Aihe: Insomnium
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
janezki_
10.10.2011 20:08:34
Petzku: http://www.inferno.fi/inferno-tarjo … -kuuntele-uusi-insomnium-levy-6156/

Jeps, siinä olisi uutukaista kuunneltavaksi!! :P

Ei perkele miten mahtavalta kuulostaa! Huhhuh! Insomniumin pojat teki sen taas, nimittäin huikean lätyn.
Mie oon vaan basisti...
Wolfhound
12.10.2011 14:35:32

Nyt vasta ehdin tuon Infernosta kuuntelemaan: sehän pystyi jopa Through the Shadowsin nostattamat odotukset ylittämään \m/

Pitänee lähettää anoppi äxän kautta postiin :P

Kaveri tuossa kommentoi ltd:n bonarin istuvan huonosti perään - Sevänenkin tos Infernos sanoo: "Murheenmurtama päätösbiisi, joka lopettaa levyn juuri oikealla tavalla. ... Tämän jälkeen on paha enää mennä lisäämään yhtään mitään." :|
Se mikä ei tapa, vituttaa
Blizk
12.10.2011 16:41:54 (muokattu 12.10.2011 16:42:21)
Ero nettistreamin ja albumilaadun välillä on tämän levyn tapauksessa jotain aivan käsittämätöntä - ja minä kun pidin Hails and Hornsin tarjoamaa härpäkettä keskimääräistä parempana! Century Media vois tarjota jotain asiallisempaa äänenlaatua noihin kun eivät Spotifyn puolelle tuotantoaan enää kelpuuta, jos vaan palvelinten kaista riittää.
Errata
14.10.2011 16:17:02
Blizk: Ero nettistreamin ja albumilaadun välillä on tämän levyn tapauksessa jotain aivan käsittämätöntä - ja minä kun pidin Hails and Hornsin tarjoamaa härpäkettä keskimääräistä parempana! Century Media vois tarjota jotain asiallisempaa äänenlaatua noihin kun eivät Spotifyn puolelle tuotantoaan enää kelpuuta, jos vaan palvelinten kaista riittää.

Tätäkö tarkoitat? http://www.hailsandhorns.com/featur … ering-the-new-album-one-for-sorrow/

Minusta tuo ja infernon tarjoama streami on aivan riittävän hyvä antamaan oikean kuvan tästä, kandee painella levykauppaan jos tahtoo hifistellä ;D Minusta on muutenkin vähän nurinkurista että bändi kuin bändi tarjoaa levynsä jakoon ennen julkaisua..

Mutta niin, todella hyvä levy noin kokonaisuutena.. Across the Darkilla kuullusta 'väsähtämisestä' ei ole tietoakaan ja nyt on uskallettu venyttää taas rajoja, -Frimanin puhtaat ja sävellykset sovituksineen toimii. Selkeesti yksi vuoden metallilevyistä!
Blizk
14.10.2011 19:06:42 (muokattu 14.10.2011 19:10:15)
Errata: Mutta niin, todella hyvä levy noin kokonaisuutena.. Across the Darkilla kuullusta 'väsähtämisestä' ei ole tietoakaan ja nyt on uskallettu venyttää taas rajoja, -Frimanin puhtaat ja sävellykset sovituksineen toimii. Selkeesti yksi vuoden metallilevyistä!

Puhdas laulu kyllä toimii soundin puolesta, mutta niiden sävellykset säväyttävät meikäläistä ainoastaan levyn ensimmäisellä puolikkaalla. Regain the Fire on jopa hivenen tylsä kappale ja nimiraidasta hävisi uutuuden viehätys nopeasti. Vähän pelkistetysti voisi sanoa että levyn alku on varsin vahva (Unsungiin asti), mutta "väsähtää" hieman loppua kohden ;) Ei tämä mielestäni Across the Darkia parempi ole.

Uskon että tulevaisuudessa puhtaisiin lauluihin tulee lisää särmää, kunhan Friman uskaltautuu enemmän mukavuusalueensa ulkopuolelle. Kyllä se melodia vielä vaeltamaan lähtee.
Vainaja
14.10.2011 21:48:49
Kyllähän tämä on ihan tosi kova pplätty. Ihan niinku oisin kuunnellu eri levyä kun sieltä infernosta. Tasanen ja ennen kaikkee kokonaisuutena loistavasti toimiva.

Weather the storm on kyllä aika ylimääränen tossa lopussa. Mutta se on kyllä ihan loistava kappale niin kyllä sen ihan mielellään kuuntelee. Ois sen voinu laittaa keskelle levyä.
''Mä mitään nuotteja tarvi! Mä vedän fantasialla!''
janezki_
15.10.2011 16:03:30
Errata: Selkeesti yksi vuoden metallilevyistä!

Komppaan!

Only One Who Waits tuo mukavasti mieleen ekojen levyjen tunnelman ja kertsi on mahtava. Kaikki biisit toimii loistavasti, niin ei ole mitään huonoa sanottavaa.
Mie oon vaan basisti...
janezki_
31.10.2011 12:37:29
Nyt jysähti kunnon pommi! Ville Vänni lähtee Insomniumista ja Markus Vanhala Omnium Gatherumista tulee tilalle. Tuosta linkistä löytyy koko juttu:

http://www.insomnium.net/news/120/56/Line-up-change
Mie oon vaan basisti...
Errata
06.08.2013 14:33:25
Sähköpostiin pasahti juuri moinen linkki http://www.insomnium.net/
Coming soon? Mikä? mitä? sinkku? levy?

Edellinen One for sorrow ei loppuunsa ole hirveästi kuuntelua kestänyt.Soundit vaikuttaa (etenkin kitarat ja symbaalit) olevan kokoajan niin tapissaan ettei oikein jaksa. Toivottavasti ovat itsekin tajunneet tämän ja tulevalla levyllä ois vähän enempi dynamiikkaa.
UltimateGreedo
06.08.2013 18:40:45

Koko kesänhän bändi on tainnut uutta levyä työstää, eli varmaan saadaan tietoa uudesta levystä ja hyvällä tuurilla kuultavaksi ensimmäinen single.
janezki_
06.08.2013 19:50:36
Aika varmasti "vain" sinkku, koska bändi on ollut studiossa aika vähän aikaa (tälläinen naamakirjan perusteella heitetty arvio). Ja bändi muutenkin puhunut levystä vasta 2014 alkuun.
Mie oon vaan basisti...
Burn
19.09.2013 17:16:25

http://www.inferno.fi/uutiset/kuunt … single-lyriikkavideoon-paketoituna/

Uutta ja menevää biisiä linjoilla. Mielestäni parempi pelinavaus mitä viime levyn aikoihin.
Perzzza: vitsit se on kovaa kamaa kun varaanit syo lihaa metsassa. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
janezki_
19.09.2013 20:48:16
Burn: http://www.inferno.fi/uutiset/kuunt … single-lyriikkavideoon-paketoituna/

Uutta ja menevää biisiä linjoilla. Mielestäni parempi pelinavaus mitä viime levyn aikoihin.

Olipa pitkästä aikaa Insomniumilta erinomainen sinkku! Nostattaa odotuksia levyä kohtaan.
Mie oon vaan basisti...
Wolfhound
24.09.2013 13:12:10

Plääh... Toivottavasti ei mee koko uus levy tämmöseks rallatteluks :|

Kahden viikon päästä torstaina tsekkaamaan äijien livekunto "paikallisessa" \m/
Se mikä ei tapa, vituttaa
Aapova
30.09.2013 22:31:36

Itelle tuo tuorein sinkku maistu oikeen hyvin... :)

Noi vanhemmat levyt miun mielestä olleet paikka paikoin tasapaksuja, muutamia tiukkoja paloja niistäkin kyllä löytyy.

Kovasti oottelen, että onko Vanhala päässyt säveltelemään tulevalle lätylle mitään... Voisi tulla vähän uutta särmää touhuun.
"Raah raah plääh!"
Herrah
30.09.2013 22:45:59 (muokattu 30.09.2013 22:47:01)
Aapova:

Kovasti oottelen, että onko Vanhala päässyt säveltelemään tulevalle lätylle mitään... Voisi tulla vähän uutta särmää touhuun.

Mua taas nimenomaan pelottaa tämä. Oon nähny Insomniumin kuudesti livenä, yhen kerran nyt sitten tämän Vanhalan kanssa, ja oli meinaan ainut kerta kun ei napannut.
Biisejä venytettiin että kaveri pääsee sankaritiluttamaan enemmän, mitä helvettiä! Muutenkin tällä jampalla kunnon kilpakitaristimaneerit jotka mun mielestä ei kyllä sovi Insomniumille ollenkaan.
En tiiä onko se Omnium Gatherumille ikinä mitään tehnyt, mut se bändi nyt onkin ihan tylsä.
Blizk
01.10.2013 00:43:27 (muokattu 01.10.2013 00:45:34)
Aapova: Kovasti oottelen, että onko Vanhala päässyt säveltelemään tulevalle lätylle mitään... Voisi tulla vähän uutta särmää touhuun.

Ephemeralin C-osastahan tunnisti Vanhalan kädenjäljen välittömästi, kunhan vaan pysyy lestissä Insomniumin musiikin kannalta. Vanhala siis kirjoittaa käytännössä kaiken Omnium Gatherumin musiikin.
Aapova
01.10.2013 08:46:38

Herrah: Mua taas nimenomaan pelottaa tämä. Oon nähny Insomniumin kuudesti livenä, yhen kerran nyt sitten tämän Vanhalan kanssa, ja oli meinaan ainut kerta kun ei napannut.
Biisejä venytettiin että kaveri pääsee sankaritiluttamaan enemmän, mitä helvettiä! Muutenkin tällä jampalla kunnon kilpakitaristimaneerit jotka mun mielestä ei kyllä sovi Insomniumille ollenkaan.
En tiiä onko se Omnium Gatherumille ikinä mitään tehnyt, mut se bändi nyt onkin ihan tylsä.

Ihan varmana tulee jakamaan mielipiteitä, jos yhtyeen "taiteellinen linja" liikahtaa mihinkään suuntaan. Pahimmat puritanistit voi kitistä, mutta saattaa tuoda myös uusia faneja, jotka ei muuten Insosta tykkäilis... paha lähtee spekuloimaan.

Voi olla, että siulle ei tullu tuolla kuudennella kerralla mitään uutta yllätystä. Eikä sen takia säväyttänyt niin paljon ku ennen...? :)
"Raah raah plääh!"
Blizk
27.03.2014 21:55:25 (muokattu 27.03.2014 21:56:38)
Herrah: No voihan siinä olla sitäkin, mutta kyllä mä väittäisin että syy numero 1 oli Vanhala, edellämainittuine perusteluineen.

Heh, mies pisti luun kurkkuun heti kättelyssä säveltämällä parasta Insomniumia vuosiin. Kuvailisin tunnelmaa sanalla kevättalvinen - en tässä vaiheessa ihmettele että levy tulee nimenomaan keväällä julkaisuun.

Revelation: http://www.youtube.com/watch?v=bdB-8JlMgN8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)