Aihe: Suuren Suuri Pedaali- ja Efektirupattelu
1 2 3 4 57 8 9 10 11164 165 166 167 168
LesPaul70
16.09.2013 11:50:26 (muokattu 16.09.2013 11:50:41)
Yksi jatkokysymys: pitääkö phase-soundin olla juuri MXR Phase 90? Muitakin vintage-phaseja on olemassa, mutta tuo rajaa jonkin verran.
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
Shredator
16.09.2013 11:51:30

Laulava Kylätohtori: Nyt tuli sellainen olo, että tekisi myydä kaikki pedaalit pois ja "aloittaa tyhjältä pöydältä". Paitsi tuon Picture Wahin jättäisin - ja ehkä Soul-Benderin...

Sitten olisi hyvä ostella tarpeen eikä kuvitelmien mukaan. Vaikka toisaalta, kyllähän noilla nykyisilläkin tarpeet tyydyttäisi, joten ehkä kyseessä kuitenkin olisi jostain muusta. Mutta toisaalta, olisihan se hienoa ostella uudet purkit lautaan avoimin mielin ilman ennakkoluuloja. Harkitusti ja vain tarpeeseen...

Kokemuksia? Onko kukaan toteuttanut tällaista visiota?

Ääh, miksipä noita myymään? Laitat vaan varastoon ja hamstraat koko ajan vaan lisää. :)
Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti.
McNulty
16.09.2013 11:54:02
jniska: En mä kehtaa ostaa kopioita ...

Kaikki ne on kopioita jostain. Todennäköisesti Les Paulin kahden levarin flanger-efektistä, joskus 40-luvulla... ja viimeistään 70-luvun alun Maestro PS-1:stä :)
The world suffers a lot. Not because of the violence of bad men but because of the silence of good men.
Gabe
16.09.2013 12:37:54
Laulava Kylätohtori: Nyt tuli sellainen olo, että tekisi myydä kaikki pedaalit pois ja "aloittaa tyhjältä pöydältä". Paitsi tuon Picture Wahin jättäisin - ja ehkä Soul-Benderin...

Sitten olisi hyvä ostella tarpeen eikä kuvitelmien mukaan. Vaikka toisaalta, kyllähän noilla nykyisilläkin tarpeet tyydyttäisi, joten ehkä kyseessä kuitenkin olisi jostain muusta. Mutta toisaalta, olisihan se hienoa ostella uudet purkit lautaan avoimin mielin ilman ennakkoluuloja. Harkitusti ja vain tarpeeseen...

Mikä ettei? Voisi olla antoisakin kokemus! Kannattaa ensin kuitenkin pysähtyä miettimään mitä muutoksia tekisit nykyiseen valikoimaan ja millaisia pedaaleita olet ihan oikeasti vailla.

Itse olen pyrkinyt tuota lautaa kootessa hankkimaan siihen pedaaleita harkintaa ja kärsivällisyyttä noudattaen, eli välttämään hetken mielihaluja ja gasin kourassa ostelua. Testaaminenkin on osoittautunut hyödylliseksi. :) Käytettyjä pedaaleita voi tosin ostella testiin ja pistää torille ne mitä ei tarvitse. Harha-askelilta tuskin välttyy parhaimmassakaan tapauksessa, pedaalien tarpeellisuus paljastuu usein vasta pidemmällä aikavälillä.
AngieRainbow
16.09.2013 14:11:12

Mulla on tästä parikin kokemusta. Mulla on yleensä vain yksi ns. ykkösvahvistin ja rakennan pedaalilaudan ko konetta ajatellen. Sitten kun vahvistin vaihtuu, niin pedaalilauta tuntuu menevän aina enemmän tai vähemmän uusiksi, kun eihän ne vanhat pedalit toimi samalla tavalla, kun kone vaihtuu.

Nyt kun ostin Bluetone 5E3:n, niin myin kaikki pedaalit pois paitsi Bossin TU-3:n. Pari uutta olen jo ehtinyt ostamaan. Wamplerin Plexi Drivestä tuli todella hyvä kloonin tapainen viime viikolla ja nyt on delay postissa odottamassa. Haen sen tänään sieltä. Ts. kun otin ton 5E3:n ykköskoneeksi, niin pedaalilauta rakennetaan nyt sitä ajatellen.

Ja hakekaa joku multa noin torilla olevat vanhat vermeet pois. Ovat mulle liian tehokkaita.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Muovinen
16.09.2013 14:19:04

AngieRainbow: Nyt kun ostin Bluetone 5E3:n, niin myin kaikki pedaalit pois paitsi Bossin TU-3:n. Pari uutta olen jo ehtinyt ostamaan. Wamplerin Plexi Drivestä tuli todella hyvä kloonin tapainen viime viikolla ja nyt on delay postissa odottamassa. Haen sen tänään sieltä. Ts. kun otin ton 5E3:n ykköskoneeksi, niin pedaalilauta rakennetaan nyt sitä ajatellen.

Meinaatko että delaykin on niin laitesidonnainen? En väitä siis vastaan, olettaisin vaan että lähinnä säröt on tosi tarkkoja vahvarin suhteen.

Oishan tuo kyllä nätti läjä Bluetonea ;)
AngieRainbow
16.09.2013 14:26:10 (muokattu 16.09.2013 14:27:25)
Muovinen: Meinaatko että delaykin on niin laitesidonnainen? En väitä siis vastaan, olettaisin vaan että lähinnä säröt on tosi tarkkoja vahvarin suhteen.

Oishan tuo kyllä nätti läjä Bluetonea ;)

En tietenkään väitä. Delaytä ei ollut ennestään. Tulipahan vain mainittua.

Pointti siis oli, että kun vahvistin vaihtuu, niin usein myös pedaalit vaihtuu. Kaikkihan me tiedetään, että pedaalin tarkoituksenmukaisuus on muusta laitteistosta riippuvainen. Ja onhan se tietysti virkistävää laittaa pedaalilautaa välillä uusiksi niin kuin muutakin laitteistoa.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
jniska
16.09.2013 14:30:11
LesPaul70: Yksi jatkokysymys: pitääkö phase-soundin olla juuri MXR Phase 90? Muitakin vintage-phaseja on olemassa, mutta tuo rajaa jonkin verran.

Ei tarvitse, sellainen mukavan keinuva värittämätön phaseri käy.
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
jniska
16.09.2013 14:32:30
AngieRainbow: Wamplerin Plexi Drivestä tuli todella hyvä kloonin tapainen viime viikolla ja...

Tuota pitäisi joskus verrata Wamplerin Plextortioniin , joka mulla on laudassa.
AngieRainbow
16.09.2013 15:37:55
jniska: Tuota pitäisi joskus verrata Wamplerin Plextortioniin , joka mulla on laudassa.

Miksei iso J näyttäydy Tampereella?
jniska
16.09.2013 16:58:12
AngieRainbow: Miksei iso J näyttäydy Tampereella?

Mistä hemmetistä sä tiedät mun saksassa käytettävän lempinimen.
Vähän on aktiviteettia päällä täällä ja keski-euroopassa.
Muovinen
16.09.2013 20:44:10

AngieRainbow: En tietenkään väitä. Delaytä ei ollut ennestään. Tulipahan vain mainittua.

Oolrait, luulin että olit delaynkin vaihtanut toiseen. Toki esim delayn toistojen tummuus tai yletön kirkkaus vois olla ongelma jonku vaffarin kanssa..?
-HP-
23.09.2013 17:19:49
Jos hakis semmosta repivämpää ja karumpaa distoa niin mikä kannattas ottaa kiikariin?
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
RrRailo
23.09.2013 19:27:48

-HP-: Jos hakis semmosta repivämpää ja karumpaa distoa niin mikä kannattas ottaa kiikariin?

http://www.wmdevices.com/acoustictrauma.php

Tuota karumpaa en ole vielä löytänyt.
Kuolo korjaa. Kuka Randalliin luottaa, se Randallin kestäköön.
JaaGeRMaisTeR
23.09.2013 20:15:21
Jaahas.. tuli mölyttyä j&h:n läpi.. oli sen verran kiva etten taida reenikselle sitä enään kantaakkaan.
Laulava Kylätohtori
02.10.2013 15:48:34
No niin Isojako edisyy. :)

Eilen tein vähän jakoa, mitä pedaaleja laittaisi myyntiin. Karsitaan päällekkäisyyksiä ja pelkkiin kuviteltuihin tarpeisiin perustuvia pedaaleita. Loppuviimeksi Texas Ranger osottautui voittajaksi. Puhtaat, pikkurosot ym. saa vahvistimesta, joten en tavallaan tee mitään pedaalilla, jolla saa puhtaasta vahvarista reunarosoa. Toisaalta pedaalitarve bändin kanssa on myös lähese nollassa. TR:n lisäksi ajattelin jättää Maxonin VOP-9:n sekä jäsen Danielun tekemän Blue Note -kloonin. Tosin se taitaa mennä vielä vähän modattavaksi, mutta eiköhän noilla pärjää...

Fuzzeista jättäisin oikeastaan vain Soul-Benderin. Muut ovat hyvyydestään - tai paremminkin loistavuudestaan - huolimatta ei niin tarpeellisia. Tosin S0r0666:n Tonebender IV -klooni on myös loistava, vaikka kovasti lähellä tuota Soul-Benderiä onkin. Ja II versio tulossa jossain kohtaa, joten saa nyt nähdä.

Kaiku on periaatteessa turha, mutta johonkin puhtaan soundin juttuihin se tuntuisi kuitenkin sopivan. Hall of Fame tuntuu hyvältä vaihtoehdolta minulle, koska siinä on paljon valinnanvaraa ja se tuntuu muutenkin laadukkaalta ja hyväsoundiselta pedaalilta. Paremmalle kaiulle ei yksinkertaisesti ole nyt tarvetta.

Red Repeat Delaykin saa mennä myyntiin. Onhan se hyvä, mutta haluan kokeilla välillä kunnon analogista delayta. Se on vielä auki, mikä se tulee olemaan...

Soul Vibekin on ok ja varsinkin hintaisekseen hyvä, mutta mieli halajaa jotain parempaa.

Retro-Sonicin kompurakin tuntuu pitopedaalilta sikäli mikäli oikeaa tarvetta kompuralle ilmenee. Ehkä se sopisi funk-juttuihin. Pitää kokeilla, sitten sen näkee..

Ajattelin, etten myy vielä "ylimääräisiä" pedaaleita, vaan kasaan valituista laudan ja katson, miten sen kanssa pärjää. Voi sitten vielä tehdä muutoksia, jos tulee katumapäälle tai fiilis, että homma ei toimi halutulla tavalla. Tällä kertaa ei hätiköidä turhaan...

Että tällanen höpinä tällä kertaa...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
jniska
02.10.2013 17:37:16
Puhut asiaa Tohtori
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
Gabe
02.10.2013 21:23:03
Laulava Kylätohtori: Että tällanen höpinä tällä kertaa...

Kuulostaa hyvältä. Olet sen verran hehkuttanut tuota Texas Rangeria etten malta odottaa että Jaska saa paketin tulemaan. :) Oma lautani alkaa olla pikkuhiljaa valmis, Jaska`s Music Garagelta tulee tosiaan vielä magnatone henkinen vibe ja Texas Ranger.. ja se UniVibe uupuu myös. Millä budjetilla muuten etsit sitä analogista delayta?
LaMotta
02.10.2013 21:26:29 (muokattu 02.10.2013 21:27:05)

Laulava Kylätohtori: Onhan se hyvä, mutta haluan kokeilla välillä kunnon analogista delayta. Se on vielä auki, mikä se tulee olemaan...

Omistan ja käytän nykyään Seymour Duncanin DejaVu-delayn. Suosittelen. Paras mitä olen itse koskaan omistanut. Parempiakin varmaan on jossain. Tässä vehkeessä pystyy sotkemaan portaattomasti 'digitaalista' ja 'analogista' delayta keskenään. Lopputuloksena on aina juuri oikeasoundinen delay. En tiedä onko vehje varsinaisesti oikea analoginen purkki...eikä se oikeastaan edes kiinnosta.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)