Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson SG mallit?
1
jiipeep
08.10.2013 19:26:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertaisiko joku mitä eroja näissä on: standard, 61 re-issue jne.. erot kaulaprofiileissa lähinnä kiinnostaisi.
 
Myrkky Nuoli
08.10.2013 20:27:11 (muokattu 08.10.2013 20:27:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

'61 Reissue: '57 Classic mikit ja 60's Slim Taper kaula
 
SG Standard: Suht neutraali, tukevampi kaulaprofiili ja 498T/490R (paitsi 2013 mallissa slim taper kaula ja '57 classicit. Suoraan sanottuna en tiedä onko tässä enää mitään eroa '61 reissueen.)
 
Faded on käytännössä Standard halvemmalla pintakäsittelyllä (pre-2013 malli). En tiedä oisko kaulaprofiili vieläkin tuhdimpi? En oo ihan varma.
 
Groke
08.10.2013 23:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin joissain kalliimman pään Angus Young -signatureissa on autenttinen, eli poikkeuksellisen kapea kaula. Joka on muuten vaahteraa, eikä mahonkia. Ainakin viimeisimmässä ja kalleimmassa signaturessa, eli Angus Young SG Standard:ssa on sama mikki kaulassa, kuin Billy Gibbonsin lespassa, eli Pearly Gates.
Tallamikki on joku kuumempi erikoisversio. Tonet on kokonaan ohitettu, mikä ainakin hieman kirkastaa soundia.
 
Tuo ohut kaula juontaa hänen aikoinaan hankkimastaan 68 SG Standardista. Muihin nykyisin myynnissä oleviin SG:n versioihin noin kapeaa kaulaa (satula 39.5 mm) ei taida saada?
 
D'oh!
ramoret
09.10.2013 01:40:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jiipeep: Kertaisiko joku mitä eroja näissä on: standard, 61 re-issue jne.. erot kaulaprofiileissa lähinnä kiinnostaisi.
 
Standard 13 on täysin sama kitara ku 61 re-issue
 
Kivijalka
09.10.2013 10:18:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saisivat pitää vain 61 Reissuen ja Standardin erillään. Tuntuu, ettei meille paksujen kaulojen diggareille kohta ole Kiinteitä Kitaroita tarjolla ollenkaan. :C
 
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Vilpur1
09.10.2013 11:40:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Saisivat pitää vain 61 Reissuen ja Standardin erillään. Tuntuu, ettei meille paksujen kaulojen diggareille kohta ole Kiinteitä Kitaroita tarjolla ollenkaan. :C
 
Joo mun mielestä on myös älytöntä pitää kahta "samaa" mallia tarjolla. "Vanha" Standard ja hetken ollut Classic takas!
 
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Myrkky Nuoli
09.10.2013 11:51:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Saisivat pitää vain 61 Reissuen ja Standardin erillään. Tuntuu, ettei meille paksujen kaulojen diggareille kohta ole Kiinteitä Kitaroita tarjolla ollenkaan. :C
 
Niinpä. Ite en voi sietää ohuita kauloja ja SG:ssä turhauttaa juurikin tämä asia.
 
Corto
15.10.2013 13:26:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa mieltä, rimpulakaulat ovat vallanneet markkinat. Kohta varmaan Fenderin Bajakin joko lopetetaan tai sen kaula mystisesti ohenee modern C:ksi... Mä jouduin perskuta teettämään itselleni paksukaulaisen straton kun ei markkinoilta sellaista löydy uutena muista kuin ehkä custom shopeista.
 
Gibsonin kitaratkin kelpuutan ainoastaan 50s profiililla tai paksumpana. Mulla on sen verran lapiokoura, ettei tikkukauloilla vaan pysty soittamaan ilman kramppeja.
 
En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin
Bosambo
15.10.2013 14:10:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa mitä pitelin paikallisessa uutta stankkua, niin näkyvät erot mun 61 reissueen oli pienempi lapa ja runko kolmesta palasta kun mulla yhdestä. Viimeistely vaikutti stankussa karummalta, tämä tosin osin subjektiivista ja varmaan yksilöeroja suuntaan jos toiseen. Oma on tietysti täydellinen jollei paras.
Slim taper kaula on nami.
 
Myrkky Nuoli
15.10.2013 23:07:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Corto: Samaa mieltä, rimpulakaulat ovat vallanneet markkinat. Kohta varmaan Fenderin Bajakin joko lopetetaan tai sen kaula mystisesti ohenee modern C:ksi... Mä jouduin perskuta teettämään itselleni paksukaulaisen straton kun ei markkinoilta sellaista löydy uutena muista kuin ehkä custom shopeista.
 
Gibsonin kitaratkin kelpuutan ainoastaan 50s profiililla tai paksumpana. Mulla on sen verran lapiokoura, ettei tikkukauloilla vaan pysty soittamaan ilman kramppeja.

 
Äläpä. Bajassa on kyllä kaula kohallaan. Mulle ei tartte pesismaila olla kuhan on kurvit kohillaan. Omassa '98 Standardissa on kaulaprofiili erittäin hyvä omaan käteen. Slim Taperien kanssa on käsi krampissa.
 
SpeedGovernor
16.10.2013 06:58:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millanenhan kaula SG juniorissa/SG mallisessa melodymakerissa on? LP m.makerissa on ainakin mainio kaula. Selkeästi jykevämpi kuin tuo slimtaper. Olematta kumminkaan kömpelö pölkky.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «