Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5135 136 137 138 139497 498 499 500 501
Laulava Kylätohtori
01.10.2013 08:23:36
the-Antero: Nyt ReBeat lopeta se rölötys. Yllä puhut tuotteen alennusmyynnistä? Siis mitä helvettiä? :D Sillon kun musiikkikaupalla on tuote alennuksessa niin sekö meinaa sitä että m.netin torillakin tuotteet pitää olla alennuksessa?

No näinpä juuri. Ei yksittäisen liikkeen poistomyyntihinta tai alennushinta ole mikään varteen otettava referenssi käytetyn hinnoittelussa.

Itse ostin liikkeen lopetusmyynnistä uuden Marshallin Vintage Modernin 540 eurolla. 540 * 0,7 = 380. Kivitettäköön kaikki, jotka pyytävät Vintage Modernistaan yli 380, koska minä olen sellaisen 540 ostanut...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Mr. Speed
01.10.2013 08:42:37
Laulava Kylätohtori: No näinpä juuri. Ei yksittäisen liikkeen poistomyyntihinta tai alennushinta ole mikään varteen otettava referenssi käytetyn hinnoittelussa.

Itse ostin liikkeen lopetusmyynnistä uuden Marshallin Vintage Modernin 540 eurolla. 540 * 0,7 = 380. Kivitettäköön kaikki, jotka pyytävät Vintage Modernistaan yli 380, koska minä olen sellaisen 540 ostanut...

Juuri tätä itsekin olen hakenut takaa.

Hintareferenssinä tulisi toimia yleinen myyntihinta uutena. Ei välttämättä kallein, tai halvin poistohinta. Sellanen, millä hinnalla tuotteen saa jostain yleisestä nettikaupasta/musakaupasta.

Jostain syystä suomalaiset näkevät heti punaista, jos joku kehtaa pyytää enemmän kuin mitä on itse maksanut. Mitä se on minulta pois jos myyjä on saanut joskus kitaran halvalla ja nyt kysyy siitä käypäistä hintaa? Itse tiedän ostaneeni kaveriltani montakin kitaraa hinnalla joka on selkeästi enemmän kuin mitä kaverini niistä on joutunut maksamaan. Mutta mitäpä se on minulta pois jos kaverini saa loistavia ja harvinaisia kitaroita metsästettyä maailmalta halvalla ja minä saan tulla kuorimaan kermat kakun päältä vähän kalliimmalla? Kutsuisin sitä jopa symbioosiksi :D
http://www.sieni.us/?id=38
the-Antero
01.10.2013 08:54:43

Torilla näkyy olevan Mesan Dual Rectifieriä hintaan 990€ -1700€... pitää nyt varmaan mennä valittamaan myyjille kun niitä on liikkunu ebayässä halvimmillaan 490€ Kuka hölmö nyt maksaisi noin paljon kun halvemmallakin saa...

Komodorölösääh....
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
ReBeat
01.10.2013 09:48:24 (muokattu 01.10.2013 10:27:14)

No ne oli niin pitkään alennusmyynnissä, siis tyyliin 2 vuotta, että alko tuntua että se todellinen hinta oli kyllä ikäänkuin se.... eikä mikään päälle kaks tonnia. Puretone ei liittynyt asiaan muuten kuin että muistan että noiden hinnat meni ihmeenkin lähekkäin peräkanaa (jotain 300e väliä). Duotone on sentään teknisesti paljon isompi laitos ja uskon että aika paljon monipuolisempi. Siihen nähden odotin että hinnoissa olis voinut olla enemmänkin eroa. Mutta kuitenkin niin päin että Puretone olis voinut olla vielä halvempi. Huuhaapölyä molempien konttorihinnoissa. Duotonea en oo kyllä testannut :D Mutta kyllähän samassa hintaluokassa tunkee saksalaisilta kilpailevilta merkeiltäkin jo vaikka minkälaista laitetta. Ei voi olla kahen tonnin laite.

the-Antero: Tietty ymmärrän että haluat Duotonen

Pitää paikkansa.

ja et halua maksaa liikaa koska eletään tiukkoja aikoja, mutta ehkä löydät sen Saksasta huokealla...

No en mä ikinä harvalla sopivalla hetkellä ole löytänyt tai olen nukkunut ohi tai jotain. Mutta harrastan aktiivisesti niiden katselua :D

edit: Mistähän muuten johtuu että Amerikassa, missä haaveillaan eurooppalaisten vahvistimien perään, parikin alle puolen hintaista Duotonea roikkuu päiväkausia. Kala käy vaan laiskasti tökkimässä. Uus maksaa ilmeisesti ~2700 dollaria. Tossa on koko amerikan saatavana ollut yks Duotone kai jo 13 päivää: http://www.ebay.com/itm/231057737521 . Tossa toinen roikkuu, http://www.ebay.com/itm/121185374220
"Amp new was $2500.00 USD.Foot-switch,manual and amp cover included.Amp has less then 4 hrs. of play time on it.Original Ruby Tubes, save big thanks for looking!". Ihan rehellisesti ihmettelen eikä mulla ole vastausta.
the-Antero
01.10.2013 10:42:57

Tosiaan onhan H&K:lla myös Triamp josta Alex Lifeson malli on reilu 3000€ ja siinä ei ole normi triamppiin muuta eroa kuin Alexin nimi ja väri...

Veikkaan että kettuset ei ole jenkeissä niin kuuluisia että niitä myytäisiin paljon siellä...
Kanadasta en tiiä. Kanadalaiset muusikot näyttävät diggailevan kettusia, Lifeson Waters...jne
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Numb
01.10.2013 10:45:19

SpeedGovernor: Sori offtopic, mutta eikös kovat jätkät aikoinaan ole jopa keitelly bassonkieliään? Että saa uutta eloa niihin.

On tää ihan tunnettu kikka.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Antti1
01.10.2013 10:57:23
Numb: On tää ihan tunnettu kikka.

Joskin mun mielestä huono kikka. Se toimii hetken aikaa aivan loistavasti, mutta ne kielet ovat yleensä kuoleentuneet tuossa kohtaa jo muutenkin niin paljon, että keittämällä saatu kirkkaus häipyy soinnista todella nopeasti. Kyllä sillä keikan kuitenkin pelastaa, jos soundi on muuten aivan liian tunkkainen ja ei ole uusiin kieliin varaa.
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
Alfons Åberg
01.10.2013 11:08:45
Mr. Speed:
Hintareferenssinä tulisi toimia yleinen myyntihinta uutena. Ei välttämättä kallein, tai halvin poistohinta. Sellanen, millä hinnalla tuotteen saa jostain yleisestä nettikaupasta/musakaupasta.

Ihan oikealla tontilla oleva kommentti. Se, että linkitetään sivu missä tuotteen varastotilanne on ei saatavissa, ei ole kovinkaan relevantti todiste siitä mitä uusi maksaa.
"Linkkejä kiitos tutkimuksiin tai artikkeleihin, missä Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi." -Jazzmies-
Antti1
01.10.2013 11:09:30
Numb: Niihän se on. Vaivannäköön nähden hyöty on aika marginaalinen.

Pitäis varmaan koittaa joku kerta miten lähtee paska kielistä kangasrätillä ja tinnerillä. Ei todennäköisesti kamalan syvältä, mutta saahan sitä haaveilla ja harrastaa.

Mut sit takas hintapyyntöihin...
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
kingnothing
01.10.2013 14:28:28
Antti1: Pitäis varmaan koittaa joku kerta miten lähtee paska kielistä kangasrätillä ja tinnerillä. Ei todennäköisesti kamalan syvältä, mutta saahan sitä haaveilla ja harrastaa.

Mut sit takas hintapyyntöihin...

Hivenen off topic, mutta olen itse silloin tällöin pyyhkinyt hikisen keikan tai treenin päätteeksi kielet puhtaalla rätillä ja sytkäribensalla, tolla konstilla lähtee mukavasti myös kaikki tahma kitaran (lakka-)pinnasta. Varoo vaan ruusupuuotelautoja ym. käsittelemättömiä puupintoja.
Rise! Black amps tear the sky. Feedback will free your mind and set you free. BURWEED, SHEENS, Kostojevski FX
73nd3r
01.10.2013 16:56:25
kingnothing: Hivenen off topic, mutta olen itse silloin tällöin pyyhkinyt hikisen keikan tai treenin päätteeksi kielet puhtaalla rätillä ja sytkäribensalla, tolla konstilla lähtee mukavasti myös kaikki tahma kitaran (lakka-)pinnasta. Varoo vaan ruusupuuotelautoja ym. käsittelemättömiä puupintoja.

Edelleen offtonic, mutta zippon litku on ikiajat ollut se perinteinen kitara(basso)puhdistusaine. Eikä se tee puupinnoillekaan muuta kuin että vie lian mukana öljyt pois, joten tarkka kitaristi(basisti) öljyää ruusupuunsa uudelleen.
kingnothing
01.10.2013 17:39:26
73nd3r: Edelleen offtonic, mutta zippon litku on ikiajat ollut se perinteinen kitara(basso)puhdistusaine. Eikä se tee puupinnoillekaan muuta kuin että vie lian mukana öljyt pois, joten tarkka kitaristi(basisti) öljyää ruusupuunsa uudelleen.

Juurikin näin!
Rise! Black amps tear the sky. Feedback will free your mind and set you free. BURWEED, SHEENS, Kostojevski FX
Tinippa84
01.10.2013 17:54:51

Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Antti1
01.10.2013 17:58:51
Tinippa84: Ööö?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=801952

Omista vastaavista joskus taisin pyytää 30€, en muista sisällytinkö jopa postit mukaan tohon hintaan. Se oli mielestäni normaali kauppahinta, sillä tuohon hintaan saa jo merkittävästi parempia mikkejä esim. Seymour Duncanilta ja DiMarziolta.
Laulava Kylätohtori
01.10.2013 20:30:27
Tinippa84: Ööö?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=801952

Ehkä se salaisuus on siinä kuljetuksessa. Tuodaan kotiovelle punaista mattoa pitkin torvisoittokunnan kajautellessa sulosäveliä ilmaan...
Tinippa84
01.10.2013 21:58:28

Laulava Kylätohtori: Ehkä se salaisuus on siinä kuljetuksessa. Tuodaan kotiovelle punaista mattoa pitkin torvisoittokunnan kajautellessa sulosäveliä ilmaan...

Oltava vähintään paraati!
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Luuviulu
02.10.2013 11:40:12
Vai että olen haukkunut jotakin ja elvistelly kuinka rikas olen??? :D :D :D
Voi että teiän itkupillien kans. ENSINNÄKIN, mä EN VARMASTI ole haukkunut ketään syyttä. Jos mulle joku lähettää jotain täysin älytöntä viestiä, niin tietenkin vastaan siihen älyttömästi takas. NS. Tyhmä-kysymys-tyhmä-vastaus-syndrooma...

TOISEKSEEN: Mä en ole Elvistelly täällä että kuinka rikas olen. Jos joku ottaa Elvistelynä sen, että luettelen nuo Bossin pedaalit joita omistan, ni se johtuu VAAN SIITÄ, että koska aion kerätä kotistudiooni KAIKKI Bossin pedaalit, ni siks se ne on lueteltu ilmoituksissani, ettei tarvitse tarjota sellasta, jonka jo omistan.
Ja nimenomaan, paan rujommat kiertoon, jos kuitenkin löydän jostain parempikuntoisen maalillisesti, kuin jonka jo omistan, ni tietenkin panen rujomman kertoon.

KOLMANNEKSI: Joka ainoa mun kanssa kauppaa tehnyt on saanut AINA 1.Rahansa / 2.Tavaransa.

...että repikää siitä ja te jotka auoitte päätänne musta, ni ei tarvitse koskaan ostaa multa mitään, vaikka halvat hinnat mulla onkin. Nyt myyn mm. Boss Super Overdriven Japanin pedaalin alle puoleen hintaan siitä, mitä niistä HUOM: Maksetaan, ei pelkästään pyydetä Ebayssa.

Te jotka kehuitte, ni saatte senkin 10e halvemmalla mitä pyydän muilta.
Että täältä tähän. Uskomattomia ruikuttajia, ei Jessus sentään.........................
Laulava Kylätohtori
02.10.2013 11:42:54 (muokattu 02.10.2013 11:43:24)
Luuviulu: Vai että olen haukkunut jotakin ja elvistelly kuinka rikas olen??? :D :D :D.........................

Täh? Mihin tämä nyt viittaa?

Btw, aika mahtava Boss-kokoelma sulla...
Vladi
02.10.2013 11:48:57
Laulava Kylätohtori: Täh? Mihin tämä nyt viittaa?

Btw, aika mahtava Boss-kokoelma sulla...

Joo nyt tuli aika puskista tää avautuminen. Eihän täällä oo Luuviulusta puhuttu mielestäni yhtään mitään aikoihin. Notta what?

Luuviulu, onko sulla olemassa joku lista kaikista julkaistuista Bossin pedaaleista? Meinaan vaan, että tulisko sulle kenties paremmin tarjouksia, jos listaisit ne pedaalit, mitkä sulta vielä puuttuu. Sulla kun on aika pitkiä nuo ilmoitukset, niin joku laiska lukija saattaa vain vilkaista sun pedaalilistausta ja luulla, että ne pedaalit on hakusessa ja sen takia sulle tulee tarjouksia purkeista, joita sulla jo on. Tää tämmöisenä ehdotuksena, on meinaan aika hieno kokoelma, jos saat oikeasti kaikki bossit kasaan. Se vaatii vähintäänkin kunnollista kuvaa sitten!

Niin ja kovat jätkät kytkis ne kaikki yhdeksi pikku pedaalilaudaksi sitten... Ois retee.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)