toxic 09.05.2004 19:05:01 | |
---|
Kitara kuulostaa parhaalta silloin kun kaula osoittaa koilliseen ja vahvistin etelään. :D |
meekz 09.05.2004 19:39:15 | |
---|
Näin on nännit. Johnsonin mukaan brittiläisellä sähköllä lähtee parhaat soundit sen fenkkucomboista. Ja George L:n punainen piuha on huomattavasti parempaa kuin musta vaikka eroa ei tosiaan ole muuta kuin se väri. Prkl:n pedantti kaveri. ma voin vaa sanoa etta tuloksena on ehka yks maailman parhaista kitarasoundeista tollasen pilkunnussimisen takia... kannatan 100 prosenttisesti miehen "sekoilua." mahan sanoin et se on joltain muulta planeetalta. APUVA: voisko joku tietavainen pistaa tahan thread:iin kaikki johnsonin levyt ja sessio levyt? kiitos I'm a mushroom cloud layin' muthafuka, muthafuka! |
sarkjan 09.05.2004 22:46:51 | |
---|
c|-ò-ó| |
Keppi 10.05.2004 07:43:52 (muokattu 10.05.2004 09:04:52) | |
---|
ma voin vaa sanoa etta tuloksena on ehka yks maailman parhaista kitarasoundeista tollasen pilkunnussimisen takia... kannatan 100 prosenttisesti miehen "sekoilua." Tykkään Johsonin tyylistä tosi paljon! En kuiteskaan hirveesti miehen soundista edes pidä, vaikka miehen laitteistosta vois päätellä toista. Stratot, vanhat fenkun styrkkarit ym. kivaa... Jotenkin vaan, ku kuunteli just kyseistä G3 keikkaa, ni tuntuu, ett soundi tulis jostain digitaalihärpyttimestä ennemmin, kun jostain vanhoista kunnon putkivehkeistä. Soundista puuttuu just se tanakkuus, johon itse oon mieltynyt. Kyllä sillä selkeesti oma tyylinsä ja soittotapansa on. Niinkun tossa mainittiin, ni kyllä munkin mielestä Eric jätti Vait ja Satrianit kauas taakse tolla G3 levylä. ...no ei vaineskaan;) |
Ville81 10.05.2004 10:10:49 | |
---|
Näitä on vielä lisää: -Tykkää soittaa Englannissa, koska sähkö on kuulemma tasalaatuista ja puhdasta. -Omisti 60-luvun Fenderin, mutta kolautti pöydänkulmaan ja joutui heittämään sen veks, koska saundi ei ollut entisellään tämän alle millimetrin kokoisen skraadun takia. -Irrotti säröpedaalin päätylevyn ja kiinnitti sen takaisin kuminauhalla, saundi parani. *wink wink* |
Lightning 10.05.2004 17:28:08 | |
---|
Erkin soitto lähentelee täydellisyyttä. Ite ku oon oppinu soittaan vähä paremmin ja samalla "henkisestikkin kasvanut" niin alan pikkuhiljaa tajuta miten hyvä se o. Äijä tietää kitaran soitosta suurimpiirtein kaiken ja hallitsee myös kaiken. Ei muutako Erkin opetusvideo pyörimään ja silimät pyöreenä yritellä soitella mukana. Antaa kyllä helvetin moisen inspiksen ku vähä aikaa kattoo sen soittoo. Tekee mieli taas reenata. "Life sucks and then you f*cking die you know!" - Ozzy |
blastoff 10.05.2004 17:50:21 | |
---|
Makuasioitahan nämä tietysti ovat, mutta minä en edes hirveästi pidä tuosta Johnsonin paljon ylistetystä soundista. Hirveän kompressoitu ja liikaa kaikua. Tajuttoman sulavaa ja vaivatontahan miehen soitto tietysti on (varsinkin legaatot!), mutta dynamiikkaa voisi löytyä reilusti enemmän. I forgot my mantra |
Jucciz 10.05.2004 18:29:32 | |
---|
Makuasioitahan nämä tietysti ovat, mutta minä en edes hirveästi pidä tuosta Johnsonin paljon ylistetystä soundista. Hirveän kompressoitu ja liikaa kaikua. Tajuttoman sulavaa ja vaivatontahan miehen soitto tietysti on (varsinkin legaatot!), mutta dynamiikkaa voisi löytyä reilusti enemmän. Juurikin näin. Sulavaa ja puhdasta, vähän liiankin kliinistä ja tasaista ainakin minun makuun. Taitava kaveri, mutta menee kyllä liioitteluksi jos väitetään, että mies taipuisi ihan mihin tahansa musiikkiin. Methenyt ja Scofieldit taitaisivat ainakin jäädä soittamatta. :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Keppi 11.05.2004 07:19:12 | |
---|
Makuasioitahan nämä tietysti ovat, mutta minä en edes hirveästi pidä tuosta Johnsonin paljon ylistetystä soundista. Hirveän kompressoitu ja liikaa kaikua. Tajuttoman sulavaa ja vaivatontahan miehen soitto tietysti on (varsinkin legaatot!), mutta dynamiikkaa voisi löytyä reilusti enemmän. Itse oon hyvin pitkälle samaa mieltä. Eihän se tietenkään sitä tosiseikkaan mihinkään poista, ett herra on aivan ilmiömäinen kitaristi, mutt tosissaan...kun se tuntuu olevan tollanen perfektionisti ton soundin suhteen ja kun sen soundia yleisesti pidetään esimerkillisenä, ni vähän hämmästyttää... ...no ei vaineskaan;) |
skinkarde 11.05.2004 07:42:27 | |
---|
helevettiäkö se kellekkään kuuluu jos joku on perfektionisti. hyvä että on. oispa hauskaa jos erkki soittelis semmosella apulanta-saundilla ja kielet epävireessä. kiinnostais ihan kympillä jes. "Siitä puhe mistä puhutaan" |
helevettiäkö se kellekkään kuuluu jos joku on perfektionisti. hyvä että on. oispa hauskaa jos erkki soittelis semmosella apulanta-saundilla ja kielet epävireessä. kiinnostais ihan kympillä jes. No helvettiäkö kenellekkään kuuluu yhtään mikään...näköjään?!? Tää on kummallinen mesta, ett kun täällä yrittää kertoa OMAN mielipiteen jostain jutusta ja perustelee sen hyvin, ni joku on jo itkemässä?! Eihän minun mielipide ole mikään yleinen totuus vaan se on vain MINUN mielipiteeni?! Jos sinä oot eri mieltä minun kanssa, ni eihän siitä tarvii ottaa itteensä?! Mua ihmetyttää muutenkin, että mitä vi**n väliä sillä on, millaset laittee ihmisellä on?!? Ne on vaan laitteet! Kyllä se Johnson kuulostas hyvältä ihan sillä apulanta-soundilla ja epävireisestikkin! Taito ja ideat ne ratkaisee! Ei siinä oo mitään pahaa, jos joku onkin perfektionisti, jos et sitä ymmärtänyt?! Jos haluaa tehdä kaikkensa, ett kuulostaa joltain tietyltä, ni sehän on vaan hyvä juttu... ...no ei vaineskaan;) |
Pande 11.05.2004 08:32:31 | |
---|
No helvettiäkö kenellekkään kuuluu yhtään mikään...näköjään?!? Tää on kummallinen mesta, ett kun täällä yrittää kertoa OMAN mielipiteen jostain jutusta ja perustelee sen hyvin, ni joku on jo itkemässä?! Eihän minun mielipide ole mikään yleinen totuus vaan se on vain MINUN mielipiteeni?! Jos sinä oot eri mieltä minun kanssa, ni eihän siitä tarvii ottaa itteensä?! Siis, täällähän taistellaan siitä kenellä on ne OIKEAT mielipiteet, miksi muuten kukaan jaksaisi jankuttaa eipäs-juupas -tyyppistä väittelyä esim. siitä onko Kirk Hammett kitarajumala vaiko täysi rävelö, joka sattui onnekkaasti osumaan menestyvään bändiin. Samasta syystä yritän välttää omien mahd. negatiivisten mielipiteiden julkituomista, vaikka jostainsyystä näissä asioissa asiat ottaa helposti turhankin paljon tunteella. :) If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit. |
skinkarde 11.05.2004 08:36:24 | |
---|
ei ole olemassa oikeita mielipiteitä. on vain mielipiteitä. faktat taas on toinen juttu. niistä ei voi kiistellä. "Siitä puhe mistä puhutaan" |
Pande 11.05.2004 08:39:25 | |
---|
ei ole olemassa oikeita mielipiteitä. on vain mielipiteitä. faktat taas on toinen juttu. niistä ei voi kiistellä. Sen voi toivonmukaan lukea myös tosta mun kirjotuksesta rivien välistä.. If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit. |
skinkarde 11.05.2004 08:40:55 | |
---|
jepjep. mutta saa kai sitä tiivistää. "Siitä puhe mistä puhutaan" |
Keppi 11.05.2004 08:49:59 | |
---|
Eric Johnsonin soundi on siis sun mielestäs paras, eikä siitä voi keskustella?! Absoluuttinen totuus?! No minkätakia kaikki maailman kitaristit ei sitt soita samanlaisilla laitteilla ja säädöillä?! Eikö ole ihan samasta asiasta kyse, ett kaikkien mielestä Johsonin soundi ei ole tavoittelemisen arvoinen?! Eric Johnson on mun mielestä helvetin hyvä kitaristi. Se on toissijainen asia, millasilla laitteilla se soittaa...eikä se tee siitä yhtään huonompaa kitaristia/ihmistä, vaikka se soittais jollain patteri mankalla! ...no ei vaineskaan;) |
skinkarde 11.05.2004 08:59:15 | |
---|
no siis perkele. eric johnsonia kyllä tykkään kuunnella. eikä paljon kiinnosta millä se on ne saundinsa saanut. hyvä saundi sillä yleensä kyllä on. ja parasta saundia ei voi määritellä kuin ehkä biisikohtaisesti. saakeli. ei tarvi hermostua turhasta. "Siitä puhe mistä puhutaan" |
Keppi 11.05.2004 09:49:40 | |
---|
helevettiäkö se kellekkään kuuluu jos joku on perfektionisti. hyvä että on. oispa hauskaa jos erkki soittelis semmosella apulanta-saundilla ja kielet epävireessä. kiinnostais ihan kympillä jes. No itehän tuossa rupesit ruikuttamaan!?! ...no ei vaineskaan;) |
skinkarde 11.05.2004 10:42:19 | |
---|
jaa että ruikuttamaan.. selvä "Siitä puhe mistä puhutaan" |
Leatherman 11.05.2004 22:05:08 | |
---|
Empäs olekaan tiennyt miehen olevan NOIN sairas, kieltämättä sai ihan mukavat naurut noista, kiitos infosta though. Without music, life would be a mistake.
-Friedrich Nietzsche
(KK), (EVVK-AAjuniori) |