Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5137 138 139 140 141497 498 499 500 501
Twinkle
03.10.2013 11:26:01
Laulava Kylätohtori: Samaa mieltä myös edellisten kanssa, valintakysymyksiä nämä. Siitä olen myös onnellinen, etten itse sairasta kateutta tai katkeruutta. Se on loppuviimeksi karmea tauti, joka syö ihmistä sisältä rotan lailla...

Kateus on jotenkin kitarakamoissa typerä oletus, kun jos ihan oikeasti ajatellaan niin esim. parin-kolmen tonnin kitara ei ole luottotiedot omaavalla aikuiselle harvoin saavuttamattoman summa. Se on nimenomaan on valinnasta kiinni, haluaako laittaa fyrkat soittimeen vai johonkin muuhun.
Laulava Kylätohtori
03.10.2013 12:12:04
Twinkle: Kateus on jotenkin kitarakamoissa typerä oletus, kun jos ihan oikeasti ajatellaan niin esim. parin-kolmen tonnin kitara ei ole luottotiedot omaavalla aikuiselle harvoin saavuttamattoman summa. Se on nimenomaan on valinnasta kiinni, haluaako laittaa fyrkat soittimeen vai johonkin muuhun.

Juu, itse puhuin ihan yleisellä tasolla, mutta tottahan se, että kyllä jokainen töissä käyvä pystyy kunnon kitaran ostamaan. Kyse on vain valinnasta, mihin rahansa pistää...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Alfons Åberg
03.10.2013 14:05:35 (muokattu 03.10.2013 14:05:52)
Laulava Kylätohtori: Puhumattakaan jostain ralliharrastuksesta, missä CS straton hinnalla ei tehdä juuri mitään...

Ralliharrastuksessa tosin suhteilla saa painopistetta pois omasta pussista. Toisin sanoen myymällä auton kyljestä mainostilaa. Kitaroiden kohdalla ei ehkä niin yleistä.
"Linkkejä kiitos tutkimuksiin tai artikkeleihin, missä Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi." -Jazzmies-
Luuviulu
03.10.2013 14:59:17
Joo, no ei tarvitse muuttaa tän ketjun nimeä "Luuviulun turvonneet vithutukset tms -palstaksi". En mä tähän enää mitään kommentoi. Tulen mukaan tod.näk keskusteluihin sen jälkeen taas kun joku kaveri näkee mua tääl haukuttavan aiheetta, ja ilmoittaa mulle, ni kertomaan oman näkemykseni. Mukava oli tosiaan kyl huomata, että teitä fiksuikin tääl on :)

Ainoat miinuspuolet ton keräilyni aktiivisesta toiminnasta on se, että ne vie ihan järjettömästi tilaa ja että jos toi mun alakerran deeku sammuu sätkä hampaissaan sänkyyn ja kerrostalo syttyy palamaan, ni se on sit goodbye pedaalit vaan. Vaikka kotivakuutus ne korvaiskin rahallisesti, ni mikään ei korvais sitä aikaa mikä mul on kulunu niiden haalimiseen ja postista / matkahuollosta yms noutamisineen. Luultavasti kai kuukauden päivät putkeen menny yhteensä.

Mutta jokatapauksessa, ni en kadu. Ei ole ainakaan soundin puutteesta enää kiinni, jos biisistäni tulee "piip", vaan kyse on enää vaan ja ainoastaa puhtaasti sit niiden käyttäjästä :) :)
Genalex
03.10.2013 15:09:35
Hiukan vielä offtopicia...

Twinkle: Kateus on jotenkin kitarakamoissa typerä oletus, kun jos ihan oikeasti ajatellaan niin esim. parin-kolmen tonnin kitara ei ole luottotiedot omaavalla aikuiselle harvoin saavuttamattoman summa. Se on nimenomaan on valinnasta kiinni, haluaako laittaa fyrkat soittimeen vai johonkin muuhun.

Asia lienee juurikin näin, turha kenenkään on toisten kamoja kadehtia.

Itse en ole kateuteen taipuvainen, mutta jos joku on, kadehtikoon sitten vaikka mieluummin jonkun soittotaitoa. Sitä kun ei rahalla saa :)
Luuviulu
03.10.2013 15:19:38
Ja sen sanon vielä, että toi mun keräilyni on tavallaan öööö jonkinlainen henkinen trauma. :D :D Eräs nimeltä mainitsematon ihminen jonka kanssa musaa tein, ni se valitteli aina, kun ei oo rahaa ostaa ees uusia pedaaleja. Sil oli Boss Metal Zone ja pari jotain kamalaa halpista. 2 kitaraa, jotka oli just jotain mitälie kopionkopionkopioita jotka kuulosti järkyttäviltä. Ne oli myös n.20v vanhat, nauhat puhki ja toisesta kaula katki ja liimattu miten sattuu kiinni. ...silti tää heppu on koko ajan ollu normaalissa työelämässä perus-palkalla ja asuu pikkukylässä vuokralla, jossa sattuu olemaan kylän halvimmat vuokrat. Ja se miksei rahaa riittäny ostaa mitään soittovehkeitä, vaikka soittamisesta erittäin paljon tykkäskin, johtu mun näkemyksen mukaan siitä, että baariin se kyl meni lähes joka pe ja la ja pisti sinne aina joka kerta sen n.100e ja poltti röökiä päivittäin. Ja juhannukset ja vaput ryyppäs tietenkin jne jne jne... Kesäloma kun tuli, ni se loma alko pullolla viinaa ja kesti hyväs lykys koko kesäloman. Festareil kun mentiin, ni kaveri ei vetänyt kotona pohjia, vaan alotteli festareilla vetäen kutakuinkin 10kpl jaloviinapaukkuja 7e kpl paris tunnis ja tota rataa. Mä lievästi sanottuna järkytyin, kun se naama vakavana saatto kännissä selitellä että ei oo varaa musavehkeisiin. "Hieman" vois priorisoida....................................???????????? :D :D :D Mut niin se vaan menee usein, että vaikka mihinkään muuhun sitä rahaa ei ole, ni viinaan löytyy aina. Ja röökiin. Noh, kukin tehköön rahoillaan ihan mitä tykkää, mutta turha on ruikuttaa sit jos ei ole kunnon harrastusvehkeitä, mikäli ne rahat ryyppää ja dokaa. Oikeastaan sen ihmisen kauan tunteneena tää mun laatuvehkeitten keräily alkoi. Jos mäkin eläisin niinku se, ni eipä kait mullakaan ois ku joku mikälie 1 Behringer............ Vaan kun en elä niin, elävä esimerkki opetti toisen tavan elää :D :D Onneks ja sen takia mul on nää mitä on ja olen tyytyväinen tähän, ryypätköön muut, mä saan oman "hurmokseni" soittamisesta hyvillä vehkeillä. :)
kekkuliheikki
03.10.2013 15:25:19
Luuviulu: Ja sen sanon vielä, että toi mun keräilyni on tavallaan öööö jonkinlainen henkinen trauma. :D :D Eräs nimeltä mainitsematon ihminen jonka kanssa musaa tein, ni se valitteli aina, kun ei oo rahaa ostaa ees uusia pedaaleja. Sil oli Boss Metal Zone ja pari jotain kamalaa halpista. 2 kitaraa, jotka oli just jotain mitälie kopionkopionkopioita jotka kuulosti järkyttäviltä. Ne oli myös n.20v vanhat, nauhat puhki ja toisesta kaula katki ja liimattu miten sattuu kiinni. ...silti tää heppu on koko ajan ollu normaalissa työelämässä perus-palkalla ja asuu pikkukylässä vuokralla, jossa sattuu olemaan kylän halvimmat vuokrat. Ja se miksei rahaa riittäny ostaa mitään soittovehkeitä, vaikka soittamisesta erittäin paljon tykkäskin, johtu mun näkemyksen mukaan siitä, että baariin se kyl meni lähes joka pe ja la ja pisti sinne aina joka kerta sen n.100e ja poltti röökiä päivittäin. Ja juhannukset ja vaput ryyppäs tietenkin jne jne jne... Kesäloma kun tuli, ni se loma alko pullolla viinaa ja kesti hyväs lykys koko kesäloman. Festareil kun mentiin, ni kaveri ei vetänyt kotona pohjia, vaan alotteli festareilla vetäen kutakuinkin 10kpl jaloviinapaukkuja 7e kpl paris tunnis ja tota rataa. Mä lievästi sanottuna järkytyin, kun se naama vakavana saatto kännissä selitellä että ei oo varaa musavehkeisiin. "Hieman" vois priorisoida....................................???????????? :D :D :D Mut niin se vaan menee usein, että vaikka mihinkään muuhun sitä rahaa ei ole, ni viinaan löytyy aina. Ja röökiin. Noh, kukin tehköön rahoillaan ihan mitä tykkää, mutta turha on ruikuttaa sit jos ei ole kunnon harrastusvehkeitä, mikäli ne rahat ryyppää ja dokaa. Oikeastaan sen ihmisen kauan tunteneena tää mun laatuvehkeitten keräily alkoi. Jos mäkin eläisin niinku se, ni eipä kait mullakaan ois ku joku mikälie 1 Behringer............ Vaan kun en elä niin, elävä esimerkki opetti toisen tavan elää :D :D Onneks ja sen takia mul on nää mitä on ja olen tyytyväinen tähän, ryypätköön muut, mä saan oman "hurmokseni" soittamisesta hyvillä vehkeillä. :)

Kyllapas alkoi janottamaan. Taidankin pistaa lisaa kamaa torille, etta paasen kunnon baarikierrokselle.
Luuviulu
03.10.2013 15:36:31
:D :D -Edelleen, ni kukin laittakoon rahansa han mihin lystää, mut jos ne ryyppää ja sen jälkeen aidosti ihmettelee, että miksei ole rahaa kunnon vehkeisiin, ni sit lienee viina tehneen tehtävänsä :D :D
the-Antero
03.10.2013 17:32:15

kekkuliheikki: Kyllapas alkoi janottamaan. Taidankin pistaa lisaa kamaa torille, etta paasen kunnon baarikierrokselle.

:D :D :D

Tää rupes naurattamaan ja paljon :D
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
blues guitar
03.10.2013 17:52:35

Harrastukset yleensä maksaa. Tää kitaraharrastus on mielestäni niitä halvimpia.
Valinnoista tuli mieleeni seuraava tarina: Yks tuttu kaveri ihmetteli että miten sulla on varaa ostaa Harrikka ( Davidson Ei Benton )? Vaikka oli juuri itse ostanut kesäasunnon järvenrannalta.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Alfons Åberg
03.10.2013 18:37:55 (muokattu 03.10.2013 18:39:05)

Itse silloin kun olin vielä opiskelija, kallein kitara mikä mulla oli, maksoi vähän reilu puolitoista tonnia. Ja silti riitti rahaa elämiseen. Mulle riitti se valtion tukema opiskelijayksiö (mikä sekään ei ollut huono kun oli alta 5 vuotta ennen muuttoa rempattu täydellisesti), siinä missä kamahankintojani kauhistelleet väen väkisten asuivat vapailta markkinoilta hankkimissaan kaksioissa.

Kuten on monta kertaa sanottu, maailma on valintoja täynnä ja homma on siitä kiinni mitkä on prioriteetit.
"Linkkejä kiitos tutkimuksiin tai artikkeleihin, missä Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi." -Jazzmies-
delarco
03.10.2013 22:58:47
Voinen sen verran vielä ottaa kantaa tähän luuviulun asiaan, että olisiko ideaa käyttää "ostetaan" palstaa, niiden ostettavien listaukseen?
Tässä kun olen esim. etsinyt tiettyjä Bossin pedaaleja, tuli parhaimmillaan varmaan 3 niitä kilsan pituisia ilmoituksia, joista hakusana luonnollisesti löytyi sieltä ostettavien puolelta.
Tämä siis ihan rakentavana ehdotuksena, kun kerran löytyy, myydään, ostetaan ja jopa "muu", jos ei noihin sovi.
Luuviulu
04.10.2013 14:31:43
No kun mä myyn, ostan ja vaihdan, ni mikään ei oikein sovi noista "Ostetaan" "Vaihdetaa" "Myydään" mun juttuihin. ...eikä monen muunkaan, moni muukin kun myy kans kitaran ja ostaa pedaalin ja vaihtaa samassa ilmotuksessa...

Tonne pitäis tehdä nimenomaan meitä varten, joilla on enemmän kuin 1 tavara ostettavana tai myytävänä, "Ostetaan, Myydään & Vaihdetaan -osio"....... :)
naavanka_
04.10.2013 14:46:06
Luuviulu: No kun mä myyn, ostan ja vaihdan, ni mikään ei oikein sovi noista "Ostetaan" "Vaihdetaa" "Myydään" mun juttuihin. ...eikä monen muunkaan, moni muukin kun myy kans kitaran ja ostaa pedaalin ja vaihtaa samassa ilmotuksessa...

Tonne pitäis tehdä nimenomaan meitä varten, joilla on enemmän kuin 1 tavara ostettavana tai myytävänä, "Ostetaan, Myydään & Vaihdetaan -osio"....... :)

Mutta eikö yksi ilmoitus jokaisesta riittäisi?
Ei niitä vanhoja ilmoja kannata jättää torille roikkumaan täytteeksi.
Yksi ostoilmoitus, yksi myynti-ilmoitus ja vaikka yksi muuta (vaihdetaan) ilmoitus.
Ei tämä rakettitiedettä ole.
Ruutukunkku
04.10.2013 15:11:24
Luuviulu: No kun mä myyn, ostan ja vaihdan...

Potentiaalinen pedaalimyyjä varmasti hoksaa helpommin, että joku haluaisi ostaa juuri hänen pedaalinsa, jos se pedaalin malli lukisi ilmoituksessa suoraan. Eikä niinpäin, että listaat jo omistamasi pedaalit ja kerrot että listasta puuttuvia saisi tarjota.

Bossien pedaaleista saat näppärästi yhden 'ostetaan' ilmon, kun listaat siihen mitkä pedaalimallit hakusessa.

Tai tee miten lystäät, mutta näin minä tekisin.
I'm sorry Dave
hallu
04.10.2013 18:07:26

Kateus on vihaliäinen ja turha vaiva, jonka piikkiin perustellaan milloin mitäkin. Itselläni on sellainen tuntuma, että ei soittajat yleensäkään vaikuta kauhea kateelliselta porukalta kun ainakin itse tunnen semmoista yhteenkuulaivaisuutta toisten soittajien kanssa.

Olen kanssasi samaa mieltä, että kamoista ei kenenkään tarvitse olla kateellinen koska normaalilla maksuvalmiudella saa käytännössä mitkä kamat tahansa ja vaikk amaksukyky olisi alentunut, niin halvallakin saa erinomaisia kamoja. Itseasiassa jos jostakin haluaa olla kateellinen niin soittotaidosta mieluummin. Tavaraa saa rahalla, mutta soittotaidon saa vain kovalla työnteolla. Siitäkään ei oikein kehtaa olla kateellinen, koska soittotaidottomuus kertoo vain ettei ole viitsinyt tehdä duunia sen eteen.

Ei siis olla kateellisia.... tai käsi pystyyn, onko joku.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Luuviulu
04.10.2013 20:07:56
Siin on sellanen idea takana, että suurin osa joka hakee vaan vaikkapa ööööö, noh Fenderin Stratoa. Ni se käy pelkästään kitaraosion läpi. Sit kun se huomaa että siäl on myynnis myös pedaali, ni siit voi syntyä "heräteostos", niinku just minuutti sitten tapahtu. Joku kun osti multa yhden pedaalin, kun luki sen kitaraosastolta.........

Kerroin jo, että koska Bossi julkasee jatkuvalla syötöllä lisää pedaaleja, ni on helpompi laittaa jo omistamansa siihen ja vaikka laittaisinkin toistappäin, eli silleen "puuttuvien listan", ni lopputulos on, että lista ei kongreettisesti juurikaan lyhenisi....

Mä nyt olen listannu ne erittäin helposti. Vaikkapa kaiut. Jos jollain on myydä esim Boss Reverb RV-2, ni se kattoo mitä mulla on kaiku kohdassa. Se huomaa siinä että omistan 2 Bossin kaikua. RV-3 ja RV-5. Eli toihan on ihan älyttömän helppo lista lukea........
naavanka_
04.10.2013 20:09:20
Luuviulu: Siin on sellanen idea takana, että suurin osa joka hakee vaan vaikkapa ööööö, noh Fenderin Stratoa. Ni se käy pelkästään kitaraosion läpi. Sit kun se huomaa että siäl on myynnis myös pedaali, ni siit voi syntyä "heräteostos", niinku just minuutti sitten tapahtu. Joku kun osti multa yhden pedaalin, kun luki sen kitaraosastolta.........

Kerroin jo, että koska Bossi julkasee jatkuvalla syötöllä lisää pedaaleja, ni on helpompi laittaa jo omistamansa siihen ja vaikka laittaisinkin toistappäin, eli silleen "puuttuvien listan", ni lopputulos on, että lista ei kongreettisesti juurikaan lyhenisi....

Mä nyt olen listannu ne erittäin helposti. Vaikkapa kaiut. Jos jollain on myydä esim Boss Reverb RV-2, ni se kattoo mitä mulla on kaiku kohdassa. Se huomaa siinä että omistan 2 Bossin kaikua. RV-3 ja RV-5. Eli toihan on ihan älyttömän helppo lista lukea........

Yleensä jos jotain hakee, käyttää hakua.
ruikku20
04.10.2013 20:26:29
Ajattelin tässä, että josko möisi Boss GT-6 ja pistäisi tilalle jonku vähä paremman vehkeen. Tsekkaus torilta, jotta missäs hinnoissa nuo pyörii: http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … =&category=all&with_image=0

Siis mitä ihmettä? :D Ostin about vuas sitte 130 postikuluineen tuon oman, ja täysin toimivan.

Tasan 100 tai vähä päälle ja mahdolliset postikulut, ois munsta tällä hetkellä semmonen käypänen hinta toimivasta vehkeestä. 250e sais sen GT-10 jo että :D

Mikäköhän muuten on, kun ei kautta -viiva toimi täällä muusinetissä? Ennen on toiminu.
Lars is the best anyways. Way better technically than the guy from dream theatre and he doesn't have a big ego which always helps. Kiitos youtube ja käyttäjä kmvoss! :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)