anapena 08.10.2013 19:37:01 | |
---|
lvjh1351: Miks ei? Tarkotus on hommata vielä tämän vuoden puolella oikea syntikka, tai parikin. Pitääkö mun sit opetella uus sekvensserisoftakin? Nyt ku oon lukenu ni mäkki ois jotenki selkeempi vaihtoehto ja on niiden käytöstäkin kokemusta jonkun verran. No varmaan siks, et pc-puolella saa samalla rahalla enempi prossutehoa ja vääntöä, mutta ei se aina ratkaise. Kun Reasonia pyörittelee, niin varmaan aika nopeasti unohtuu, että mikä käyttis mulla olikaan alla? Sinänsä sama kumpi se on. Kumman kanssa viihdyt muuten paremmin? Sun Reason ei ole uusista uusin, eli se kannattaa huomioida käyttissukupolven valinnassa. Istu ja pala! |
Danko 08.10.2013 23:11:09 | |
---|
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974 |
lvjh1351 09.10.2013 10:15:39 | |
---|
Mä oon tottuneempi pc:n kanssa. Mac tuntuu jotenki kylmältä ja steriililtä. Toisaalta tykkään siitä. Väliä on vaan sillä, kummalla saan rahalle enemmän vastinetta. Ja nyt tuli muutos: alankin käyttämään Cubase 7. Eli: tonnilla näyttö ja kone. Mac vai pc? Ja jos niin minkälainen? |
JPQ 09.10.2013 10:35:59 | |
---|
PC taas tuntuu tosi kylmältä minusta ja Rewason ei taida paljoa tehoa tarvita vielä nykyäänkään aika isollakin projektilla. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
En haluaisi laukaista mac/pc-väittelyä, oli jo turhauttavaa huomata, että tämä ketju on suurimmalsi osaksi offtopicia. Mä en ota kantaa siihen, koska mul ei ole kokemusta maceista tarpeeksi. Niin, eli tarkoitus onkin vaihtaa Cubase 7, eli osaako joku sanoa, onko Windows vai OS-mikälie siihen soveltuvampi? Vai onko mitään oleellista eroa? Ja saako tonnilla kumman paremmilla ominaisuuksilla. |
anapena 09.10.2013 11:33:34 | |
---|
lvjh1351: Mä oon tottuneempi pc:n kanssa. Mac tuntuu jotenki kylmältä ja steriililtä. Toisaalta tykkään siitä. Väliä on vaan sillä, kummalla saan rahalle enemmän vastinetta. Ja nyt tuli muutos: alankin käyttämään Cubase 7. Eli: tonnilla näyttö ja kone. Mac vai pc? Ja jos niin minkälainen? Cubase on siinä mielessä hyvä vaihtoehto, että se toimii molemmissa leireissä. Mutu-tuntuma on sellainen, että ensimmäisenä valmistuvat pc-puolen päivitykset. Käyttiksen valitsisin sen mukaan kumpi on luontevampi sulle. Mutta sitten voi olla, että haluat vaihtelua, eli sen toisen käyttiksen:) Mun vanha vihje on Pearc, siihen saa molemmat. Sen OSX-puoli ei ole ihan yhtä huoleton kuin Applessa, mutta jos vähän perehtyy niin pärjää. Istu ja pala! |
Velli 09.10.2013 11:41:22 | |
---|
anapena: Mun vanha vihje on Pearc, siihen saa molemmat. Sen OSX-puoli ei ole ihan yhtä huoleton kuin Applessa, mutta jos vähän perehtyy niin pärjää. Eikös macciin saa myös sekä osx:n että Windowsin? Itse en ole koskaan kokeillut, mutta tuli vain kuriositeettina mieleen. |
anapena 09.10.2013 11:44:37 | |
---|
Velli: Eikös macciin saa myös sekä osx:n että Windowsin? Itse en ole koskaan kokeillut, mutta tuli vain kuriositeettina mieleen. Saa toki, mutta vaatii kaupassa lompakolta enempi paksuutta:) Istu ja pala! |
lvjh1351 09.10.2013 12:20:10 | |
---|
Hmm... Kiitti neuvoista! Alan kallistuq entisen pc:n puoleen, senkin vuoksi, että mulla on tuttu asentaja, jonka kautta saan tarvittavat osat halvalla. Ja senkin takia, että on tossa Cubasessaki varmaa jotai eroavaisuuksia Reasoniin. Katoin tän ketjun ekalta sivulta, joku oli postannu setin, jossa ois pc:lle äänikortit sun muut. Taidan näyttää sen mun asentajalle ja pyytää hommaa osat. En jaksa vaivautua perehtymään nyt hifimaailmaan, tärkintä saada kone jolla duunaa musaa. Ja varmasti tulee olemaan parempi ku se millä nyt teen: 4 vuotta vanha käsissä hiillostuva läppäri, jonka kanssa joudun käyttämään 10€ usb-äänikorttia :D |
jp8000 09.10.2013 12:26:30 | |
---|
lvjh1351: Hmm... Kiitti neuvoista! Alan kallistuq entisen pc:n puoleen, senkin vuoksi, että mulla on tuttu asentaja, jonka kautta saan tarvittavat osat halvalla. Ja senkin takia, että on tossa Cubasessaki varmaa jotai eroavaisuuksia Reasoniin. :D Reasoniakaan ei tarvitse hylätä kokonaan, kun voit rewirettää sen cubasen orjaksi.. "It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news" |
CPU 09.10.2013 13:55:09 (muokattu 09.10.2013 13:55:58) | |
---|
jp8000: Reasoniakaan ei tarvitse hylätä kokonaan, kun voit rewirettää sen cubasen orjaksi.. Jep. C7 toimii tehokkaammin windows puolella, tää on aika tärkeetä, jos noita virtuaali-instrumenttejä käyttää. Rautasynien kanssa cubase on aika ehdoton, kun ne saa integroitua hyvin. Esim. Reasonissa tämmöstä toiminnallisuutta ei oikeen ole ja logic:ssa ei oikein toimi tämä kunnolla vaikka oli aikoinaan (2003) parempi tässä. Apple ei tätä rautasynä hommaa nykyään tue, kun "rautasynat on obsolete" /palmface Ettei nyt mene liian puolueelliseksi, niin läppärihommissq kannatan ehdottomasti Applen koneita, jos rahaa on, vaikka sitten bootcamp windowssilla, jos esim. Cubase käytössä. http://www.myspace.com/protectorateindustrial |