![]() 08.10.2013 23:43:17 | |
---|---|
Karhukoira74: Ja jos mietit CS Fenderiä niin unohda...saat samalla hintaa eli jopa halvemmalla paremman ja ennenkaikkea suomalaisen. Kotimaisen työn tukeminen on hieno homma ja sen puolesta liputtamisessa ei ole mitään väärää. Mä oon kuitenkin soittanut parempia fenkun custom shopin stratoja kun näitä kotimaisia kopioita. Siis jos puhutaan ihan 1:1 kopsuista. Joku flying finn ja ruokankaan mikäsenytonvähän stratonnäköinen ovat kyllä kivoja, mutta ompa sattunut kohdalle myös tälläkin foromilla (ja jopa tässä ketjussa) paljon kehutun pajan yksi kitara joka oli tumppu ja susi ettei tosikaan ja useita jotka ei millään tavalla sytytä soittamisen paloa. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas | |
![]() 09.10.2013 00:02:24 | |
Dr. Muff: ompa sattunut kohdalle myös tälläkin foromilla (ja jopa tässä ketjussa) paljon kehutun pajan yksi kitara joka oli tumppu ja susi ettei tosikaan ja useita jotka ei millään tavalla sytytä soittamisen paloa. Ja oli sulle kustomoitu? Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. | |
![]() 09.10.2013 10:58:08 | |
tässä ketjussa haettiin harrastelijaa, joka tekisi kitaran vaadittujen speksien mukaan, halvemmalla kuin ammattilainen tekisi. En tiedä oonko ihan väärässä mutta luulenpa että harrastelijat tuskin lähtee ihan bisnesmielessä tekemään kitaraa jollekin täysin tuntemattomalle vaadittujen speksien mukaan. Kyllä' niitä työtunteja menee harrastelijallakin ja yleensä on sitten joku muukin duuni hoidettavana. kyllähän sitä itekin on tullut tehtyä pilkkahintaan jotain pedaaleja tai korjaushommia, mutta kaikki on menny bändikavereille tai kavereille ja projektit on ollu sen luontoisia että homman on tehny ihan omasta mielenkiinnosta ja uteliaisuudesta. tai on ollu sopivia jämämatskuja omista projekteista ja näin on saanu kuitattua omia kulujakin pois. jotenkin oudolta tuntuis tilanne, että joku tuntematon sanelee täysin ehdot projektille ja rahaakaan ei varsinaisesti jäisi kulujen jälkeen käteen. ei harrastelijat tee tätä rahasta van rakkaudesta touhuun. suosittelen kyllä soitinrakennuskurssia, 500-700 eurolla saa jo melko laadukkailla osilla tehdyn kitaran ja kaulaprofiilinkin voi tehdä just eikä melkein omaan nyrkkiin sopivaksi. samalla oppii paljon. | |
![]() 09.10.2013 11:41:24 | |
Muistutan kuvausta avauksessa etsitystä soitinrakenuksen harrastajasta. Tässä muutamia näkökohtia: - Tuossa hintaluokassa saa kohtuulliset ja jopa hyvät osat sähkökitaraan huomioiden kaikki metalli-, puu-, ja sähköosat. Ei kuitenkaan mitään huippuluokka tai hienompia/harvinaisempia puita tai kalliita mikrofoneja. Tuloksena kuitenkin VOI OLLA erinomainen, "mittojen mukaan" tehty ja budjetissa pysyvä kitaran JOS ITSE TEKEE. Minäkin suosittelen soitinrakennuskurssia. -Joku toinen joutuisi tekemään kitaran käytännössä ilmaiseksi, työpalkkaa ei jäisi edes viitäkymmentä senttiä tunnissa. Voisin tehdä ilmaiseksi pitkän aikaa/monta kuukautta/koko talven töitä jollekin hyvin läheiselle ihmiselle: vaimolleni, lapselleni tai lapsenlapselleni, en missään nimessä tuntemattomalle. | |
![]() 09.10.2013 11:50:57 | |
ammattirakentajalla on etunaan hyvät varastot materiaaleja, osia, työkaluja yms valmiina. harrastelija joutuu ostamaan kaiken pienemmissä erissä. eli vaikka säästäisikin maksamalla kitaran pimeästi verottomana (en puutu tähän nyt sen enempää...), tulee kuitenkin enemmän kuluja materiaali- ja työkaluhankinnoista. tietty voi käydä niin älytön tuuri, että joku harrastelija jossain päin suomea on aina halunnu tehdä telen sg-kaulalla, mutta kotona on jo liikaa kitaroita eikä tarvi enempää. vapaa-aikaa on kuitenkin rajattomasti ja materiaalitkin olis hommaan puolivalmiina ja puoli-ilmaisiksi. kaiken tämän lisäksi kyseinen harrastelija kokee välitöntä sieluntoveruutta ketjun aloittajan kanssa ja ihastuu tämän musiikilliseen tuotantoon niin suuresti, että välttämättä haluaa tehdä tälle tämän unelmien kitaran ja samalla tyydyttää omaa uteliaisuuttaan kyseisen kitaramallin suhteen. onhan tämäkin siis periaatteessa mahdollista... | |
![]() 11.10.2013 08:35:20 | |
Itsellä halla customin tekemä V. Aivan saatanan kova peli. Yhteen kitaraan olen sieltä mikit ostanut, ja muutenkin huollot teettänyt. Todella pätevä järkevän hintainen paja, suosittelen! Brewtality | |
![]() 11.10.2013 08:42:36 | |
juhopetteri: Itsellä halla customin tekemä V. Aivan saatanan kova peli. Yhteen kitaraan olen sieltä mikit ostanut, ja muutenkin huollot teettänyt. Todella pätevä järkevän hintainen paja, suosittelen! Flygari vai KV-tyyppinen? Näytä nyt kuva saatana. Jari "Vittuku on hienot kattopaneelit" Kurki ja soitinyhtye Ramin Kivekset: The Jasser Arafats | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)