MusikMan 04.10.2013 00:32:48 | |
---|
kekkuliheikki: Outoa. Music Manin body oli liian pieni meikalaiselle ja pikkauskasi alkoi kiukuttelemaan. Jotenkin tuli outo kulma. Pistin torille. Vituttaa. Niin hyvin soiva kitara ja muutenkin komee. Mutta kun en soita niin en pida nurkassa. :( http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=802679 Saastan sitten rahaa siihen ES-335:een. Joku saa siita hyvan kepakon. Onpas jännä juttu, että jollain toisellakin on Musarin Lukesta täysin identtiset fiilikset. Itse olen hieman yli vuoden omaa BFR:ää käskenyt, ja vasta nyt löytänyt toimivan tekniikan/tottunut pikkauskäden hieman erilaiseen asentoon. Uudessa Luke III:ssa on kuulemma muutaman %:n isompi body; olisikin hauska testata sitä. Todella laadukas ja soiva kitara, siitä olen samaa mieltä. Luken kaulamikki Mesan Lonestarin läpi on "the clean sound" meikäläiselle. "People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than bikers." |
Antti1 04.10.2013 01:14:18 | |
---|
destruction: mustat stringit. Sellaisia mä oon kans miettinyt, muttei oikein vielä sopivia löytynyt. Komea kepakko kyl, sopivasti huumoria mukana. Olisin itsekin ostanut, jos ei a) floikka b) rahapula. "I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji |
destruction 04.10.2013 01:40:58 | |
---|
Antti1: Sellaisia mä oon kans miettinyt, muttei oikein vielä sopivia löytynyt. Vahinkotavarakeskuksesta noita sai 3e/paketti. Ainoastaan kymppikokoa löytyi (ihan hyvin istuvat). Otin myös punasia. |
Muovinen 04.10.2013 08:44:19 | |
---|
Blackout Effectorsin Crystal Daggerin nappasin torilta. Nyt kyllä oikiasti jänskättää että mitä sieltä tulee, ei oo ihan perusperttipedaali :) |
kekkuliheikki 04.10.2013 11:27:12 | |
---|
MusikMan: Onpas jännä juttu, että jollain toisellakin on Musarin Lukesta täysin identtiset fiilikset. Itse olen hieman yli vuoden omaa BFR:ää käskenyt, ja vasta nyt löytänyt toimivan tekniikan/tottunut pikkauskäden hieman erilaiseen asentoon. Uudessa Luke III:ssa on kuulemma muutaman %:n isompi body; olisikin hauska testata sitä. Todella laadukas ja soiva kitara, siitä olen samaa mieltä. Luken kaulamikki Mesan Lonestarin läpi on "the clean sound" meikäläiselle. Kitarahan on suorastaan loistava sita ei kay kieltaminen. Cleand sound on hieno. Soittelen aika paljon kaikenmoista bebop-tuubaa ja siina joutuu alternate-pikkaamaan ja vaihtelemaan kielia aikasen tiheaan. Jotenkin tuon Luken mittasuhteet ei oikein anna myoten tuohon. Nyt on armoton ES-335 kaasu paalla ja Jazz-vaihe. Menee sykleissa nama hommat. Ostetaan-myydaan...soitetaan...sitten jotain muuta...ostetaan...myydaan....jne...jne... |
zapateados 04.10.2013 21:06:54 | |
---|
Lovepedal BBB '11, tykkään. "Ain't nobody now can play the blues that I play" - Junior Kimbrough |
kekehe 04.10.2013 22:41:16 | |
---|
Fender Vibrolux Reverb 1967 http://muusikoiden.net/dyn/users/116258.jpg Tähän on muuntajaksi vaihdettu Mercury Magnetics, alkuperäinen tallessa. Kajareina nyt Eminence Ragin Cajunit, oxfordit myös jemmassa. Hiljaisemmilla volumeilla nuo oxfordit soundaa paremmalle kuin Emit, varsinkin puhtaat stratohelinät, mutta potkua noilla nykykaiuttimilla saa paljon lisää. Muuten sisuskalut pitkälti alkuperäiset. Huomenna sit eka kertaa tositoimiin testaamaan keikalle... :) |
Jucciz 04.10.2013 22:44:15 | |
---|
kekehe: Fender Vibrolux Reverb 1967 http://muusikoiden.net/dyn/users/116258.jpg Tähän on muuntajaksi vaihdettu Mercury Magnetics, alkuperäinen tallessa. Kajareina nyt Eminence Ragin Cajunit, oxfordit myös jemmassa. Hiljaisemmilla volumeilla nuo oxfordit soundaa paremmalle kuin Emit, varsinkin puhtaat stratohelinät, mutta potkua noilla nykykaiuttimilla saa paljon lisää. Muuten sisuskalut pitkälti alkuperäiset. Huomenna sit eka kertaa tositoimiin testaamaan keikalle... :) Onhan aarre. Onnittelut! Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Vellu64 04.10.2013 22:51:11 | |
---|
Uraltonelta ostin Tweed Deluxe klooniin osat ja Jensenin kajarin. Valmista tuli lopulta. Toimii. http://muusikoiden.net/dyn/users/116255.jpg Tästä tuli kait enemmän Burlap Deluxe. (Juuttikangas) Kämmäsin yhden jutun, kun on tullut optikko reissua lykättyä turhan pitkään. Sain sen kämmin pikaisesti korjattua Uraltonen porukan neuvoilla. Uraltonelle kiitoksia. |
Kuha 04.10.2013 23:02:07 (muokattu 04.10.2013 23:02:41) | |
---|
kekehe: Fender Vibrolux Reverb 1967 http://muusikoiden.net/dyn/users/116258.jpg Tähän on muuntajaksi vaihdettu Mercury Magnetics, alkuperäinen tallessa. Kajareina nyt Eminence Ragin Cajunit, oxfordit myös jemmassa. Hiljaisemmilla volumeilla nuo oxfordit soundaa paremmalle kuin Emit, varsinkin puhtaat stratohelinät, mutta potkua noilla nykykaiuttimilla saa paljon lisää. Muuten sisuskalut pitkälti alkuperäiset. Huomenna sit eka kertaa tositoimiin testaamaan keikalle... :) Makia peli, ja vielä paranee varmaan kun laittaa alkuperäisen muuntajan. Old Fenders never die |
Kunnallisjäte 05.10.2013 13:46:59 | |
---|
Torilta Peavey JSX Mini Colossal Jensenin ämyrillä kotisoittoon. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
Jucciz 05.10.2013 13:57:52 | |
---|
Kuha: Makia peli, ja vielä paranee varmaan kun laittaa alkuperäisen muuntajan. Jos kyseessä on verkkomuuntaja, uskon soundieron olevan suhteellisen mitätön - etenkin kun Mercuryn muuntajat ovat käsittääkseni tosi laadukkaita ja uskollisia kopioita esikuvistaan. Lähinnä ne mahdollistavat vahvistimen käytön meidän sähköverkossa ilman erillistä alennusmuuntajaa. Mullakin on ihan käytännöllisyyssyistä vaihdettu tuohon '62 Princetoniin verkkomuuntaja, koska se on pääasiallinen keikkakoneeni tällä hetkellä: vähemmän liikkuvia osia ja sähläystä. Ja ainahan sen alkuperäisen voi tosiaan vaihtaa takaisin, jos jostain syystä haluaa. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
teleman 05.10.2013 14:31:39 | |
---|
Jucciz: Jos kyseessä on verkkomuuntaja, uskon soundieron olevan suhteellisen mitätön - etenkin kun Mercuryn muuntajat ovat käsittääkseni tosi laadukkaita ja uskollisia kopioita esikuvistaan. Lähinnä ne mahdollistavat vahvistimen käytön meidän sähköverkossa ilman erillistä alennusmuuntajaa. Mullakin on ihan käytännöllisyyssyistä vaihdettu tuohon '62 Princetoniin verkkomuuntaja, koska se on pääasiallinen keikkakoneeni tällä hetkellä: vähemmän liikkuvia osia ja sähläystä. Ja ainahan sen alkuperäisen voi tosiaan vaihtaa takaisin, jos jostain syystä haluaa. Mikä vaikutus saundiin, hurinoihin ym. mahtaa olla ulostulomuuntajalla? Tweed Deluxeen liittyen ajattelin lähinnä moista. Omatekeleessä on taiwanilainen ja funtsin, josko esim. Hammondiin päivittäminen toisi parannusta. Toisaalta hyvä on nykyiselläänkin. Komppikitaristi |
Vellu64 05.10.2013 15:08:06 | |
---|
teleman: Mikä vaikutus saundiin, hurinoihin ym. mahtaa olla ulostulomuuntajalla? Tweed Deluxeen liittyen ajattelin lähinnä moista. Omatekeleessä on taiwanilainen ja funtsin, josko esim. Hammondiin päivittäminen toisi parannusta. Toisaalta hyvä on nykyiselläänkin. Tuo mun uusi 5e3 on Hammondin muuntajalla. Hurinoiden suhteen on todella hiljainen. En tiedä johtuuko ko. muuntajasta. Hurinan vähentämiseksi, hehkujen johtoihin laitetaan usein vastukset. Voi olla myös maadoitushässäkkä. Netin kytkentäppiirustusten mukaan on näköjään erilaisia tapoja maadoittaa toision 0V. Joku toimii paremmin joku ei. Tuossa mun versiossa on Uraltonen kytkennän mukainen maadoitus. Sisäisten johdotusten risteily voi myös aiheuttaa osan hurinoista. Hehkujen johdot on kait hyvä pitää erillään muista, jne. |
kekehe 05.10.2013 16:07:43 | |
---|
Jucciz: Jos kyseessä on verkkomuuntaja, uskon soundieron olevan suhteellisen mitätön - etenkin kun Mercuryn muuntajat ovat käsittääkseni tosi laadukkaita ja uskollisia kopioita esikuvistaan. Lähinnä ne mahdollistavat vahvistimen käytön meidän sähköverkossa ilman erillistä alennusmuuntajaa. Mullakin on ihan käytännöllisyyssyistä vaihdettu tuohon '62 Princetoniin verkkomuuntaja, koska se on pääasiallinen keikkakoneeni tällä hetkellä: vähemmän liikkuvia osia ja sähläystä. Ja ainahan sen alkuperäisen voi tosiaan vaihtaa takaisin, jos jostain syystä haluaa. Hyvä tietää, itse mietinkin että mahtaako tuo muuntajan vaihto vaikuttaa soundiin. |
Jucciz 05.10.2013 16:13:04 | |
---|
kekehe: Hyvä tietää, itse mietinkin että mahtaako tuo muuntajan vaihto vaikuttaa soundiin. Ulostulomuuntaja vaikuttaa paljonkin, verkkomuuntaja pääsääntöisesti vähemmän, jos lainkaan - tuntuu olevan yleinen konsensus. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
teleman 05.10.2013 17:35:49 | |
---|
Vellu64: Tuo mun uusi 5e3 on Hammondin muuntajalla. Hurinoiden suhteen on todella hiljainen. En tiedä johtuuko ko. muuntajasta. Hurinan vähentämiseksi, hehkujen johtoihin laitetaan usein vastukset. Voi olla myös maadoitushässäkkä. Netin kytkentäppiirustusten mukaan on näköjään erilaisia tapoja maadoittaa toision 0V. Joku toimii paremmin joku ei. Tuossa mun versiossa on Uraltonen kytkennän mukainen maadoitus. Sisäisten johdotusten risteily voi myös aiheuttaa osan hurinoista. Hehkujen johdot on kait hyvä pitää erillään muista, jne. Mikähän Hammondin malli on kyseessä? Komppikitaristi |
Vellu64 05.10.2013 17:57:21 | |
---|
|
Komppikitaristi |
Vellu64 05.10.2013 18:27:51 | |
---|
teleman: Jeps, kiitokset tiedosta. Entäpä ulostulomuuntaja? Hammond 1750H |