Aihe: Mistä OFR Floyd rosen R3 satula?
1 2
Groke
03.10.2013 22:10:29
Jormaz: Ei kai sillä mitään väliä ole koska pohja on tasainen?

Floyd Rosen tapauksessa pohja ei itse asiassa ole tasainen: http://audiozone.dk/index-filer/floyd-tremolo-tips.htm#clamps

Itse olen kerran huomannut yhden palan olleen väärin päin lukkosatulassa (FR R2) ja se kitara ei pitänyt lainkaan virettä. Kun kampea käytti, vire meni aina keturalleen.
Mutta heti kääntämisen jälkeen kitara pysyi täydellisesti vireessä. Jo tuon yhden ainokaisen kokemuksen jälkeen ei itselle tulisi enää mieleen kyseenlaistaa tätä asiaa. Sitä en tietenkään väitä, etteikö jonkun toisen lukkosatulan kanssa voisi toimia miten päin tahansa, esim. symmetrisestä palasta johtuen tms.
D'oh!
Jormaz
03.10.2013 22:37:20
No katoppas. Olihan se kaareva. Muistelin vaan kun joskus olin pistänyt väärin päin palikat enkä huomannut mitään eroa. Kokeilin nyt ohuimmille kielille ja samalla tavalla piti vireen kun vaan kunnolla kiristi.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Decadetroll
04.10.2013 10:27:37
Joissain oikein vanhoissa floikkasatuloissa muuten oli tasaiset nuo palaset. En nyt kuollaksenikaan muista, oliko kyse ofr vai gotohin (edge) tallasta, mutta tälläinen tapaus on kerran tullut vastaan. Uusissahan on kyllä kaarevat, joten pitää laittaa oikein päin :)
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)