa ei ennen katsottu korkealuokkaisen juotoksen tunnusmerkistöön kuuluviksi.
.
Jucciz
11.10.2013 12:00:45
mattim: Röpelöä ja kiillottomuutta uusissa juotoksissa ei ennen katsottu korkealuokkaisen juotoksen tunnusmerkistöön kuuluviksi.

Ihan hyvin kiiltävät ja ainakaan omiin silmiin ei osu häiritseviä röpelöitä. Mutta tokihan sinun alan ammattilaisena - etenkin vuolaan jäsenkuvauksesi perusteella - on helppo huudella sivusta. Tarkastelet asiaa ehkä eri silmin kuin muut.

Mää en vaadi, että jokainen juotos on mikrometrilleen saman muotoinen ja kokoinen kaunis tippa, koska juottajana on ihminen eikä kone. Olennaista on se, että ne ovat toimivia ja mekaanisesti kestäviä - ja sitä nuo takuulla ovat.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Vellu64
11.10.2013 12:51:23
Voi olla, että p2p, turret-levyt, eyelet,.. kytkennöistä ei aina tule niin samanlaisia, mitä juotoksien ulkonäköön tulee?
Huomasin tuota omaa vahvistinta tehdessä tämän. Tuo oli ensimmäinen turret-levykyhäelmä, jonka tein. Hyvänä kolvaajana pidän itseäni ja olen saanut opetustakin joskus siihen. Nuo turret-liittimet vaatii lämpöä enemmän kuin tavallinen piirilevykyhäelmä. Lisäksi reikiin tungettavien lankojen määrä vaatii erilaisen lämmitysajan. Tällainen tunne tuli. Juotettavat liitokset on enemmän yksilöitä. Eniten arvellutti, kun turret-liittimen reiän päälle tuli juurikin sellainen siisti hieman puolipallomainen juotos, kuten Fenderin alkuperäisissäkin on. Minua arvelluttaa enemmän sellaiset juotokset, vaikka ovat kauniita katsella. Menikö kunnolla sinne turret-reikäänkin sitä juotosta, vai jäikö se juotos sen liittimen yläosaan vain? Ettei vaan käykkin niin, että ko. puolipallomainen juotos pullahtaa irti tärinässä? Tuollaista mietin silloin kun juotin.
Sanoisin, että ulkonäöstä viis, kunhan juotoksesta näkee, että se on sulanut ja levinnyt kunnolla liitettäviin komponentteihin ja juotostina on tunkeutunut sinne, minne pitää.
LesPaul70
11.10.2013 15:19:10
Päh, juuri kun luuli, että nyt efektilauta oli lopullisesti valmis ja täydellinen, niin tulin tietysti lukeneeksi täältä oktaaviefektiketjusta, että Bossin PS-6 Harmonistia voi käyttää oktaaviefektinäkin, tosin vain yhden alaoktaavin sellaisena.

No sellainenhan sitten tuli hommattua, koska oli jonkin verran kutkutellut ajatus terssiharmonian lisäämisestä melodisiin juoksutuksiin kokoonpanoissa, joissa olen ainoa kitaran veivaaja. Ja ihan tyylikkäästihän tuo PS-6 tuntuu siitä hommasta selviävän, kunhan vain kitaristi muistaa säätää oikean sävellajin ja vaihtaa kielet sen verran usein, ettei ylänauhoilla tule hienovireongelmia (se kun saattaa satunnaisesti häiritä träkkäystä). Ja ihan ok tuo PS-6 hoitelee myös yhden alaoktaavin jutut oktaaverinakin. Lisäksi siinä on vaikka mitä hupaisia (mutta minulle sinänsä turhia ominaisuuksia): yläoktaavin lisäys Henkka-tyyliin, feikki-seiskakielisen soundi pitch shiftaamalla koko signaali alas 5 puolisäveltä, jne. jne.

OC-3 ei kuitenkaan lähde torille, koska sillä pystyy tekemään sellaistakin, mihin PS-6 ei taivu (polyfoninen alaoktaavi sekä samanaikaiset -1/-2-alaoktaavit). Jos vaikka joskus tarttee vielä johonkin tsipaleeseen noitakin...
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
Mikael
11.10.2013 19:18:01

Kai tää Catalinbread Echorec on laskettavissa kitarakamaksi, vaikka hankinkin sen studiolle yleiskäyttövehkeeksi.
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Tigerstedt
11.10.2013 19:55:15

Mikael: Kai tää Catalinbread Echorec on laskettavissa kitarakamaksi, vaikka hankinkin sen studiolle yleiskäyttövehkeeksi.

Hyvä hankinta, loistava purkki kyseessä.
The gum you like is going to come back in style.
Boltsa
11.10.2013 20:04:59
Torilta edullinen Mesan Triaxis ja vähän uutta putkea siihen. Katotaan mihin tuosta on.
Boltsa
sustain65
12.10.2013 19:36:50
Mesa Mark V nuppi + Mesa Royal Atlantic 2x12 kaappi. Omaksi iloksi ja vaimon suruksi.
Juhakt
13.10.2013 21:08:45
Tuli meren takaa hommattua tälläinen skeba. Dean ilmeisesti mutta mallista ei tietoa. Valmistettu ehkä 80luvulla..
http://postimg.org/image/n8vlhl86v/full/
Muovinen
13.10.2013 21:28:39

Bärkele! Joku oli mua nopiampi ku torille ilmaantu hieno deedeeärräläinen Musima. Ja yks Guildin bassokin meni sivu suun, kun ei nykysestä bassosta näköjään pääse eroon. No, onneksi nuo viimesimmät hankinnat lämmittää vielä mieltä...
TMik
13.10.2013 22:58:15
JuSu: Höhö, toki näin. Mutta toisaalta, jos sattuu eteen sellainen pari-kolmekymmentä vuotta käytetty yksilö, niin ei sitä kannata suorilta ohittaa, vaikka siinä lukisikin G12T-75. Voi olla hyväkin.

Mä kun olen tällä hetkellä lähinnä kotirunk...soittelija, niin ei ole yleensäkään mitään järkeä ostella uusia kaiuttimia. Ne kun eivät asetu ikinä näillä volumeilla. Mun tapauksessa ehjä käytetty on parempi kuin uusi.

JuSu

Mä kans tykkäsin g12t-75:sta kun od-pedaalilla volumeboostasin plexiä. Se alapää tiukentu niin paljon että noi alko pelittää oikein mainiosti. Muutenhan sitä bassoa oli aivan liikaa.
Myrkky Nuoli
14.10.2013 10:03:49
Tuli napattua talteen '86 E-sarjan squier strato (MIJ). Jännityksellä odotamma matkahuollon ilmoitusta.
Jucciz
16.10.2013 17:44:22
Jucciz: Myös '64 Fender Bassman 6G6-B sai uudet elkot ja muutakin - Jaskan pajalla jälleen

...

Tuskin maltan odottaa ensimmäisiä isoja sointuja treenikämpällä!

Lainaan itseäni. Treenikämpällä en ollut, mutta kotikotona Keski-Suomessa kylläkin. Tässä eka vähän isommalla äänitetty Bassman-pätkä:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/4302688/bassman_heppasoundi.mp3

Kitarana oli ESP Telecaster ja kaappina Marshall 2045, eli 2x12"-kaappi 70-luvun puolivälistä, kaiuttimina Celestion G12H:t vuosimallia '76.
Muovinen
16.10.2013 21:09:55

Laajentuneelle pedaalikatraalle ois tulossa nyt case/lauta. Se oiskin mun eka boardi vaikka laatikoita on aina lojunu jalkojen juuressa.
UKKOMIES
16.10.2013 21:58:49
Nyt on viikon sisää pistetty vahvari arsenaali uusiks

2005 Ibanez tb15r
2006 Roland cube 60
...
2008 Crate V3112 combo (made in USA)
...
...
2013 Orange Tiny terror combo
-> Orange TH30 + Palmer 2x12 Greenbackeillä

Rokkaa nyt kyllä niin täysillä että nää ei lähde kiertoon..
.. ellei jostain satu tulemaan vastaan Carlsbro top 50/joku muu "brittikopioplexi" :D
Rohkea rokan syö.
Thyvon
17.10.2013 08:54:36
UKKOMIES: Rokkaa nyt kyllä niin täysillä että nää ei lähde kiertoon..
.. ellei jostain satu tulemaan vastaan Carlsbro top 50/joku muu "brittikopioplexi" :D

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=807303

;)
jii.haanpaa
17.10.2013 09:33:22
Jucciz: Lainaan itseäni. Treenikämpällä en ollut, mutta kotikotona Keski-Suomessa kylläkin. Tässä eka vähän isommalla äänitetty Bassman-pätkä:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/4302688/bassman_heppasoundi.mp3

Kitarana oli ESP Telecaster ja kaappina Marshall 2045, eli 2x12"-kaappi 70-luvun puolivälistä, kaiuttimina Celestion G12H:t vuosimallia '76.

Perhanas kun kuulostaa hyvältä. Varsinkin ne isot soinnut!
AngieRainbow
17.10.2013 14:47:03
Ostin ESP 400 Telecasterin torilta kuleksimasta. Jostain 80-90 luvulta.

https://www.dropbox.com/sh/snfzs00lrr8yp4e/OibhfGvsd4
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)