svilo 30.09.2013 14:57:05 | |
---|
Otsola Fuzz (proto #1) by J.Paasonen Inspired by the late sixties Schaller Germanium Fuzz pedal. Easy to master with the guitar volume and tone controls. Detailed sound and fast dynamics which facilitates playing live with the band. Lo-Fi control knob adds possibility to adjust sound from smooth buzz to rattling fuzz. Nos Siemens AC151 transistors and other period correct components. Release in mid November 2013 at Custom Sounds, Helsinki. Limited run 5pcs.... www.custom-sounds.com Kliiniin kanavaan: www.youtube.com/watch?v=LbecNxRSTMg Ruttukanavaan www.youtube.com/watch?v=5XRcX5o2GNw /s "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Laulava Kylätohtori 30.09.2013 15:14:07 | |
---|
rrroope: tuossa hyvä artikkeli treble boosterin sielunelämästä: http://www.geofex.com/Article_Folders/Rangemaster/atboost.pdf tuossa fuzz facesta http://www.geofex.com/Article_Folders/Rangemaster/atboost.pdf kaksi ihan eri eläintä on siis kyseessä. treble oboosterissa yhdellä Ge-transistorilla buustataan ylempiä taajuuksia ja ajetaan putkivahvistinta ruvelle. oma rupisuus tulee mukaan tietty jo tuossa transistorissa. Fuzz facessa taas yhdella Ge-transistorilla ajetaan toinen Ge-transistori ruvelle ja saadaan fuzzia. en oo päässyt vielä treble boosteria kokeilemaan, suunnitelmissa on sekin ollut jo pitkään, mutta luulisi että noissa kyllä jonkinlaista eroa on käytettäessä. Juu, ei ne nyt ihan samanlaiset ole, mutta yllättävän saman tyylisiä. Täsmennän sen verran, että Texas Ranger on tässä tapauksessa full boost -asennossa, eli ei boostaa pelkkiä korkeita taajuuksia, joten suorasta Rangemaster-kloonista ei voida puhua... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Gabe 30.09.2013 23:06:00 | |
---|
svilo: Otsola Fuzz (proto #1) by J.Paasonen Inspired by the late sixties Schaller Germanium Fuzz pedal. Easy to master with the guitar volume and tone controls. Detailed sound and fast dynamics which facilitates playing live with the band. Lo-Fi control knob adds possibility to adjust sound from smooth buzz to rattling fuzz. Nos Siemens AC151 transistors and other period correct components. Release in mid November 2013 at Custom Sounds, Helsinki. Limited run 5pcs.... www.custom-sounds.com Kliiniin kanavaan: www.youtube.com/watch?v=LbecNxRSTMg Ruttukanavaan www.youtube.com/watch?v=5XRcX5o2GNw /s Janne vinkkasikin specksejä tästä taannoin. Odotan tätä ihan älyttömän kovasti, ihan pakollinen hankinta vielä lautaan. Kiitos näistä.. aivan kuin ei muutenkin jo polttelisi. :) Pitääpä olla sitten aamulla kärppänä jotta saan omani. |
fox 30.09.2013 23:46:37 | |
---|
Gabe: Janne vinkkasikin specksejä tästä taannoin. Odotan tätä ihan älyttömän kovasti, ihan pakollinen hankinta vielä lautaan. Kiitos näistä.. aivan kuin ei muutenkin jo polttelisi. :) Pitääpä olla sitten aamulla kärppänä jotta saan omani. Jaa ikivanha Schalleri noinkin kysytty ja haluttu?? =) Pitää vissiin tehdä sitte muutama.. Kyllä PE Smooth fuzz minun mielestä on hyvä myös.. (PE = Practical Electronics, tuo muinoinen brittilehti) |
erty 01.10.2013 10:16:39 | |
---|
|
Laulava Kylätohtori 01.10.2013 11:20:34 | |
---|
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Artist 01.10.2013 11:27:48 (muokattu 01.10.2013 11:30:17) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mikä tuo Land of the rising fuzzz on? Nimestä arvaan Hendrix-tyyppiseksi peliksi? Japanilaiseen Shin-Ei Companioniin perstuva spedu. Aika ärjy, käsittääkseni, tunnettu mm. The Jesus And Mary Chainin levyiltä (siis orkkis Shin-Ei). "They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will" |
erty 01.10.2013 11:45:41 | |
---|
Artist: Japanilaiseen Shin-Ei Companioniin perstuva spedu. Aika ärjy, käsittääkseni, tunnettu mm. The Jesus And Mary Chainin levyiltä (siis orkkis Shin-Ei). Näimpä juuri, Japaniaan viittaa nimi ja väritys. Tää ei oo kyl ees kauheen ärjy, mikä oli vähän yllätys. Aika "rounded" versio tosta Shin-Eistä ainakin klippien perusteella. Orkkis Shin-Eikin oli tulossa mut se katos postissa.. |
fox: Jaa ikivanha Schalleri noinkin kysytty ja haluttu?? =) Pitää vissiin tehdä sitte muutama.. Kyllä PE Smooth fuzz minun mielestä on hyvä myös.. (PE = Practical Electronics, tuo muinoinen brittilehti) Ainakin minun keskuudessani. :) En tiedä miten tarkkaan tuo on vertailukelpoinen alkuperäiseen Schallerin päristimeen, siitä ei ole kokemusta. Nuo J.Paasosen tekeleet ovat kuitenkin tähän asti sopineet minulle niin hyvin että uskaltanen tätäkin kokeilla.. Mikäli niitä riittää. :) Sopisi niin hyvin tuohon Puhdin, GT404:n ja Otsola Phaserin viereen. |
fox 01.10.2013 14:08:19 | |
---|
Gabe: Ainakin minun keskuudessani. :) En tiedä miten tarkkaan tuo on vertailukelpoinen alkuperäiseen Schallerin päristimeen, siitä ei ole kokemusta. Nuo J.Paasosen tekeleet ovat kuitenkin tähän asti sopineet minulle niin hyvin että uskaltanen tätäkin kokeilla.. Mikäli niitä riittää. :) Sopisi niin hyvin tuohon Puhdin, GT404:n ja Otsola Phaserin viereen. Täytyypä katella tässä tulevana viikonvaihteena, josko tuon vois konstruoida. =) Riippuu toki aika pitkälti noista "oikeista" töistä. Mutta ryhtyi hiukka kiinnostelemaan, mikäli se niin erikoinen vehjes on, kun skemat on mulla jossain siitä ihan alkuperäsestä. |
Gabe 01.10.2013 20:47:12 | |
---|
fox: Täytyypä katella tässä tulevana viikonvaihteena, josko tuon vois konstruoida. =) Riippuu toki aika pitkälti noista "oikeista" töistä. Mutta ryhtyi hiukka kiinnostelemaan, mikäli se niin erikoinen vehjes on, kun skemat on mulla jossain siitä ihan alkuperäsestä. On se kivaa kun osaa. :) Jos saat sen puuhattua niin päivittele ihmeessä tännekin! |
SpeedGovernor 02.10.2013 16:35:49 | |
---|
On niin julmetun pitkä ketju, että kysyn ehkä uudestaan: Oliko täällä ollu keskustelua MXR Blue boxista= Olis uraltonella edukkaaseen hintaan. Kannattaako käydä hakemassa? Ytubepätkät ihan kiinnostavia. |
RrRailo 02.10.2013 17:05:34 | |
---|
SpeedGovernor: On niin julmetun pitkä ketju, että kysyn ehkä uudestaan: Oliko täällä ollu keskustelua MXR Blue boxista= Olis uraltonella edukkaaseen hintaan. Kannattaako käydä hakemassa? Ytubepätkät ihan kiinnostavia. Jos tykkäät muhjusta ja sekoilusta, osta pois. Ei träkkää kummoisesti mutta tuottaa mukavaa muljutusta. En näe Blue Boxia ensisijaisesti oktaaviefektinä. Kuolo korjaa.
Kuka Randalliin luottaa, se Randallin kestäköön. |
Dunga 09.10.2013 19:38:23 | |
---|
Analogmanin white dot NKT275 tossa pörissyt jokusen viikon. On se kyllä paras germanium-fuzz joka mulla on ollut. Niin hyvä että piti hommata toinenkin, tosin red dot. Huomenna saapuu niin voipi sitten hifistellä oikee kunnolla rinnakkaistestiä :D War... war never changes. |
the-Antero 09.10.2013 20:58:29 | |
---|
RrRailo: Jos tykkäät muhjusta ja sekoilusta, osta pois. Ei träkkää kummoisesti mutta tuottaa mukavaa muljutusta. En näe Blue Boxia ensisijaisesti oktaaviefektinä. Yläkaulalta träkkää parhaiten. Mutta todella seko vehje. Mä tykkään. Taitaa olla mun vanhin hommaama fuzzi. I like it a lot!!! Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Spirocore 10.10.2013 17:53:33 | |
---|
Void: Analogmanin white dot NKT275 tossa pörissyt jokusen viikon. On se kyllä paras germanium-fuzz joka mulla on ollut. Niin hyvä että piti hommata toinenkin, tosin red dot. Huomenna saapuu niin voipi sitten hifistellä oikee kunnolla rinnakkaistestiä :D Itse hommasin sekä Red Dotin että 2SB175:n. Aika eri eläimet kyllä, molemmat todella oivia purkkeja. En osaa kyllä sanoa kumpi jäsii pääasialliseksi, aiemmassa on enempi gainia, jäljempi on älyttön paksu ja karvainen, ihan naurettavuuksiin asti. Lespa, kaulamikki, tone nolliin ja Orangen OR50:n läpi - huh! When you're dead, you don't know that you're dead. It's only difficult for others. It's the same when you're stupid. |
svilo 10.10.2013 18:22:34 | |
---|
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Laulava Kylätohtori 10.10.2013 18:26:41 | |
---|
Void: Analogmanin white dot NKT275 tossa pörissyt jokusen viikon. On se kyllä paras germanium-fuzz joka mulla on ollut. Niin hyvä että piti hommata toinenkin, tosin red dot. Huomenna saapuu niin voipi sitten hifistellä oikee kunnolla rinnakkaistestiä :D Tarkottaaks tää nyt, että joudun odottamaan tätä vähän kauemmin? ;) Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Kunnallisjäte 10.10.2013 18:54:13 (muokattu 10.10.2013 18:54:26) | |
---|
svilo: Toimiihan nämä Guitarsystemsin spedet humpparilla kans ... www.youtube.com/watch?v=80CHNRJOzL4 /s Kiitos tästä testistä. Kaikki kuulostivat hyviltä, mutta BenderTool oli ehkä kuitenkin paras ollessaan kirkkain (siis omasta mielestäni). Niin ja keppi oli myös upea. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
svilo 12.10.2013 09:15:15 | |
---|
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |