Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5136 137 138 139 140497 498 499 500 501
Laulava Kylätohtori
02.10.2013 11:51:21
Vladi: Niin ja kovat jätkät kytkis ne kaikki yhdeksi pikku pedaalilaudaksi sitten... Ois retee.

Olis kyllä tyylikäs. Eikä tarvittaisi erillistä bufferia...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Luuviulu
02.10.2013 11:58:36
Tämän samaisen ketjun osiossa "sivulla" 114 tuli melkosta "piip"-jauhantaa musta.
Joo onhan tuo ihan kiva kokoelma, tosin puuttuu siit viäl kolmasosa. Vähän pääl 100pedaalia Bossihan on tehny.

Syy tähän keräilyyn on se, että inhoan multiefektejä ja digi-muljuttimet ei ikinä korvaa alkuperäistä. Ihan niinkuin Boss Digital Delay DD-7 koittaa mallintaa Boss Analog Delay DM-2:sta, ni testasin niiden erot, kun kummatkin omistan, ni ero on ku yöl ja päiväl ja mä olen melkoisen tarkka soundeista...

Jos mä tosiaan haluaisin leijua omistamillani tavaroilla, ni laittaisin kaikki tonne omaan profiiliini joita omistan. Pedaaleja mulla on yli 100kpl, eilen tuli kokoelmiin 2 lisää, E.Harmonixin Stereo Memory Man with Hazarai ja Catalinbread Echorec, mutta mulla ei todellakaan ole tarvetta kertoa mitä omistan ja mitä en, toisin kun jotkut jotka laittaa tonne profiili-sivullensa joka ainoan omistamansa plektrankin :D :D :D
Se Boss-kokoelma on todellakin vaan ja ainoastaan siksi lueteltuna tässä, ettei tarvii joka pvä lukea pikaviesteistä että "Ostatko mun Metal Zonen tms", se lista nääs helpottaa kaikkien mun kanssa asioivien ihmisten elämää. Ja jos se jotain vithuttaa, ni senkun hyppää sen osion yli.
Se, että mä olen listannut sen Boss-kokoelmani, on auttanut mua huomattavasti kartuttamaan kotistudion purkkeja, viime vuonna kun omistin Bosseja n.10, ton listaamisen jälkeen niit on nyt n.70kpl................
Luuviulu
02.10.2013 12:19:48
Muuten tekisin just silleen, että laittaisin ne jotka multa puuttuu, mut kun Boss julkaisee aina lisää uusia, ni helpompi on luetella ne, jotka jo on.

Pitkiä on ilmotukset juu, koska on niin pal tavaraa myynnissä.
Jos joku ei jaksa lukea niitä mitä myyn halvalla, ni se on hänen ongelmansa. Siinä kun nääs meni sitten ohi häneltä sen pedaalin osto.............
Ja nimenomaan luotettavalta myyjjältä ostaminen meni ohi. Mä kun olen tääl ainakin 100 kauppaa tehny ja jokainen on saanut tavaransa ja rahansa.
Mulle kyllä on lähetelty pedaaleina mm. Tiiliskivi postiennakolla. Ja myös tehty niin, että kun lähetän postiennakolla jollekkin joka lupaa maksaa, mut sit kuitenkin sairastuu ns.Ostoskrapulaan ja katoaa toiseen ulottuvuuteen. Sellaiseen ulottuvuuteen jonne ei ilmeisesti puhelut, textarit, eikä s.postit mene perille. Näistä kaikista olen tietenkin tehnyt rikosilmoituksen, koska se on petos, mutta kaikki nuo tyypit on olleet varattomia, joten en saa niiltä ikinä rahojani takas, paitsi sit, kun ne saa perinnön "jos saa", ni siitä menee ulosottoon sitten suoraan, mutta koska näillä veijjareilla on mitä todennäköisemmin jo ennestään tuhansien eurojen huijaukset takanaan, ni empä mä niitä rahojani tod.näk takaisin saa.

Mutta mä taas en ole ikinä huijjannut ketään, enkä huijjaakkaan. Ei kuulu nääs tapoihin.
Numb
02.10.2013 12:28:42

Luuviulu: Tämän samaisen ketjun osiossa "sivulla" 114 tuli melkosta "piip"-jauhantaa musta.

Mun nähdäkseni yksi jäsen laittoi yhden henkilöösi käyvän postauksen. Siinähän sitten jatkossa todettiin, etteivät ilmosi - persoonallisesta ilmiasustaan huolimatta - kuulu tähän ketjuun. Että siihen nähden ehiä vähän raskaasti otit asian, josta on jo aikaa ja joka ilman omaa nostoasi olisi jo hävinnyt internethistorian pikaisesti laskeutuvaan hämärään.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Luuviulu
02.10.2013 13:13:18
Joo niin kait olis hukkunu ja unohtunu, mut kuulin vaan kaveriltani, että on lukenu musta "piip"-jauhantaa ja osoitti kohdan tänään.
Mä käyn keskusteluis muutaman kerran vuodes, ni en mä noita huomaa. Ajattelin kuitenkin kertoa oman mielipiteeni. Joku siin väitti jobbariks mua kans, eli pari tyyppiä oli kirjottanu ainakin. Voi olla että oli enemmänkin, en lukenu ku noi kohdat ja kerroin nyt mielipiteeni, ne haukkujat kun vaikuttaa siltä, että ne kitisee tääl kaikesta usein, ni tod.näk lukevat tämän mun kertomukseni mitä todennäköisemmin jo tänään........

Ja mitä mun jobbariuteen tulee, ni en kyl luokitteliks itteäni todellakaan yhtään millään tavalla jobbariks, vaan myyn ylimääräset pois, joita en kotistudios tod.näk koskaan enää tarvitse. Se että mul on paljon myytävää, ni se vaan johtuu siitä, että omistan myös paljon purkkeja ja keppejä, jotka joskus muuttuu mulle turhaksi, ni sit laitan ne tietenkin eteenpäin. Ja ne maalivammaset, jos jostain löytyy uudenveronen kohtuuhintaan, ni mitä mä siinä sen enempää mietteisin. Senkun ostan pois ja myyn oman kolhiintuneni jollekkin. Ja niis ilmotuksis luettelen tarkasti kunnon, että en edes vähättele kolhuja tms.. Siitä todisteena toimikoon esim 1 myymäni Epiphone, joka on edelleen tuolla mun myytävä-palstallani, tosin siinä lukee "Myyty", mutta jätän sen sinne, jotta jokanen tosiaan tajuaa, että en valehtele kitaroiden hyvyydestä / surkeudesta. Niinku jotkut täällä jotka myy kaatopaikkakuntoisia katiskoja uudenveroisina loistokitaroina........... :D
Ja yleensä myyn myös alle maksamieni hintojen, koska tääl ei niin kauhean hyvin kauppa suju, verrattuna Ebayhyn tai Huutonettiin esim ja Tori.Fi:hin.
Laulava Kylätohtori
02.10.2013 13:18:18
Luuviulu: ...

Kyllä suosittelisin silti tuota puuttuvien listaa. Sulla on noita niin paljon, että on hankala hahmottaa, mitä sulta puuttuu. Tai toinen vaihtoehto on laatia lista, missä ne on aakkosjärjestyksessä listattu "päällekkäin", niin siitä löytää helposti, onko sulla sitä, mitä myyjä on myymässä. Tietysti voit pitää sen noinkin, kunhan nyt vaan ehdottelin.. ;)

Kyllä kamat saa listata, ei kai se mitään leveilyä ole. Minusta on mielenkiintoista katsoa, mitä kamoja porukalla on. Itsekin olen tuohon "leveilyyn" syyllistynyt..

Ja se, mitä jotkut tänne kirjoittelee, kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa. Turha siitä on suuttua tai alkaa puolustelemaan. Ei maksa vaivaa. Tosin tuo kusetus on kyllä aina yhtä raukkamaista ja kusipäiden hommaa, mutta hyvä, että olet kuitenkin ilmoitukset tehnyt...
Luuviulu
02.10.2013 13:37:02
Saa tietenkin listata jokainen jos haluaa, mulla ei ole siihen henk.koht tarvetta ja sen lisäks mun tavaroil on niiiiiiiiiiiiiin suuri vaihtuvuus, että saisin koko ajan olla tonne lisäämäs ja poistamas jotain, ni en senkään takia jaksais moiseen ryhtyä, mutta mua vaan alko närästämään ton yhden kommentti joka meni jotenkin näin; "Luuviulu leijuu jatkuvasti omistamillaan tavaroilla, että kuinka rikas hän on".
Niimpä niin ja just joo, mä en ikinä leiju mistään asiasta, jokanen munt tunteva tietää sen. Enkä varsinkaan rahasta. Kaikenlainen leijuminen on raukkamaista touhua. Ja niin on myös mun haukkumiseni täällä julkisesti, varsinkin sellasilla tavoilla, jotka ei ole alkuunkaan millään tavalla totta. Ni siks ärähdin tosta.

Jos muuttaisin sen listan sellaseks, että mitä multa puuttuu, ni ei se menis käytännössä montaakaan riviä pienemmäks ja kun koko ajan Boss tekee uusia, ni sitäkin sais sitten jatkuvasti "päivitellä". Ja kun toi mun listaus-syysteemi on osoittaunu erittäin toimivaks, oonhan nyt n.60 Bossia saanu suunnilleen vuodessa sen ansiosta, ni kyl mä koen, että se on ihan toimiva systeemi. Täällä kun ei tosiaan kauppa oikein suju monellakaan myyjjällä, ni niistä kyl useat lukee kaikki ostoilmotukset ja mitä enemmän rahantarvetta, ni sitä huolellisemmin lukevat, joten kyllä tuo systeemi on ihan asiansa ajava.

1 juttu mikä mun täytyy sanoa multi-efektien puolesta, vaikka lähtökohtasesti en niistä hirveästi pidä, ni on se, että niiskun voi käyttää vaikka 15 efektiä päällekkäin, ni ei kohise. Mun Fender Blues Deluxe putkivahvariin kun heittää 15 pedaalia sarjaankytkettynä, ni kohina on lievästi sanoen melko iso...... :D
Joten siks mul on kyl aina joku multi-pulputinkin omistukses, mut en siltikään tykkää alkuunkaan niiden tietokonemaisesta soundista. Ja onhan ne nyt älyttömän pal hankalampi säädeltäviäkin yksittäisiin purkkeihin verrattuna. Sen muutaman efektin soundin yksittäisis pedaaleis säätää minuutis, multiefekteis kestää paljon kauemmin ja siltikään ei kuulosta niin hyviltä, ei ainakaan mun mielestä, ku yksittäiset pedaalit. Miinustekijänä tosin edelleen se kohina...
Luuviulu
02.10.2013 14:06:56
Enkä mä sitäpaitsi edes ole mikään rikas. Ihan väärää luuloa, mikäli joku noiden Bossien perusteel päättelee että mul ois paljon rahaa. Mä vaan laitan rahani kitaravehkeisiin. Joku ryyppää ja röökää rahansa. Mä olen kahden vuoden aikana ollu 2x kännis ja tupakoinnin lopetin 5v sit. Jos kaikki summat mitä perus-ihminen juo 2 vuoden kulues ja viäl laittaa rahansa savuna ilmaan, ni siit summast sais kans aikamoisen kitara ja efekti-arsenaalin... Joku valitsee mielummin krapulan ja keuhkosyövän ja muut ongelmat, minä valitsen kitarat + kitarakrääsät, että se mun "rikkaudestani", vaan pelkkä valintakysymys.................
23456
02.10.2013 14:21:15
Luuviulu: Enkä mä sitäpaitsi edes ole mikään rikas. Ihan väärää luuloa, mikäli joku noiden Bossien perusteel päättelee että mul ois paljon rahaa. Mä vaan laitan rahani kitaravehkeisiin. Joku ryyppää ja röökää rahansa. Mä olen kahden vuoden aikana ollu 2x kännis ja tupakoinnin lopetin 5v sit. Jos kaikki summat mitä perus-ihminen juo 2 vuoden kulues ja viäl laittaa rahansa savuna ilmaan, ni siit summast sais kans aikamoisen kitara ja efekti-arsenaalin... Joku valitsee mielummin krapulan ja keuhkosyövän ja muut ongelmat, minä valitsen kitarat + kitarakrääsät, että se mun "rikkaudestani", vaan pelkkä valintakysymys.................

Luuviulu on Kingi.Täytyy täräyttää iso plussa.
Marsu jee
Muovinen
02.10.2013 14:44:18

Luuviulu: Joku valitsee mielummin krapulan ja keuhkosyövän ja muut ongelmat, minä valitsen kitarat + kitarakrääsät, että se mun "rikkaudestani", vaan pelkkä valintakysymys.................

Niinpä! Mulle on kans jokunen kaveri ihmetellyt, että millä rahalla oon kamoja hankkinut ja on palkat vertailtu yms. Kaverien elämäntyylin tietäen olisin voinut sanoa tuon saman perustelun, mutta en oo viittiny. Nykyään kyllä pikku perhe on ykkössijalla sijotuskohteita miettiessä, varsinkin aikani osalta.
SpeedGovernor
02.10.2013 15:06:10
Joo siis jos perus parikymppinen partylifer pistäisi sen 100-200e sivuun, minkä todennäköisesti bilettää onnelassa joka viikonloppu, niin johan alkaa olemaan gibsonia ja mesaa kämppä täynnä :)
Luuviulu
02.10.2013 17:56:23
No nimenomaan just noin. En ole laskenut, että paljonko mulla on rahaa noihin kaikkiin musa-juttuihin palanu, mutta kun n.70% olen arviolta ostanut kaikista musa-jutuistani käytettynä halvalla, ni veikkaan että tällä hetkellä omistamani nuo n.100kpl pedaaleja, 4 Fenderiä, 2 Gibsonia ja sit jotkin halvemmat kitarat ja 6 vahvaria ja loput kitara-krääsät on tullu maksimissaan kuitenkin maksamaan vaan n.10 000e.

Onhan se periaatteessa iso summa, mut sit kun laskee, että jos joka perjantaina ryyppäis ja menis viäl taxilla sinne baariin ryyppäämään, ni sisäänpääsy- narikka- ja juomamaksuineen ja krapula-kebabbeineen yms tulis maksamaan sanotaan nyt realistisesti, ni vähintään 100e. Kun tuo mun musavehkeisiin kulunut summa ei siis ole kuin se jokaviikottainen perjantai-känni, eli ei oteta vappuja ja juhannuksia yms mukaan, eikä röökejä, ni se on sit 100e x 52 = 5200e. Ja kahden vuoden aikana ois sit 5200e x 2 = 10400e. Ni eihän mulla ole kuitenkaan muuta kuin kahden vuoden perjantaikännisumma noissa kiinni. Mutta minä kun nyt vaan haluan mielummin laadukkaat musavehkeet koti-studioon, kuin jokaviikkoiset lärvit ja krapulat. Ja kaikenlisäks, ni ei mulla periaatteessa edes ole kulunut rahaa noihin tavallaan paljon yhtään, koska saanhan mä aina suunnilleen omani takaisin, jos ne myyn pois, kun käytettynä olen ne halvalla ostanutkin. ...ja harvinaisissa vintage-pedaaleissa ja kitaroissa saattaa jopa tienatakkin, niiden arvo kun nousee vuosittain enemmän, kuin mitä siihen kulunut summa tuottais pankin säästötilillä korkoa...................

Se on vaan vieläkin niin valitettavan monen ihmisen Suomalaista luonnetta aidoimmillaan, että jos itse ryyppää ja rällää rahansa ja viel polttaa ne loputkin hilunsa savuna ilmaan, eikä sen takia ole varaa ku johonkin mihinlie-kamalaan-kopion-kopion-kopio-alennus-keppiin ja Micro Cubeen, ni sit kun huomaa, että jollain on hyvät kitarakamat, ni sit heti ollaan katkeria ja kateellisia, vaikka haukkujalla itellään ois täysin samat mahdollisuudet samaan, mut kun se haukkuja vaan mielummin laittaa ne rahansa viinaan ja röökiin. Ja sit sitä jolla on jotain parempaa omistuksessa, kuin itsellä, ni aletaan haukkumaan ihan täysin turhasta.

Enkä nyt tarkoita, että noi mua täällä haukkuneet ryyppäisivät joka viikonloppu jne ja että ne ois edes kateellisia mun Bosseistani, en tiedä mikä heiän motiivinsa on ollut haukkua mua täällä, eikä kyl oikeastaan edes kiinnosta, vaan puhun Suomalaisista ihmisistä yleisesti ottaen, valitettavan moni kun sellaseen kateuteen ja katkeruuteen sortuu. Ja sama koskee oikeastaan muitakin asioita, jos naapuri ostaa uuden Mersun, ni sit yöllä mennään ja potkitaan se auto kateuden takia lommoille, jos ite omistetaan vaan joku Seatti, kun ryypätään rahat, jotka ois voinu laittaa itekkin Mersuun, mutta tällasta täällä Suomessa vaan ikävä kyllä on...

Muuten mua ei haittais tän paikan haukkumiset millään tavalla, mut kun äkkiähän sitä ajattelee, jos huomaa, että täällä jotain ihmistä haukutaan, ni että se tyyppi on haukkumiset ansainnu ja sit silt ei välttämättä osteta mitään, vaikka muuten siltä ostettais, jos ei sitä olis täällä julkisesti haukuttu. Ja kun on aiheetta haukuttu, ni tietenkin se ottaa päähän, jos jotain haukkumista täällä näkee tapahtuvan. Näitä keskusteluja kun nyt lukee moni Muus.Netin jäsen, ni en ihmettelis, vaikka nuo mun haukkumiseni ois nähnyt 1000 ihmistä ja sit sen takia mult ois jääny joku kauppa tekemättä.............

Luulis kyl, että jokaisella aikuisella ihmisellä ois muutakin tekemistä, kuin kitistä täällä jostain mun Boss -keräilystäni yms kitaroiden myymisistä jne jne... Mut meitä on niin moneen junaan, valitettavasti. Täytyy olla iloinen, etten ite kuulu tohon ns; -"Haukun-täällä-julkisesti-ihmisiä-kun-ei-mulla-ole-oikein-muutakaan-tekemistä-ihmisryhmään"...

Se on kyl täysin totta, että jos joku lähettää mulle vaikkapa tän tyylisen tekstarin, että; "Vaihdatko sun Gibsonis mun mini-suksiini, nää on tosi hyvät mini-sukset, suorastaan loistavat", ni sellaseen voisin vastata vaikkapa jotain tällästä; (En, koska haluan että sulla on ne sukset, jotta voit suksia "piip" niiden kanssa)...
Yksikin lähetti oikeasti sellasen viestin mulle, että mun pitäis vaihtaa Fenderini hänen venetraileriinsa........ :D :D :D :D

Mut se multa sellaseen viestiin lähtevä vastaus on vaan ns. typerä vastaus typerään kysymykseen, sitä kun tuppaa saamaan mitä tilaa. Jos sitä sit kitisee täällä, ni sitä mä en enää ymmärrä, eikä mun onneks edes tarvitsekkaan sitä ymmärtää. :D

Mutta on mukava huomata, että täällä on noiden ihme-ruikuttajien lisäksi teitä fiksujakin ihmisiä keskustelemassa :) :)
SpeedGovernor
02.10.2013 18:05:32
Plussa annettu!
Seba
02.10.2013 21:06:00

Pitäisikö ketju muuttaa turvonneet offtopikit luuviululta -ketjuksi?
Liian läski hipsteriksi.
Old Joe
02.10.2013 21:39:41
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Funkånaut
03.10.2013 00:19:11

Old Joe: Alennettu. Ollu 369.

Tottahan sekin, mutta jos tällä hetkellä uuden voi tilata alta kahdensadan, niin miksi kukaan ostaisi käytetyn kalliimmalla?

Huono ajoitus kyllä myyjän kannalta, mutta...
Täällä harrastetaan kellonaikoja ja kuunnellaan Pikku G:tä. Kuuntelen tämmöistä
Hynkel
03.10.2013 08:23:52
Omissa kamoissa on myös kiinni noi kymppitonni, enkä ole koskaan ajatellut sitä niin suurena summana. Mulla on kappalemäärä huomattavasti pienempi kuin Luuviululla, mutta logiikka aika sama - kyse on valinnoista, ainakin silloin jos käy töissä ja on rahaa dokaamiseen.

Eikä edes viitsitä jookos kurkkia auto- tai kameraharrastuksen kustannuksiin... ei sillä että moisista olisin kiinnostunut, mutta kun pelkkä hyvä kameran runko maksaa helposti saman verran tai (paljon) enemmän kuin mun CS strato :)
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
Laulava Kylätohtori
03.10.2013 08:35:24
Hynkel: Eikä edes viitsitä jookos kurkkia auto- tai kameraharrastuksen kustannuksiin... ei sillä että moisista olisin kiinnostunut, mutta kun pelkkä hyvä kameran runko maksaa helposti saman verran tai (paljon) enemmän kuin mun CS strato :)

Autoharrastus on kyllä oma lukunsa. Ja siitä, kun ei saa edes rahojaan takaisin. Itsellä yksi vanha harrasteauto, johon kyllä saisi helposti upotettua sen verran rahaa, mitä kaikki kitarakamat maksaa, eikä kyseessä edes ole mikään tuning-, ralli- tai muutenkaan ihmeelinen auto. Puhumattakaan jostain ralliharrastuksesta, missä CS straton hinnalla ei tehdä juuri mitään...

Samaa mieltä myös edellisten kanssa, valintakysymyksiä nämä. Siitä olen myös onnellinen, etten itse sairasta kateutta tai katkeruutta. Se on loppuviimeksi karmea tauti, joka syö ihmistä sisältä rotan lailla...
Gabe
03.10.2013 11:08:04 (muokattu 03.10.2013 13:15:32)
Hynkel: Omissa kamoissa on myös kiinni noi kymppitonni, enkä ole koskaan ajatellut sitä niin suurena summana. Mulla on kappalemäärä huomattavasti pienempi kuin Luuviululla, mutta logiikka aika sama - kyse on valinnoista, ainakin silloin jos käy töissä ja on rahaa dokaamiseen.

Eikä edes viitsitä jookos kurkkia auto- tai kameraharrastuksen kustannuksiin... ei sillä että moisista olisin kiinnostunut, mutta kun pelkkä hyvä kameran runko maksaa helposti saman verran tai (paljon) enemmän kuin mun CS strato :)

Sama täällä..Olen oikeastaan laittanut jonkinlaiseksi rajaksi kamojen arvolle tuon kymppitonnin, raja alkaa tosin olla sen verran lähellä että joudun luultavasti pikkuisen tinkimään siitä että saan sen straton vielä hommattua. Itse yritän satsata kamoissa enemmän laatuun kuin määrään. Oli miten oli niin kitarakamat ovat kuitenkin loistava kohde rahan syytämiselle. Esimerkiksi autoihin tai ratsastukseen saa saman summan todella helposti menemään.. ja niitä rahoja ei sen jälkeen enää tule näkymään. :) Itsekään en enää polta ja baarissakin tulee käytyä todella harvoin, ennemmin satsaan sitten tällaiseen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)